Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πυρόσβεση.

Ενα από τα μέσα αυτά το οποίο μπορεί να βρει κατάλληλη εφαρμογή στις δασικές πυρκαγιές και όχι μόνο, είναι το σύστημα που παρουσιάζεται στην ανωτέρω φωτογραφία και το οποίο χρησιμοποιείται για αντιμετώπιση πυρκαγιάς σε πλατφόρμες πετρελαίου.

Το Πυροσβεστικό Σώμα Ελλάδος είναι η αρμόδια κρατική υπηρεσία, που είναι υπεύθυνη για την κατάσβεση και πρόληψη αστικών και δασικών πυρκαγιών και για την έρευνα, διάσωση και παροχή συνδρομής σε ατυχήματα και καταστροφές σε όλο τον Ελλαδικό χώρο.
Ο Προορισμός και η αποστολή του Πυροσβεστικού Σώματος είναι η ασφάλεια και προστασία της ζωής και της περιουσίας των πολιτών και του Κράτους, κατά των κινδύνων πυρός, θεομηνιών και πλημμυρών.
  • Πυρκαγιές (σε ειρηνική και πολεμική περίοδο).
  • Δασοπυρόσβεση
  • Τροχαία ατυχήματα.
  • Τεχνολογικά ατυχήματα και βιομηχανικές καταστροφές.
  • Θεομηνίες (πλημμύρες, σεισμοί, καταρρεύσεις).
  • Παροχή βοήθειας και διάσωσης ατόμων σε όλες τις προηγούμενες περιπτώσεις.
  • Επιβολή προληπτικών μέτρων για όλα τα προηγούμενα και έκδοση σχετικών βεβαιώσεων.
  • Απεγκλωβισμό ατόμων από ανελκυστήρες.
  • Διενέργεια προανάκρισης σε περιπτώσεις εμπρησμών.
  • Συγκρότηση μικτών Υπηρεσιών Πολιτικής Σχεδίασης και Έκτακτης Ανάγκης (ΠΣΕΑ)
  • Ενίσχυση άλλων Σωμάτων (Αστυνομίας, Λιμενικού) και στρατιωτικών Αρχών εφόσον ζητείται για θέματα της αρμοδιότητάς του.
  • Εκπαίδευση του κοινού σε θέματα άμεσης αντιμετώπισης πυρκαγιών και
  • Επιβολή και έλεγχο μέτρων προστασίας, όπου προβλέπεται δια νόμου ή κρίνεται απαραίτητο.

Το 1833, δηλαδή μόλις ιδρύθηκε το ελληνικό κράτος, η αρμοδιότητα της πυρασφάλειας ανατέθηκε στους νομάρχες (Διάταγμα 26/4-8/5/1833).
Επίσης, οι Δήμοι όφειλαν να διαθέτουν προσωπικό -τους "Ειρηνοφύλακες"- και τα μέσα για την κατάσβεση πυρκαγιών.
Τέλος, για τα δημόσια κτίρια την αρμοδιότητα είχαν οι λόχοι Σκαπανέων του Στρατού.

Το 1854 στην Αθήνα ιδρύθηκε ο "Λόχος Πυροσβεστών" με δύναμη 92 ανδρών.

Το 1861 ο Λόχος διευρύνθηκε σε "Διλοχία Σκαπανέων και Πυροσβεστών", ο οποίος εκτός από την πυρόσβεση εκτελούσε και έργα οδοποιίας. Στο πυροσβεστικό έργο βοηθούσαν επίσης η Χωροφυλακή και το Φρουραρχείο.

Το 1909 η Διλοχία κλήθηκε να κατασβέσει μεγάλη πυρκαγιά που ξέσπασε στα ανάκτορα χωρίς επιτυχία.

Το 1910 συγκροτήθηκε η "Πυροσβεστική Μοίρα", με εθελοντές και κληρωτούς τριετούς θητείας. Στις 16 Αυγούστου 1910 στη προσπάθεια κατάσβεσης μεγάλης πυρκαγιάς στο Γενικό Χημείο του Κράτους σκοτώθηκαν τρεις πυροσβέστες και πολλοί τραυματίστηκαν.

Η Μοίρα Υπαγόταν στο Υπ. Στρατιωτικών και το 1914μετονομάστηκε σε "Λόχο Πυροσβεστών". Κάλυπτε μόνο τις πόλεις Αθήνα, Πειραιά, Θεσσαλονίκη και Πάτρα. Στις υπόλοιπες την αρμοδιότητα είχαν οι Δήμοι.

