Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ποιός ευθύνεται για τους 4 νεκρούς στο Σαραντάπορο ;




Αφορμή για την συγκεκριμένη ανάρτηση αποτελεί το  δυστύχημα με ελικόπτερο της αεροπορίας στρατού κοντά στο χωριό Σαραντάπορο του νομού Λαρίσης στο οποίο βρήκαν τραγικό θάνατο οι 4 από τους 5, πλήρωμα και επιβαίνοντες.

Ακούσθηκαν και γράφτηκαν πολλά και διάφορα.
Χαρακτηριστικότερη δημοσίευση ήταν ε.α σμηνάρχου -αρχιμηχανικού της Πολεμικής αεροπορίας ο οποίος μεταξύ άλλων είπε:

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που αφορούν τα αεροπορικά δυστυχήματα διεθνώς και εν καιρώ ειρήνης οφείλονται πρωτίστως σε ανθρώπινο λάθος (λάθος εκτιμήσεις, λάθος χειρισμοί κλπ), κατά δεύτερο λόγο σε ακραίες αντίξοες καιρικές συνθήκες και τρίτον σε μία σειρά μηχανικών βλαβών (εξαιρούνται οι τρομοκρατικές ενέργειες).

Σε άλλο σημείο της συνέντευξης του αναφέρει:

Τα πτητικά μέσα δεν αποσύρονται γιατί είναι απηρχαιωμένα, αλλά γιατί η κατασκευάστρια εταιρεία σταματάει να τα υποστηρίζει (θέμα marketing). Πάνω σε αυτό στηρίζεται ο αμερικανικός βιομηχανικός «κολοσσός». Όλα τα αμερικανικά στρατιωτικά ελικόπτερα φέρουν παρατσούκλι ινδιάνικης φυλής, αλλά το εν λόγω λέγεται και Χιούι από την προφορά σαν λέξη του τύπου του UH1H, αντί του Iroquois που είναι το επίσημο. Όχι μόνο δεν είναι αξιόπιστο, αλλά το Χιούι είναι το πρώτο σε συνολικό αριθμό παραγωγής αεροσκαφών από οποιοδήποτε άλλο αεροπορικό μέσο παγκοσμίως. Η «παλαιότητά» του έχει ΜΟΝΟ σοβαρή επίπτωση στην επιχειρησιακή αξία του, που το καθιστά απαξιωμένο πλέον για τους σκοπούς που χρησιμοποιείται.

Σ.Σ
Το…..όχι μόνο δεν είναι αξιόπιστο…..χρειάζεται διευκρίνιση , τυπογραφικό λάθος ή η στραβή γλώσσα της πραγματικότητας ;;

Σε έτερο σημείο αναφέρει:

Γενικά τα ατυχήματα αυτά, 
στατιστικά βαίνουν μειούμενα με ραγδαίο ρυθμό,
 λόγω της βελτίωσης της ασφαλείας πτήσεων 
που προκύπτει από τα lessons learned
 των προηγούμενων ατυχημάτων.

Το σύνολο της συνέντευξης του κυρίου σμηνάρχου μπορείτε να το διαβάσετε εδώ:

Πράγματι και όχι μόνο για τα αεροπορικά ατυχήματα, ο ανθρώπινος παράγων έχει καθοριστική σημασία, όμως ανθρώπινος παράγων δέν είναι μόνο ο χειριστής, αλλά και το προσωπικό το οποίο παρακολουθεί τα lessons learned και έχει την υποχρέωση να τα ενσωματώνει στην τρέχουσα τακτική και μεθοδολογία, εμπλουτίζοντας και αναβαθμίζοντας αυτές.

Τα μέχρι στιγμής δεδομένα συγκλίνουν στην άποψη ότι μια ραγδαία μεταβολή των καιρικών συνθηκών στην περιοχή του Σαρανταπόρου ουσιαστικά εγκλώβισε το ελικόπτερο σε μια άνιση μάχη με τα στοιχεία της φύσεως.

Η απουσία ειδικών βοηθημάτων πτήσεως και οι περιορισμοί του ανθρώπινου αντιληπτικού μηχανισμού της όρασης, οδήγησαν στο δυστύχημα.

Ποιος φταίει και θα μπορούσε να αποφευχθεί το δυστύχημα; 

Η κύρια υπεύθυνη για το τραγικό περιστατικό είναι η Ελληνική πολιτεία η οποία δείχνει να έχει πλήρη άγνοια για την διεθνή πρακτική και τα lessons learned στον τομέα της πρόληψης αεροπορικών ατυχημάτων.

Δυστυχώς...Τραγική Άγνοια!! 
 
ΝΑΙ, 
το δυστύχημα θα μπορούσε να αποφευχθεί αν το Ελληνικό κράτος επένδυε στην αεροπορική ασφάλεια όπως επενδύουν χώρες με ορεινό τοπίο και την  επικινδυνότητα που περικλείει αυτό για τις πτήσεις.

Ειδικά για τις πτήσεις οι οποίες γίνονται εξ όψεως, προσθέτοντας μια ακόμη παράμετρο στο κατηγορητήριο, αφού κανένα UH-1H δεν διαθέτει ειδικό εξοπλισμό για πτήσεις σε περιορισμένη ορατότητα.

Η απάντηση βρίσκεται στην επόμενη φωτογραφία από την περιοχή της Αλάσκα όπου ένα τεράστιο σύστημα με κάμερες ενημερώνει τους πιλότους για τις καιρικές συνθήκες στην ενδιαφερόμενη περιοχή πτήσεως 24/7.


Ναί,
ο χειριστής, ο οδηγός , ο πλοίαρχος έχουν ευθύνη όταν όμως έχουν παραβιάσει όλα τα ενεδειγμένα μέτρα και μέσα πρόληψης και προστασίας τα οποία οφείλει να χορηγεί η πολιτεία!!

Επομένως λύσεις υπάρχουν...δοκιμασμένες και αξιόπιστες.

Στην Ελληνική πραγματικότητα υπάρχει διοικητική ανεπάρκεια, αναλγησία, αδιαφορία , ερασιτεχνισμός και το χειρότερο....εγωκεντρισμός!

DOGIVANIS GEORGE

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κελεύω δεν σημαίνει μόνο .....προστάζω-διατάζω

Αν ανατρέξουμε στην ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ, στο λήμμα Κελευστής, θα διαβάσουμε το παρακάτω: Η λέξη «κελευστής» προέρχεται από το ρήμα κελεύω (προστάζω) . Αν στον ίδιο δικτυακό τόπο, ανατρέξουμε στο λήμμα Κελεύω, θα διαβάσουμε: 1.   Παροτρύνω-παρακινώ      2.   Διατάζω –παραγγέλλω     3.   Ζητώ-αξιώνω     4.   Παρακαλώ-ικετεύω Επιχειρώντας μια βαθύτερη προσέγγιση του όρου κελεύω και του αντίστοιχου βαθμού στο πολεμικό ναυτικό, Κελευστής, ανατρέχουμε, που αλλού;  στην αρχαία ελληνική γραμματεία και φυσικά στον Ξενοφώντα. Η Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου, συγγραφεύς και ερευνήτρια ναυτικής ιστορίας, στο βιβλίο της , ΛΕΞΙΚΟ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΟΡΩΝ  και  στο σχετικό λήμμα για τον Κελευστή, αναφέρει επικαλούμενη ως πηγή, το έργο του Ξενοφώντα (ΞΕΝΟΦΩΝΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ 21,3) Οι μεν των κελευστών δύναται τοιαύτα λέγειν και ποιείν,ώστε ακονάν τας ψυχάς των ανθρώπων επί το εθελοντάς πονείν!!! Αφήνω την μετάφραση για τους αναγνώστες για  να ξεσκονίσουν επί τη ευκαιρί

Τεχνητος πνιγμος

Ο τεχνητος πνιγμος ειναι μια παλαιοτάτη τεχνικη ανακρισης-βασανισμου. Ο ανακρινομενος τοποθετειται με κλιση πανω σε μια στερεη επιφανεια , δενεται σφιχτα και εν συνεχεια τοποθετειται στο προσωπο του μια πετσετα . Η συνεχης ριψη νερου δημιουργει το φαινομενο που διακρινεται στην κατω δεξια μικρη φωτο . Αυτη η κατακλυση με νερο των κοιλοτητων του κεφαλιου που συνδεονται αμεσα με την διαδικασια της αναπνοης , προκαλει ασφυκτικο φαινομενο και οχι μονο (ταχυκαρδιες), τα οποια εχουν και ψυχολογικες προεκτασεις εφοσον το θυμα υποβληθει σε συνεχη διαδικασια τεχνητου πνιγμου. Μελετες εχουν δειξη οτι και μετα 10 χρονια απο την υποβολη στην διαδικασια του τεχνητου πνιγμου τα θυματα εμφανιζουν πλεον των ψυχολογικων επιπτωσεων  πονους στο κεφαλι και πνευμονικες -αναπνευστικες διαταραχες. Ο τεχνητος πνιγμος αποτελει κομματι της εκπαιδευσης των αμερικανικων ειδικων δυναμεων, ενω σαν τεχνικη βασανισμου και ανακρισης εχει χρησιμοποιηθει απο τους Γαλλους στην Αλγερια, τους Αγγλους στην β.Ιρλανδι

Ocean rig CRETE and AMORGOS

  The Ocean Rig Crete and Ocean Rig Amorgos will be the most advanced of Ocean Rig UDW's ultradeepwater drillships when delivered in 2018 and 2019.      Νέα μέλη στον στόλο της Ελληνικής                   εταιρείας                                           Ocean Rig Crete 7 th  Generation New integrated Design Deep Water Drillship. Ocean Rig TBN #1 is a new build and will be completed in Q1 2018. The rig is being built at Samsung Heavy Industries Shipyard in South Korea. The rig has dual activity capabilities and design for drilling operations in water depths up to 3650 meters (12000 feet). The rig is Dynamic Positioned, DP Class 3. Specifications GENERAL Unit name