Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Οι κίνδυνοι για την Ναυτιλία απο το .....Ναυτιλιακό Security



Η Ναυτιλιακή Ασφάλεια γνωστή πλέον με την πομπώδη λέξη ΜARITIME SECURITY, απαραίτητος ο διαχωρισμός απο το SAFETY, απέκτησε ιδιαίτερη δυναμική με την έξαρση της Σομαλικής και δυτικο-αφρικανικής πειρατείας ταυτίζοντας κατα κάποιο τρόπο την έννοια του Maritime Security με την προστασία των πλοίων απο τις πειρατικές επιθέσεις.

Βεβαίως, η ναυτιλιακή ασφάλεια δεν είναι αντι-πειρατεία ή τουλάχιστον δεν είναι μόνο αυτό.

Η ναυτιλιακή ασφάλεια υπόκειται και εκτίθεται στους περιορισμούς και τις διαθέσεις ευρύτερων μηχανισμών εντός των οποίων η ναυτιλία υφίσταται και λειτουργεί.

Υπάρχουν 5 ομάδες επικινδυνότητας σε πλανητικό επίπεδο, οι οποίες αφορούν και επηρεάζουν στο σύνολο τους την ναυτιλιακή δραστηριότητα.

Μια απο αυτές τις ομάδες αναφέρεται στην Γεωπολιτική κατάσταση για δεδομένες περιοχές , λιμένες φόρτωσης-εκφόρτωσης εν προκειμένω για την ναυτιλία.

Η ναυτιλία δρώντας και ενώνοντας πολλές και διαφορετικές περιοχές του πλανήτη είναι εκτεθειμένη σε απότομες πολιτικές-κοινωνικές-οικονομικές εξελίξεις και γεγονότα, η ταχύτητα και η δυναμική των οποίων είναι αδύνατον σε πολλές των περιπτώσεων να χειραγωγηθεί απο τους τοπικούς ή και διεθνείς μηχανισμούς ασφαλείας.

Αυτές οι εξελίξεις-γεγονότα, πυροδοτούν με την σειρά τους αντιδράσεις και μηχανισμούς, οι οποίοι απαιτούν ιδιαίτερη προετοιμασία και ικανότητες για τον προσδιορισμό και εντοπισμό τους, αναδεικνύοντας και δημιουργώντας διοκητικά/οργανωτικά κενά , αδυναμίες και κερκόπορτες στους μη κατάλληλα υποψιασμένους ...η προετοιμασία έπεται της αναγνώρισης της απειλής, τοπικούς και διεθνείς μηχανισμούς ασφαλείας.

Αν και στην Διαχειρίση Κρίσεως, υπάρχουν και χρησιμοποιούνται πολλά και διαφορετικά εργαλεία τα οποία με την σειρά τους απαιτούν λιγότερη ή μεγαλύτερη εξοικείωση απο τον χρήστη για την εξαγωγή ρεαλιστικών το δυνατόν συμπερασμάτων που θα οδηγήσουν σε επιτυχημένες επιλογές προς αντιμετώπιση απειλών,κινδύνων και επιπτώσεων , εν τούτοις αυτά σε καμία περίπτωση δεν καλύπτουν έκτατα ή ειδικά γεγονότα και περιστατικά αν δεν υπάρχει και δεν τεθεί προς μελέτη η υποψία ή δεν πάρει σάρκα και οστά η απειλή και ο κίνδυνος που αντιπροσωπεύει.

Αυτό γίνεται εύκολα αντιληπτό και κατανοητό κατα την διερεύνηση ναυτικών και αεροπορικών ατυχημάτων κατα τα οποία οι διερευνητές έρχονται αντιμέτωποι με περιστατικά για τα οποία δεν υπάρχουν προηγούμενες αναφορές και δεν περιλαμβάνονται σε καμία βιβλιογραφία.
Καινοφανή γεγονότα,αστοχίες υλικού....

Επομένως η ναυτιλιακή ασφαλεία, MARITIME SECURITY, είναι ενα σύνολο μέτρων και ενεργειών οι οποίες πρέπει να υπολογιζόνται σε ολιστική βάση συμπεριλαμβάνοντας απειλές και κινδύνους που αφορούν πέραν του Πλοίου, την υποδομή , το προσωπικό , την λειτουργία της ναυτιλιακής εταιρείας, τους συνεργάτες και αντιπροσώπους της στην ξηρά και δεν είναι η μονοδιάστατη άποψη που δημιούργησε κυρίως η Σομαλική πειρατεία.

Είναι ενας σημαντικός , πιθανόν και ο σημαντικότερος κρίκος στην εφοδιαστική αλυσίδα και ως τέτοιος πρέπει να γίνεται αντιληπτή η Ναυτιλία και η περί αυτήν Ασφάλεια, αφού οι τάσεις που δέχεται ο συγκεκριμένος κρίκος είναι στην πλειονότητα τους αδύνατον να υπολογισθούν με μαθηματική ακρίβεια, ενω δεν υπάρχει και χρονική συνέπεια για την εμφάνιση τους!

Οι εγκυβωτισμοί καθώς και η απουσία ελαστικότητας στην αντίληψη περι κινδύνου και αντιμετωπίσεως του, μόνο μοιραία αποτελέσματα μπορεί να επιφέρει στο σύνολο της ναυτιλιακής δραστηριότητας.

Η τρομοκρατία και η εγκληματικότητα καταβάλλουν φιλόδοξες προσπάθειες να αποδομήσουν την ναυτιλία και να στερήσουν το δικαίωμα της να δρέψει τους καρπούς, απο το δένδρο της οικονομίας, μεταξύ άλλων της φερεγγυότητας και εμπιστοσύνης, συστατικά στοιχεία επιτυχημένης παρουσίας και δραστηριοποίησης.

Διότι η Ασφάλεια, η Ναυτιλιακή Ασφάλεια, είναι βασικότατο στοιχείο "στήριξης" το οποίο αναζητά ο πελάτης δια την διακίνηση των εμπορευμάτων του.

Οφείλει δε αυτήν την " στήριξη"
αφενός να την παρέχει η Ναυτιλία προς τον πελάτη
και αφετέρου
οι κρατικές οντότητες και οι διεθνείς οργανισμοί
να την παρέχουν
στην Ναυτιλία!
Dogivanis George



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κελεύω δεν σημαίνει μόνο .....προστάζω-διατάζω

Αν ανατρέξουμε στην ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ, στο λήμμα Κελευστής, θα διαβάσουμε το παρακάτω: Η λέξη «κελευστής» προέρχεται από το ρήμα κελεύω (προστάζω) . Αν στον ίδιο δικτυακό τόπο, ανατρέξουμε στο λήμμα Κελεύω, θα διαβάσουμε: 1.   Παροτρύνω-παρακινώ      2.   Διατάζω –παραγγέλλω     3.   Ζητώ-αξιώνω     4.   Παρακαλώ-ικετεύω Επιχειρώντας μια βαθύτερη προσέγγιση του όρου κελεύω και του αντίστοιχου βαθμού στο πολεμικό ναυτικό, Κελευστής, ανατρέχουμε, που αλλού;  στην αρχαία ελληνική γραμματεία και φυσικά στον Ξενοφώντα. Η Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου, συγγραφεύς και ερευνήτρια ναυτικής ιστορίας, στο βιβλίο της , ΛΕΞΙΚΟ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΟΡΩΝ  και  στο σχετικό λήμμα για τον Κελευστή, αναφέρει επικαλούμενη ως πηγή, το έργο του Ξενοφώντα (ΞΕΝΟΦΩΝΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ 21,3) Οι μεν των κελευστών δύναται τοιαύτα λέγειν και ποιείν,ώστε ακονάν τας ψυχάς των ανθρώπων επί το εθελοντάς πονείν!!! Αφήνω...

Τεχνητος πνιγμος

Ο τεχνητος πνιγμος ειναι μια παλαιοτάτη τεχνικη ανακρισης-βασανισμου. Ο ανακρινομενος τοποθετειται με κλιση πανω σε μια στερεη επιφανεια , δενεται σφιχτα και εν συνεχεια τοποθετειται στο προσωπο του μια πετσετα . Η συνεχης ριψη νερου δημιουργει το φαινομενο που διακρινεται στην κατω δεξια μικρη φωτο . Αυτη η κατακλυση με νερο των κοιλοτητων του κεφαλιου που συνδεονται αμεσα με την διαδικασια της αναπνοης , προκαλει ασφυκτικο φαινομενο και οχι μονο (ταχυκαρδιες), τα οποια εχουν και ψυχολογικες προεκτασεις εφοσον το θυμα υποβληθει σε συνεχη διαδικασια τεχνητου πνιγμου. Μελετες εχουν δειξη οτι και μετα 10 χρονια απο την υποβολη στην διαδικασια του τεχνητου πνιγμου τα θυματα εμφανιζουν πλεον των ψυχολογικων επιπτωσεων  πονους στο κεφαλι και πνευμονικες -αναπνευστικες διαταραχες. Ο τεχνητος πνιγμος αποτελει κομματι της εκπαιδευσης των αμερικανικων ειδικων δυναμεων, ενω σαν τεχνικη βασανισμου και ανακρισης εχει χρησιμοποιηθει απο τους Γαλλους στην Αλγερια, τους Αγγλους στην β.Ιρλ...

Ocean rig CRETE and AMORGOS

  The Ocean Rig Crete and Ocean Rig Amorgos will be the most advanced of Ocean Rig UDW's ultradeepwater drillships when delivered in 2018 and 2019.      Νέα μέλη στον στόλο της Ελληνικής                   εταιρείας                                           Ocean Rig Crete 7 th  Generation New integrated Design Deep Water Drillship. Ocean Rig TBN #1 is a new build and will be completed in Q1 2018. The rig is being built at Samsung Heavy Industries Shipyard in South Korea. The rig has dual activity capabilities and design for drilling operations in water depths up to 3650 meters (12000 feet). The rig is Dynamic Positioned, DP Class 3. ...