Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

In Pitch Dark




Last week, the IAF's "Sufa" (F-16I) squadrons participated in a night flight exercise, as part of which they simulated navigation and attack sorties in the dead of night
Nuphar Blitt
Many of the IAF's operations are performed in the dead of night. Last week, the IAF's "Sufa" (F-16I) squadrons participated in a night flight exercise in order to improve their nighttime capabilities. "We fly during the day when in routine, briefing in the morning and debriefing in the evening. We reversed everything this week – we perform nothing but night flights, and our goal is to perform our missions in the dark just like we do in daylight", said Maj. S', Deputy Squadron Commander at the "Bat" Squadron, which led the exercise.

Days and Nights Alike
As part of the exercise, the "Sufa" squadrons simulated various scenarios in order to develop their night flight capabilities. "Combat during the night and combat during the day are nearly identical, but the flight itself is much more complicated in the dark", elaborated Maj. S'. "We have to approach the target from the right altitude at the right angle in order to properly drop the munitions – we're expected to have complete control of the aircraft's systems. That's why it's important to train at night as well".
The exercise was made up of two scenarios which included locating targets on the ground from different altitudes, navigation sorties and low-altitude attack sorties, with each squadron performing its own designated missions. Capt A' from the "Bat" Squadron, which was in charge of the exercise, said that they allowed for each squadron to focus on certain aspects according to their needs, knowing that each squadron requires different capabilities.

New Challenges
Nighttime provides the IAF's pilots with numerous new challenges. Besides disrupting their sleep schedules, the night forces the pilots to use NVDs (Night Vision Devices) and disrupts their takeoffs and landings. "The advantage in the 'Sufa' aircraft is its ability to fly in darkness at a low altitude for longer periods of time", said Maj. S'. "An entire world is at our disposal, allowing us to perform unique operations and surprise the enemy".
One of the systems the pilots utilize is called “Journal” - installed on their helmet, it helps them see by intensifying starlight. “At night, instead of looking outside and occasionally checking the instruments in the cockpit, we look further inside – at the aircraft’s systems. That’s how we control our altitude, our speed and our proximity to other aircraft in the formation – things that you can see by looking outside during the day”, shared Maj. S. “Our basic habits change. Flying without a sense as important as sight isn’t simple”. Today, pilots and WSOs can fly in zero-visibility conditions, in which targets are barely visible to the naked eye. “We need to be prepared and able to perform all of our missions at night just like during the day”, noted Maj. A’.

SOURCE

ISRAEL AIR FORCE

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κελεύω δεν σημαίνει μόνο .....προστάζω-διατάζω

Αν ανατρέξουμε στην ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ, στο λήμμα Κελευστής, θα διαβάσουμε το παρακάτω: Η λέξη «κελευστής» προέρχεται από το ρήμα κελεύω (προστάζω) . Αν στον ίδιο δικτυακό τόπο, ανατρέξουμε στο λήμμα Κελεύω, θα διαβάσουμε: 1.   Παροτρύνω-παρακινώ      2.   Διατάζω –παραγγέλλω     3.   Ζητώ-αξιώνω     4.   Παρακαλώ-ικετεύω Επιχειρώντας μια βαθύτερη προσέγγιση του όρου κελεύω και του αντίστοιχου βαθμού στο πολεμικό ναυτικό, Κελευστής, ανατρέχουμε, που αλλού;  στην αρχαία ελληνική γραμματεία και φυσικά στον Ξενοφώντα. Η Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου, συγγραφεύς και ερευνήτρια ναυτικής ιστορίας, στο βιβλίο της , ΛΕΞΙΚΟ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΟΡΩΝ  και  στο σχετικό λήμμα για τον Κελευστή, αναφέρει επικαλούμενη ως πηγή, το έργο του Ξενοφώντα (ΞΕΝΟΦΩΝΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ 21,3) Οι μεν των κελευστών δύναται τοιαύτα λέγειν και ποιείν,ώστε ακονάν τας ψυχάς των ανθρώπων επί το εθελοντάς πονείν!!! Αφήνω...

Τεχνητος πνιγμος

Ο τεχνητος πνιγμος ειναι μια παλαιοτάτη τεχνικη ανακρισης-βασανισμου. Ο ανακρινομενος τοποθετειται με κλιση πανω σε μια στερεη επιφανεια , δενεται σφιχτα και εν συνεχεια τοποθετειται στο προσωπο του μια πετσετα . Η συνεχης ριψη νερου δημιουργει το φαινομενο που διακρινεται στην κατω δεξια μικρη φωτο . Αυτη η κατακλυση με νερο των κοιλοτητων του κεφαλιου που συνδεονται αμεσα με την διαδικασια της αναπνοης , προκαλει ασφυκτικο φαινομενο και οχι μονο (ταχυκαρδιες), τα οποια εχουν και ψυχολογικες προεκτασεις εφοσον το θυμα υποβληθει σε συνεχη διαδικασια τεχνητου πνιγμου. Μελετες εχουν δειξη οτι και μετα 10 χρονια απο την υποβολη στην διαδικασια του τεχνητου πνιγμου τα θυματα εμφανιζουν πλεον των ψυχολογικων επιπτωσεων  πονους στο κεφαλι και πνευμονικες -αναπνευστικες διαταραχες. Ο τεχνητος πνιγμος αποτελει κομματι της εκπαιδευσης των αμερικανικων ειδικων δυναμεων, ενω σαν τεχνικη βασανισμου και ανακρισης εχει χρησιμοποιηθει απο τους Γαλλους στην Αλγερια, τους Αγγλους στην β.Ιρλ...

Ocean rig CRETE and AMORGOS

  The Ocean Rig Crete and Ocean Rig Amorgos will be the most advanced of Ocean Rig UDW's ultradeepwater drillships when delivered in 2018 and 2019.      Νέα μέλη στον στόλο της Ελληνικής                   εταιρείας                                           Ocean Rig Crete 7 th  Generation New integrated Design Deep Water Drillship. Ocean Rig TBN #1 is a new build and will be completed in Q1 2018. The rig is being built at Samsung Heavy Industries Shipyard in South Korea. The rig has dual activity capabilities and design for drilling operations in water depths up to 3650 meters (12000 feet). The rig is Dynamic Positioned, DP Class 3. ...