Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

SAFETY & SECURITY στο πλοίο: Πόσο σημαντικά είναι;




Το παρακάτω περιστατικό αναφέρεται στο βιβλίο ανάλυσης ναυτικών ατυχημάτων ως case study και περιλαμβάνει την παραβίαση πολλών και διαφορετικών παραμέτρων, κανόνων SAFETY & SECURITY, οι οποίοι πρέπει να λαμβάνονται - τηρούνται με ευλάβεια απο το πλήρωμα και τους επισκέπτες αυτού ασχέτως αν οι δεύτεροι είναι στελέχη της Ναυτιλιακής Εταιρείας.

Φορτηγό πλοίο 70.000 DWT ελλιμενισμένο βρίσκονταν σε διαδικασία εκφόρτωσης.
Ο πλοίαρχος έλαβε μήνυμα ότι σε κάποια στιγμή της ημέρας ένας απο τους superintendent της εταιρείας θα επιβιβάζονταν στο πλοίο μαζί με έναν συνάδελφο του απο τον Νηογνώμονα για να επιθεωρήσουν αριθμό δεξαμενών έρματος.

Μάλιστα, ζητήθηκε από τον πλοίαρχο να προετοιμάσει τις περιοχές επιθεώρησης...άνοιγμα- εξαερισμός.
Περίπου στις 15:00, ο πλοίαρχος επικοινώνησε με την εταιρεία και ζήτησε επιβεβαίωση άφιξης -επιβίβασης των δύο, για να μάθει ότι αυτοί ήταν στο πλοίο από τις 11:45 !

Πράγματι επαληθεύθηκε ότι είχαν επιβιβασθεί στο πλοίο, είχαν υπογράψει στο βιβλίο επισκεπτών και τους είχε χορηγηθεί σχετική ταυτότητα!

Αμέσως ξεκίνησε έρευνα, η οποία βρήκε τους δύο επιθεωρητές αναίσθητους σε μια απο τις δεξαμενές έρματος!

Δυστυχώς οι δύο άνδρες τελικά ήταν νεκροί.

Εδώ να σημειωθεί ότι τα προσωπικά είδη των δύο επιθεωρητών βρέθηκαν σε καμπίνα του πλοίου, την οποία χρησιμοποιούσε ο επιθεωρητής της ναυτιλιακής εταιρείας λόγω των συχνών επισκέψεων του στο συγκεκριμένο πλοίο.

Από την ανάκριση προέκυψε ότι οι δύο επιθεωρητές προχώρησαν στην επιθεώρηση των ενδιαφερομένων χώρων χωρίς να :

Ενημερωθεί ο πλοίαρχος!
Ενημερωθεί ο αρχιμηχανικός του πλοίου,
ενώ δεν τηρήθηκαν και οι διαδικασίες WORK PROECEDURE FOR ENTRY INTO ENCLOSED SPACE.

Άξιο αναφοράς το γεγονός ότι απο τον φάκελο του επιθεωρητή της ναυτιλιακής εταιρείας προέκυψε ότι ο συγεκριμένος ήταν έμπειρος και γνώστης των διαδικασιών του ISM, ο ίδιος δε είχε εκτελέσει INTERNAL AUDITS για την εφαρμογή του ISM στο πλοίο που έχασε την ζωή του!


Τα γενικά συμπεράσματα απο αυτό το δυστύχημα είναι τα παρακάτω.

1.
Κανείς δεν εισέρχεται-επιβιβάζεται στο πλοίο χωρίς να ενημερωθεί ο πλοίαρχος ή ο αντικαταστάτης του καθώς και ο αξιωματικός βάρδιας.

2.
Αξιωματούχοι και ειδικοί επισκέπτες συνοδεύονται πρός παρουσίαση στον πλοίαρχο και τον αρχιμηχανικό εφόσον η επίσκεψη τους έχει τεχνικό χαρακτήρα.

3.
Καμία μορφής εργασία δεν εκτελείται σε κανέναν τομέα του πλοίου χωρίς άδεια απο τον έχοντα την πλήρη ευθύνη και αρμοδιότητα για αυτόν τον τομέα

4.
Ο λοστρόμος του πλοίου ενημερώνεται για την ύπαρξη επισκεπτών και προβαίνει σε διακριτικούς ελέγχους της δραστηριότητας τους και τηρήσεως κανόνων ασφαλούς εργασίας και κυκλοφορίας στο πλοίο.

5.
Η επίσκεψη στο πλοίο για όποιον λόγο και αφορμή είναι κάθε φορά μια διαφορετική περίπτωση και πρέπει να αντιμετωπίζεται ως μοναδική.

6.
Το safety & Seurity του πλοίου δεν σχετίζεται κι περιορίζεται απο την επαγγελματική βαθμίδα ούτε με την εξοικείωση του επισκέπτη με το πλοίο.
Αντιθέτως, η ευλαβική τήρηση των κανόνων και κανονισμών απο το σύνολο των εμπλεκομένων ενισχύουν και τροφοδοτούν την κουλτούρα ασφαλείας επάνω στο πλοίο μέσω του παραδείγματος, πλέον των γραπτών-προφορικών κανόνων και κανονισμών με τις οποίες οι ναυτιλιακές εταιρείες βομβαρδίζουν τα πλοία.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κελεύω δεν σημαίνει μόνο .....προστάζω-διατάζω

Αν ανατρέξουμε στην ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ, στο λήμμα Κελευστής, θα διαβάσουμε το παρακάτω: Η λέξη «κελευστής» προέρχεται από το ρήμα κελεύω (προστάζω) . Αν στον ίδιο δικτυακό τόπο, ανατρέξουμε στο λήμμα Κελεύω, θα διαβάσουμε: 1.   Παροτρύνω-παρακινώ      2.   Διατάζω –παραγγέλλω     3.   Ζητώ-αξιώνω     4.   Παρακαλώ-ικετεύω Επιχειρώντας μια βαθύτερη προσέγγιση του όρου κελεύω και του αντίστοιχου βαθμού στο πολεμικό ναυτικό, Κελευστής, ανατρέχουμε, που αλλού;  στην αρχαία ελληνική γραμματεία και φυσικά στον Ξενοφώντα. Η Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου, συγγραφεύς και ερευνήτρια ναυτικής ιστορίας, στο βιβλίο της , ΛΕΞΙΚΟ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΟΡΩΝ  και  στο σχετικό λήμμα για τον Κελευστή, αναφέρει επικαλούμενη ως πηγή, το έργο του Ξενοφώντα (ΞΕΝΟΦΩΝΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ 21,3) Οι μεν των κελευστών δύναται τοιαύτα λέγειν και ποιείν,ώστε ακονάν τας ψυχάς των ανθρώπων επί το εθελοντάς πονείν!!! Αφήνω την μετάφραση για τους αναγνώστες για  να ξεσκονίσουν επί τη ευκαιρί

Τεχνητος πνιγμος

Ο τεχνητος πνιγμος ειναι μια παλαιοτάτη τεχνικη ανακρισης-βασανισμου. Ο ανακρινομενος τοποθετειται με κλιση πανω σε μια στερεη επιφανεια , δενεται σφιχτα και εν συνεχεια τοποθετειται στο προσωπο του μια πετσετα . Η συνεχης ριψη νερου δημιουργει το φαινομενο που διακρινεται στην κατω δεξια μικρη φωτο . Αυτη η κατακλυση με νερο των κοιλοτητων του κεφαλιου που συνδεονται αμεσα με την διαδικασια της αναπνοης , προκαλει ασφυκτικο φαινομενο και οχι μονο (ταχυκαρδιες), τα οποια εχουν και ψυχολογικες προεκτασεις εφοσον το θυμα υποβληθει σε συνεχη διαδικασια τεχνητου πνιγμου. Μελετες εχουν δειξη οτι και μετα 10 χρονια απο την υποβολη στην διαδικασια του τεχνητου πνιγμου τα θυματα εμφανιζουν πλεον των ψυχολογικων επιπτωσεων  πονους στο κεφαλι και πνευμονικες -αναπνευστικες διαταραχες. Ο τεχνητος πνιγμος αποτελει κομματι της εκπαιδευσης των αμερικανικων ειδικων δυναμεων, ενω σαν τεχνικη βασανισμου και ανακρισης εχει χρησιμοποιηθει απο τους Γαλλους στην Αλγερια, τους Αγγλους στην β.Ιρλανδι

Ocean rig CRETE and AMORGOS

  The Ocean Rig Crete and Ocean Rig Amorgos will be the most advanced of Ocean Rig UDW's ultradeepwater drillships when delivered in 2018 and 2019.      Νέα μέλη στον στόλο της Ελληνικής                   εταιρείας                                           Ocean Rig Crete 7 th  Generation New integrated Design Deep Water Drillship. Ocean Rig TBN #1 is a new build and will be completed in Q1 2018. The rig is being built at Samsung Heavy Industries Shipyard in South Korea. The rig has dual activity capabilities and design for drilling operations in water depths up to 3650 meters (12000 feet). The rig is Dynamic Positioned, DP Class 3. Specifications GENERAL Unit name