Στις 26 Απριλίου 1926 σχηματίστηκε ένα "Πυροσβεστικό Σώμα", εντελώς ανεξάρτητο από το υπόλοιπο στράτευμα. Όμως, αποδείχτηκε επίσης αναποτελεσματικό στην αντιμετώπιση των καταστροφικών πυρκαγιών που ξέσπασαν. Οι ασφαλιστικές εταιρείες ανησύχησαν και έθεσαν θέμα αναδιοργάνωσης της πυροσβεστικής υπηρεσίας.

Στις 30 Αυγούστου 1929 ανατέθηκε από την κυβέρνηση στο χημικό μηχανικό Αλκιβιάδη Κοκκινάκη, Έλληνα πρόσφυγα από τη Ρωσία και πρώην Διοικητή της Πυρ/κής Υπηρεσίας Πετρούπολης, η μελέτη και οργάνωση Πυροσβεστικής Υπηρεσίας στην Ελλάδα.

Αυτή είναι εν συντομία η ιστορία της πυροσβεστικής υπηρεσίας μέχρι και σήμερα που γράφονται αυτές οι γραμμές.

Οι πρόσφατες πυρκαγιές στο σύνολο της χώρας, ανέδειξαν τα κενά στην επάνδρωση μα κυρίως σε σύγχρονο πυροσβεστικό υλικό και μηχανήματα ικανά να αντισταθμίσουν τα κενά σε προσωπικό.

Αναμφισβήτητα, η φωτιά αποτελεί έναν εξαιρετικά δύσκολο και απρόβλεπτο σε πολλές περιπτώσεις αντίπαλο ο οποίος εφόσον δεν αντιμετωπιστεί εγκαίρως μπορεί να οδηγήσει σε μοναδικής αναφοράς καταστροφές όπως αυτός της Ρώμης και της Δρέσδης!

Τα μαθήματα που εξήχθησαν από την δράση αυτού του ισχυρού και αδυσώπητου αντιπάλου, οδήγησαν, με την συνδρομή της τεχνολογίας, στην διαμόρφωση κατάλληλων τεχνικών διατάξεων και την επινόηση υλικών τόσο για την αποτροπή εκδήλωσης όσο και για την καθυπόταξη της παρουσίας της σε στενό -ελεγχόμενο μέχρι πλήρους κατάσβεσης της περιβάλλον.

Φυσικά η τεχνολογία αποτελεί πολλαπλασιαστή ισχύος και στηρίζεται στην ορθή χρήση από τον ανθρώπινο παράγοντα, μια παράμετρος η οποία απαιτεί και χρειάζεται προσαρμογή εκπαιδευτικού και νοοτροπίας μοντέλου στις νέες τεχνολογίες.

Ειδικότερα, οι δασικές πυρκαγιές οι οποίες και λόγω της φύσεως τους εκπέμπουν ιδιαίτερα περιβαλλοντικά συναισθήματα και αντιδράσεις, απαιτούν και την υιοθέτηση κατάλληλων τεχνικών μέσων για την αντιμετώπιση τους .

Η τεχνολογία της κατάσβεσης σε πλατφόρμες πετρελαίου αποτελεί μια καλή πηγή άντλησης εμπειρίας αλλά και μέσων πυρόσβεσης που χρησιμοποιούνται.

Τα θερμικά φορτία που αναπτύσσονται σε πυρκαγιές σε εξέδρες πετρελαίου και το περιορισμένο του χώρου απαιτούν κατάλληλες πυροσβεστικές διατάξεις για την λειτουργία των οποίων η ανθρωπινή παρουσία  περιορίζεται ή εκεί που απαιτείται,να υπάρχει σχετική μόνωση και προστασία από το θερμικό φορτίο.

Το σύστημα το οποίο βλεπουμε στην αρχική φωτογραφία, δημιουργεί ενα ανασχετικό τείχος επιτρέποντας ταυτόχρονα το προσωπικό να λειτουργεί πίσω από αυτό.

Η μονάδα αυτή μπορεί να γίνει αυτοκινούμενη παρέχοντας ταχύτητα ευελιξία και ισχύ πυρόσβεσης. 

Αντίστοιχο φορητό σύστημα είναι αυτό το οποίο χρησιμοποιείται σε αεροδρόμια και το οποίο ομοίως μπορεί να βοηθήσει σημειακά πλέον στην πυρόσβεση.
Η σχετική διάταξη κοστίζει μόλις 150 ευρώ και υπάρχει διάθεσιμη στην Ελληνική αγορά!

