Ο ελληνικός λαός ζώντας την θλιβερή εμπειρία του εμφυλίου πολέμου, βίωσε μοναδικές στιγμές βίας , μίσους, βανδαλισμών και καταστροφών.
Αυτά όμως ανήκουν στο παρελθόν και πρέπει να ανήκουν στο παρελθόν!
Τι γίνεται όμως με τις εμπειρίες , τα διδάγματα, που μας κληροδότησαν οι μάχες και οι εκατέρωθεν μαχητές ;
Ο Ελληνικός στρατός παρέμεινε προσκολλημένος στην τακτική του ¨αέρα¨.
Η εκπαίδευση του πεζικού ακόμα και σήμερα, αντί να ενσωματώσει τα διδάγματα εκείνης της περιόδου , παρέμεινε θιασώτης της κατά μέτωπο επίθεσης.
Τα διδάγματα που μας κληροδότησαν εκείνες οι μάχες μεταξύ άλλων είναι ότι:
- Η κατά μέτωπο επίθεση δημιούργησε Εκατόμβες Νεκρών και Ασκοπη χρήση πολεμικού υλικού και εφοδίων!
- Οι νυχτερινές επιχειρήσεις ήταν σπάνιες!
- Δεν γίνονταν αξιοποίηση ελιγμών και αξιοποίηση των εδαφικών πλεονεκτημάτων.
- Ελλειψει ικανότητας αντεπιθετικών ενεργειών σε κατάλληλο χρόνο .
Κοινή διαπίστωση για αμφότερες τις πλευρές, η ......προετοιμασία του ανθρώπινου παράγοντα!
-Η ηθική και διανοητική προετοιμασία του στρατιώτη, πρέπει να αποτελεί αναγκαία και πρωταρχική στόχευση των διοικήσεων.
-Το υλικό, από την πλευρά του πρέπει να επιλέγεται με γνώμονα την Ελληνική γεωγραφία, καθώς και τις δυνατότητες που προσφέρει αυτή, σε κάθε μορφής συμβατικό - ανταρτικό και αντι-ανταρτικό αγώνα!
-Το πρακτικό κομμάτι της εκπαίδευσης, πρέπει να ξεφύγει από την τυποποιημένη και ευκόλως αναγνώσιμη από τους αντιπάλους, σημερινή μορφή του.
ΔΟΓΙΒΆΝΗΣ Γ.
Αυτά όμως ανήκουν στο παρελθόν και πρέπει να ανήκουν στο παρελθόν!
Τι γίνεται όμως με τις εμπειρίες , τα διδάγματα, που μας κληροδότησαν οι μάχες και οι εκατέρωθεν μαχητές ;
Ο Ελληνικός στρατός παρέμεινε προσκολλημένος στην τακτική του ¨αέρα¨.
Η εκπαίδευση του πεζικού ακόμα και σήμερα, αντί να ενσωματώσει τα διδάγματα εκείνης της περιόδου , παρέμεινε θιασώτης της κατά μέτωπο επίθεσης.
Τα διδάγματα που μας κληροδότησαν εκείνες οι μάχες μεταξύ άλλων είναι ότι:
- Η κατά μέτωπο επίθεση δημιούργησε Εκατόμβες Νεκρών και Ασκοπη χρήση πολεμικού υλικού και εφοδίων!
- Οι νυχτερινές επιχειρήσεις ήταν σπάνιες!
- Δεν γίνονταν αξιοποίηση ελιγμών και αξιοποίηση των εδαφικών πλεονεκτημάτων.
- Ελλειψει ικανότητας αντεπιθετικών ενεργειών σε κατάλληλο χρόνο .
Κοινή διαπίστωση για αμφότερες τις πλευρές, η ......προετοιμασία του ανθρώπινου παράγοντα!
-Η ηθική και διανοητική προετοιμασία του στρατιώτη, πρέπει να αποτελεί αναγκαία και πρωταρχική στόχευση των διοικήσεων.
-Το υλικό, από την πλευρά του πρέπει να επιλέγεται με γνώμονα την Ελληνική γεωγραφία, καθώς και τις δυνατότητες που προσφέρει αυτή, σε κάθε μορφής συμβατικό - ανταρτικό και αντι-ανταρτικό αγώνα!
-Το πρακτικό κομμάτι της εκπαίδευσης, πρέπει να ξεφύγει από την τυποποιημένη και ευκόλως αναγνώσιμη από τους αντιπάλους, σημερινή μορφή του.
ΔΟΓΙΒΆΝΗΣ Γ.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου