Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Deliveries of Turkmen Crude Oil to Iran Put on Hold


"Dragon Oil" and "ENOC" have put on hold deliveries of Turkmen crude oil to Iran.

Earlier this month Russian-flag vessels VF Tanker-20 and VF Tanker-13 delivered to Iranian port Neka three cargoes of Cheleken crude oil (around 6000 MT each). As it turned out, these liftings were arranged without official authorisation from Turkmenistan authorities, and shipping documents were issued for transit of this cargo to Europe through port Baku.

Since 11th of August both vessels are staying on port Aladja roads, waiting for further instructions. Most likely, this delay is caused by an attempt of «Dragon Oil» to receive official authorization from Turkmenistan authorities to deliver cargoes to southern destination. However, this attempt may take too much time or even completely fail.

On 8th of August the was an official visit of the President of Turkmenistan Gurbanguly Berdimuhamedow to Baku and the meeting with the President of the Republic of Azerbaijan Ilham Aliyev, during which the Declaration on Strategic Cooperation between the countries, as well as number of cooperation agreements, including in energy and transport spheres, were signed. Within the given context, attempts of «Dragon Oil» and «ENOC» to deliver Turkmen crude oil to Iran, bypassing Baku, defy the spirit of agreements reached between Azerbaijan and Turkmenistan on the top level.

It is also not excluded, that «Dragon Oil» put the deliveries to Neka on hold due to existing US sanctions against Iran. Despite the fact that a number of «secondary sanctions» against Iran were lifted, many restrictions continue to be in force. The consequences for companies that violate the sanctions regime could be quite serious. For instance, «Dragon Oil» risks to spoil relationship with financial institutes, as many of them having US offices (e.g. Emirates NBD, ABN AMRO, DBS Bank Ltd, Gulf International Bank, Citibank, Standard Chartered Bank и BBK B.S.C), and with US oilfield service contractors (Schlumberger, Halliburton, Wetherford, etc), as well as risk to be blacklisted by OFAC.

It became known, that Iranian project is mainly promoted by the following senior officials of «Dragon Oil» and «ENOC»: Tayeeb Al Mulla from «ENOC Group», Moiz Saleem from «ENOC Singapore», Faisal Rabee Al Awadhi and Ahmad Assadi from «Dragon Oil». The active participation of the latter causes particular surprise, due to his US citizenship.

At the same time, due to the seriousness of the possible consequences of violation of sanctions and huge commercial risks, the management of «Dragon Oil» and «ENOC» themselves certainly should have doubts about the rationality of the project of supply Turkmen crude oil to Iran.

Information Agency PirWeli contacted the London-based "Dragonoil" Office on the phone number +44 20 7647 7800 in order to better find out these issues. They told us to write them the questions to their website and they would provide us with the requested answers. PirWeli sent the questions to the mentioned address; we will release the relevant information as soon as the answers are received.

PirWeli failed to contact the "ENOC Singapore" Office on the following phone number +65 62 351 551; "PirWeli" could not also contact Ahmad Assad on the phone number + 971 4 305 3445.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κελεύω δεν σημαίνει μόνο .....προστάζω-διατάζω

Αν ανατρέξουμε στην ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ, στο λήμμα Κελευστής, θα διαβάσουμε το παρακάτω: Η λέξη «κελευστής» προέρχεται από το ρήμα κελεύω (προστάζω) . Αν στον ίδιο δικτυακό τόπο, ανατρέξουμε στο λήμμα Κελεύω, θα διαβάσουμε: 1.   Παροτρύνω-παρακινώ      2.   Διατάζω –παραγγέλλω     3.   Ζητώ-αξιώνω     4.   Παρακαλώ-ικετεύω Επιχειρώντας μια βαθύτερη προσέγγιση του όρου κελεύω και του αντίστοιχου βαθμού στο πολεμικό ναυτικό, Κελευστής, ανατρέχουμε, που αλλού;  στην αρχαία ελληνική γραμματεία και φυσικά στον Ξενοφώντα. Η Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου, συγγραφεύς και ερευνήτρια ναυτικής ιστορίας, στο βιβλίο της , ΛΕΞΙΚΟ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΟΡΩΝ  και  στο σχετικό λήμμα για τον Κελευστή, αναφέρει επικαλούμενη ως πηγή, το έργο του Ξενοφώντα (ΞΕΝΟΦΩΝΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ 21,3) Οι μεν των κελευστών δύναται τοιαύτα λέγειν και ποιείν,ώστε ακονάν τας ψυχάς των ανθρώπων επί το εθελοντάς πονείν!!! Αφήνω την μετάφραση για τους αναγνώστες για  να ξεσκονίσουν επί τη ευκαιρί

Τεχνητος πνιγμος

Ο τεχνητος πνιγμος ειναι μια παλαιοτάτη τεχνικη ανακρισης-βασανισμου. Ο ανακρινομενος τοποθετειται με κλιση πανω σε μια στερεη επιφανεια , δενεται σφιχτα και εν συνεχεια τοποθετειται στο προσωπο του μια πετσετα . Η συνεχης ριψη νερου δημιουργει το φαινομενο που διακρινεται στην κατω δεξια μικρη φωτο . Αυτη η κατακλυση με νερο των κοιλοτητων του κεφαλιου που συνδεονται αμεσα με την διαδικασια της αναπνοης , προκαλει ασφυκτικο φαινομενο και οχι μονο (ταχυκαρδιες), τα οποια εχουν και ψυχολογικες προεκτασεις εφοσον το θυμα υποβληθει σε συνεχη διαδικασια τεχνητου πνιγμου. Μελετες εχουν δειξη οτι και μετα 10 χρονια απο την υποβολη στην διαδικασια του τεχνητου πνιγμου τα θυματα εμφανιζουν πλεον των ψυχολογικων επιπτωσεων  πονους στο κεφαλι και πνευμονικες -αναπνευστικες διαταραχες. Ο τεχνητος πνιγμος αποτελει κομματι της εκπαιδευσης των αμερικανικων ειδικων δυναμεων, ενω σαν τεχνικη βασανισμου και ανακρισης εχει χρησιμοποιηθει απο τους Γαλλους στην Αλγερια, τους Αγγλους στην β.Ιρλανδι

Ocean rig CRETE and AMORGOS

  The Ocean Rig Crete and Ocean Rig Amorgos will be the most advanced of Ocean Rig UDW's ultradeepwater drillships when delivered in 2018 and 2019.      Νέα μέλη στον στόλο της Ελληνικής                   εταιρείας                                           Ocean Rig Crete 7 th  Generation New integrated Design Deep Water Drillship. Ocean Rig TBN #1 is a new build and will be completed in Q1 2018. The rig is being built at Samsung Heavy Industries Shipyard in South Korea. The rig has dual activity capabilities and design for drilling operations in water depths up to 3650 meters (12000 feet). The rig is Dynamic Positioned, DP Class 3. Specifications GENERAL Unit name