Το
παρακάτω περιστατικό αναφέρεται στο
βιβλίο ανάλυσης ναυτικών ατυχημάτων
ως case study και περιλαμβάνει την παραβίαση
πολλών και διαφορετικών παραμέτρων,
κανόνων SAFETY & SECURITY, οι οποίοι πρέπει
να λαμβάνονται - τηρούνται με ευλάβεια
απο το πλήρωμα και τους επισκέπτες αυτού
ασχέτως αν οι δεύτεροι είναι στελέχη
της Ναυτιλιακής Εταιρείας.
Φορτηγό
πλοίο 70.000 DWT ελλιμενισμένο βρίσκονταν
σε διαδικασία εκφόρτωσης.
Ο
πλοίαρχος έλαβε μήνυμα ότι σε κάποια
στιγμή της ημέρας ένας απο τους
superintendent της εταιρείας θα επιβιβάζονταν
στο πλοίο μαζί με έναν συνάδελφο του
απο τον Νηογνώμονα για να επιθεωρήσουν
αριθμό δεξαμενών έρματος.
Μάλιστα,
ζητήθηκε από τον πλοίαρχο να προετοιμάσει
τις περιοχές επιθεώρησης...άνοιγμα-
εξαερισμός.
Περίπου
στις 15:00, ο πλοίαρχος επικοινώνησε με
την εταιρεία και ζήτησε επιβεβαίωση
άφιξης -επιβίβασης των δύο, για να μάθει
ότι αυτοί ήταν στο πλοίο από τις 11:45 !
Πράγματι
επαληθεύθηκε ότι είχαν επιβιβασθεί στο
πλοίο, είχαν υπογράψει στο βιβλίο
επισκεπτών και τους είχε χορηγηθεί
σχετική ταυτότητα!
Αμέσως
ξεκίνησε έρευνα, η οποία βρήκε τους δύο
επιθεωρητές αναίσθητους σε μια απο τις
δεξαμενές έρματος!
Δυστυχώς
οι δύο άνδρες τελικά ήταν νεκροί.
Εδώ να σημειωθεί ότι τα προσωπικά είδη των
δύο επιθεωρητών βρέθηκαν σε καμπίνα
του πλοίου, την οποία χρησιμοποιούσε ο
επιθεωρητής της ναυτιλιακής εταιρείας
λόγω των συχνών επισκέψεων του στο
συγκεκριμένο πλοίο.
Από
την ανάκριση προέκυψε ότι οι δύο
επιθεωρητές προχώρησαν στην επιθεώρηση
των ενδιαφερομένων χώρων χωρίς να :
Ενημερωθεί
ο πλοίαρχος!
Ενημερωθεί
ο αρχιμηχανικός του πλοίου,
ενώ
δεν τηρήθηκαν και οι διαδικασίες WORK
PROECEDURE FOR ENTRY INTO ENCLOSED SPACE.
Άξιο
αναφοράς το γεγονός ότι απο τον φάκελο
του επιθεωρητή της ναυτιλιακής εταιρείας
προέκυψε ότι ο συγεκριμένος ήταν έμπειρος
και γνώστης των διαδικασιών του ISM, ο
ίδιος δε είχε εκτελέσει INTERNAL AUDITS για
την εφαρμογή του ISM στο πλοίο που έχασε
την ζωή του!
Τα
γενικά συμπεράσματα απο αυτό το δυστύχημα
είναι τα παρακάτω.
1.
Κανείς
δεν εισέρχεται-επιβιβάζεται στο πλοίο
χωρίς να ενημερωθεί ο πλοίαρχος ή ο
αντικαταστάτης του καθώς και ο αξιωματικός
βάρδιας.
2.
Αξιωματούχοι
και ειδικοί επισκέπτες συνοδεύονται
πρός παρουσίαση στον πλοίαρχο και τον
αρχιμηχανικό εφόσον η επίσκεψη τους
έχει τεχνικό χαρακτήρα.
3.
Καμία μορφής εργασία δεν εκτελείται
σε κανέναν τομέα του πλοίου χωρίς άδεια
απο τον έχοντα την πλήρη ευθύνη και
αρμοδιότητα για αυτόν τον τομέα
4.
Ο
λοστρόμος του πλοίου ενημερώνεται
για την ύπαρξη επισκεπτών και προβαίνει
σε διακριτικούς ελέγχους της δραστηριότητας
τους και τηρήσεως κανόνων ασφαλούς
εργασίας και κυκλοφορίας στο πλοίο.
5.
Η
επίσκεψη στο πλοίο για όποιον λόγο και
αφορμή είναι κάθε φορά μια διαφορετική
περίπτωση και πρέπει να αντιμετωπίζεται
ως μοναδική.
6.
Το
safety & Seurity του πλοίου δεν σχετίζεται
κι περιορίζεται απο την επαγγελματική
βαθμίδα ούτε με την εξοικείωση του
επισκέπτη με το πλοίο.
Αντιθέτως,
η ευλαβική τήρηση των κανόνων και
κανονισμών απο το σύνολο των εμπλεκομένων
ενισχύουν και τροφοδοτούν την κουλτούρα
ασφαλείας επάνω στο πλοίο μέσω του
παραδείγματος, πλέον των γραπτών-προφορικών
κανόνων και κανονισμών με τις οποίες
οι ναυτιλιακές εταιρείες βομβαρδίζουν
τα πλοία.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου