Στρατός.
Θεσμικός
μηχανισμός ο οποίος συναντάται στο
σύνολο σχεδόν της πλανητικής κοινωνίας
και ο οποίος εκφράζει το τρίπτυχο:
Πρόληψη,
Αποτροπή,Αντιμετώπιση,
απειλών
και κινδύνων.
(Η
Κόστα-Ρίκα τον έχει καταργήσει)
Ο
μηχανισμός αυτός επανδρώνεται και
εξοπλίζεται με το κατάλληλο προσωπικό
και υλικό για να προστατεύση το κράτος
στο οποίο ανήκει απο μια πλειάδα κινδύνων,
ειδικών και γενικών, σε συνάρτηση κατά
βάση με το γεωγραφικό- κοινωνικό
περιβάλλον που το περιβάλλει.
Επίσης,
η συμμετοχή του κράτους σε διεθνείς
σχηματισμούς ενισχύει τον θέση των
Ενόπλων Δυνάμεων αυτού, χωρίς να αφαιρεί
ή περιορίζει την βασική αποστολή για
την οποίαν υφίστανται.
Αυτό
σημαίνει ότι ο στρατός, οι Ένοπλες
Δυνάμεις του κράτους, πρέπει να είναι
απηλλαγμένες απο πολιτικές και ιδεολογικές
προκαταλήψεις, διαθέσεις , σκοπιμότητες,
επιρροές και επιδράσεις έτσι ώστε να
μπορεί να ανταπεξέλθει στην αποστολή
του χωρίς να θίγεται το κύρος του.
Πρός
την κατεύθυνση αυτή και δια την διασφάλιση
της ακεραιότητας και αξιοπρέπειας ενός
κράτους, ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών
έχει αναπτύξει ολόκληρο κεφάλαιο υπο
τον τίτλο, LEGAL BASIS FOR THE USE OF FORCE,
στο
οποίο καλύπτει με διαξοδικό τρόπο τις
συνθήκες εκείνες οι οποίες καθιστούν
αναγκαία μα
και
ανεκτή
την
χρήση
βίας
απο την διεθνή κοινότητα.
Αν
και γενικά ο ΟΗΕ είναι αντίθετος στην
χρήση βίας, εν τούτοις υπάρχουν οι
παρακάτω δύο πρόνοιες
για το άρθρο 2(4) το οποίο γενικά απαγορεύει
την χρήση βίας.
Αυτές
οι περιπτώσεις είναι όταν η χρήση βίας
εξουσιοδοτείται απο τον ΟΗΕ, κεφάλαιο
VII του χάρτη ΟΗΕ,καθως
και στις περιπτώσεις
εκείνες που υπάρχει ατομική ή συλλογική
ανάγκη Αυτοάμυνας!
Αν
και
το κεφάλαιο της αυτοάμυνας, το πότε και
πως εν ολίγοις, επαφίεται στο
νομικό σύστημα
εκάστου μέλους,
η μή σύμπλευση
με τις πρόνοιες
του ΟΗΕ, πιθανόν να έχει αρνητικές
επιπτώσεις και να αποδυναμώνει διπλωματικά
και στρατιωτικά το μή "συμπλέων"
κράτος.
Ως
παράδειγμα, για τις αμερικανικές ένοπλες
δυνάμεις οι,
STANDING
RULES OF ENGAGEMENT and STANDING RULES FOR THE USE OF FORCE,
αναφέρουν:
Makes
it clear to commanders that they do not and should not,have to absorb
the first hit before their right and OBLIGATION
to
exercise self-defence arises.
Επίσης,
περίπτωση
της διεμβόλισης του σκάφους της Ελληνικής
ακτοφυλακής απο τουρκικό στην περιοχή
των Ιμίων,
οι
πρόνοιες του ΟΗΕ
για αυτές τις περιπτώσεις
είναι επαρκέστατες και διαφανείς.
(Σημειώνουμε
εδώ ότι η Ελληνική ακτοφυλακή είναι
αστυνομική υπηρεσία/δύναμη και όχι
στρατιωτική)
UNITED
NATIONS BASIC PRINCIPLES OF THE USE OF FORCE AND FIREARMS by LAW
ENFORCEMENT OFFICIAL (1990)
- In the circumstances provided for under principle 9 law enforcement officials shall identify themselves as such and give a clear warning of their intent to use fireαrms, with sufficient time for the warning to be observed, unless to do so would unduly place the law enforcement officials at risk or would create a risk of death or serious harm to other persons, or would be clearly inappropriate or pointless in the circumstances of the incident!
(
Στήν βάση της ανωτέρω διατύπωσης ο όλος
χειρισμός απο Ελληνικής πλευράς ήταν
τουλάχιστον ατυχής και ανεπαρκής)
Παρατηρούμε
επομένως την Ελληνική πλευρά να αντιδρά
και λειτουργεί με μια μεσσιανική
νοοτροπία αναμένοντας την επέμβαση των
τρίτων μή ασκώντας τα εκ του νόμου
δικαιώματα της υποβαθμίζοντας την
διπλωματική και αυτή των Ενόπλων και
Αστυνομικών δυνάμεων σημασία και αξία.
Αποτέλεσμα
αυτής της νοοτροπίας ήταν και η απαγωγή
των δύο Ελλήνων στρατιωτικών στην
περιοχή του Έβρου.
Mia
ενέργεια η οποία κλιμακώνει την
διασυνοριακή ηρεμία και καθημερινότητα,
τουλάχιστον,
δημιουργώντας κατάσταση ανησυχίας και
αμφιβολιών για την ποιοτική και ποσοτική
έκταση που θα πάρει το ζήτημα.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου