Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μαθήματα πολέμου απο την Μέση Ανατολή και η Δυτική Θράκη. Μέρος 2ον.

Ευαγόρας Παλλικαρίδης!
Στό πρώτο μέρος αναπτύξαμε τον τρόπο με τον οποίο οι Ισραηλινοί και οι Άραβες στίς μεταξύ τους πολεμικές αναμετρήσεις, χρησιμοποίησαν τακτικές που αποσκοπούσαν ,πλέον του καθαρά στρατιωτικού σκοπού- την ήττα του αντιπάλου στο πεδίο της μάχης , στην κοινωνικοπολιτική ανατροπή της υφιστάμενης σύνθεσης των εμπλεκομένων.
Αυτή η τακτική έχει μακροπρόθεσμες επιπτώσεις και οφελήματα, αρκεί να γίνεται επαρκής και συστηματική αξιοποίηση τους μέσα απο πολιτικούς και διπλωματικούς διαύλους στην της ειρήνης περίοδο.
Οι ανθρώπινες κοινωνίες έχουν δομηθεί σε μια βάση φόβου.
Ο φόβος της καθημερινής επιβίωσης απο τα άγρια θηρία στις πρώτες κοινωνίες, δημιούργησε μικρές ανθρώπινες ομάδες για την κοινή αντιμετώπιση του φοβερού εχθρού.
Διατρέχοντας τον χρόνο, διαπιστώνουμε ότι  και σήμερα, οι κοινωνίες στο σύνολο τους, είναι δομημένες και οργανωμένες , στην αντιμετώπιση ενός κοινού εχθρού, ο οποίος όμως δεν προέρχεται απο το φυσικό περιβάλον , αλλά απο τον ίδιον τον άνθρωπο.
Το κυρίαρχο στοιχείο στην ανθρώπινη καθημερινότητα δεν είναι τίποτε άλλο, απο τον φόβο.
Εργασιακή ανασφάλεια (φόβος επιβίωσης-διατροφής),αδυναμία ικανοποίησης ιατροφαρμακευτικών αναγκών (φόβος απώλειας ζωής ),καθώς και δεκάδες άλλες μορφές του φόβου, κυριαρχούν στην καθημερινότητα μας.
Σε κρατικό επίπεδο, οι φόβοι ανάμεσα στους άλλους, σχετίζονται και με την διατήρηση της εδαφικών ορίων καθώς και την αντιμετώπιση των όποιων προκλήσεων και απειλών πρός αυτό.
Είναι λοιπόν σημαντικό και ουσιαστικό να δούμε πώς καλλιεργείται , πως συντηρείται και με ποιό τρόπο διαχέεται ο φόβος.
Το ανωτέρω τρίπτυχο είναι πολύμορφο και δαιδαλώδες.
Δεν θα ήταν εφικτό να αναπτυχθεί μέσα απο τις λίγες γραμμές αυτής της τοποθέτησης.
Στην στρατηγική , ο πλέον επαρκής και αποτελεσματικός τρόπος διάχυσης φόβου, είναι η συνεχή επισήμανση στον αντίπαλοτης ιστορίας,  της πλέον προσφάτου.
Στην Ελληνοτουρκική περίπτωση, η Τουρκία αυτή την στιγμή, επιδεικνύει την κατοχή της Κύπρου, την σοβαρότερη και ισχυρότερη μορφή φόβου που υφίσταται αυτή την στιγμή.
Αυτή η κατοχή παραπέμπει  σε στρατιωτικές ήττες, σε προσφυγοποίηση του λαού,κυβερνητική και πολιτική ανυπαρξία και ανικανότητα του ηττημένου καθώς και σε δεκάδες άλλες παραμέτρους με αποδέκτες τον ηττημένο και τρίτους ενδιαφερόμενους.
Στην περίπτωση των Ιμίων , ουσιαστικά μία επιχείρηση πολιτικής αποτροπής εκ μέρους της Τουρκίας , απέδειξε ότι η Ελληνική πλευρά αδυνατεί στην πράξη να λειτουργήση αμυντικά  σε όλα τα επίπεδα, καταρακκώνοντας το εθνικό συναίσθημα, αλλά κυρίως αυτο της ασφάλειας.
Ο Ελληνικός λαός διαπίστωσε ιδίοις όμμασι, ότι οι οικονομκές και λοιπές θυσίες μόλις 22 χρόνια μετά την συντριβή του στην Κυπρο, ότι αδυνατεί να αμυνθεί και διατηρήση το μητροπολιτικό εδάφος.
Οι ψυχολογικές επιπτώσεις είναι εμφανείς και σήμερα.
Στην δυτική Θράκη, η κρατική απουσία είναια εμφανής, συνοδεύεται απο ισχυρό Τουρκικό και ισλαμικό εισοδισμό,ενώ ταυτόχρονα το Τουρκικό εθνικό συναίσθημα κατακτά έδαφος σε σχέση με το Ελληνικό και αντικαθιστά την θρησκευτική ταυτότητα, πάνω στην οποία έχτισε την πολιτική του το Ελληνικό κράτος,ΕΣΦΑΛΜΕΝΑ, απο το 1922 και μέχρι σήμερα , χωρίς καμία προσπάθεια προσαρμογής ,κυρίως αντίληψης, της ισλαμικής κουλτούρας  Θεοποίησης του ισλαμικού κοινωνικού και αστικού μοντέλου.
Αυτή η αδυναμία αντιμετώπισης της Τουρκοισλαμικής απειλής,σε κάποιες περιπτώσεις καταγράφθηκε ώς δοσιλογισμός¨αυτό φυσικά δεν ανατρέπει το αποτέλεσμα,λειτουργεί απαξιωτικά και αποθαρρυντικά , αποδομώντας την ψυχολογία και την διάθεση για όποιας μορφής αντίσταση και αντίδραση.
Αντίσταση και αντίδραση, που ενώ για τους γείτονες μας είναι φυσικό και ζωτικό δικαίωμα, στην ημέτερη περίπτωση αξιολογείται και μόνο με συγκεκριμένης χροιάς πολιτικούς όρους, οι οποίοι και καθοδηγούν τις περαιτέρω κινήσεις σε διπλωματικό και στρατιωτικό επίπεδο.
Το τελευταίο είναι υπό αναθεώρηση, λίαν προσφάτως τα Ελληνικά επιτελεία μελετούν προληπτικά χτυπήματα, ασχέτως αν τα εφαρμόσουν.
Τουλάχιστον να υπάρχει μια κατευθυντήριος γραμμή.
ΔΟΓΙΒΑΝΗς Γ.







Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τεχνητος πνιγμος

Ο τεχνητος πνιγμος ειναι μια παλαιοτάτη τεχνικη ανακρισης-βασανισμου. Ο ανακρινομενος τοποθετειται με κλιση πανω σε μια στερεη επιφανεια , δενεται σφιχτα και εν συνεχεια τοποθετειται στο προσωπο του μια πετσετα . Η συνεχης ριψη νερου δημιουργει το φαινομενο που διακρινεται στην κατω δεξια μικρη φωτο . Αυτη η κατακλυση με νερο των κοιλοτητων του κεφαλιου που συνδεονται αμεσα με την διαδικασια της αναπνοης , προκαλει ασφυκτικο φαινομενο και οχι μονο (ταχυκαρδιες), τα οποια εχουν και ψυχολογικες προεκτασεις εφοσον το θυμα υποβληθει σε συνεχη διαδικασια τεχνητου πνιγμου. Μελετες εχουν δειξη οτι και μετα 10 χρονια απο την υποβολη στην διαδικασια του τεχνητου πνιγμου τα θυματα εμφανιζουν πλεον των ψυχολογικων επιπτωσεων  πονους στο κεφαλι και πνευμονικες -αναπνευστικες διαταραχες. Ο τεχνητος πνιγμος αποτελει κομματι της εκπαιδευσης των αμερικανικων ειδικων δυναμεων, ενω σαν τεχνικη βασανισμου και ανακρισης εχει χρησιμοποιηθει απο τους Γαλλους στην Αλγερια, τους Αγγλους στην β.Ιρλανδι

Κελεύω δεν σημαίνει μόνο .....προστάζω-διατάζω

Αν ανατρέξουμε στην ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ, στο λήμμα Κελευστής, θα διαβάσουμε το παρακάτω: Η λέξη «κελευστής» προέρχεται από το ρήμα κελεύω (προστάζω) . Αν στον ίδιο δικτυακό τόπο, ανατρέξουμε στο λήμμα Κελεύω, θα διαβάσουμε: 1.   Παροτρύνω-παρακινώ      2.   Διατάζω –παραγγέλλω     3.   Ζητώ-αξιώνω     4.   Παρακαλώ-ικετεύω Επιχειρώντας μια βαθύτερη προσέγγιση του όρου κελεύω και του αντίστοιχου βαθμού στο πολεμικό ναυτικό, Κελευστής, ανατρέχουμε, που αλλού;  στην αρχαία ελληνική γραμματεία και φυσικά στον Ξενοφώντα. Η Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου, συγγραφεύς και ερευνήτρια ναυτικής ιστορίας, στο βιβλίο της , ΛΕΞΙΚΟ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΟΡΩΝ  και  στο σχετικό λήμμα για τον Κελευστή, αναφέρει επικαλούμενη ως πηγή, το έργο του Ξενοφώντα (ΞΕΝΟΦΩΝΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ 21,3) Οι μεν των κελευστών δύναται τοιαύτα λέγειν και ποιείν,ώστε ακονάν τας ψυχάς των ανθρώπων επί το εθελοντάς πονείν!!! Αφήνω την μετάφραση για τους αναγνώστες για  να ξεσκονίσουν επί τη ευκαιρί

στρατηγός Οικονομάκος Μιχαήλ +

Η ελληνική ιστορία βρίθει μυστικών και κεκαλυμμένων πτυχών. Μια από τις ελάχιστα γνωστές στο ευρύ κοινό είναι η ιστορία του αειμνήστου στρατηγού Οικονομάκου Μιχαήλ. Η πολεμική του συμμετοχή - δράση όπως και η επιτελική και διδακτική μεγάλη. Από την βόρειο Αφρική , τον ελληνικό εμφύλιο,την Κορέα,επιτελάρχης σε γερμανική τεθωρακισμένη μεραρχία στα πλαίσια του ΝΑΤΟ, Κύπρο , 20η τεθωρακισμένη, σχολή πολέμου...... Ο αείμνηστος ήταν εκείνος ο οποίος εισηγήθηκε και ανέμενε με αναμμένες τις μηχανές των αρμάτων την κατάληψη του τουρκικού προγεφυρώματος στο Κάραγατς. Ο σκοπός αυτού του μικρού αφιερώματος είναι διτός¨ Αφενός η περιγραφή του σκηνικού για το Κάραγατς και αφετέρου η περιγραφή από το βιβλίο του στρατηγού, ένα από τα πολλά που έγραψε,ενός περιστατικού στον τομέα της βορείου Αφρικής από την γερμανική οπτική και ενδιαφέρον. Καραγατς. Η τουρκική απόβαση στην μεγαλόνησο καλά κρατεί. Ο Οικονομάκος διοικεί την 21 πρώτη τεθωρακισμένη ταξιαρχία, την οποία προωθεί στην