Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο Θάνατος δεν είναι μεταβιβάσιμη εμπειρία....Ναυτικά ατυχήματα.


Τα ναυτικά ατυχήματα όπως και τα αεροπορικά, έχουν ένα ιδιαίτερο αντίκτυπο στην κοινή γνώμη.
Προκαλούν και δημιουργούν ανησυχία, φοβίες, χωρίς να εκλείπουν οι μετατραυματικές επιπτώσεις από όσους έχουν επιβιώσει της εμπειρίας.

Πολλά άτομα που έχουν επιβιώσει
από ναυάγια πλοίων και πτώσεις αεροσκαφών,
αρνούνται και να ακούσουν τις λέξεις
πλοίο - θάλασσα,
αέρας - αεροπλάνο.

Ο κύριος λόγος που αναπτύσσεται αυτή η αποστροφή προς το μέσον εφόσον ο χρήστης  δοκιμασθεί ο ίδιος ή και άτομα του στενού περιβάλλοντος του από ένα ναυάγιο πλοίου ή πτώση αεροσκάφους, οφείλεται σε αυτό το οποίο αναφέρει και περιγράφει ο Walter Benjamin στο έργο του...Le conteur.  Reflexions sur  l'oeuvre de Nicolas Leskov,σελίς 129-130.

Ο θάνατος και ειδικά
ο μηχανικός, βίαιος και ανώνυμος θάνατος,
αφενός δεν είναι “ μεταβιβάσιμη εμπειρία”,
αφετέρου, έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τον οικείο θάνατο των αρχαϊκών κοινωνιών
ο οποίος αντιμετωπίζεται
ως φυσικό γεγονός!

Η διερεύνηση ατυχημάτων πέραν του τεχνοκρατικού χαρακτήρα της για τον εντοπισμό των αιτιών και των αφορμών που το προκάλεσαν, αποσκοπεί και  στην επανατόνωση της εμπιστοσύνης του ατόμου προς το μέσον, που δοκιμάζεται η τεχνολογική του επάρκεια και η κοινωνική του αποδοχή!

Στηριζόμενοι και στα ανωτέρω σκεπτικά, ο διερευνητής ναυτικών και αεροπορικών ατυχημάτων, εστιάζω στα ναυτικά διότι ο αεροπορικός χώρος δεν είναι οικείος του γράφοντος, πρέπει να συγκεντρώνει προϋποθέσεις και γνώσεις ικανές να τον βοηθήσουν να αντεπεξέλθει στις προκλήσεις της διερεύνησης και κυρίως να μεταδώσει αίσθημα  εμπιστοσύνης του έργου του προς τον κοινωνικό περίγυρο, ο οποίος δεν έχει τοπικό αλλά παγκόσμιο χαρακτήρα.

Μεταξύ άλλων, ο διερευνητής θα πρέπει να μπορεί να κατανοήσει και αντιληφθεί το τι είναι, τι περιλαμβάνουν και σε τι χρησιμεύουν τα παρακάτω.
Certificate of Inspection
Certificate of Documentation
Declaration of Inspection
Load line certificate
Ship board pollution prevention emergency
Oil record book
official Log book
Safety management certificate and document of compliance
Cargo record book

Nα κατέχει και να μπορεί να αναφέρει παραδείγματα για τις παρακάτω ορολογίες.
Marine casualty
Reportable marine casualty
Boating accident
Serious marine casualty
Significant marine casualty
Major marine casualty
Significant harm to environment

Ιδιαίτερη βαρύτητα έχει η γνώση μεθόδων ανάλυσης ανθρώπινου λάθους.
Παρόλα αυτά ο μηχανισμός της αντίληψης αποτελεί το ισχυρότερο εργαλείο στην διερεύνηση και ο βασικός κανόνας είναι:

you can't control
the wind
but you can control
the sails
Dogivanis George

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κελεύω δεν σημαίνει μόνο .....προστάζω-διατάζω

Αν ανατρέξουμε στην ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ, στο λήμμα Κελευστής, θα διαβάσουμε το παρακάτω: Η λέξη «κελευστής» προέρχεται από το ρήμα κελεύω (προστάζω) . Αν στον ίδιο δικτυακό τόπο, ανατρέξουμε στο λήμμα Κελεύω, θα διαβάσουμε: 1.   Παροτρύνω-παρακινώ      2.   Διατάζω –παραγγέλλω     3.   Ζητώ-αξιώνω     4.   Παρακαλώ-ικετεύω Επιχειρώντας μια βαθύτερη προσέγγιση του όρου κελεύω και του αντίστοιχου βαθμού στο πολεμικό ναυτικό, Κελευστής, ανατρέχουμε, που αλλού;  στην αρχαία ελληνική γραμματεία και φυσικά στον Ξενοφώντα. Η Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου, συγγραφεύς και ερευνήτρια ναυτικής ιστορίας, στο βιβλίο της , ΛΕΞΙΚΟ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΟΡΩΝ  και  στο σχετικό λήμμα για τον Κελευστή, αναφέρει επικαλούμενη ως πηγή, το έργο του Ξενοφώντα (ΞΕΝΟΦΩΝΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ 21,3) Οι μεν των κελευστών δύναται τοιαύτα λέγειν και ποιείν,ώστε ακονάν τας ψυχάς των ανθρώπων επί το εθελοντάς πονείν!!! Αφήνω την μετάφραση για τους αναγνώστες για  να ξεσκονίσουν επί τη ευκαιρί

Τεχνητος πνιγμος

Ο τεχνητος πνιγμος ειναι μια παλαιοτάτη τεχνικη ανακρισης-βασανισμου. Ο ανακρινομενος τοποθετειται με κλιση πανω σε μια στερεη επιφανεια , δενεται σφιχτα και εν συνεχεια τοποθετειται στο προσωπο του μια πετσετα . Η συνεχης ριψη νερου δημιουργει το φαινομενο που διακρινεται στην κατω δεξια μικρη φωτο . Αυτη η κατακλυση με νερο των κοιλοτητων του κεφαλιου που συνδεονται αμεσα με την διαδικασια της αναπνοης , προκαλει ασφυκτικο φαινομενο και οχι μονο (ταχυκαρδιες), τα οποια εχουν και ψυχολογικες προεκτασεις εφοσον το θυμα υποβληθει σε συνεχη διαδικασια τεχνητου πνιγμου. Μελετες εχουν δειξη οτι και μετα 10 χρονια απο την υποβολη στην διαδικασια του τεχνητου πνιγμου τα θυματα εμφανιζουν πλεον των ψυχολογικων επιπτωσεων  πονους στο κεφαλι και πνευμονικες -αναπνευστικες διαταραχες. Ο τεχνητος πνιγμος αποτελει κομματι της εκπαιδευσης των αμερικανικων ειδικων δυναμεων, ενω σαν τεχνικη βασανισμου και ανακρισης εχει χρησιμοποιηθει απο τους Γαλλους στην Αλγερια, τους Αγγλους στην β.Ιρλανδι

Ocean rig CRETE and AMORGOS

  The Ocean Rig Crete and Ocean Rig Amorgos will be the most advanced of Ocean Rig UDW's ultradeepwater drillships when delivered in 2018 and 2019.      Νέα μέλη στον στόλο της Ελληνικής                   εταιρείας                                           Ocean Rig Crete 7 th  Generation New integrated Design Deep Water Drillship. Ocean Rig TBN #1 is a new build and will be completed in Q1 2018. The rig is being built at Samsung Heavy Industries Shipyard in South Korea. The rig has dual activity capabilities and design for drilling operations in water depths up to 3650 meters (12000 feet). The rig is Dynamic Positioned, DP Class 3. Specifications GENERAL Unit name