ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ: Θετρικό έργο των αδελων Πρεσνιάκοβ |
Ανατρέχοντας στην κλασσική ταινία ...ο Καλός , ο Κακός και ο Άσχημος, ή ο Ξανθούλης, ο Αγγελομάτης και ο Τούκο και εστιάζοντας στους ρόλους των πρωταγωνιστών, βρίσκουμε εξαιρετικά ενδιαφέροντα στοιχεία.
Από την wiki:
Κλιντ Ίστγουντ ως ο "Ξανθούλης": Ο Καλός, γνωστός και ως "Ο Άνθρωπος Χωρίς Όνομα", ένας συγκρατημένος, υπερβέβαιος κυνηγός επικηρυγμένων που συντάσσεται με τον Τούκο, και τον Αγγελομάτη προσωρινά, για να βρουν το θαμμένο χρυσάφι. Ο Ξανθούλης και ο Τούκο έχουν μια παράξενη συνεργασία.
Ο Τούκο ξέρει το όνομα του κοιμητηρίου
όπου είναι κρυμμένο το χρυσάφι,
αλλά ο Ξανθούλης ξέρει
το όνομα του τάφου που είναι θαμμένο,
έτσι αναγκάζονται να δουλέψουν
μαζί για να βρουν τον θησαυρό.
Λι Βαν Κλιφ ως ο "Αγγελομάτης": Ο Κακός, ένας αδίστακτος, αναίσθητος και αντικοινωνικός μισθοφόρος με το όνομα "Αγγελομάτης" ο οποίος πάντα ολοκληρώνει μια δουλειά όταν πληρώνεται, (η οποία συνήθως είναι να βρει και να σκοτώσει κόσμο).
Όταν ο Ξανθούλης και ο Τούκο αιχμαλωτίζονται ενώ ποζάρουν ως στρατιώτες των Νότιων, ο Αγγελομάτης είναι λοχίας των Βόρειων ο οποίος ανακρίνει και βασανίζει τον Τούκο,
μαθαίνοντας εν τέλει το όνομα του κοιμητηρίου
που βρίσκεται θαμμένος ο χρυσός,
αλλά όχι το όνομα του τάφου.
Ο Αγγελομάτης συμμαχεί αναγκαστικά με τον Ξανθούλη, αλλά ο Τούκο με τον Ξανθούλη γυρίζουν εναντίον του όταν βρίσκουν την ευκαιρία.
Ιλάι Γουάλας ως ο "Τούκο": Ο Άσχημος.
Ο Τούκο Μπενεντίκτο Πασίφικο Χουάν Μαρία Ραμίρεζ (γνωστός ως "Ο Αρουραίος" σύμφωνα με τον Ξανθούλη), ένας αστείος, μπουνταλάς (αν και αποδεικνύεται επίσης πολύ επικίνδυνος μέσα στην ταινία), πολυλογάς ληστής ο οποίος καταζητείται από τις αρχές για μια μακρά λίστα εγκλημάτων.
Ο Τούκο ανακαλύπτει το όνομα του κοιμητηρίου όπου βρίσκεται θαμμένος ο χρυσός, αλλά δεν ξέρει το όνομα του τάφου - κάτι που βρίσκεται στη γνώση μόνο του Ξανθούλη.
Έτσι ο Τούκο αναγκάζεται να συνεργαστεί με τον Ξανθούλη.
Ο Βαν Κλιφ παρατήρησε πως "Ο Τούκο είναι ο μόνος απ' το τρίο που το κοινό μαθαίνει τα πάντα γι' αυτόν. Βλέπουμε τον αδερφό του και μαθαίνουμε από που κατάγεται και γιατί κατέληξε ένας ληστής. Αντιθέτως οι ρόλοι του Κλιντ
και του Αγγελομάτη
παραμένουν μυστηριώδεις".
Αυτό το τελευταίο είναι και η ακρογωνιαία λίθος στην κατανόηση της τρομοκρατίας και του τρομοκράτη.
“ Γνωρίζουμε” τον τρομοκράτη, αλλά δεν γνωρίζουμε τίποτα ή σχεδόν τίποτα για το περιβάλλον που ανδρώθηκε, τις συναστροφές και τις πηγές των επιδράσεων που τον οδήγησαν στην τρομοκρατία.
Η γενικευμένη για παράδειγμα άποψη ...είναι μουσουλμάνος άρα είναι τρομοκράτης, μόνο ως αστειότητα μπορεί να εκληφθεί!
Η βασική αρχή που διέπει την τρομοκρατία στηρίζεται στην θεωρία του Anders, ότι δηλαδή ο θάνατος εντάσσεται σε ένα σύμπαν στο οποίο το γεγονός του να σκοτωθείς
γίνεται η πλέον φυσική και
διαδεδομένη
τροπικότητα του
Είναι!
Όμως και πέρα από την φιλολογική και φιλοσοφική προσέγγιση του θανάτου, η τρομοκρατία αποβλέπει μεταξύ άλλων...
Στην δόμηση ισχυρής θέσης
για τους τρομοκράτες και
αποδόμησης των θέσεων του στόχου.
Στην ανάδειξη της κοινωνίας
που περιλαμβάνει ο στόχος
ως ασήμαντης και
ανάξιας
Στην αποδόμηση της
“καθημερινής ρουτίνας”
και την αντικατάσταση της
από
Αβεβαιότητα
ή
Ανασφάλεια
Όταν επομένως μιλάμε για τρομοκρατία είναι άστοχο να εστιάζουμε στους επί της σκηνής πρωταγωνιστές.
Στόχος πρέπει να είναι η ανακάλυψη
των σεναριογράφων, των χρηματοδοτών
και των σκηνοθετών
της τρομοκρατίας.
Αυτοί είναι λίγοι.
ΟΙ ηθοποιοί….αμέτρητοι!
Dogivanis George
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου