Αν κάνουμε
ένα απολογισμό των τελευταίων εβδομάδων
για θέματα που σχετίζονται με την Άμυνα,
την Διπλωματία και το "Τρίτο
Πρόσοδο", όπως
χαρακτηρίζει την Ναυτιλία ο
καθηγητής του πανεπιστημίου
Pantheon-Sorbonne Πρεβελάκης Γεώργιος, αυτά
είναι εντυπωσιακά και ανησυχητικά!
Στο Αιγαίο,
επανεμφανίσθηκε μετά από εκατοντάδες χρόνια η τακτική του εμβολισμού και
μάλιστα on-camera.
Στην
Ελληνοτουρκική μεθόριο βιώσαμε σκηνικά Λίβανο-Ισραηλινής μεθορίου.
Στους χώρους
υποδοχής και παραμονής προσφύγων ,
ειδικά σε αυτό της Λέσβου, προεόρτιο
σκηνικό αυτών που βίωσαν οι Φιλιππίνες.
Η έγγραφη
διαμαρτυρία των αστυνομικών υπαλλήλων
αδιαμφισβήτητη απόδειξη του προβλήματος.
Η Ελλάδα σε
λίγες εβδομάδες θα μονοπωλεί το διεθνές
οικονομικό και ναυτιλιακό ενδιαφέρον
λόγω της παγκοσμίου αξίας και σημασίας
ναυτιλιακής εκθέσεως , γνωστής ως
POSIDONIA.
'Ηδη, σειρά
εκδηλώσεων περί την Ναυτιλία έχουν ήδη
υλοποιηθεί κάποια είναι σε εξέλιξη και
έπονται κάποια τα οποία θα μας οδηγήσουν
στην τελική εκδήλωση.
Η καρδιά της
διεθνούς ναυτιλίας για τις επόμενες
βδομάδες χτυπά Ελληνικά!
Εν τούτοις,
η αποχή των ΜΜΕ είναι τουλάχιστον
προκλητική αφού η Ναυτιλία αποτελούσε
, αποτελεί και θα αποτελεί "Οικονομικό
πρόσοδο", τον ισχυρότερο κλάδο της
Εθνικής Οικονομίας, αδιαφιλονίκητο
διπλωματικό ατού και μοναδικό μηχανισμό
πολιτιστικής προβολής ο οποίος δέχεται
σκληρές και επαναλαμβανόμενες επιθέσεις
από τον διεθνή ανταγωνισμό, προσκηνιακά
και παρασκηνιακά.
Όμως αφορμή
για αυτήν την ανάρτηση δεν αποτελεί η
"λυκοφιλία" των πολιτικών περί την
Ναυτιλία.
Τα γεγονότα
στο Αιγαίο και ειδικά αυτό στον τομέα
του Έβρου έχουν προκαλέσει μια σειρά
ανοιχτών διαλόγων,τα συμπεράσματα των
οποίων δεν θεωρούνται εφησυχαστικά.
Πράγματι, η
στρατιωτική ηγεσία είχε προ-αποφασίσει
μετακίνηση σχηματισμών καθώς και την
αναδιοργάνωση του μηχανισμού κατάταξης
νεοσυλλέκτων.
Αυτά, προ των
τελευταίων γεγονότων σε Ίμια και Έβρο.
Ειδικότερα,
λόγος μεγάλος έγινε για την μετακίνηση
της δύναμης πεζοναυτών απο τον Βόλο
στην περιοχή της Αττικής.
Δεν ξέρουμε
ποιες βαθύτερες σκοπιμότητες οδήγησαν
σε αυτήν την απόφαση, αλλά αν έγινε για
αυτές που προβάλλουν τα ειδικευμένα
στην στρατιωτική δημοσιογραφία έντυπα
και ηλεκτρονικά μέσα, τότε η απόφαση
αυτή στερείται λογικής και μάλιστα
στρατιωτικής λογικής, σκοπιμότητας και
ωφέλειας!
Διαβάζοντας
στο Militaire.gr τό άρθρο του Σμχου(Ι) ε.α κ.
Διονυσίου Κλαδή και με τίτλο:
Ο
κίνδυνος ενός Ελληνικού "Πέρλ Χάρμπορ"
απο την Τουρκική αεροπορία!
Είναι
υπαρκτός;
Αυτομάτως οι ερωτήσεις οι οποίες
κατακλύζουν την λογική είναι μεταξύ
άλλων και οι παρακάτω.
Τι νόημα έχει αυτή η τεράστια συγκέντρωση
μονάδων στην περιοχή Αττικής;
Πώς θα μπορέσει το πολεμικό Ναυτικό
να εκπληρώσει την αποστολή του σε ένα μη ελεγχόμενο εναέριο περιβάλλον;
Πώς θα μετακινηθούν εφεδρείες και
εφόδια στο ανατολικό Αιγαίο;
Φυσικά το ερωτηματολόγιο/α το οποίο
μπορεί να δημιουργηθεί είναι τεράστιο
ακουμπώντας γενικά και ειδικά προβλήματα
που εμφανίζονται και παράγονται από την απειλή/ες που περιγράφει ο Σμήναρχος.
Όμως το ένα και σημαντικότερο ερώτημα
είναι το παρακάτω.
Γνωρίζουν οι σχεδιαστές αυτές τις
ζωτικές πληροφορίες;
Αν ναι, με τι κριτήρια αποφάσισαν ότι
αποφάσισαν.
Αν όχι, δεν υπάρχει επικοινωνία και
συνεργασία μεταξύ των τριών κλάδων των
Ε.Δ;
Είναι
πασιφανές ότι βρισκόμαστε μπροστά σε μία σχεδιαστική αστοχία.
Ίσως
υπάρχει ακόμα ο χρόνος να επανεξεταστεί
η αναδιοργάνωση των Ε.Δ και να ληφθούν
αποφάσεις που να ανταποκρίνονται στην
ποιότητα και ποσότητα της απειλής
αναλογικά με τις ημέτερες πραγματικές
ικανότητες και δυνατότητες.
Σ.Σ
El Arish, Gebel Libni, Bir Gifgafa, Bir Thamada, Abu Sueir, Kabrit, Innchas, Cairo West, Beni Sueif και Fayid
ήταν τα δέκα Αιγυπτιακά αεροδρόμια που κατέστρεψε η Ισραηλινή πολεμική αεροπορία στον κεραυνοβόλο πόλεμο των 6 ημερών.
Σ.Σ
El Arish, Gebel Libni, Bir Gifgafa, Bir Thamada, Abu Sueir, Kabrit, Innchas, Cairo West, Beni Sueif και Fayid
ήταν τα δέκα Αιγυπτιακά αεροδρόμια που κατέστρεψε η Ισραηλινή πολεμική αεροπορία στον κεραυνοβόλο πόλεμο των 6 ημερών.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου