Κινέζος αστυνομικός επιδεικνύει τεχνική αντιμετώπισης! |
Ο εκπαιδευόμενος απο την πλευρά του καλείται να παρακολουθήσει και να ακολουθήσει τις διδαχές και τις συμβούλες του εκπαιδευτή.
Ο εκπαιδευτής απο την πλευρά του, είναι επιφορτισμένος με την διδαχή και μετάδοση πληροφοριών και συμβουλών, σε ένα ακροατήριο, το οποίο καλείται να το κερδίσει όχι μόνο μέσα απο την θεωρητική κατάρτιση του, αλλά και την ικανότητα της πρακτικής εφαρμογής - παρουσίασης, αιτιολόγησης-δικαιολόγησης της θεωρίας.
Αυτό μπορεί να επιτευχθεί ,αν ακολουθηθεί μια σειρά, η οποία αφενός δεν θα κουράσει και αφετέρου θα διατηρήση το ενδιαφέρον του εκπαιδευόμενου.
Αυτή η σειρά μπορεί να είναι η ακόλουθη:
-Παρουσίαση θεωρητικού σκέλους.
-Εξήγηση -ερμηνεία, των στοιχείων και παραμέτρων που σχετίζονται με το θεωρητικό σκέλος.
-Επίδειξη.
-Πρακτική εφαρμογή.
-Ανάλυση της πρακτικής εφαρμογής και αναζήτηση τού λάθους-παράλειψης, προς απαλοιφή-αποφυγή.
-Επανάληψη της πρακτικής εφαρμογής με ταυτόχρονη ανάθεση ρόλων διοίκησης-διοικούμενου μεταξύ των εκπαιδευομένων.
-Κριτική της εκπαίδευσης απο τους εκπαιδευόμενους, σύνταξη -μελέτη-εφαρμογή-δοκιμασία, προτάσεων των εκπαιδευομένων.
-Εφαρμογή του εκπαιδευτικού σεναρίου σε ρεαλιστικό ή αληθοφανές περιβάλλον αναλόγως των δυνατοτήτων.
Εν κατακλείδι, η εκπαίδευση μπορεί να βελτιωθεί και εξελιχθεί όταν δεν στηρίζεται και μόνο σε τυποποιημένα μοντέλα, αλλά όταν οι μέν εκπαιδευόμενοι αφήνονται και παροτρύνονται να ξεδιπλώσουν ιδιαίτερα χαρίσματα και δεξιότητες, οι δέ εκπαιδευτές τα καλλιεργούν.
ΔΟΓΙΒΑΝΗΣ Γ.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου