Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

The military's run of fatal accidents: Coincidence, or crisis?



It’s been a bad few weeks for U.S. military aviation.
Since a U.S. Navy F/A-18 Super Hornet crashed off the Florida coast March 14, killing both pilots, there have been four more aviation accidents that have claimed a dozen more lives. And that’s just this year.
In the last three months of 2017, four major accidents killed 12 more service members. That’s 26 deaths in six months.
That can’t be normal. Or can it?
Pentagon officials have to tread warily when discussing unusual clusters of deadly accidents that may be a statistical anomaly, but are nevertheless tragic and may have been avoidable.
So even if the safety data indicates that the number and rate of military accidents are on a par with years past, no military official can be seen as callously dismissing deaths as simply a normal cost of doing business.
“It's never normal when servicemen and women lose their lives. And I think that's a tremendous tragedy. So, certainly, that's not normal,” said Lt. Gen. Kenneth McKenzie at a Pentagon briefing Thursday. “And our response to it is never normal. We look very hard, through a well-established procedure of examining each mishap.”
Military investigators examine each accident to look for a common thread: Was there a lack of training, a mechanical problem, pilot error? Was weather or hostile fire a factor? Is one particular type of aircraft experiencing higher-than-normal accident rates?
The Marine Corps seems to be particularly snakebitten. It has lost 20 Marines last year in three deadly crashes, and four more this year, in an April 3 training accident, in which a CH-53 helicopter crashed in the California desert.
But each of the crashes involved different aircraft in different circumstances, and no single causal factor has been identified.
“Every mishap is unique, and we have not found a causal, statically accurate link between readiness and mishaps,” said Capt. Sarah Burns, a Marine Corps spokeswoman at the Pentagon. “The Marine Corps conducts thorough investigations to learn and attempt to prevent future mishaps.”
When a big plane or helicopter goes down, it can spike the numbers making a particular year look especially bad, or some other year particular good by comparison.
For example, last July’s crash of Marine KC-130 that exploded in midair claimed 16 lives. The cause has not been determined, but ammunition on board may have been a factor.
The military closely tracks what’s known as Class A Mishaps, accidents with either loss of life or more than $2 million in damage.
The number is converted to an average of mishaps per 100,000 hours of flight time, to produce an accident rate that can be used to make year-to-year comparisons.
In the Marine Corps, the accident rate has been slowly creeping up from 3.24 in fiscal year 2015, to 3.99 last year. The Marine Corps says the numbers for this year are not available.
While civilian aviation gets safer every year, the military has never been able to come close to the safety record of commercial airliner, which fly only in the best conditions and under strict Federal Aviation Administration maintenance and operating rules.
The crash of an F-16 pilot this month happened as the Air Force pilot, a member of the elite Thunderbirds demonstration team, was apparently practicing precision aerobatic maneuvers.
The deaths of seven airmen came as result of a special operations Pave Hawk helicopter hitting a power line in a combat zone.
“I'd say mishaps happen in military aviation any time you're flying complicated machines situations where you've got less than total visibility and doing things that are difficult to do,” said McKenzie. “One mishap is too many. But I'm not prepared to say right now that this is some kind of crisis.”
But as the recent spate of crashes shows, a good year can turn into a bad year overnight.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κελεύω δεν σημαίνει μόνο .....προστάζω-διατάζω

Αν ανατρέξουμε στην ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ, στο λήμμα Κελευστής, θα διαβάσουμε το παρακάτω: Η λέξη «κελευστής» προέρχεται από το ρήμα κελεύω (προστάζω) . Αν στον ίδιο δικτυακό τόπο, ανατρέξουμε στο λήμμα Κελεύω, θα διαβάσουμε: 1.   Παροτρύνω-παρακινώ      2.   Διατάζω –παραγγέλλω     3.   Ζητώ-αξιώνω     4.   Παρακαλώ-ικετεύω Επιχειρώντας μια βαθύτερη προσέγγιση του όρου κελεύω και του αντίστοιχου βαθμού στο πολεμικό ναυτικό, Κελευστής, ανατρέχουμε, που αλλού;  στην αρχαία ελληνική γραμματεία και φυσικά στον Ξενοφώντα. Η Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου, συγγραφεύς και ερευνήτρια ναυτικής ιστορίας, στο βιβλίο της , ΛΕΞΙΚΟ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΟΡΩΝ  και  στο σχετικό λήμμα για τον Κελευστή, αναφέρει επικαλούμενη ως πηγή, το έργο του Ξενοφώντα (ΞΕΝΟΦΩΝΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ 21,3) Οι μεν των κελευστών δύναται τοιαύτα λέγειν και ποιείν,ώστε ακονάν τας ψυχάς των ανθρώπων επί το εθελοντάς πονείν!!! Αφήνω...

Τεχνητος πνιγμος

Ο τεχνητος πνιγμος ειναι μια παλαιοτάτη τεχνικη ανακρισης-βασανισμου. Ο ανακρινομενος τοποθετειται με κλιση πανω σε μια στερεη επιφανεια , δενεται σφιχτα και εν συνεχεια τοποθετειται στο προσωπο του μια πετσετα . Η συνεχης ριψη νερου δημιουργει το φαινομενο που διακρινεται στην κατω δεξια μικρη φωτο . Αυτη η κατακλυση με νερο των κοιλοτητων του κεφαλιου που συνδεονται αμεσα με την διαδικασια της αναπνοης , προκαλει ασφυκτικο φαινομενο και οχι μονο (ταχυκαρδιες), τα οποια εχουν και ψυχολογικες προεκτασεις εφοσον το θυμα υποβληθει σε συνεχη διαδικασια τεχνητου πνιγμου. Μελετες εχουν δειξη οτι και μετα 10 χρονια απο την υποβολη στην διαδικασια του τεχνητου πνιγμου τα θυματα εμφανιζουν πλεον των ψυχολογικων επιπτωσεων  πονους στο κεφαλι και πνευμονικες -αναπνευστικες διαταραχες. Ο τεχνητος πνιγμος αποτελει κομματι της εκπαιδευσης των αμερικανικων ειδικων δυναμεων, ενω σαν τεχνικη βασανισμου και ανακρισης εχει χρησιμοποιηθει απο τους Γαλλους στην Αλγερια, τους Αγγλους στην β.Ιρλ...

Ocean rig CRETE and AMORGOS

  The Ocean Rig Crete and Ocean Rig Amorgos will be the most advanced of Ocean Rig UDW's ultradeepwater drillships when delivered in 2018 and 2019.      Νέα μέλη στον στόλο της Ελληνικής                   εταιρείας                                           Ocean Rig Crete 7 th  Generation New integrated Design Deep Water Drillship. Ocean Rig TBN #1 is a new build and will be completed in Q1 2018. The rig is being built at Samsung Heavy Industries Shipyard in South Korea. The rig has dual activity capabilities and design for drilling operations in water depths up to 3650 meters (12000 feet). The rig is Dynamic Positioned, DP Class 3. ...