Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η στρατιωτική εμπειρία ως εργαλείο στην διαχείριση της εργασιακής κόπωσης.






Η στρατιωτική εμπειρία ως εργαλείο στην διαχείριση της εργασιακής 

                                                      κόπωσης.


Η δύση αγνόησε για πολλούς αιώνες την διδασκαλία του κινέζου στρατηγού 

Σουν Βου , ο οποίος

είναι ευρέως γνωστός ως Σουν Τσου και το έργο του ως Η Τέχνη του Πολέμου.

Εν τούτοις αυτό το έργο διδάσκεται πλέον και σε οικονομικές σχολές για τον 

απλό λόγο ότι η

οπτική του συγγραφέα είναι ολιστική και δεν περιορίζεται σέ αυτό που θα 

λέγαμε Τευτονικό εκπαιδευτικό - λειτουργικό μοντέλο.

Η οπτική του Κινέζου στρατηγού ακουμπά και προσομοιάζει με την αυτήν 

οπτική με την οποία ο κριτικός τέχνης προσπαθεί να πλησιάσει την εικόνα 

αναλύοντας τα δύο συστατικά της στοιχεία.

Το πρώτο στοιχείο είναι η αντανάκλαση κάποιας πτυχής της ίδιας της 

αντικειμενικά υπαρκτής πραγματικότητας.

Το δεύτερο στοιχείο, είναι ο τρόπος με τον οποίο ο δημιουργός επέλεξε να 

προσεγγίσει αυτήν την

πραγματικότητα , επηρεαζόμενος απο τις ικανότητες, ευαισθησίες, τις ειδικές 

και γενικές του

γνώσεις, τις επιθυμίες και στόχους του, την χρονική στιγμή και το κοινωνικο-

πολιτικό περιβάλλον στο οποίο εντάσσεται η δραστηριότητα του.

Ο Σου Βού επομένως αναλύει και εισηγείται κινήσεις και αντιδράσεις οι 

οποίες έιτε προκαταλαμβάνουν ή δημιουργούν στον αντίπαλο την επιθυμητή 

διαχειρίσιμη εικόνα για την ημέτερη πλευρά.

Ο Arnheim Rudolf στο βιβλίο του,Τέχνη και Οπτική Αντίληψη γράφει.

Η έμφυτη ικανότητα να κατανοεί κάποιος με τα μάτια έχει πέσει σε λήθαργο!

Οφείλουμε να την αφυπνίσουμε.-

Εμπιστευόμαστε ερωτηματολόγια, ακολουθούμε τυφλά κανόνες και εντολές, 

ενώ η πραγματικότητα διαγράφεται παντελώς διαφορετική και δεν υπάρχει το 

ψυχικό σθένος να αντισταθούμε στο λάθος.

Το λάθος, που ξεδιπλώνεται με τον πλέον εκκωφαντικό τρόπο μπροστα στα 

μάτια μας.

Δυστυχώς,έρχεται η πραγματικότητα και προσπερνά εντολές, κανόνες και 

υποδείξεις με τον πλέον θλιβερό και σε πολλές περιπτώσεις τραγικό τρόπο!

Αυτη η μικρή εισαγωγή αποσκοπεί στο να προιδεάση των αναγνώστη για την 

ανάγκη να αντιληφθεί και θέσει στην εξυπηρέτηση του μηχανισμούς και 

εμπειρίες οι οποιες φαινομενικά δεν είναι οικείες με το αντικείμενο του.

Ποιά σχέση επομένως μπορεί να έχει η εργασιακή κόπωση επι πλοίου, 

 με την ψυχολογία της μάχης και ποιό το ώφελος απο αυτήν την σχέση;

Εχει καταγραφεί ότι ο οποιοσδήποτε μπορεί να αποδειχθεί 

αναποτελεσματικός εξαιτίας του φόβου ότι μπορεί να πεθάνει.

Στις πολεμικές επιχειρήσεις αυτό είναι ενα σύνηθες φαινόμενο αφού η 

ανθρώπινη φύση , οπως γράφει και ο Μπάουμαν στο βιβλίο του 

ΠΑΡΑΠΛΕΥΡΕΣ ΑΠΩΛΕΙΕΣ,

o άνθρωπος δεν αποδέχεται τον θάνατο απο μηχανική -βίαιη αιτία.

Ενα κοινο σημείο παρατηρησης και μελέτης ανάμεσα στην

στρατιωτική διαβίωση - επιχειρήσεις και την διαβίωση -εργασίες επι πλοίου, 

είναι αυτό του ύπνου. 


Τόσο οι στρατιώτες, όσο και οι ναυτικοί βρίσκονται αντιμέτωποι με την 

πρόκληση της Στέρησης Ύπνου.

Οι μεν πρώτοι εξαιτίας της ιδιαιτερότητας και των απαιτήσεων του πεδίου 

της μάχης οι δε δεύτεροι εξαιτίας των συνθηκών πλεύσης και των 

απαιτήσεων κατα την διάρκεια εργασίων π.χ φόρτωσης-εκφόρτωσης.

Αυτές οι συνθήκες περιορίζουν το βάθος αντίληψης και στους μεν 

στρατιώτες εμφανίζεται η τάση

να διατηρούν την ακρίβεια θυσιάζοντας την ταχύτητα, ενώ στις εργασίες εν 

πλώ υπάρχει

η τάση υπερίσχυσης της ταχύτητας έναντι της ακρίβειας.

Το μοντέλο Ανάλυσης Ελαστικότητας Στρατιωτικής Μονάδος έχει αποδείξει 

ότι νέοι, ηλικιακά,

στρατιώτες παρά την προβλεπόμενη σίτιση, χάνουν το 25% τους πνευματικής

τους δραστηριότητας αν δεν κοιμηθούν για 24 ώρες!

Τι συμβαίνει όμως με την πνευματική διαύγεια ενος ναυτικού ο οποίος πολλές 

φορές λογω των κακών καιρικών συνθηκών δεν μπορεί να κοιμηθεί για αρκετα 

24ωρα;

Ο ύπνος λόγω των ισχυρών κινήσεων του πλοίου και του άγχους το οποίο 

εγείρεται απο το είδος

του φορτίου και την μηχανολογική -δομική κατάσταση του πλοίου είναι 

αδύνατος -κακίστης  ποιότητας και ποσότητας.

(Η απουσία ψυχικής ηρεμίας κατά το στάδιο της σίτισης του στρατιώτη στην 

πρώτη γραμμή , συναντάται και στον ναυτικο,ο οποίος δεν τρέφεται κανονικά 

λόγω του κλυδωνισμού του πλοίου και των

σωματικών επιπλοκών που επιφέρουν αυτοί οι κλυδωνισμοί)

Σχετικές μελέτες για την ψυχοπνευματική ικανότητα των ναυτικών μετά απο 

παρατετεμένη έκθεση

σε ισχυρά καιρικά φαινόμενα δεν υπάρχουν, ενα φαινόμενο πυκνό - συχνό στο 

περιβάλλον το οποιο λειτουργεί το πλοίο!

Στις στρατιωτικές επιχειρήσεις η στέρηση υπνου έχει αποδειχθεί ότι επιδρά 

στον συγχρονισμό της ακολουθίας Χέρι-Οθφαλμός.

Πως μπορούμε να γνωρίζουμε ότι μέσα σε συνθήκες στέρησης ύπνου λογω 

ισχυρών καιρικών φαινομένων ο OOW, θα μπορεί να αντιληφθεί και ερμηνεύση 

με την αυτή πιστότητα τις ενδείξεις π.χ του ECDIS;

Η έκδοση του ΙΜΟ για την διαχείριση της εργασιακής κόπωσης είναι 

αξιέπαινη και κοσμεί τις βιβλιοθήκες των πλοίων.

Εν τούτοις οι γνώσεις που έχουν συσσωρευθεί απο τα πεδία των μαχών 

μπορούν να βελτιώσουν την διαχείριση της εργασιακής κόπωσης ειδικά στα 

ποντοπόρα πλοία.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κελεύω δεν σημαίνει μόνο .....προστάζω-διατάζω

Αν ανατρέξουμε στην ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ, στο λήμμα Κελευστής, θα διαβάσουμε το παρακάτω: Η λέξη «κελευστής» προέρχεται από το ρήμα κελεύω (προστάζω) . Αν στον ίδιο δικτυακό τόπο, ανατρέξουμε στο λήμμα Κελεύω, θα διαβάσουμε: 1.   Παροτρύνω-παρακινώ      2.   Διατάζω –παραγγέλλω     3.   Ζητώ-αξιώνω     4.   Παρακαλώ-ικετεύω Επιχειρώντας μια βαθύτερη προσέγγιση του όρου κελεύω και του αντίστοιχου βαθμού στο πολεμικό ναυτικό, Κελευστής, ανατρέχουμε, που αλλού;  στην αρχαία ελληνική γραμματεία και φυσικά στον Ξενοφώντα. Η Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου, συγγραφεύς και ερευνήτρια ναυτικής ιστορίας, στο βιβλίο της , ΛΕΞΙΚΟ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΟΡΩΝ  και  στο σχετικό λήμμα για τον Κελευστή, αναφέρει επικαλούμενη ως πηγή, το έργο του Ξενοφώντα (ΞΕΝΟΦΩΝΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ 21,3) Οι μεν των κελευστών δύναται τοιαύτα λέγειν και ποιείν,ώστε ακονάν τας ψυχάς των ανθρώπων επί το εθελοντάς πονείν!!! Αφήνω την μετάφραση για τους αναγνώστες για  να ξεσκονίσουν επί τη ευκαιρί

Τεχνητος πνιγμος

Ο τεχνητος πνιγμος ειναι μια παλαιοτάτη τεχνικη ανακρισης-βασανισμου. Ο ανακρινομενος τοποθετειται με κλιση πανω σε μια στερεη επιφανεια , δενεται σφιχτα και εν συνεχεια τοποθετειται στο προσωπο του μια πετσετα . Η συνεχης ριψη νερου δημιουργει το φαινομενο που διακρινεται στην κατω δεξια μικρη φωτο . Αυτη η κατακλυση με νερο των κοιλοτητων του κεφαλιου που συνδεονται αμεσα με την διαδικασια της αναπνοης , προκαλει ασφυκτικο φαινομενο και οχι μονο (ταχυκαρδιες), τα οποια εχουν και ψυχολογικες προεκτασεις εφοσον το θυμα υποβληθει σε συνεχη διαδικασια τεχνητου πνιγμου. Μελετες εχουν δειξη οτι και μετα 10 χρονια απο την υποβολη στην διαδικασια του τεχνητου πνιγμου τα θυματα εμφανιζουν πλεον των ψυχολογικων επιπτωσεων  πονους στο κεφαλι και πνευμονικες -αναπνευστικες διαταραχες. Ο τεχνητος πνιγμος αποτελει κομματι της εκπαιδευσης των αμερικανικων ειδικων δυναμεων, ενω σαν τεχνικη βασανισμου και ανακρισης εχει χρησιμοποιηθει απο τους Γαλλους στην Αλγερια, τους Αγγλους στην β.Ιρλανδι

Ocean rig CRETE and AMORGOS

  The Ocean Rig Crete and Ocean Rig Amorgos will be the most advanced of Ocean Rig UDW's ultradeepwater drillships when delivered in 2018 and 2019.      Νέα μέλη στον στόλο της Ελληνικής                   εταιρείας                                           Ocean Rig Crete 7 th  Generation New integrated Design Deep Water Drillship. Ocean Rig TBN #1 is a new build and will be completed in Q1 2018. The rig is being built at Samsung Heavy Industries Shipyard in South Korea. The rig has dual activity capabilities and design for drilling operations in water depths up to 3650 meters (12000 feet). The rig is Dynamic Positioned, DP Class 3. Specifications GENERAL Unit name