To άρθρο δημοσιεύθηκε στο
http://ependisinews.gr/blog/ellada/i-mystiki-apostoli-toy-moiraioy-huey
με τον διακριτικό τίτλο, Πέντε απαντήσεις σε κρίσιμα ερωτήματα.
Σταχυολογούμε μερικές απο τις επισημάνσεις του άρθρου , οι οποίες αναδεικνύουν κρισιμότατα προβλήματα Ασφαλείας και θέτουμε τα ερωτήματα.
Πόσο συχνά πυκνά επαναλαμβάνονται τα φαινόμενα της μετακίνησης,καταστροφής μεθοριακών πυραμίδων , δλδ των συνόρων της χώρας ;;
Σε τί κόστος ανέρχεται η υφαρπαγή και λεηλασία της Ελληνικής υπαίθρου;
Τα drones που θα παραλάβει η ελληνική αστυνομία μεσούσης της εβδομάδος θα μέινουν στην Αθήνα να παρακολουθούν τα...Εξάρχεια ή θα καλύψουν διασυνοριακές και ακριτικές ανάγκες ασφαλείας;;
Μερικά αποσπάσματα απο το άρθρο ακολουθούν.
Το ελικόπτερο παρέλαβε υψηλόβαθμους επιτελείς από τη Λάρισα, όπου εδρεύει το στρατηγείο της 1ης Στρατιάς, με προορισμό την Κοζάνη, όπου θα παραλάμβανε και επιτελείς της 9ης Ταξιαρχίας και στη συνέχεια θα εκτελούσε πτήση επιτήρησης του βορείου τομέα των ελληνοαλβανικών συνόρων.
Τέτοιες πτήσεις προγραμματίζονται και εκτελούνται συχνά, αλλά για προφανείς λόγους απροειδοποίητα, με σκοπό την επιτήρηση της μεθορίου.
Μετά το άνοιγμα των συνόρων με την Αλβανία, το 1991, στην οριογραμμή αλλά και στην παραμεθόρια περιοχή λαμβάνουν χώρα πληθώρα παράνομων δραστηριοτήτων, όπως ανεξέλεγκτη είσοδος -αλλά και έξοδος- ιδιωτών στη χώρα μας, παράνομη υλοτομία, λαθροθηρία, κλοπές και παράνομες διακινήσεις κοπαδιών και ζώων, διανοίξεις χωμάτινων δρομολογίων για διευκόλυνση των πάσης φύσεως παράνομων δραστηριοτήτων, όπως διακίνηση κλεμμένων αυτοκίνητων, οικοσκευών, αγροτικών μηχανημάτων κ.λπ., παράνομη καλλιέργεια ινδικής κάνναβης και διακίνηση ναρκωτικών ουσιών,
καταστροφή-μετακίνηση των μεθοριακών πυραμίδων, δηλαδή των συνόρων της χώρας,
παράνομη βόσκηση κοπαδιών Αλβανών κτηνοτρόφων εντός ελληνικού εδάφους, μαζική συλλογή άνευ αδείας αρωματικών φυτών για εμπορικούς λόγους κ.λπ.
Οι χαμηλές αιφνιδιαστικές πτήσεις ελικοπτέρων αποκαλύπτουν πλήθος απ’ αυτές τις δραστηριότητες, οι οποίες πλήττουν κατά κανόνα τους κατοίκους της παραμεθορίου, που εύλογα διαμαρτύρονται για έλλειψη ασφάλειας και αστυνόμευσης.
Οι πτήσεις ελικοπτέρων λειτουργούν και αποτρεπτικά για τους εξορμώντες από την Αλβανία, ενώ ενισχύουν το αίσθημα ασφαλείας των ακριτών μας.
Δυστυχώς, τα τελευταία 6 χρόνια και μετά την έξαρση του προσφυγικού - μετανασταστευτικού προβλήματος στα ανατολικά μας σύνορα, μεγάλος αριθμός συνοριοφυλάκων μετακινήθηκε ανατολικά, η δε συνεχής μείωση της οροφής του Στρατού Ξηράς με τις συνεχείς μειώσεις της θητείας, με την παύση των προσλήψεων επαγγελματιών οπλιτών (ΕΠΟΠ) και με τον περιορισμό των εισακτέων στις στρατιωτικές σχολές κατά 30%, είχει ως αποτέλεσμα το πρόβλημα στην Ηπειρο και τη Δυτική Μακεδονία να οξυνθεί ακόμα περισσότερο.
Υπόψη ότι η μείωση της οροφής του προσωπικού των ενόπλων δυνάμεων ήταν, είναι και θα είναι βασική επιδίωξη της τρόικας και, δυστυχώς, όλες οι ελληνικές κυβερνήσεις έχουν ενδώσει σε αυτή, ως το πλέον κοινωνικά ανώδυνο μέτρο.
Η δε αύξηση της στρατιωτικής θητείας και οι μαζικές μεταθέσεις εφέδρων στα σύνορα δεν «επιτρέπονται», λόγω πολιτικού κόστους.
Ποιος έχει την υποχρέωση να αποτρέπει τις έκνομες δραστηριότητες στα σύνορά μας;
Κατά βάσην, η Ελληνική Αστυνομία με τις υπηρεσίες συνοριακής φύλαξης και, δευτερευόντως, ο Στρατός, τα κατά τόπους δασαρχεία, η θηροφυλακή κ.λπ.
Το Huey, που πετούσε για τη συγκεκριμένη αποστολή, θα έπρεπε, κατά τη γνώμη μας, να είναι από αυτά που ανήκουν στην Ελληνική Αστυνομία, τα οποία είναι τα πλέον κατάλληλα και εξοπλισμένα με θερμικές κάμερες υψηλής ευκρίνειας για την αποκάλυψη ατόμων κρυμμένων σε θαμνώδεις και δασώδεις περιοχές, ενώ έχουν αγοραστεί με σημαντική συμμετοχή κοινοτικών κονδυλίων για αστυνομικής φύσεως αποστολές.
Τα πτητικά μέσα της Ελληνικής Αστυνομίας πετούν συχνά σε αντίστοιχες αποστολές, αλλά γενικά το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη προσπαθεί να τις «πασάρει» στον Στρατό Ξηράς, επικαλούμενο (συχνά όχι άδικα) φόρτο πτητικού έργου και χαμηλή διαθεσιμότητα πτητικών μέσων.
Γιατί ένας υποστράτηγος και ένας συνταγματάρχης συμμετείχαν σε μια τέτοια αποστολή;
Ο Συνταγματάρχης (ΤΘ) Αδάμου Θωμάς ήταν, όπως ανακοινώθηκε, ο διευθυντής ΔΙΠΑ της 1ης Στρατιάς, δηλαδή ο επικεφαλής της Διεύθυνσης Πληροφοριών & Ασφαλείας, με άλλα λόγια ο προϊστάμενος του φορέα που είναι υπεύθυνος για το συγκεκριμένο επιχειρησιακό έργο.
Ο Υποστράτηγος Τζανιδάκης Ιωάννης ήταν ο πρόσφατα νεοτοποθετηθείς υποδιοικητής της 1ης Στρατιάς. Πέταξε σε μια τέτοια αποστολή προφανώς όχι γιατί κάποιος προϊστάμενος το επέβαλε ή το διέταξε, αλλά γιατί γι’ αυτόν, αλλά και για κάθε άλλο νεοτοποθετηθέμενο υψηλόβαθμο στέλεχος του Στρατού σε ανάλογη θέση, είναι αυτονόητο ότι θα πρέπει να δει «ιδίοις όμμασι» αυτό που του «χρέωσε» η πατρίδα και θα πρέπει να γνωρίζει «από πρώτο χέρι» και να κατανοεί στο εξής τα αναφερόμενα από τους υφισταμένους του, κατά στις πτήσεις επιτήρησης της ελληνοαλβανικής μεθορίου.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου