Βέβαια, σε
μια χώρα οπου ο Ταλιμπανισμός καθημερινά
επιδεικνύει την
παρουσία και δυναμική
του είναι
σχετικά δύσκολο να μιλήσεις για τον
ειδικό χώρο της Ναυτιλίας.
Οχι αποκλειστικά
και μόνο ως εναν οικονομικό μηχανισμό ,αλλά ως
μηχανισμό
πολιτικής, κοινωνικής,γεωγραφικής και
ιστορικής συμμετοχής
της ναυτιλίας ,
στην διαμόρφωση
του διεθνούς ιστορικού χάρτη.
Διότι δίχως
γνώσιν του ιστορικού γίγνεσθαι, ουσιαστικά
τροφοδοτούμε
ιστορικές χαραδρώσεις
οι
οποίες
μένοντας αφύλακτες, στο τέλος λειτουργούν
ως κερκόπορτες του
θαύματος που ονομάζουμε
Ναυτιλία , ειδικότερα Ελληνική ναυτιλία.
Ειναι επομένως
τουλάχιστον προκλητικό αν όχι και
εξοργιστικό, ο
νεο-Έλληνας να αγνοεί
την
συνολική
ναυτική ιστορία του ή αυτή να περιορίζεται
σε τετριμένες
περιγραφές και αναφορές
και
για συγκεκριμένες
χρονικές περιόδους της πλουσιότατης
ιστορίας μας.
Πιθανόν
κάποιος να απαντήσει οτι μέσα στο
γενικότερο κλίμα της ιστορικής
αποδόμησης
ή
καλύτερα της
περιχαράκωσης της Ελληνικής ιστορίας
στο Βαυαρικό μοντέλο
στο οποίο
οφειλεται
το περιεχόμενο
της Ιστορίας που διδασκόμεθα, ήταν και
είναι λογικό κάποια
κεφάλαια αυτής να
αποδοθούν
τεχνιέντως λαξευμένα να αποκρυφθούν ή
ακόμα και να
απαλειφθούν.
Πως αλλιώς
μπορούμε να ερμηνεύσουμε το γεγονός
ότι γνώση χιλιάδων ετών
δεν αποτελεί
κτήμα
του νεο-Έλληνα
αλλα αντιθέτως βρισκεται στις ερευνητικές
και διδακτικές
προτεραιότητες άλλων λαών ;
Νήσο του
Διοσκουρίδη αποκαλούσαν οι πρόγονοι
υμών την σημερινή
Σοκότρα!
Η Μακοράβα
ήταν η σημερινή Μέκκα!
Η Αργάλου
και η Ποδούκη βρίσκονταν απέναντι απο
την Ταπροβάνη, δηλαδή
την σημερινή Σρι-Λάνκα!
Τα νησιά του
Ζηνοβίου που σήμερα ονομάζονται Κουρία
Μαρία!
Η νήσος Σάραπη
ή Μασίρα το σημερινό Μαζιράχ!
Το ακρωτήριο
Σύαγρος , σήμερα ονομάζεται Ρας Φαρτάκ
από όπου
μετέβαιναν στην νησο του
Διοσκουρίδη
!
Η Μούζα της
Υεμένης που σήμερα ονομάζεται Μόκα !
Η Μαλαώ
σημερινή Μπέρμπερα στην Σομαλία.
Η Άδουλις ,
σημερινή Μασάουα!
Η Ράπτα και
το Επίδενδρον στην μακρινή Τανζανία!
Φυσικά, οι
Αλεξανδρινοί χρόνοι και αυτοι των
διαδόχων, έδωσαν νέα πνοή
στα ζητήματα
ναυσιπλοίας,
γεωγραφίας, επικοινωνίας και διπλωματικών
σχέσεων.
Βεβαίως σε
καμία περίτπωση δεν υποβαθμίζεται και
δεν πρέπει να
υποβαθμίζεται η συμμετοχή
στο
ναυτιλιακό
θαύμα της αρχαιότητας των λαών που
κατοικούσαν την
Ευδαίμωνα Αραβία, την Αίγυπτο ,
τους Πέρσες, του Υεμενίτες, τους
Κινέζους.....
Επιτακτική
ανάγκη η αναμόχλευση της ναυτικής
ιστορίας μας η οποία
αποτελεί κορυφαίο
πρέσβη
του Ελληνισμού
και του πολιτισμού μας στα πέρατα της
οικουμένης.
Μια αποστολή
που εκπληρεί η Ελληνική ΝΑΥΤΙΛΙΑ εδω και χιλιάδες χρόνια
και η οποία είναι καιρός
να ενισχυθεί
απο κατάλληλο επιστημονικό προσωπικό
για την ανάδειξη του
σκέλους το οποίο περιγράφηκε ανωτέρω και το οποίο παράμενει
ανέγγιχτο!
DOGIVANIS GEORGE
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου