Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Safety and security on the merchant vessels.





Το εργασιακό περιβάλλον επι του πλοίου και αυτό το οποίο 

περιτοιχίζεται του πλοίου χαρακτηρίζεται από πλουραλιστικές 

εικόνες , προκλήσεις, ανατροπές και κινδύνους.


 Η ναυτιλία αποτελούσε και αποτελεί πηγή φιλολογικής ,

φιλοσοφικής, ερευνητικής και εξερευνητικής έμπνευσης συνάμα δε 

και πεδίο πολιτικής , πολιτιστικής, οικονομικής και κοινωνικής 

επαφής και αντιπαλότητας.

Σήμερα που γράφονται αυτές οι γραμμές και παρ όλη την πρόοδο στην 

τεχνολογία, την εκπαίδευση του προσωπικού, την διαχείριση του προσωπικού 

και των μέσων, η ναυτιλία εξακολουθεί να παραμένει ευάλωτη και 

εκτεθειμένη σε προκλήσεις και κινδύνους.



Οι πηγές που παράγουν προκλήσεις και κινδύνους στην συντριπτική 

πλειονότητα τους είναι αναγνωρισμένες ή είναι εύκολο να εντοπισθούν και 

αναγνωρισθούν απο κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό , εν τούτοις, σε 

πολλές των περιπτώσεων παράγουν μοιραία και καταστροφικά 

αποτελέσματα.

Οι όροι SAFETY and SECURITY είναι γνωστότατοι και απο καιρού 

ενσωματωμένοι στο ναυτιλιακό λεξιλόγιο, απαιτώντας και κατέχοντας 

περίοπτη θέση στην καθημερινή λειτουργία του πλοίου.

Το μεγάλο ερώτημα που αναδύεται από την ανωτέρω πρόταση είναι το κατά 

πόσο το περιεχόμενο και το νόημα των δύο όρων κατέχει περίοπτη θέση στην 

εργασιακή κουλτούρα του ναυτικού.

Αυτό καθευατό το ναυπήγημα όσο και το περιβάλλον στο οποίο 

λειτουργεί,αποτελούν πηγές απειλών και κινδύνων η συντριπτική 

πλειοψηφία των οποίων όπως προαναφέραμε είναι γνωστοί.

 Τουλάχιστον τα σημεία που τους εγκυμονούν.

Ανατρέχοντας στον εγκυρότατο βρετανικό κώδικα , 

Code of Safe Working Practices for Merchant Seafarers-2015, 

 ανάμεσα στην πληθώρα πληροφοριών, υποδείξεων και συμβουλών διαβάζουμε.

-The design of ships, layout of workspaces and Arrangement of controls and displays is not always ideal.

-Important or frequently used controls are not readily at hand, and
Controls and displays are not arranged in a logical sequence that supports work tasks, or are difficult to see, identify, distinguish and read.

-Working and living environments may be uncomfortable due to heat or cold, noise, vibration, smell or poor lighting.

-Communication may be difficult, escalating any existing language difficulties.

-Access may be inadequate; spaces may be cramped, making it difficult to operate tools and equipment.

-A seafarer can encounter physical hazards as part of the ship’s design – slips, trips and falls are an everyday hazαrd.

Είναι γεγονός ότι η ποιότητα της εκπαίδευσης του προσωπικού και κυρίως τα διοικητικά μέτρα και 

πρόνοιες αποτελούν την ικανότερη μορφή άμυνας απέναντι στις 

απειλές και τους κινδύνους που εκπορεύονται απο τις 

ενσωματωμένες σχεδιαστικές και κατασκευαστικές απειλές.

Πέραν ομως αυτών, υπάρχει και μια δέσμη απειλών και κινδύνων 

οι οποίες σε κάποιες των περιπτώσεων αποδείχθηκε ότι καμμία 

σχεδιαστική και κατασκευαστική πρόνοια δεν μπορεσε να 

αποκλείσει.

Αυτές οι απειλές, έχουν την ονομασία Άυλες Εχθρικές Οντότητες , 

ενας όρος δανεικός απο τους στρατιωτικούς μελετητές, οι οποίοι με 

την σειρά τους προσπαθούν να προιδεάσουν τον στρατιώτη για 

τυχόν κινδύνους που θα αντιμετώπισει και οι οποίοι δεν έχουν 

καταγραφεί στο παρελθόν.

Για να γινει κατανοητό το ανωτέρω θα ανατρέξουμε στο ατύχημα 

του πλοίου εμπορευματοκιβωτίων MAERSK EMMA το 2013, ενα 

ατύχημα το οποίο ανέτρεψε σχεδιαστικές και κατασκευαστικές 

νόρμες και ανέδειξε μια μορφή απειλής η οποία δεν έιχε 

προηγούμενο!

Ταυτόχρονα, ανέδειξε την σπουδαιότητα της ανθρώπινης 

παρουσίας- παρέμβασης, όταν αυτή γίνεται ψύχραιμα,μεθοδικά και 

με την κατάλληλη καθοδήγηση.

Υπάρχουν πολλά παραδείγματα μοναδικών συμβάντων , άλλα απο 

τα οποία αντιμετωπίσθηκαν με επιτυχία και άλλα τα οποία 

οδήγησαν ακόμη και σε ολική απώλεια πληρώματος,πλοίου και του 

φορτίου.

Χαρακτηριστικό παραμένει το παράδειγμα του φορτηγού πλοίου 

DERBY, το οποίο χάθηκε μαζί με τα 44 μέλη του πληρωματός του 

στην περιοχή της Ιαπωνίας το 1980.

Χάρις στην επιμονή του ΙΜΟ, οι συνθήκες της τραγικής απώλειας 

πλέον έχουν διευκρινισθεί και έχουν εκδοθεί σχετικές οδηγίες για 

την αποφυγή παρόμοιου περιστατικού.

Ποιές όμως άλλες πηγές Άυλων Εχθρικών Οντοτήτων απειλούν το 

πλοίο, το πλήρωμα και το φορτίου του , κατ’επέκταση αυτήν την 

ναυτιλιακή δραστηριότητα;

Η σύνταξη λίστας είναι ανεδαφική,αφού απο αυτήν θα προκύψουν 

υποκατηγορίες οι οποίες πρακτικά είναι αδύνατον να γίνουν 

αντιληπτές πρίν εκδηλωθούν.

Αυτό δεν αποκλείει το γεγονός να μην εκδηλωθούν και ποτε, αφου 

δεν μπορούμε να κατανοήσουμε τους μηχανισμούς που τις 

αδρανοποιούν ή αναστέλλουν την εμφάνιση τους.

Σε γενικές γραμμές οι απειλές και οι κινδυνοι πλέον των 

σχεδιαστικών, 

κατασκευαστικών, και λειτουργικών, μπορεί να περιέχονται,

-Στο φορτίο του πλοίου

-Την περιοχή-περιοχές ναυσιπλοίας

-Τους λιμένες φόρτωσης-εκφόρτωσης

-Τα εφόδια και τον τρόπο ανεφοδιασμού του πλοίου 

  με τρόφιμα, καύσιμα και λοιπά αναλώσιμα

-Την συντήρηση και τους περιοδικούς ελέγχους του 

 ναυπηγήματος

- Στις επικοινωνίες και τα ηλεκτρονικά συστήματα

-Την σχολαστικότητα και αυστηρότητα με την οποία 

 διαξάγεται τόσο η συντήρηση όσο και οι έλεγχοι

-Απο την λειτουργικότητα του πληρώματος, η οποία εξαρτάται 

  απο 

  δύο βασικές παραμέτρους:

Η πρώτη, σχετίζεται με την εργασιακή απαίτηση και διεκπεραίωση 

αυτής και η δεύτερη απο τον ατομικό και ομαδικό συμπεριφορισμό 

της μικροκοινωνίας του πλοίου.

Για παράδειγμα, στοιχεία όπως αυτό της ανασφάλειας, 

υπερβολικής 

ψυχικής, σωματικής , πνευματικής συμμετοχής συνιστούν την 

πρωτη παράμετρο , ενω στοιχεία όπως της παρουσίας, 

εμπιστοσύνης, της επιτυχούς ολοκλήρωσης και της ικανοποίησης 

συνιστούν την δεύτερη παράμετρο.


 Η αντιμετώπιση των Άυλων Εχθρικών Οντοτήτων, των 

Σχεδιαστικών και Κατασκευαστικών ατελειών, συνιστά και 

συμμετέχει στο διάγραμμα της Εργασιακής Αρμονικής Ροής, το 

τόσο σημαντικό για την ικανοποιητική ολοκλήρωση χωρίς έμψυχες 

και άψυχες απώλειες στο κομμάτι της εφοδιαστικής αλυσίδος που 

κατέχει το πλοίο.

Dogivanis George

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κελεύω δεν σημαίνει μόνο .....προστάζω-διατάζω

Αν ανατρέξουμε στην ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ, στο λήμμα Κελευστής, θα διαβάσουμε το παρακάτω: Η λέξη «κελευστής» προέρχεται από το ρήμα κελεύω (προστάζω) . Αν στον ίδιο δικτυακό τόπο, ανατρέξουμε στο λήμμα Κελεύω, θα διαβάσουμε: 1.   Παροτρύνω-παρακινώ      2.   Διατάζω –παραγγέλλω     3.   Ζητώ-αξιώνω     4.   Παρακαλώ-ικετεύω Επιχειρώντας μια βαθύτερη προσέγγιση του όρου κελεύω και του αντίστοιχου βαθμού στο πολεμικό ναυτικό, Κελευστής, ανατρέχουμε, που αλλού;  στην αρχαία ελληνική γραμματεία και φυσικά στον Ξενοφώντα. Η Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου, συγγραφεύς και ερευνήτρια ναυτικής ιστορίας, στο βιβλίο της , ΛΕΞΙΚΟ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΟΡΩΝ  και  στο σχετικό λήμμα για τον Κελευστή, αναφέρει επικαλούμενη ως πηγή, το έργο του Ξενοφώντα (ΞΕΝΟΦΩΝΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ 21,3) Οι μεν των κελευστών δύναται τοιαύτα λέγειν και ποιείν,ώστε ακονάν τας ψυχάς των ανθρώπων επί το εθελοντάς πονείν!!! Αφήνω την μετάφραση για τους αναγνώστες για  να ξεσκονίσουν επί τη ευκαιρί

Τεχνητος πνιγμος

Ο τεχνητος πνιγμος ειναι μια παλαιοτάτη τεχνικη ανακρισης-βασανισμου. Ο ανακρινομενος τοποθετειται με κλιση πανω σε μια στερεη επιφανεια , δενεται σφιχτα και εν συνεχεια τοποθετειται στο προσωπο του μια πετσετα . Η συνεχης ριψη νερου δημιουργει το φαινομενο που διακρινεται στην κατω δεξια μικρη φωτο . Αυτη η κατακλυση με νερο των κοιλοτητων του κεφαλιου που συνδεονται αμεσα με την διαδικασια της αναπνοης , προκαλει ασφυκτικο φαινομενο και οχι μονο (ταχυκαρδιες), τα οποια εχουν και ψυχολογικες προεκτασεις εφοσον το θυμα υποβληθει σε συνεχη διαδικασια τεχνητου πνιγμου. Μελετες εχουν δειξη οτι και μετα 10 χρονια απο την υποβολη στην διαδικασια του τεχνητου πνιγμου τα θυματα εμφανιζουν πλεον των ψυχολογικων επιπτωσεων  πονους στο κεφαλι και πνευμονικες -αναπνευστικες διαταραχες. Ο τεχνητος πνιγμος αποτελει κομματι της εκπαιδευσης των αμερικανικων ειδικων δυναμεων, ενω σαν τεχνικη βασανισμου και ανακρισης εχει χρησιμοποιηθει απο τους Γαλλους στην Αλγερια, τους Αγγλους στην β.Ιρλανδι

Ocean rig CRETE and AMORGOS

  The Ocean Rig Crete and Ocean Rig Amorgos will be the most advanced of Ocean Rig UDW's ultradeepwater drillships when delivered in 2018 and 2019.      Νέα μέλη στον στόλο της Ελληνικής                   εταιρείας                                           Ocean Rig Crete 7 th  Generation New integrated Design Deep Water Drillship. Ocean Rig TBN #1 is a new build and will be completed in Q1 2018. The rig is being built at Samsung Heavy Industries Shipyard in South Korea. The rig has dual activity capabilities and design for drilling operations in water depths up to 3650 meters (12000 feet). The rig is Dynamic Positioned, DP Class 3. Specifications GENERAL Unit name