Ασφαλώς και δεν χρειάζεται να αγοράσει κάποιος
μια εταιρεία $7 δις για να παραβιάσει την ναυτιλιακή ασφάλεια,
η μαφία δεν έχει την δική της FEDEX
για το λαθρεμπόριο της, όπως είχε πει o
*James Carafano.
Πράγματι η ναυτιλιακή ασφάλεια ευρίσκεται μπροστά σε νέες προκλήσεις, ενώ κάποιες παλαιότερες υποχωρούν ή διατηρούνται αναβαθμισμένες.
Η Ιταλία, ήταν εκείνη η οποία έκανε το πρώτο βήμα απαγορεύοντας την χρήση ενόπλων αποσπασμάτων στα πλοία της , μια απόφαση η οποία ελήφθη λόγω της διπλωματικής σύγκρουσης Ιταλίας - Ινδίας που προκάλεσε το Enrica Lexie.
Σε γενικές γραμμές τα προβλήματα στην ναυτιλιακή ασφάλεια εντοπίζονται πίσω από το λεγόμενο Σύνδρομο του Τιτανικού το οποίο επιδρά καθοριστικά αρνητικά στην διεκπεραίωση των υποχρεώσεων που απορρέουν από το πλάνο Ναυτιλιακής ασφάλειας.
Το Σύνδρομο του Τιτανικού μεταξύ άλλων,
επηρεάζει την αποκάλυψη και
διαχείριση προβλημάτων και κινδύνων ,
την απόκλιση σε σχέση με τα ορόσημα
του σχεδίου ασφαλείας,
τον φόρτο εργασίας
κάποιων από τα
μέλη της ομάδος…
Η ναυτιλιακή ασφάλεια, ειδικότερα το κομμάτι το οποίο περιλαμβάνει την ομάδα συνοδείας, διεκπεραιώνεται στην βάση της μεθοδολογίας του Τροχού.
Μια μεθοδολογία,η οποία προσφέρει ελάχιστη διάδραση μεταξύ των μελών της ομάδος, μειωμένη συμμετοχή, μικρή ικανοποίηση, μικρή ροή πληροφοριών μεταξύ των μελών της και αμφίβολης ποιότητας τεχνική αποτελεσματικότητα.
Αν και η μέθοδος είναι ικανοποιητική για μικρής σημασίας έργα, σε σύνθετα και πολύπλοκα όπως είναι η ναυτιλιακή ασφάλεια, είναι παντελώς ακατάλληλη!
Η πλέον ενδεδειγμένη μέθοδος είναι αυτή η οποία αναφέρεται ως Πολυ-διαυλική.
Εξαιρετικά σύνθετη, απαιτεί προσωπικό με υψηλή κατάρτιση, θεωρητική και πρακτική καθώς και αποκεντρωμένο σύστημα διοίκησης.
Όπως σε κάθε έργο, έτσι και στην ναυτιλιακή ασφάλεια, είναι απαραίτητη η κατανόηση και αποδοχή από τους συμμετέχοντες των βασικών εννοιών:
Διάρκεια
Αλληλουχία δραστηριοτήτων
Ταυτόχρονες δραστηριότητες
Βασικό στάδιο
Δραστηριότητα
Η κατανόηση αυτών των παραμέτρων απαντά σε βασικά ζητήματα ναυτιλιακής ασφάλειας όπως είναι για παράδειγμα το …
ποιος πιθανόν να εμποδίσει ή αντιτεθεί στην ασφάλεια
του πλοίου-εγκατάστασης ,συγκεκαλυμμένα.
*Director of the Douglas and Sarah Allison Center for Foreign Policy Studies and the deputy director of the Kathryn and Shelby Cullom Davis Institute for International Studies at THE HERITAGE FOUNDATION.
Dogivanis George
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου