Όπως
έχουμε αναφέρει σε παλαιότερη ανάρτηση,
η πειρατεία είναι ενα μίγμα στοιχείων
εγκληματικής συμπεριφοράς και
τρομοκρατίας.
Μια
πράξη όμως η οποία χαρακτηρίζεται ως
εγκληματική σε ( χ ) γεωγραφικό τόπο, δεν
αντιμετωπίζεται με την αυτήν προσέγγιση
σε έναν άλλον.
Το αυτό και η τρομοκρατία.
Ένα παράδειγμα.
Η
παιδοκτονία είναι αποδεκτή και ανεκτή
σε μικροκοινωνίες του Αραβικού κόσμου
όταν έχουμε νεογέννητη.
Πρόκειται
για μια ενέργεια την οποία καταδικάζει
ο Ισλαμικός νόμος αλλά γίνεται ανεκτή
λόγω της ιδιάζουσας μορφής και σύνθεσης
αυτών των τοπικών μικροκοινωνιών.
Μάλιστα
η νεογέννητη θάβεται ζωντανή !
THE
STATUS OF WOMAN IN ISLAM
Dr.
Jamal A. Badawi
Kingdom
of Saudi Arabia
Foreigners
Guidance Center in Gassim Zone
Πρόκειται
για μία πράξη κοινωνικού συμπεριφορισμού
πλήρως ακατανόητου σε διαφορετικές
γεωγραφικές τοποθεσίες και πολιτισμούς.
Αντίστοιχα,
η πειρατεία και η συμμετοχή σε αυτήν,
είναι απόρροια διαδικασίας μάθησης
μέσω κοινωνικής παρατήρησης και
αναπαραγωγής της πράξης η οποία έχει
κοινωνική συμπαράσταση -υποστήριξη
-αποδοχή ενίοτε και την σιωπηλή υποστήριξη
,ενθάρρυνση της τοπικής διοίκησης και
δικαιοσύνης.
Σε
αυτές τις περιπτώσεις, το άτομο,
αυτο-παρατηρεί, αυτο-απαντά και
αυτο-κρίνεται για την συμμετοχή ή
αποστασιοποίηση από το κοινωνικό πλαίσιο
μέσα στο οποίο επιβιώνει/διαβιώνει.
Είναι
χαρακτηριστικό ότι η συντριπτική
πλειοψηφία των πειρατών που βρίσκονται
στις φυλακές του Μογκαντίσου και Μποσάσο
-Σομαλίας διαμαρτύρονται για την κράτηση
τους και την αιτία αυτής αφού η πειρατεία
αποτελεί βιοποριστικό μηχανισμό όπως ισχυρίζονται από την πρώτη στιγμή της
σύλληψης τους.
O
βιοπορισμός των Σομαλών μέσω κυρίως
του ναυαγισμού-μορφή πειρατείας, είναι
γνωστή από παλαιοτάτων χρόνων.
Η
πειρατεία και τα άτομα τα οποία την
εξασκούν, πλέον των τοπικών χαρακτηριστικών
και αιτιάσεων, συμπεριλαμβάνεται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο το οποίο περιλαμβάνει πολιτικές, οικονομικές,στρατιωτικές επεμβάσεις/παρεμβάσεις /συμπλοκές, διεθνείς επιρροές και σχέσεις που επιδρούν στις συγκεκριμένες
μικροκοινωνίες και την γεωγραφική τους
θέση, ευνοώντας την ανάπτυξη και συμμετοχή
στην πειρατεία.
Μακροπρόθεσμα,
μοντέλα κοινωνικής μηχανικής θα μπορούσαν
να βοηθήσουν στην απαλοιφή των μηχανισμών
εκείνων που συντελούν στην γέννηση και
άνδρωση της τοπικής πειρατείας.
Αλλά
αυτό μακροπρόθεσμα και αφού πρώτα το
ευρύτερο πλαίσιο αποκτήσει ισορροπία
και δυναμική εναρμονισμένη με την
διεθνώς αποδεκτή.
Στην
πράξη η πειρατεία είναι εδώ ,
απειλεί/εκβιάζει/διαμορφώνει, πολιτικές
- οικονομικές - στρατιωτικές - διπλωματικές
-κοινωνικές καταστάσεις, έχοντας τεράστιο
αρνητικό αντίκτυπο στα δοκιμαζόμενα
άτομα και το ειδικό -γενικό τους
περιβάλλον.
Η
πρακτική της αντιμετώπισης της πειρατείας
πρέπει να ξεκινά από την σχεδίαση και
κατασκευή του πλοίου το οποίο πλέον
πρέπει να διαθέτει προετοιμασμένους
χώρους οι οποίοι να πληρούν κανόνες που
σχετίζονται με την αντιμετώπιση φυσικών
και τεχνολογικών απειλών - κινδύνων οι
οποίες πιθανόν να συνοδεύουν μια
πειρατική ενέργεια.
Οι
πειρατές κατά καιρούς έχουν μεταχειριστεί
πολλές μεθόδους δια την προσπέλαση των
προσωρινών γραμμών αμύνης που
χρησιμοποιούνται από τα πλοία προς
αντιμετώπιση πειρατικών επιθέσεων.
Σε
κάποιες περιπτώσεις και περιοχές αυτά
τα μέτρα είχαν αποτέλεσμα , βλέπε Ινδικός, ενώ σε κάποιες άλλες δεν έχουν σχεδόν
κανένα αποτέλεσμα, βλέπε Δυτική Αφρική
- Νοτιοανατολική Ασία.
Η
αντιπειρατική νοοτροπία και σχεδιασμός
των προηγουμένων ετών πρέπει να ξεπεραστεί
και εναρμονισθεί με:
τις
φυσιολογικές αδυναμίες και υστερήσεις
του ανθρώπου,
τον κοινωνικό συμπεριφορισμό,
την
τεχνολογία,
τα
νέα υλικά
έτσι
ώστε να υπάρχει δομημένη ασφάλεια,
επαρκής και ικανή να αντιμετωπίσει τα
ποιοτικά και ποσοτικά χαρακτηριστικά
μιας επίθεσης, να διασφαλίσει την
επιβίωση του πληρώματος και να αποτρέψει
την χρήση των ναυπηγικών μειονεκτημάτων
και χαρακτηριστικών δια την απόκτηση
ελέγχου του πλοίου και του πληρώματος
του.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου