Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ian El-Mokadem



V.Group is pleased to announce the appointment of Ian El-Mokadem as Chief Executive Officer and Martin Gaard Christiansen as Chief Commercial Officer. Both will assume their positions in the autumn.

Ian joins from Exova, the global provider of technically demanding testing, calibration and related advisory services, where he served as Chief Executive for the last six years. Ian was responsible for professionalising and growing the business, which operates in 33 countries, has a network of 4,200 experts across 138 laboratories, and is trusted by customers in industries such as aerospace, defence, and oil and gas to test and advise on safety, quality and performance of their products. Prior to this Ian was Group Managing Director, UK & Ireland of Compass Group where he led a multi-site business of over 60,000 employees with sales of circa £1.8bn. Before Compass, Ian held leadership positions with Centrica and Accenture.

Martin brings considerable experience of the maritime sector and joins from Wrist Ship Supply, the world’s largest supplier of stores and provisions to the shipping and offshore sectors, where he served on the Executive Board and was CEO of the company’s operations in Asia. Previously he worked for the A.P. Moller-Maersk Group for 25 years, most recently in the APM Terminals subsidiary where he held a number of positions, including Chief Commercial Officer and Chief Executive Officer of the Asia Pacific Region.

John Pattullo, Chairman of V.Group, said: “I am very pleased to welcome Ian and Martin to V.Group. The appointment of two such high calibre business leaders is testament to V.Group’s ambitions to consolidate its position as the global market leader in its sector. Their leadership, coupled with the recent completion of Advent International’s investment in the business, marks a critical new juncture in V.Group’s development. The new highly able and motivated leadership team, backed by Advent’s financial and operational experience, means the company is better placed than ever to deliver superior world-class solutions for its clients and shape the future of the ship management industry.”

Commenting on his appointment, Ian El-Mokadem said: “I am delighted to be joining V.Group as Chief Executive Officer at what is an exciting time for the company. As we move forward, with the support from our new owners and a strengthened and energised leadership team, I am confident that we can achieve our ambition of becoming a blue chip, innovative, highly professional service provider to ship owners around the world. I am looking forward to meeting with as many of our customers and my new colleagues as possible when I join the V.Group team later this year.”

Regarding his new position, Martin Gaard Christiansen added: “Having worked in the maritime services sector for 25 years, I am a strong believer in the opportunity for V.Group to shape the future of its industry. I am delighted to be joining as Chief Commercial Officer and look forward to applying my skills, contact base and knowledge to this exciting new role.”

Haris Kyriakopoulos, a Director at Advent International said: “Since Advent’s investment completed in March, we have been working on assembling the strongest team in the industry. Ian’s experience of leading a global services provider, coupled with Martin’s expertise of driving commercialisation in the maritime sector is the ideal fit for V.Group as it enters the next stage of its development. We are delighted that Ian and Martin have decided to join V.Group and look forward to their arrival at the company.”

source

V GROUP


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κελεύω δεν σημαίνει μόνο .....προστάζω-διατάζω

Αν ανατρέξουμε στην ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ, στο λήμμα Κελευστής, θα διαβάσουμε το παρακάτω: Η λέξη «κελευστής» προέρχεται από το ρήμα κελεύω (προστάζω) . Αν στον ίδιο δικτυακό τόπο, ανατρέξουμε στο λήμμα Κελεύω, θα διαβάσουμε: 1.   Παροτρύνω-παρακινώ      2.   Διατάζω –παραγγέλλω     3.   Ζητώ-αξιώνω     4.   Παρακαλώ-ικετεύω Επιχειρώντας μια βαθύτερη προσέγγιση του όρου κελεύω και του αντίστοιχου βαθμού στο πολεμικό ναυτικό, Κελευστής, ανατρέχουμε, που αλλού;  στην αρχαία ελληνική γραμματεία και φυσικά στον Ξενοφώντα. Η Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου, συγγραφεύς και ερευνήτρια ναυτικής ιστορίας, στο βιβλίο της , ΛΕΞΙΚΟ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΟΡΩΝ  και  στο σχετικό λήμμα για τον Κελευστή, αναφέρει επικαλούμενη ως πηγή, το έργο του Ξενοφώντα (ΞΕΝΟΦΩΝΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ 21,3) Οι μεν των κελευστών δύναται τοιαύτα λέγειν και ποιείν,ώστε ακονάν τας ψυχάς των ανθρώπων επί το εθελοντάς πονείν!!! Αφήνω την μετάφραση για τους αναγνώστες για  να ξεσκονίσουν επί τη ευκαιρί

Τεχνητος πνιγμος

Ο τεχνητος πνιγμος ειναι μια παλαιοτάτη τεχνικη ανακρισης-βασανισμου. Ο ανακρινομενος τοποθετειται με κλιση πανω σε μια στερεη επιφανεια , δενεται σφιχτα και εν συνεχεια τοποθετειται στο προσωπο του μια πετσετα . Η συνεχης ριψη νερου δημιουργει το φαινομενο που διακρινεται στην κατω δεξια μικρη φωτο . Αυτη η κατακλυση με νερο των κοιλοτητων του κεφαλιου που συνδεονται αμεσα με την διαδικασια της αναπνοης , προκαλει ασφυκτικο φαινομενο και οχι μονο (ταχυκαρδιες), τα οποια εχουν και ψυχολογικες προεκτασεις εφοσον το θυμα υποβληθει σε συνεχη διαδικασια τεχνητου πνιγμου. Μελετες εχουν δειξη οτι και μετα 10 χρονια απο την υποβολη στην διαδικασια του τεχνητου πνιγμου τα θυματα εμφανιζουν πλεον των ψυχολογικων επιπτωσεων  πονους στο κεφαλι και πνευμονικες -αναπνευστικες διαταραχες. Ο τεχνητος πνιγμος αποτελει κομματι της εκπαιδευσης των αμερικανικων ειδικων δυναμεων, ενω σαν τεχνικη βασανισμου και ανακρισης εχει χρησιμοποιηθει απο τους Γαλλους στην Αλγερια, τους Αγγλους στην β.Ιρλανδι

Ocean rig CRETE and AMORGOS

  The Ocean Rig Crete and Ocean Rig Amorgos will be the most advanced of Ocean Rig UDW's ultradeepwater drillships when delivered in 2018 and 2019.      Νέα μέλη στον στόλο της Ελληνικής                   εταιρείας                                           Ocean Rig Crete 7 th  Generation New integrated Design Deep Water Drillship. Ocean Rig TBN #1 is a new build and will be completed in Q1 2018. The rig is being built at Samsung Heavy Industries Shipyard in South Korea. The rig has dual activity capabilities and design for drilling operations in water depths up to 3650 meters (12000 feet). The rig is Dynamic Positioned, DP Class 3. Specifications GENERAL Unit name