Η γεωγραφική περιοχή η οποία βρίσκεται εντός του κύκλου αποτελεί την πολυπληθέστερη περιοχή του κόσμου με τεράστιο πολιτικό, οικονομικό, κοινωνικό, περιβαλλοντικό, τεχνολογικό και στρατιωτικό ενδιαφέρον.
Δια την προσέγγιση αυτού του τομέα, οι υπόλοιπες περιοχές και χώρες του κόσμου επιθυμούν να έχουν/αποκτήσουν ή διαμορφώσουν /δημιουργήσουν τις ταχύτερες, οικονομικότερες και ασφαλέστερες μεθόδους, μέσα, μηχανισμούς και υλικά προς ικανοποίηση αυτής της επιθυμίας.
Χώρες όπως αυτές της κεντρικής Ευρώπης με μακροχρόνια παράδοση και διαμορφωμένη μεταφορική κουλτούρα μέσω του σιδηροδρόμου, αναπτύσσουν, προάγουν και προβάλλουν το σιδηροδρομικό δίκτυο ως το ικανότερο να ικανοποιήσει τις εισαγωγικές και εξαγωγικές απαιτήσεις των χωρών τους ενισχύοντας την πολιτιστική επικοινωνία μεταξύ λαών που βρίσκονται σε αντίθετες γεωγραφικές περιοχές οι οποίες έχουν επίσης ανεπτυγμένη σιδηροδρομική κουλτούρα. Κίνα/Ιαπωνία/ Κορέα.
Η Ναυτιλία, στην περίπτωση αυτή βρίσκεται ενώπιον ενός ισχυρού αντιπάλου με χαρακτηριστικά τα οποία δεν είναι εύκολα αντιμετωπίσιμα.
Δεν είναι τυχαίο εξάλλου το γεγονός για το μεγάλο ενδιαφέρον που εμφανίζεται για την Αρκτική γραμμή, η οποία εφόσον τελικά ξεπεράσει τα ειδικά εμπόδια και δυσκολίες που περιέχει, θα γίνει πλήρως ανταγωνιστική έναντι κλασσικών θαλασσίων γραμμών όπως αυτής που συνδέει την Ευρώπη με την Νότιο-Ανατολική Ασία και την Άπω Ανατολή και φυσικά του σιδηροδρόμου, αφού ο όγκος φορτίου που μπορεί να διακινηθεί μέσω των πλοίων δεν μπορεί να αντισταθμιστεί η υπερκεραστεί από τον σιδηρόδρομο.
Φυσικά, αγκάθια παραμένουν για την ναυτιλία η διανυόμενη απόσταση, οι χρόνοι κάλυψης αυτής και οι απειλές/κίνδυνοι από το φυσικό περιβάλλον, αστοχίες του ναυπηγήματος, θαλάσσια εγκληματικότητα.
Η Ναυτιλία δέχεται μια ανορθόδοξη επίθεση η οποία πλήττοντας τα πλευρά αυτής, την αναγκάζει να ρίξει το ενδιαφέρον της σε δευτερευούσης σημασίας ζητήματα τα οποία υπό μικροσκοπική εξέταση είναι αδύνατον να προκαλούν τα προβλήματα που της επισύναπτωνται.
Σε μια προσπάθεια βελτίωσης της διαθεσιμότητας του πλοίου με αντανάκλαση στην ποιότητα και ταχύτητα της μεταφοράς, η διεθνής ναυτιλιακή οργάνωση OCIMF, εξέδωσε έναν οδηγό μέσω του οποίου οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται να διαμορφώσουν ειδικούς πίνακες για την διαθεσιμότητα ανταλλακτικών επί του πλοίου εξειδικεύοντας με αυτόν τον τρόπο τις γενικότητες του ISM.
Αυτή είναι μια σημαντικότατη εξέλιξη αφού είναι γεγονός ότι σε πολλά ζητήματα υπάρχει διάσταση και κενό μεταξύ των γενικής χρήσης "διοικητικών οδηγιών" σε σχέση με τις πραγματικές συνθήκες επί των πλοίων.
Η ναυτιλία πρέπει να επανέλθει στην πλοιοκεντρική της μορφή για να μπορέσει να ανταποκριθεί στις διεθνείς οικονομικές απαιτήσεις με την διοικητική εποπτεία σε ρόλο συμβουλευτικό.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου