Συγγνώμη, μήπως είδατε το ...πλοίο
μου;
Η προοπτική
το πλοίο σας να εξαφανισθεί απο προσώπου
...θαλάσσης με το σύνολο του πληρώματος
και του φορτίου αυτού, είναι μια πιθανότητα
πού βρισκει εφαρμογή στην ευρύτερη
περιοχή της Ν.Α Ασίας.
Η ολική
εξαφάνιση πλοίου δεν είναι αποσπασματικό
περιστατικό αλλά περιλαμβάνεται στα
Risk Assessment των πλοιοκτητών , ειδικά εκείνων
που διαθέτουν πετρελαιοφόρα μικρού
εκτοπίσματος και κινούνται στα πλούσια
νήσων και νησίδων νερά της Ν.Α Ασίας.
Η διεθνής
ναυτιλιακή κοινότητα κατανοώντας την
σοβαρότητα του θέματος, αφού το
σημαντικότερο και απεχθέστερο σκέλος
αυτής είναι η δολοφονία των πληρωμάτων,
καταβάλει προσπάθειες για την
ευαισθητοποίηση πλοιοκτητών , πληρωμάτων
καθώς και των κρατικών αρχών στην
επικράτεια των οποίων έχουν σημειωθεί
περισσότερες απο 1.200 εξαφανίσεις πλοίων.
Πρός την
κατεύθυνση αυτή εχουν εκδοθεί και
συνεχίζουν να εκδίδονται οδηγίες και
προτροπές προς πληρώματα και εταιρείες
για την πρόληψη- αντιμετώπιση του
φαινομένου , μια διόλου εύκολη υπόθεση.
Πιθανόν η
χαρακτηριστικότερη οδηγία είναι αυτή
περί της προμήθειας χρωμάτων.
(Αυτό βέβαια
προυποθέτει συνεργασία και εκ των έσω
η οποία όμως είναι και δύσκολο να
αποδειχθεί)
Τα περιστατικά
αυτα, αναδεικνύουν την σημασία και
προτεραιότητα του SECURITY έναντι του
SAFETY.
Για να έιμαστε
όμως ποιό ρεαλιστές την ανάγκη αγαστής
συνύπαρξης και συνεργασίας SAFETY and
SECURITY ή SECURITY and SAFETY.
Για να υπάρξη
αυτή η αγαστή συνεργασία και συνύπαρξη
απαιτείται ο εγκολπισμός στην ναυτιλιακή
εργασιακή κουλτούρα του νοήματος και
της ζωτικής σημασίας του περιεχομένου
των δύο όρων.
Πρωτίστως
απαιτείται η κατάλληλη ενσωμάτωση της
διαμόρφωσης κουλτούρας εργασιακής
ασφάλειας με αυτήν της εργασιακής
προστασίας απο κινδύνους, στο εκπαιδευτικό
μοντέλο και πρόγραμμα.
Dogivanis George
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου