Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Tα Nαυτικά- Αεροπορικά ατυχήματα και δυστυχήματα



Με αφορμή την τραγική απώλεια κυβερνήτη και αεροσκάφους της Ελληνικής πολεμικής Αεροπορίας

Αναμφισβήτητα, το τελευταίο δυστύχημα με την ταυτόχρονη απώλεια χειριστού και αεροσκάφους της Ελληνικής Πολεμικής αεροπορίας συγκλόνισε την Ελληνική κοινωνία η οποία ηθικά και ψυχολογικά είναι επιβαρυμένη με την ομηρία διαρκείας δύο αξιωματικών του στρατού ξηράς.

Σε γενικές γραμμές το δυστύχημα έλαβε χώρα κατά την διαδικασία προσέγγισης του αεροσκάφους στο αεροδρόμιο Σκύρου και ενώ βρίσκονταν σε απόσταση περίπου 8 ναυτικών μιλίων από αυτό.

Από τις μέχρι τώρα ανακοινώσεις διαπιστώνεται ότι το ο πιλότος ήταν έμπειρος με πολλές ώρες πτήσεων με τον συγκεκριμένο τύπο.

Αναφέρθηκαν οι 950+ ώρες.

Επίσης, απο τα μέχρι τώρα στοιχεία διαφαίνεται ότι ο πιλότος ήταν εξοικειωμένος με την περιοχή επιχειρήσεων και το μικροκλίμα του αεροδρομίου βάσης απο το οποίο επιχειρούσε.

Η ομάδα διερεύνησης η οποία συστάθηκε, έχει πλέον την πλήρη αρμοδιότητα και πρόσβαση σε πληθώρα στοιχείων και δεδομένων για την εκπόνηση πορίσματος.

Ως παρατηρητές αυτής της διερεύνησης, θα προσπαθήσουμε να σκιαγραφήσουμε αυτήν την διαδικασία για να μπορέσουν οι μη μυημένοι να αντιληφθούν τις δυσκολίες και αντιξοότητες που υπάρχουν.

Η διερεύνηση ακολουθεί τυποποιημένη και αυτοσχέδια μεθοδολογία για να μπορέσει να πλησιάσει και εν τέλει αποκαλύψει την αιτία/ες και τον μηχανισμό/ους που προκάλεσαν το συμβάν.

Οι διερευνήσεις δεν επιβάλλουν αλλά προκαλούν ποινικές διώξεις και αυτή είναι μια πολύ σημαντική παρατήρηση η οποία πρέπει να είναι υπόψιν των ενδιαφερομένων.

Η όλη διαδικασία αναφέρεται και ως "λαιμός του μπουκαλιού".

Θεωρούμε ότι το μπουκάλι περιέχει σύνολο δυναμικών στοιχείων τα οποία εφόσον καταρρεύσουν ή ατονίσουν οι μηχανισμοί διαχωρισμού / ασφαλείας αυτών προκαλούν ένα σύστημα

αυτοδύναμων
εκ συμπαθείας
παρεπόμενων
και εν τέλει παραμενόντων προβλημάτων

τα οποία εξέρχονται πλέον εκ του λαιμού προκαλώντας ατύχημα ή δυστύχημα.

Ένας επίσης σημαντικός όρος είναι αυτός ο οποίος αναφέρεται στην εξεύρεση, ανάλυση , μελέτη των "μη εκ προθέσεως λαθών/αστοχιών και των εκ προθέσεως παραβάσεων-παραβιάσεων κανόνων και οδηγιών" γνωστός ως Αdaptive Αcts.

Στην περίπτωση αυτή γίνεται μια προσπάθεια να διαπιστωθεί ποιοι φυσικοί, μηχανικοί και διοικητικοί μηχανισμοί ήταν, έπρεπε να είναι, λειτούργησαν, δεν χρησιμοποιήθηκαν/παράκαμψη αυτών και αν χρειάζεται η διατήρηση , ενίσχυση η απόρριψη τους για μελλοντική χρήση.

Εξαίρετης σημασίας παράμετρος προς εξέταση είναι αυτή η οποία αναφέρεται ως "Survival Instincts"

Η μελέτη αυτής της παραμέτρου περιλαμβάνει και αναζητά δεδομένα από το προσωπικό, εργασιακό, οικογενειακό ,ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον του ατόμου/ων που εμπλέκονται στο ατύχημα /δυστύχημα με σκοπό να αντιληφθεί τυχόν ψυχοπνευματικούς μηχανισμούς οι οποίοι πιθανόν να επέδρασαν στην δημιουργία του ατυχήματος/δυστυχήματος.

Αν και τα ανωτέρω είναι αποσπασματικά του όγκου εργασίας μιας διερευνητικής επιτροπής η οποία πρέπει να αποδώσει τουλάχιστον επωφελές πόρισμα, καταλαβαίνουμε ότι τα όσα ακούσαμε για σύννεφα, αφρικανική σκόνη,vertigo αντιπροσωπεύουν και μόνο την άγνοια.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κελεύω δεν σημαίνει μόνο .....προστάζω-διατάζω

Αν ανατρέξουμε στην ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ, στο λήμμα Κελευστής, θα διαβάσουμε το παρακάτω: Η λέξη «κελευστής» προέρχεται από το ρήμα κελεύω (προστάζω) . Αν στον ίδιο δικτυακό τόπο, ανατρέξουμε στο λήμμα Κελεύω, θα διαβάσουμε: 1.   Παροτρύνω-παρακινώ      2.   Διατάζω –παραγγέλλω     3.   Ζητώ-αξιώνω     4.   Παρακαλώ-ικετεύω Επιχειρώντας μια βαθύτερη προσέγγιση του όρου κελεύω και του αντίστοιχου βαθμού στο πολεμικό ναυτικό, Κελευστής, ανατρέχουμε, που αλλού;  στην αρχαία ελληνική γραμματεία και φυσικά στον Ξενοφώντα. Η Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου, συγγραφεύς και ερευνήτρια ναυτικής ιστορίας, στο βιβλίο της , ΛΕΞΙΚΟ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΟΡΩΝ  και  στο σχετικό λήμμα για τον Κελευστή, αναφέρει επικαλούμενη ως πηγή, το έργο του Ξενοφώντα (ΞΕΝΟΦΩΝΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ 21,3) Οι μεν των κελευστών δύναται τοιαύτα λέγειν και ποιείν,ώστε ακονάν τας ψυχάς των ανθρώπων επί το εθελοντάς πονείν!!! Αφήνω...

Τεχνητος πνιγμος

Ο τεχνητος πνιγμος ειναι μια παλαιοτάτη τεχνικη ανακρισης-βασανισμου. Ο ανακρινομενος τοποθετειται με κλιση πανω σε μια στερεη επιφανεια , δενεται σφιχτα και εν συνεχεια τοποθετειται στο προσωπο του μια πετσετα . Η συνεχης ριψη νερου δημιουργει το φαινομενο που διακρινεται στην κατω δεξια μικρη φωτο . Αυτη η κατακλυση με νερο των κοιλοτητων του κεφαλιου που συνδεονται αμεσα με την διαδικασια της αναπνοης , προκαλει ασφυκτικο φαινομενο και οχι μονο (ταχυκαρδιες), τα οποια εχουν και ψυχολογικες προεκτασεις εφοσον το θυμα υποβληθει σε συνεχη διαδικασια τεχνητου πνιγμου. Μελετες εχουν δειξη οτι και μετα 10 χρονια απο την υποβολη στην διαδικασια του τεχνητου πνιγμου τα θυματα εμφανιζουν πλεον των ψυχολογικων επιπτωσεων  πονους στο κεφαλι και πνευμονικες -αναπνευστικες διαταραχες. Ο τεχνητος πνιγμος αποτελει κομματι της εκπαιδευσης των αμερικανικων ειδικων δυναμεων, ενω σαν τεχνικη βασανισμου και ανακρισης εχει χρησιμοποιηθει απο τους Γαλλους στην Αλγερια, τους Αγγλους στην β.Ιρλ...

Ocean rig CRETE and AMORGOS

  The Ocean Rig Crete and Ocean Rig Amorgos will be the most advanced of Ocean Rig UDW's ultradeepwater drillships when delivered in 2018 and 2019.      Νέα μέλη στον στόλο της Ελληνικής                   εταιρείας                                           Ocean Rig Crete 7 th  Generation New integrated Design Deep Water Drillship. Ocean Rig TBN #1 is a new build and will be completed in Q1 2018. The rig is being built at Samsung Heavy Industries Shipyard in South Korea. The rig has dual activity capabilities and design for drilling operations in water depths up to 3650 meters (12000 feet). The rig is Dynamic Positioned, DP Class 3. ...