Μορφή
δραστηριότητας η οποία στοχοποιεί
σύμφωνα με τον διεθνή ορισμό αυτής κάθε
πλωτό ή εναέριο μέσο και αποσκοπεί στην
υφαρπαγή του μέσου, προσωπικού, φορτίων,
επιβατών δια την ικανοποίηση οικονομικών,
τρομοκρατικών επιδιώξεων - αναγκών των
υφαρπαστών.
Η
τρομοκρατία αποτελεί μηχανισμό πολιτικής
- κοινωνικής πίεσης προς εξασφάλιση
πάσης μορφής ωφελημάτων και πλεονεκτήματος
έναντι του αντιπάλου.
Αποτελεί
επιχειρησιακό κεφάλαιο του Ανορθοδόξου
Πολέμου και απαιτεί σχολαστικό
σχεδιασμό/προετοιμασία δια την επίτευξη
του επιθυμητού αποτελέσματος/ων.
Η
τρομοκρατία δεν είναι και δεν πρέπει
να είναι αστυνομικού ενδιαφέροντος αντικείμενο.
Η
πειρατεία από την πλευρά της αποτελεί
ένα μείγμα εγκλήματος και τρομοκρατίας.
Δια
τον σκοπό αυτό και προς διευκόλυνση της
μελέτης αυτής, η διεθνής κοινότητα
αναγνώρισε 4 κατηγορίες πειρατικής
δραστηριότητας.
Αναφερόμαστε
πάντοτε στην θαλάσσια πειρατεία.
Οι
κατηγορίες αυτές περιγράφωνται ως
ακολούθως.
OPPORTUNISTIC
CRIME
LOW-LEVEL
ARMED ROBBERY
MEDIUM-LEVEL
ARMED ASSAULT AND ROBBERY
MAJOR
CRIMINAL HIJACK
Εγκληματική
ενέργεια αφού η κλοπή, ληστεία, εκβιασμός,
σωματικές βλάβες, παράνομη κράτηση-απαγωγή,
δολοφονία, αποτελούν εγκληματικές
ενέργειες καταδικαστέες από τους
ποινικές κώδικες του συνόλου των κρατών
που συνιστούν τα Ηνωμένα Έθνη.
Τρομοκρατική
ενέργεια αφού χρησιμοποιείται από μη
κρατικούς δρώντες μεταξύ άλλων για την κοινοποίηση
της ύπαρξης τους και την χρηματοδότηση
των σχεδιασμών τους.
Βεβαίως,
υπάρχει και μια τρίτη κατηγορία
ενδιαφερομένων η οποία κινείται στην
γκρίζα ζώνη και η οποία εκμεταλλεύεται
την διαμορφωμένη κατάσταση για
οικονομικούς κυρίως λόγους.
Μια
ζώνη, στην οποία δραστηριοποιούνται
κρατικοί και μη κρατικοί δρώντες.
Αυτή
η τρίτη κατηγορία δεν είναι άγνωστη
στην ιστορία και την συναντάμε είτε με
την μορφή των Κουρσάρων είτε με την ενοχοποίηση λαών -Αλγερινοί πειρατές.
Επιστολή
Jefferson προς τον Carmichael 26 Δεκεμβρίου 1786 :
....η
Αγγλία επέβαλε υψηλούς δασμούς στο
αμερικανικό λάδι φάλαινας και οι
Αλγερινοί μας εμποδίζουν να πουλήσουμε
τα ψάρια μας στην Μεσόγειο!
Απο
τις 4 κατηγορίες πειρατικής δραστηριότητας
η τέταρτη της λίστας , η επικινδυνέστερη
όλων έχει συνδεθεί και με το γεγονός
των πλοίων "φαντασμάτων".
Τα
πλοία φαντάσματα , περίπου 1000 τον αριθμό
μέχρι στιγμής, είναι κυρίως μικρά
φορτηγά, πετρελαιοφόρα τα οποία αφού
υποστούν την βάσανον της πειρατικής
επίθεσης, το πλήρωμα δολοφονείται, το
πλοίο υφίσταται κυρίως επαναχρωματισμό
και το φορτίο διατίθεται σε ενδιαφερόμενους αγοραστές.
Ειδικά
για την Νοτιοανατολική Ασία υπάρχουν
ειδικές οδηγίες για τον εντοπισμό και
αποφυγή κατάστασης αυτής της μορφής
στο μέτρον του δυνατού.
Στην
περίπτωση αυτή η συμμετοχή μελών του
πληρώματος είναι καθοριστικής σημασίας
και εδώ υπεισέρχεται ο μηχανισμός της
διαφθοράς στην διάθεση πιστοποιητικών
για τα πληρώματα και λοιπών εγγράφων
για το πλοίο.
Επομένως
η πειρατεία είναι ένας πολυδιάστατος μηχανισμός και η αντιμετώπιση της δεν
μπορεί να γίνει και μόνο με τα μέσα μιας
τυπικής ναυτιλιακής εταιρείας ή τα
συμβατικά προϊόντα που προσφέρει η
βιομηχανία ασφάλειας.
Η
αντιμετώπιση της πρέπει να ξεκινά από το σχεδιαστικό-ναυπηγικό στάδιο και να
μην επαφίεται στην χρήση / αποτελεσματικότητα
αιμορραγικών επιθεμάτων
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου