Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Συγκρότηση Ομάδος Ναυτιλιακής Ασφάλειας


Η υλοποίηση ενος έργου, πάσης μορφής και φύσεως , επιτυγχάνεται εφόσον 

πληρούνται συγκεκριμένες προυποθέσεις ανάμεσα στις οποίες περιλαμβάνεται 

και η δημιουργία ομάδος ή ομάδων εργασίας απο άτομα τα οποία μπορούν να 

συνεργαστούν.

Για την σύνθεση μιας ομάδος εργασίας, ιδιαίτερη βαρύτητα πρέπει να δίνεται 

στην επικοινωνιακή ικανότητα και δυνατότητα μεταξύ των μελών αυτής.

Βασική προυπόθεση για την σύνθεση ομάδων εργασίας απο άτομα τα οποία 

μπορεί να έχουν κοινές ή διαφορετικές μορφωτικές, κοινωνικές, πολιτιστικές 

και ιδεολογικές καταβολές είναι η απόρριψη ατόμων τα οποία ανήκουν στις 

συμπεριφοριστικές κατηγορίες γνωστές ως...

ο ρισκαδόρος
 
και ο

βασικός παίχτης

Οι ανωτέρω κατηγορίες αποτελούν ιδιάζουσες συμπεριφοριστικές μορφές και 

πρέπει να χρησιμοποιούνται υπο προυποθέσεις.

Η σύνθεση μιας ομάδος, περιλαμβάνει 4 στάδια, τα οποία είναι...

Πρόσκληση - επιλογή ατόμων στην βάση των απαιτήσεων του έργου.

Επαφή-γνωριμία των μελών, ανάθεση εργασιών.

Αντιδράσεις, διαφωνίες, συγκρούσεις, αποχωρήσεις μεταξύ των μελών.

Το τέταρτο στάδιο, είναι και το πλέον ενδιαφέρον αφού περιλαμβάνει μια 

σειρά παραμέτρων οι οποίες αποτελούν τους καθοριστικούς παράγοντες για 

την τυπική και ποιοτική ολοκλήρωση του "έργου".

Τα άτομα τα οποία θα παραμείνουν στην ομάδα ή τις ομάδες εργασίας και τα 

οποία δεν απαιτείται να έχουν ή να αναπτύξουν "φιλικές σχέσεις", 

επηρεάζονται απο τρίτους παράγοντες οι οποίοι εν τέλει λειτουργούν

καθοριστικά στα ποιοτικά και ποσοτικά χαρακτηριστικά του τελικού 

προιόντος-υπηρεσίας.

Οι παράγοντες αυτοί οι οποίοι επιδρούν στην ψυχολογική ισορροπία, την 

πνευματική εγρήγορση και την διατήρηση/διαφύλαξη της φυσικής 

κατάστασης των μελών της ομάδος προκαλούνται απο...

τον βαθμό σύγκεντρωσης ή αποκέντρωσης της διοίκησης,

τον βαθμό συνεργασίας μεταξύ των μελών,

τον βαθμό συμμετοχής,

την ικανοποίηση που απολαμβάνουν απο την συμμετοχή και συνεργασία,

την ποσότητα και ποιότητα πληροφόρησης που δέχονται,

τις ηθικές - υλικές αμοιβές και αναγνωρίσεις.

Οι ανωτέρω παράμετροι είναι ζωτικής σημασίας και εφόσον δεν πληρούνται , 

ευθύνη-αδυναμία και ανικανότητα της διοίκησης επι το πλείστον,  

ακόμη και τα ικανότερα άτομα είναι αδύνατον να πετύχουν ή να προσφέρουν 

το επιθυμητό εκ του αρχικού σχεδιασμού αποτέλεσμα, ποιοτικό και 

ποσοτικό!

Απο την νευροφυσιολογία διδασκόμεθα ότι η ανθρώπινη φύση έχει 

περιορισμένες ικανότητες και δυνατότητες οι οποίες στον τομέα της 

διοίκησης και διαχείρισης προσωπικού ορίζονται απο τον κανόνα 4 - 7.
 
 Αυτός ο κανόνας σημαίνει ότι ενα άτομο με φυσιολογική ψυχοπνευματική 

δομή και τις κατάλληλες γνώσεις στον τομέα του, μπορεί να διαχειρισθεί 

απο 4-7 άτομα ή 4-7 ομάδες ατόμων.

Η πλέον διαδεδομένη και ταυτόχρονα αδύναμη μορφή διαχείρισης ομάδος 

είναι η λεγόμενη προσωποκεντρική.

Είναι μια μορφή διαχείρισης-διοίκησης, η οποία δεν μπορεί να αντιμετωπίσει 

πολύμορφες απειλές και κινδύνους.

Στον αντίποδα, συναντάμε την μορφή COM CON, εξαιρετικά πολύπλοκη, 

κατάλληλη για ειδικό και επιβαρυμένο περιβάλλον, η οποία απαιτεί 

προσωπικό με εξαιρετικές ικανότητες και υψηλή εκπαίδευση!

Η διαφοροποίηση και η αντιπαλότητα, η αδυναμία συνεργασίας για 

παραγωγή και απόδοση έργου-υπηρεσίας, έγκειται στην διαφορετικότητα της 

αντίληψης που διακρίνει τα ανθρώπινα όντα.

Εχουν καταγραφεί και ορισθεί 
 
256 συμπεριφοριστικά μοντέλα 
 
τα οποία περιλαμβάνουν κοινά, αρνητικά

και ουδέτερα στοιχεία που επιδρούν στην συνεργασία.

Επομένως η επιτυχία ή αποτυχία μιας συνεργασίας είναι πρωτίστως 

επικοινωνιακό πρόβλημα και ζητούμενο, δευτερευόντως δε αποτέλεσμα 

γνώσεων, εμπειριών,δεξιοτήτων.

Αυτό το τελευταίο γίνεται ευκόλως αντιληπτό ειδικά στον τομέα των 

υπηρεσιών ασφαλείας, απο την σύγχυση που εχει επικρατήσει ανάμεσα 

στους όρους, Διοίκηση και Ηγεσία!

Dogivanis George

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κελεύω δεν σημαίνει μόνο .....προστάζω-διατάζω

Αν ανατρέξουμε στην ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ, στο λήμμα Κελευστής, θα διαβάσουμε το παρακάτω: Η λέξη «κελευστής» προέρχεται από το ρήμα κελεύω (προστάζω) . Αν στον ίδιο δικτυακό τόπο, ανατρέξουμε στο λήμμα Κελεύω, θα διαβάσουμε: 1.   Παροτρύνω-παρακινώ      2.   Διατάζω –παραγγέλλω     3.   Ζητώ-αξιώνω     4.   Παρακαλώ-ικετεύω Επιχειρώντας μια βαθύτερη προσέγγιση του όρου κελεύω και του αντίστοιχου βαθμού στο πολεμικό ναυτικό, Κελευστής, ανατρέχουμε, που αλλού;  στην αρχαία ελληνική γραμματεία και φυσικά στον Ξενοφώντα. Η Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου, συγγραφεύς και ερευνήτρια ναυτικής ιστορίας, στο βιβλίο της , ΛΕΞΙΚΟ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΟΡΩΝ  και  στο σχετικό λήμμα για τον Κελευστή, αναφέρει επικαλούμενη ως πηγή, το έργο του Ξενοφώντα (ΞΕΝΟΦΩΝΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ 21,3) Οι μεν των κελευστών δύναται τοιαύτα λέγειν και ποιείν,ώστε ακονάν τας ψυχάς των ανθρώπων επί το εθελοντάς πονείν!!! Αφήνω την μετάφραση για τους αναγνώστες για  να ξεσκονίσουν επί τη ευκαιρί

Τεχνητος πνιγμος

Ο τεχνητος πνιγμος ειναι μια παλαιοτάτη τεχνικη ανακρισης-βασανισμου. Ο ανακρινομενος τοποθετειται με κλιση πανω σε μια στερεη επιφανεια , δενεται σφιχτα και εν συνεχεια τοποθετειται στο προσωπο του μια πετσετα . Η συνεχης ριψη νερου δημιουργει το φαινομενο που διακρινεται στην κατω δεξια μικρη φωτο . Αυτη η κατακλυση με νερο των κοιλοτητων του κεφαλιου που συνδεονται αμεσα με την διαδικασια της αναπνοης , προκαλει ασφυκτικο φαινομενο και οχι μονο (ταχυκαρδιες), τα οποια εχουν και ψυχολογικες προεκτασεις εφοσον το θυμα υποβληθει σε συνεχη διαδικασια τεχνητου πνιγμου. Μελετες εχουν δειξη οτι και μετα 10 χρονια απο την υποβολη στην διαδικασια του τεχνητου πνιγμου τα θυματα εμφανιζουν πλεον των ψυχολογικων επιπτωσεων  πονους στο κεφαλι και πνευμονικες -αναπνευστικες διαταραχες. Ο τεχνητος πνιγμος αποτελει κομματι της εκπαιδευσης των αμερικανικων ειδικων δυναμεων, ενω σαν τεχνικη βασανισμου και ανακρισης εχει χρησιμοποιηθει απο τους Γαλλους στην Αλγερια, τους Αγγλους στην β.Ιρλανδι

Ocean rig CRETE and AMORGOS

  The Ocean Rig Crete and Ocean Rig Amorgos will be the most advanced of Ocean Rig UDW's ultradeepwater drillships when delivered in 2018 and 2019.      Νέα μέλη στον στόλο της Ελληνικής                   εταιρείας                                           Ocean Rig Crete 7 th  Generation New integrated Design Deep Water Drillship. Ocean Rig TBN #1 is a new build and will be completed in Q1 2018. The rig is being built at Samsung Heavy Industries Shipyard in South Korea. The rig has dual activity capabilities and design for drilling operations in water depths up to 3650 meters (12000 feet). The rig is Dynamic Positioned, DP Class 3. Specifications GENERAL Unit name