Water-Curtain-in-use-300x225.jpg

Εν κατακλείδι χωρίς να υποτιμάται η απειλή που ονομάζεται Φωτιά, με καλύτερο και δοκιμασμένο εξοπλισμό μπορούμε να πετύχουμε ταχύτερη ,πληρέστερη και ασφαλέστερη αντιμετώπιση της!

Dogivanis George

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κελεύω δεν σημαίνει μόνο .....προστάζω-διατάζω

Αν ανατρέξουμε στην ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ, στο λήμμα Κελευστής, θα διαβάσουμε το παρακάτω: Η λέξη «κελευστής» προέρχεται από το ρήμα κελεύω (προστάζω) . Αν στον ίδιο δικτυακό τόπο, ανατρέξουμε στο λήμμα Κελεύω, θα διαβάσουμε: 1.   Παροτρύνω-παρακινώ      2.   Διατάζω –παραγγέλλω     3.   Ζητώ-αξιώνω     4.   Παρακαλώ-ικετεύω Επιχειρώντας μια βαθύτερη προσέγγιση του όρου κελεύω και του αντίστοιχου βαθμού στο πολεμικό ναυτικό, Κελευστής, ανατρέχουμε, που αλλού;  στην αρχαία ελληνική γραμματεία και φυσικά στον Ξενοφώντα. Η Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου, συγγραφεύς και ερευνήτρια ναυτικής ιστορίας, στο βιβλίο της , ΛΕΞΙΚΟ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΟΡΩΝ  και  στο σχετικό λήμμα για τον Κελευστή, αναφέρει επικαλούμενη ως πηγή, το έργο του Ξενοφώντα (ΞΕΝΟΦΩΝΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ 21,3) Οι μεν των κελευστών δύναται τοιαύτα λέγειν και ποιείν,ώστε ακονάν τας ψυχάς των ανθρώπων επί το εθελοντάς πονείν!!! Αφήνω την μετάφραση για τους αναγνώστες για  να ξεσκονίσουν επί τη ευκαιρί

Τεχνητος πνιγμος

Ο τεχνητος πνιγμος ειναι μια παλαιοτάτη τεχνικη ανακρισης-βασανισμου. Ο ανακρινομενος τοποθετειται με κλιση πανω σε μια στερεη επιφανεια , δενεται σφιχτα και εν συνεχεια τοποθετειται στο προσωπο του μια πετσετα . Η συνεχης ριψη νερου δημιουργει το φαινομενο που διακρινεται στην κατω δεξια μικρη φωτο . Αυτη η κατακλυση με νερο των κοιλοτητων του κεφαλιου που συνδεονται αμεσα με την διαδικασια της αναπνοης , προκαλει ασφυκτικο φαινομενο και οχι μονο (ταχυκαρδιες), τα οποια εχουν και ψυχολογικες προεκτασεις εφοσον το θυμα υποβληθει σε συνεχη διαδικασια τεχνητου πνιγμου. Μελετες εχουν δειξη οτι και μετα 10 χρονια απο την υποβολη στην διαδικασια του τεχνητου πνιγμου τα θυματα εμφανιζουν πλεον των ψυχολογικων επιπτωσεων  πονους στο κεφαλι και πνευμονικες -αναπνευστικες διαταραχες. Ο τεχνητος πνιγμος αποτελει κομματι της εκπαιδευσης των αμερικανικων ειδικων δυναμεων, ενω σαν τεχνικη βασανισμου και ανακρισης εχει χρησιμοποιηθει απο τους Γαλλους στην Αλγερια, τους Αγγλους στην β.Ιρλανδι

Ocean rig CRETE and AMORGOS

  The Ocean Rig Crete and Ocean Rig Amorgos will be the most advanced of Ocean Rig UDW's ultradeepwater drillships when delivered in 2018 and 2019.      Νέα μέλη στον στόλο της Ελληνικής                   εταιρείας                                           Ocean Rig Crete 7 th  Generation New integrated Design Deep Water Drillship. Ocean Rig TBN #1 is a new build and will be completed in Q1 2018. The rig is being built at Samsung Heavy Industries Shipyard in South Korea. The rig has dual activity capabilities and design for drilling operations in water depths up to 3650 meters (12000 feet). The rig is Dynamic Positioned, DP Class 3. Specifications GENERAL Unit name