Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

WEST CAPELLA : Ενας μονομάχος στο Κολοσσαίο της ανατολικής Μεσογείου!


Αποφεύγοντας το πεδίο της επικινδυνολογίας για την γεώτρηση στο 

τεμάχιο 11 της Κυπριακής ΑΟΖ, θα ασχοληθούμε με την ασφάλεια του πλωτού 

γεωτρύπανου και τους κανόνες που σχετίζονται με αυτήν.

Όποιοι βρίσκονται εντός της κεφαλής του Τούρκου πρωθυπουργού και έχουν σχέσεις με το 

Τουρκικό συμβούλιο εθνικής ασφαλείας ας μιλήσουν για τα υπόλοιπα.


Πριν την ανάπτυξη των σχετικών διαδικασιών που σχετίζονται με την ασφάλεια του πλωτού 

γεωτρύπανου , χρήσιμο είναι να αναφερθεί οτι για την διενέργεια  στρατιωτικών ασκήσεων 

εντός της ΑΟΖ όποιου κράτους δεν υπάρχουν απαγορεύσεις, εφόσον βεβαίως δεν τίθεται 

σε κίνδυνο η ναυσιπλοΐα, οι οικονομικές δραστηριότητες/εγκαταστάσεις όπως αλιεία / 

εξέδρες γεώτρησης...

Η επιφάνεια της θαλάσσης στην ΑΟΖ είναι ...διεθνή ύδατα και δεν υπόκειται στις 

απαγορεύσεις και τις πρόνοιες που ισχύουν για τα χωρικά ύδατα!

Χαρακτηριστικό αυτής της ευχέρειας είναι το γεγονός 

ότι στολίσκος Κινεζικών πολεμικών 

πλοίων 

που κατευθύνεται στην Βαλτική για κοινές ασκήσεις με τον Ρωσικό, 

την 12/07/2017, 

διεξήγαγε 

ασκήσεις με πραγματικά πυρά στην ...ανατ.Μεσόγειο.

Τα πυρά εκτελέθηκαν με μικρά όπλα και σε στόχους μεγέθους skiff, μια καθαρά 

αντιτρομοκρατική-αντιπειρατική άσκηση η οποία δεν απαιτεί κάν αναγγελία διεξαγωγής!
Ουδέν το μεμπτόν!


Η ασφάλεια των πλοίων ασχέτως μορφής, διαστάσεων και μεταφερόμενου φορτίου/ων,

αποτελεί πρωταρχική μέριμνα του ύπατου οργανισμού γνωστού ως ΟΗΕ.

Ειδικά στην περίπτωση των πλωτών γεωτρυπάνων το ενδιαφέρον γίνεται εντονότερο λόγω 

της φύσεως της αποστολής τους και του γενικότερο ενδιαφέροντος για την ενέργεια!

Προς την κατεύθυνση αυτή κατά καιρούς εκδίδονται οδηγίες με συμβουλευτικό και 

εφαρμοστικό χαρακτήρα, χωρίς να υπολείπονται συμπληρωματικής /  διορθωτικής χροιάς 

έναντι των υφισταμένων.


Ενώ για το SΑFETY των ναυπηγημάτων οι κώδικες είναι κοινοί και απαιτητοί τόσο για 

παλαιά όσο και για τα νεότευκτα , στον τομέα του SECURITY, η ασφάλεια υπάγεται  σε ένα 

εξαιρετικά γενικό πλαίσιο το οποίο είναι  τρωτό και ευπρόσβλητο σε ραγδαίες ή 

κατακλυσμικές απειλές και κινδύνους.

Στην περίπτωση της γεώτρησης στην Κυπριακή ΑΟΖ από το πλοίο-γεωτρύπανο

WEST CAPELLA, το πλαίσιο ασφάλειας εκπονείται, παρακολουθείται , προσαρμόζεται και 

ανανεώνεται από μία ισχυρή ομάδα εργασίας η οποία μεριμνά  και εργάζεται για αυτό σε 

24/7, μεταξύ άλλων και στα κάτωθι αντικείμενα.


Αναγνώριση απειλών και συσχετισμός με την τρωτότητα του ναυπηγήματος

Καθορισμός προτεραιοτήτων

Σχεδιασμός πλαισίου ενεργειών

Διαδικασίες υπερπήδησης εμποδίων και απρόβλεπτων περιστατικών

Διαδικασίες διαχείρισης υψηλού ρίσκου και επικινδυνότητας απειλών


Αν και η Τουρκία απέχει από την UNCLOS, εν τούτοις δεν απέχει από μία σημαντικότατη 

συνθήκη 

που σχετίζεται με την θαλάσσια ασφάλεια και 

τρομοκρατία και η οποία είναι γνωστή ως SUA.


Αυτή η συνθήκη καθιστά απαγορευτική από πλευράς Τουρκίας οποιασδήποτε μορφής 

απειλή προς το WEST CAPELLA, αφήνοντας το περιθώριο στην τουρκική πλευρά να 

συνδράμει σε προστασία αυτού εφόσον αυτό απειληθεί απο πάσης μορφής εγκληματική 

ενέργεια που συνδέεται με το θαλάσσιο περιβάλλον.

 Ακόμα-ακόμα η τουρκική πλευρά εφόσον διατηρεί ναυτική δύναμη στην περιοχή οφείλει να 

αποτρέψει όποια απειλή αφορά το πλοίο γεωτρύπανο!

Επομένως απο νομικής άποψης το πλοίο γεωτρύπανο WEST CAPELLA δεν κινδυνεύει 

απο τουρκική ενέργεια.


Οποιαδήποτε αμεση απειλή  απο το τουρκικό πολεμικό ναυτικό πρός το πλωτό γεωτρύπανο 
 
θα βει απέναντι της την διεθνή κοινότητα και ειδικά την Βρετανία στην οποία ανήκει το πλοίο  
 
γεωτρύπανο!

Υπάρχουν λύσεις για την Τουρκική πλευρά να διακόψει την γεώτρηση οι οποίες δεν είναι 

του παρόντος.

Σε κάθε περίπτωση επιθετική ενέργεια εναντίων του πλωτού γεωτρύπανου αφενός είναι 

αδιανόητη, αφετέρου  θα εκθέσει ανεπανόρθωτα την Τουρκία, ειδικά τώρα που εμφανίζεται 

ως προστάτης των θαλασσίων οδών ανα την υφηλίο !

Dogivanis George

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κελεύω δεν σημαίνει μόνο .....προστάζω-διατάζω

Αν ανατρέξουμε στην ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ, στο λήμμα Κελευστής, θα διαβάσουμε το παρακάτω: Η λέξη «κελευστής» προέρχεται από το ρήμα κελεύω (προστάζω) . Αν στον ίδιο δικτυακό τόπο, ανατρέξουμε στο λήμμα Κελεύω, θα διαβάσουμε: 1.   Παροτρύνω-παρακινώ      2.   Διατάζω –παραγγέλλω     3.   Ζητώ-αξιώνω     4.   Παρακαλώ-ικετεύω Επιχειρώντας μια βαθύτερη προσέγγιση του όρου κελεύω και του αντίστοιχου βαθμού στο πολεμικό ναυτικό, Κελευστής, ανατρέχουμε, που αλλού;  στην αρχαία ελληνική γραμματεία και φυσικά στον Ξενοφώντα. Η Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου, συγγραφεύς και ερευνήτρια ναυτικής ιστορίας, στο βιβλίο της , ΛΕΞΙΚΟ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΟΡΩΝ  και  στο σχετικό λήμμα για τον Κελευστή, αναφέρει επικαλούμενη ως πηγή, το έργο του Ξενοφώντα (ΞΕΝΟΦΩΝΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ 21,3) Οι μεν των κελευστών δύναται τοιαύτα λέγειν και ποιείν,ώστε ακονάν τας ψυχάς των ανθρώπων επί το εθελοντάς πονείν!!! Αφήνω την μετάφραση για τους αναγνώστες για  να ξεσκονίσουν επί τη ευκαιρί

Τεχνητος πνιγμος

Ο τεχνητος πνιγμος ειναι μια παλαιοτάτη τεχνικη ανακρισης-βασανισμου. Ο ανακρινομενος τοποθετειται με κλιση πανω σε μια στερεη επιφανεια , δενεται σφιχτα και εν συνεχεια τοποθετειται στο προσωπο του μια πετσετα . Η συνεχης ριψη νερου δημιουργει το φαινομενο που διακρινεται στην κατω δεξια μικρη φωτο . Αυτη η κατακλυση με νερο των κοιλοτητων του κεφαλιου που συνδεονται αμεσα με την διαδικασια της αναπνοης , προκαλει ασφυκτικο φαινομενο και οχι μονο (ταχυκαρδιες), τα οποια εχουν και ψυχολογικες προεκτασεις εφοσον το θυμα υποβληθει σε συνεχη διαδικασια τεχνητου πνιγμου. Μελετες εχουν δειξη οτι και μετα 10 χρονια απο την υποβολη στην διαδικασια του τεχνητου πνιγμου τα θυματα εμφανιζουν πλεον των ψυχολογικων επιπτωσεων  πονους στο κεφαλι και πνευμονικες -αναπνευστικες διαταραχες. Ο τεχνητος πνιγμος αποτελει κομματι της εκπαιδευσης των αμερικανικων ειδικων δυναμεων, ενω σαν τεχνικη βασανισμου και ανακρισης εχει χρησιμοποιηθει απο τους Γαλλους στην Αλγερια, τους Αγγλους στην β.Ιρλανδι

Ocean rig CRETE and AMORGOS

  The Ocean Rig Crete and Ocean Rig Amorgos will be the most advanced of Ocean Rig UDW's ultradeepwater drillships when delivered in 2018 and 2019.      Νέα μέλη στον στόλο της Ελληνικής                   εταιρείας                                           Ocean Rig Crete 7 th  Generation New integrated Design Deep Water Drillship. Ocean Rig TBN #1 is a new build and will be completed in Q1 2018. The rig is being built at Samsung Heavy Industries Shipyard in South Korea. The rig has dual activity capabilities and design for drilling operations in water depths up to 3650 meters (12000 feet). The rig is Dynamic Positioned, DP Class 3. Specifications GENERAL Unit name