Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο ελληνισμός και η ναυτιλία του





Βέβαια, σε μια χώρα οπου ο Ταλιμπανισμός καθημερινά επιδεικνύει την 

παρουσία και δυναμική

του είναι σχετικά δύσκολο να μιλήσεις για τον ειδικό χώρο της Ναυτιλίας.

Οχι αποκλειστικά και μόνο ως εναν οικονομικό μηχανισμό ,αλλά ως

μηχανισμό πολιτικής, κοινωνικής,γεωγραφικής και ιστορικής συμμετοχής 

της ναυτιλίας , στην διαμόρφωση του διεθνούς ιστορικού χάρτη.

Διότι δίχως γνώσιν του ιστορικού γίγνεσθαι, ουσιαστικά τροφοδοτούμε 

ιστορικές χαραδρώσεις οι

οποίες μένοντας αφύλακτες, στο τέλος λειτουργούν ως κερκόπορτες του 

θαύματος που ονομάζουμε Ναυτιλία , ειδικότερα Ελληνική ναυτιλία.

Ειναι επομένως τουλάχιστον προκλητικό αν όχι και εξοργιστικό, ο 

νεο-Έλληνας να αγνοεί την

συνολική ναυτική ιστορία του ή αυτή να περιορίζεται σε τετριμένες 

περιγραφές και αναφορές και

για συγκεκριμένες χρονικές περιόδους της πλουσιότατης ιστορίας μας.

Πιθανόν κάποιος να απαντήσει οτι μέσα στο γενικότερο κλίμα της ιστορικής 

αποδόμησης ή

καλύτερα της περιχαράκωσης της Ελληνικής ιστορίας στο Βαυαρικό μοντέλο  

στο οποίο οφειλεται

 το περιεχόμενο της Ιστορίας που διδασκόμεθα, ήταν και είναι λογικό κάποια 

κεφάλαια αυτής να

αποδοθούν τεχνιέντως λαξευμένα να αποκρυφθούν ή ακόμα και να 

απαλειφθούν.

Πως αλλιώς μπορούμε να ερμηνεύσουμε το γεγονός ότι γνώση χιλιάδων ετών 

δεν αποτελεί κτήμα

του νεο-Έλληνα αλλα αντιθέτως βρισκεται στις ερευνητικές και διδακτικές 

προτεραιότητες άλλων λαών ;

Νήσο του Διοσκουρίδη αποκαλούσαν οι πρόγονοι υμών την σημερινή 

Σοκότρα!

Η Μακοράβα ήταν η σημερινή Μέκκα!

Η Αργάλου και η Ποδούκη βρίσκονταν απέναντι απο την Ταπροβάνη, δηλαδή 

την σημερινή Σρι-Λάνκα!

Τα νησιά του Ζηνοβίου που σήμερα ονομάζονται Κουρία Μαρία!

Η νήσος Σάραπη ή Μασίρα το σημερινό Μαζιράχ!

Το ακρωτήριο Σύαγρος , σήμερα ονομάζεται Ρας Φαρτάκ από όπου 

μετέβαιναν στην νησο του Διοσκουρίδη !

Η Μούζα της Υεμένης που σήμερα ονομάζεται Μόκα !

Η Μαλαώ σημερινή Μπέρμπερα στην Σομαλία.

Η Άδουλις , σημερινή Μασάουα!

Η Ράπτα και το Επίδενδρον στην μακρινή Τανζανία!

Φυσικά, οι Αλεξανδρινοί χρόνοι και αυτοι των διαδόχων, έδωσαν νέα πνοή 

στα ζητήματα

ναυσιπλοίας, γεωγραφίας, επικοινωνίας και διπλωματικών σχέσεων.

Βεβαίως σε καμία περίτπωση δεν υποβαθμίζεται και δεν πρέπει να 

υποβαθμίζεται η συμμετοχή στο

ναυτιλιακό θαύμα της αρχαιότητας των λαών που κατοικούσαν την 

Ευδαίμωνα Αραβία, την Αίγυπτο , τους Πέρσες, του Υεμενίτες, τους 

Κινέζους.....

Επιτακτική ανάγκη η αναμόχλευση της ναυτικής ιστορίας μας η οποία 

αποτελεί κορυφαίο πρέσβη

του Ελληνισμού και του πολιτισμού μας στα πέρατα της οικουμένης.

Μια αποστολή που εκπληρεί η Ελληνική ΝΑΥΤΙΛΙΑ εδω και χιλιάδες χρόνια 

και η οποία είναι καιρός

να ενισχυθεί απο κατάλληλο επιστημονικό προσωπικό για την ανάδειξη του

σκέλους το οποίο περιγράφηκε ανωτέρω και το οποίο παράμενει ανέγγιχτο!

DOGIVANIS GEORGE


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κελεύω δεν σημαίνει μόνο .....προστάζω-διατάζω

Αν ανατρέξουμε στην ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ, στο λήμμα Κελευστής, θα διαβάσουμε το παρακάτω: Η λέξη «κελευστής» προέρχεται από το ρήμα κελεύω (προστάζω) . Αν στον ίδιο δικτυακό τόπο, ανατρέξουμε στο λήμμα Κελεύω, θα διαβάσουμε: 1.   Παροτρύνω-παρακινώ      2.   Διατάζω –παραγγέλλω     3.   Ζητώ-αξιώνω     4.   Παρακαλώ-ικετεύω Επιχειρώντας μια βαθύτερη προσέγγιση του όρου κελεύω και του αντίστοιχου βαθμού στο πολεμικό ναυτικό, Κελευστής, ανατρέχουμε, που αλλού;  στην αρχαία ελληνική γραμματεία και φυσικά στον Ξενοφώντα. Η Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου, συγγραφεύς και ερευνήτρια ναυτικής ιστορίας, στο βιβλίο της , ΛΕΞΙΚΟ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΟΡΩΝ  και  στο σχετικό λήμμα για τον Κελευστή, αναφέρει επικαλούμενη ως πηγή, το έργο του Ξενοφώντα (ΞΕΝΟΦΩΝΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ 21,3) Οι μεν των κελευστών δύναται τοιαύτα λέγειν και ποιείν,ώστε ακονάν τας ψυχάς των ανθρώπων επί το εθελοντάς πονείν!!! Αφήνω την μετάφραση για τους αναγνώστες για  να ξεσκονίσουν επί τη ευκαιρί

Τεχνητος πνιγμος

Ο τεχνητος πνιγμος ειναι μια παλαιοτάτη τεχνικη ανακρισης-βασανισμου. Ο ανακρινομενος τοποθετειται με κλιση πανω σε μια στερεη επιφανεια , δενεται σφιχτα και εν συνεχεια τοποθετειται στο προσωπο του μια πετσετα . Η συνεχης ριψη νερου δημιουργει το φαινομενο που διακρινεται στην κατω δεξια μικρη φωτο . Αυτη η κατακλυση με νερο των κοιλοτητων του κεφαλιου που συνδεονται αμεσα με την διαδικασια της αναπνοης , προκαλει ασφυκτικο φαινομενο και οχι μονο (ταχυκαρδιες), τα οποια εχουν και ψυχολογικες προεκτασεις εφοσον το θυμα υποβληθει σε συνεχη διαδικασια τεχνητου πνιγμου. Μελετες εχουν δειξη οτι και μετα 10 χρονια απο την υποβολη στην διαδικασια του τεχνητου πνιγμου τα θυματα εμφανιζουν πλεον των ψυχολογικων επιπτωσεων  πονους στο κεφαλι και πνευμονικες -αναπνευστικες διαταραχες. Ο τεχνητος πνιγμος αποτελει κομματι της εκπαιδευσης των αμερικανικων ειδικων δυναμεων, ενω σαν τεχνικη βασανισμου και ανακρισης εχει χρησιμοποιηθει απο τους Γαλλους στην Αλγερια, τους Αγγλους στην β.Ιρλανδι

Ocean rig CRETE and AMORGOS

  The Ocean Rig Crete and Ocean Rig Amorgos will be the most advanced of Ocean Rig UDW's ultradeepwater drillships when delivered in 2018 and 2019.      Νέα μέλη στον στόλο της Ελληνικής                   εταιρείας                                           Ocean Rig Crete 7 th  Generation New integrated Design Deep Water Drillship. Ocean Rig TBN #1 is a new build and will be completed in Q1 2018. The rig is being built at Samsung Heavy Industries Shipyard in South Korea. The rig has dual activity capabilities and design for drilling operations in water depths up to 3650 meters (12000 feet). The rig is Dynamic Positioned, DP Class 3. Specifications GENERAL Unit name