Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Safety and security on merchant vessels: Have you seen my vessel??




                             Συγγνώμη, μήπως είδατε το ...πλοίο μου;

Η προοπτική το πλοίο σας να εξαφανισθεί απο προσώπου ...θαλάσσης με το σύνολο του πληρώματος και του φορτίου αυτού, είναι μια πιθανότητα πού βρισκει εφαρμογή στην ευρύτερη περιοχή της Ν.Α Ασίας.

Η ολική εξαφάνιση πλοίου δεν είναι αποσπασματικό περιστατικό αλλά περιλαμβάνεται στα Risk Assessment των πλοιοκτητών , ειδικά εκείνων που διαθέτουν πετρελαιοφόρα μικρού εκτοπίσματος και κινούνται στα πλούσια νήσων και νησίδων νερά της Ν.Α Ασίας.

Η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα κατανοώντας την σοβαρότητα του θέματος, αφού το σημαντικότερο και απεχθέστερο σκέλος αυτής είναι η δολοφονία των πληρωμάτων, καταβάλει προσπάθειες για την ευαισθητοποίηση πλοιοκτητών , πληρωμάτων καθώς και των κρατικών αρχών στην επικράτεια των οποίων έχουν σημειωθεί περισσότερες απο 1.200 εξαφανίσεις πλοίων.

Πρός την κατεύθυνση αυτή εχουν εκδοθεί και συνεχίζουν να εκδίδονται οδηγίες και προτροπές προς πληρώματα και εταιρείες για την πρόληψη- αντιμετώπιση του φαινομένου , μια διόλου εύκολη υπόθεση.

Πιθανόν η χαρακτηριστικότερη οδηγία είναι αυτή περί της προμήθειας χρωμάτων.

(Αυτό βέβαια προυποθέτει συνεργασία και εκ των έσω η οποία όμως είναι και δύσκολο να αποδειχθεί)

Τα περιστατικά αυτα, αναδεικνύουν την σημασία και προτεραιότητα του SECURITY έναντι του SAFETY.

Για να έιμαστε όμως ποιό ρεαλιστές την ανάγκη αγαστής συνύπαρξης και συνεργασίας SAFETY and SECURITY ή SECURITY and SAFETY.

Για να υπάρξη αυτή η αγαστή συνεργασία και συνύπαρξη απαιτείται ο εγκολπισμός στην ναυτιλιακή εργασιακή κουλτούρα του νοήματος και της ζωτικής σημασίας του περιεχομένου των δύο όρων.

Πρωτίστως απαιτείται η κατάλληλη ενσωμάτωση της διαμόρφωσης κουλτούρας εργασιακής ασφάλειας με αυτήν της εργασιακής προστασίας απο κινδύνους, στο εκπαιδευτικό μοντέλο και πρόγραμμα.

Dogivanis George

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κελεύω δεν σημαίνει μόνο .....προστάζω-διατάζω

Αν ανατρέξουμε στην ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ, στο λήμμα Κελευστής, θα διαβάσουμε το παρακάτω: Η λέξη «κελευστής» προέρχεται από το ρήμα κελεύω (προστάζω) . Αν στον ίδιο δικτυακό τόπο, ανατρέξουμε στο λήμμα Κελεύω, θα διαβάσουμε: 1.   Παροτρύνω-παρακινώ      2.   Διατάζω –παραγγέλλω     3.   Ζητώ-αξιώνω     4.   Παρακαλώ-ικετεύω Επιχειρώντας μια βαθύτερη προσέγγιση του όρου κελεύω και του αντίστοιχου βαθμού στο πολεμικό ναυτικό, Κελευστής, ανατρέχουμε, που αλλού;  στην αρχαία ελληνική γραμματεία και φυσικά στον Ξενοφώντα. Η Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου, συγγραφεύς και ερευνήτρια ναυτικής ιστορίας, στο βιβλίο της , ΛΕΞΙΚΟ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΟΡΩΝ  και  στο σχετικό λήμμα για τον Κελευστή, αναφέρει επικαλούμενη ως πηγή, το έργο του Ξενοφώντα (ΞΕΝΟΦΩΝΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ 21,3) Οι μεν των κελευστών δύναται τοιαύτα λέγειν και ποιείν,ώστε ακονάν τας ψυχάς των ανθρώπων επί το εθελοντάς πονείν!!! Αφήνω την μετάφραση για τους αναγνώστες για  να ξεσκονίσουν επί τη ευκαιρί

Τεχνητος πνιγμος

Ο τεχνητος πνιγμος ειναι μια παλαιοτάτη τεχνικη ανακρισης-βασανισμου. Ο ανακρινομενος τοποθετειται με κλιση πανω σε μια στερεη επιφανεια , δενεται σφιχτα και εν συνεχεια τοποθετειται στο προσωπο του μια πετσετα . Η συνεχης ριψη νερου δημιουργει το φαινομενο που διακρινεται στην κατω δεξια μικρη φωτο . Αυτη η κατακλυση με νερο των κοιλοτητων του κεφαλιου που συνδεονται αμεσα με την διαδικασια της αναπνοης , προκαλει ασφυκτικο φαινομενο και οχι μονο (ταχυκαρδιες), τα οποια εχουν και ψυχολογικες προεκτασεις εφοσον το θυμα υποβληθει σε συνεχη διαδικασια τεχνητου πνιγμου. Μελετες εχουν δειξη οτι και μετα 10 χρονια απο την υποβολη στην διαδικασια του τεχνητου πνιγμου τα θυματα εμφανιζουν πλεον των ψυχολογικων επιπτωσεων  πονους στο κεφαλι και πνευμονικες -αναπνευστικες διαταραχες. Ο τεχνητος πνιγμος αποτελει κομματι της εκπαιδευσης των αμερικανικων ειδικων δυναμεων, ενω σαν τεχνικη βασανισμου και ανακρισης εχει χρησιμοποιηθει απο τους Γαλλους στην Αλγερια, τους Αγγλους στην β.Ιρλανδι

Ocean rig CRETE and AMORGOS

  The Ocean Rig Crete and Ocean Rig Amorgos will be the most advanced of Ocean Rig UDW's ultradeepwater drillships when delivered in 2018 and 2019.      Νέα μέλη στον στόλο της Ελληνικής                   εταιρείας                                           Ocean Rig Crete 7 th  Generation New integrated Design Deep Water Drillship. Ocean Rig TBN #1 is a new build and will be completed in Q1 2018. The rig is being built at Samsung Heavy Industries Shipyard in South Korea. The rig has dual activity capabilities and design for drilling operations in water depths up to 3650 meters (12000 feet). The rig is Dynamic Positioned, DP Class 3. Specifications GENERAL Unit name