Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ναυτιλία και Τρομοκρατία

Superferry 14 /τρομοκρατική ενέργεια την ευθύνη της οποίας ανέλαβε η οργάνωση Abu Sajef



Όποιος πάει στην θάλασσα από ευχαρίστηση, θα πήγαινε και στην κόλαση για να περάσει την ώρα του! 
Αγγλική παροιμία


Πρίν προχωρήσουμε στην ανάπτυξη του θέματος θα ερμηνεύσουμε τους όρους ναυτιλία και τρομοκρατία για να μπορέσουν οι ενδιαφερόμενοι να κατανοήσουν την οπτική της προσέγγισης.

Ναυτιλία.
Δραστηριότητα η οποία ικανοποιεί την μεταφορική ανάγκη έμψυχου και άψυχου υλικού με κατάλληλα προετοιμασμένα μέσα.

Τρομοκρατία
Δραστηριότητα η οποία αποσκοπεί στην απόκτηση πλεονεκτήματος έναντι συγκεκριμένου αντιπάλου ή φιλικά προσκείμενου προς αυτόν.

Ο στρατηγός Μπυζώ, μια ιδιαίτερη στρατιωτική φυσιογνωμία του πολέμου της Αλγερίας, έλεγε ότι για να κερδηθεί ο πόλεμος στην Αλγερία, οι Γάλλοι αξιωματικοί και υπαξιωματικοί έπρεπε να ξεχάσουν ότι είχαν μάθει στις στρατιωτικές σχολές αφού πλέον δεν είχαν να αντιμετωπίσουν τακτικά εχθρικά στρατεύματα αλλά έναν ... εχθρικό λαό.

Με τον τρόπο αυτόν, ο Γάλλος στρατηγός άγγιξε για πρώτη φορά αυτό που πολύ αργότερα ανέλυσαν οι ειδικοί της RAND ως ,

πεδίο μάχης και χώρος μάχης.

Εστιάζοντας στην ουσία και σημασία του όρου ... χώρος μάχης, μία απο τις πλέον εξειδικευμένες εταιρείες σε ζητήματα διαχείρισης εγκληματικού περιβάλλοντος, δεν είναι άλλη απο την CAERUS, μέσω ενός εξελιγμένου λογισμικού το οποίο αποκαλείται

Crime prevention through Environmental Design,

δεν απορροφάται στην μελέτη απαλοιφής των κοινωνικών και λοιπών συνθηκών που προκαλούν ή φιλοξενούν την βία αλλά στην μετατροπή του φυσικού και αστικού χώρου κατά τέτοιο τρόπο ώστε να δυσχεραίνεται ή αποτρέπεται η εκδήλωση της.

Σε μια εποχή όπου ειδικά στην Αφρικανική Ήπειρο παρατηρείται μια διογκούμενη μετακίνηση προς την ακτογραμμή χωρίς κάποιον προγραμματισμό αλλά και διάθεση - δυνατότητα να ενσωματωθεί αυτή η νέα πληθυσμιακή μάζα στις υφιστάμενες δομές και συνθήκες, οι πηγές και αιτίες πρόκλησης βίας διογκώνονται δραματικά θέτωντας υπό απειλή τις όποιες λιμενικές εγκαταστάσεις υφίστανται στην Αφρικανική ακτογραμμή.

Αν τώρα συνυπολογίσουμε το γεγονός οτι η τεράστια αυτή πληθυσμιακή συσσώρευση θα ικανοποιείται διατροφικά και ενεργειακά απο την θάλασσα, οι απειλές για το πλοίο και τον λιμένα υποδοχής πολλαπλασιάζονται γεωμετρικά.

Στο αμερικανικό στρατιωτικό επιτελείο έχει γίνει πλέον κατανοητό ότι αυτό το οποίο λειτούργησε εχθές δεν μπορεί ή καλύτερα δεν θα επιτραπεί από τον αντίπαλο να το αφήσει να ξαναλειτουργήσει.

Η σχετική συζήτηση έχει σαν αφετηρία την έκφραση ... οι αντίπαλοι μας δεν θα μας αφήσουν να διεξάγουμε τον Υιό της Καταιγίδας της Ερήμου αλλά θα μας παρασύρουν στον θετό Τέκνο της Τσετσενίας.

Αυτή η μεταστροφή σκέψης για τον αντίπαλο αποκτά ειδική σημασία και βαρύτητα για την προσέγγιση των παράκτιων αστικών συστημάτων , άκρως ενδιαφέροντα για την ναυτιλία συγχρόνως εξαιρετικής πολυπλοκότητας.

Η "νέα σκέψη" οδήγησε στην εκδήλωση βαθύτερου ενδιαφέροντος και προβληματισμού για τα παράκτια αστικά τοπία άμεσα συνυφασμένα με την ναυτιλιακή δραστηριότητα κατανέμοντας αυτά σε ζώνες ενδιαφέροντος με ονομασίες όπως Κρίσιμη και Δυναμική Ζώνη.

Μια άκρως ενδιαφέρουσα εφαρμογή αυτής της κατανομής παρατηρούμε στον λιμένα Τζιμπούτι κατά τον ελλιμενισμό πολεμικών πλοίων ενώ οι εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αποτελούν καλό παράδειγμα οργάνωσης σε σχέση με την ασφάλεια χώρου και πεδίου.

Σε ότι αφορά του τερματικούς πετρελαϊκών προϊόντων εκεί χρειάζεται πλήρης αναθεώρηση του μηχανισμού.

Για την ναυτιλία, η στρατιωτική διάκριση του "πεδίου" από τον "χώρο" έχει άμεσο αντίκτυπο σε αυτήν αφού οι ναυτιλιακές δραστηριότητες δεν επεκτείνονται σε ένα πεδίο αλλά σε ένα σύστημα πολλαπλών πεδίων που συνιστούν τον "χώρο" - άκρως ευάλωτο σε απότομες ή βίαιες αλλαγές / επιδράσεις.

Στα υπό διαμόρφωση νεά παράκτια αστικά τοπία η απειλή της τρομοκρατίας θα αποτελέσει την κυρίαρχη απειλή αφού αυτή θα είναι συνδεδεμένη με τοπικά και διεθνή συμφέροντα.

Η προσβολή υποδομών ναυτιλιακού ενδιαφέροντος με μικρής διάρκειας αλλά με μεγάλη ισχύος χτυπήματα αρκεί για να αποσυντονίσει και εν τέλει παραλύσει την ανεφοδιαστική αλυσίδα με άμεσο θύμα και εύκολο στόχο το σύστημα λιμένας - πλοίο.

Τα ναυτιλιακά clusters οφείλουν να εντοπίζουν εγκαίρως απειλές / μεταστροφές στο πεδίο λειτουργίας τους έτσι ώστε η χαρτογράφηση του χώρου να είναι έγκαιρη και έγκυρη.

Αυτό φυσικά απαιτεί μεταξύ άλλων υψηλό βαθμό επικοινωνίας και μάλιστα ασφαλούς επικοινωνίας η οποία απαιτεί με την σειρά της κατάλληλα προετοιμασμένα και εξοπλισμένα άτομα.

Είναι γεγονός ότι απο την ναυτιλιακή οικογένεια αποσπώνται κεφάλαια και υπόκειται σε δαπάνες για θέματα τα οποία είτε δεν την αφορούν είτε δεν ευθύνεται στον βαθμό που προβάλλονται.

Προφανώς είναι καιρός να υπάρξει μια μεταστροφή ενδιαφέροντος πρός τομείς αμιγώς ναυτιλιακού ενδιαφέροντος και ένας εξ αυτών είναι και η σχολαστικότερη μελέτη της παράκτιας αστικοποίησης και της επικινδυνότητας της οποίαν περικλείει για την ναυτιλιακή δραστηριότητα.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κελεύω δεν σημαίνει μόνο .....προστάζω-διατάζω

Αν ανατρέξουμε στην ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ, στο λήμμα Κελευστής, θα διαβάσουμε το παρακάτω: Η λέξη «κελευστής» προέρχεται από το ρήμα κελεύω (προστάζω) . Αν στον ίδιο δικτυακό τόπο, ανατρέξουμε στο λήμμα Κελεύω, θα διαβάσουμε: 1.   Παροτρύνω-παρακινώ      2.   Διατάζω –παραγγέλλω     3.   Ζητώ-αξιώνω     4.   Παρακαλώ-ικετεύω Επιχειρώντας μια βαθύτερη προσέγγιση του όρου κελεύω και του αντίστοιχου βαθμού στο πολεμικό ναυτικό, Κελευστής, ανατρέχουμε, που αλλού;  στην αρχαία ελληνική γραμματεία και φυσικά στον Ξενοφώντα. Η Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου, συγγραφεύς και ερευνήτρια ναυτικής ιστορίας, στο βιβλίο της , ΛΕΞΙΚΟ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΟΡΩΝ  και  στο σχετικό λήμμα για τον Κελευστή, αναφέρει επικαλούμενη ως πηγή, το έργο του Ξενοφώντα (ΞΕΝΟΦΩΝΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ 21,3) Οι μεν των κελευστών δύναται τοιαύτα λέγειν και ποιείν,ώστε ακονάν τας ψυχάς των ανθρώπων επί το εθελοντάς πονείν!!! Αφήνω...

Τεχνητος πνιγμος

Ο τεχνητος πνιγμος ειναι μια παλαιοτάτη τεχνικη ανακρισης-βασανισμου. Ο ανακρινομενος τοποθετειται με κλιση πανω σε μια στερεη επιφανεια , δενεται σφιχτα και εν συνεχεια τοποθετειται στο προσωπο του μια πετσετα . Η συνεχης ριψη νερου δημιουργει το φαινομενο που διακρινεται στην κατω δεξια μικρη φωτο . Αυτη η κατακλυση με νερο των κοιλοτητων του κεφαλιου που συνδεονται αμεσα με την διαδικασια της αναπνοης , προκαλει ασφυκτικο φαινομενο και οχι μονο (ταχυκαρδιες), τα οποια εχουν και ψυχολογικες προεκτασεις εφοσον το θυμα υποβληθει σε συνεχη διαδικασια τεχνητου πνιγμου. Μελετες εχουν δειξη οτι και μετα 10 χρονια απο την υποβολη στην διαδικασια του τεχνητου πνιγμου τα θυματα εμφανιζουν πλεον των ψυχολογικων επιπτωσεων  πονους στο κεφαλι και πνευμονικες -αναπνευστικες διαταραχες. Ο τεχνητος πνιγμος αποτελει κομματι της εκπαιδευσης των αμερικανικων ειδικων δυναμεων, ενω σαν τεχνικη βασανισμου και ανακρισης εχει χρησιμοποιηθει απο τους Γαλλους στην Αλγερια, τους Αγγλους στην β.Ιρλ...

Ocean rig CRETE and AMORGOS

  The Ocean Rig Crete and Ocean Rig Amorgos will be the most advanced of Ocean Rig UDW's ultradeepwater drillships when delivered in 2018 and 2019.      Νέα μέλη στον στόλο της Ελληνικής                   εταιρείας                                           Ocean Rig Crete 7 th  Generation New integrated Design Deep Water Drillship. Ocean Rig TBN #1 is a new build and will be completed in Q1 2018. The rig is being built at Samsung Heavy Industries Shipyard in South Korea. The rig has dual activity capabilities and design for drilling operations in water depths up to 3650 meters (12000 feet). The rig is Dynamic Positioned, DP Class 3. ...