Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

MS ESTONIA : Μάθαμε κάτι ;



Σύμφωνα με μελέτη Σουηδικού πανεπιστημίου , τμήμα Ναυτικής Αρχιτεκτονικής και Ωκεάνιας Μηχανικής, κάθε πλοίο σε βάθος 30 ετών ωφέλιμης λειτουργίας αυτού, δέχεται την επίδραση 100.000.000 κυμάτων εκ των οποίων 3.000 εξ αυτών χαρακτηρίζονται ως "flare slamming".

Η αναφορά σε αυτά τα νούμερα γίνεται για να εκτιμηθεί η επίδραση τους στην διαμόρφωση κλίμακος καταπόνησης των δομικών και συστατικών στοιχείων του πλοίου καθώς και η διερεύνηση των μικροπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων επιπτώσεων επί της αντοχής αυτών.

Ένα από τα σοβαρότερα δυστυχήματα τα οποία ανέδειξαν σχεδιαστικά , κατασκευαστικά, συντήρησης και λειτουργίας προβλήματα, ήταν το δυστύχημα με το επιβατηγό MS Estoniaένα δυστύχημα το οποίο απασχόλησε και συνεχίζει να απασχολεί την ναυτιλιακή κοινότητα όσο ελάχιστα άλλα.

Η φύση του δυστυχήματος πρόσφερε την ευκαιρία, δυστυχώς μετά από αυτό, για την μελέτη παραμέτρων που σχετίζονται με τον ναυπηγική, την εφαρμογή και αντοχή των υλικών, την συντήρηση, τους ελέγχους, τους κανονισμούς, την ναυτοσύνη των πληρωμάτων.

Οι γενικές διαπιστώσεις από το δυστύχημα στο MS Estonia ήταν , διαπιστώσεις οι οποίες εξακολουθούν να έχουν δυναμική και παρουσία, μεταξύ άλλων οι επόμενες:

α.
Η ναυτιλία είναι υπέρ-επιβαρυμένη με υπερβολικούς κανόνες και επιθεωρήσεις οι οποίες σε αρκετές περιπτώσεις αδυνατούν να αναγνωρίσουν αδυναμίες και αστοχίες.


β.
Οι ρυθμιστικοί μηχανισμοί που διέπουν την ναυτιλία, ειδικά το ναυπηγικό, συντήρησης και ναυσιπλοΐας τμήμα αυτής, ακολουθεί την τακτική του ...."μετά το ατύχημα" όπερ ερμηνεύεται ως η απουσία έρευνας αλλά και έγκαιρης διάδοσης της πληροφορίας στους ανωτέρω τομείς.

(Ένας σημαντικός και άξιος ιδιαίτερης προσοχής και μελέτης τομέας είναι αυτός των επισκευών όπου οι διαπιστώσεις δεν είναι και οι πλέον αισιόδοξες αφού σε μεγάλο αριθμό ατυχημάτων εμπλέκεται η πλημμελής επισκευαστική διαδικασία).

γ.
Απουσιάζει ή βρίσκεται σε νηπιακό στάδιο η θεωρητική και πρακτική μεθοδολογία άμβλυνσης - απαλοιφής προβλημάτων τα οποία σχετίζονται με την κουλτούρα ασφάλειας και την ανθρώπινη φύση.

Σε μια εποχή ισχυρού οικονομικού ανταγωνισμού και ευρείας διάδοσης / χρήσης μέσων κοινωνικής δικτύωσης, η "καλή υγεία" του πλοίου αποτελεί το ισχυρότερο διαβατήριο για την ικανοποιητική συμμετοχή αυτού στην παγκόσμια κατανομή των μεριδίων παροχής μεταφορικού έργου.

Η βελτίωση της ναυπηγικής, της διαχείρισης και της ναυσιπλοΐας πρέπει να αποτελεί τον κυριότερο στόχο της ναυτιλιακής οικογένειας αναστέλλοντας ή ακόμα και ματαιώνοντας έργα "βιτρίνας".

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τεχνητος πνιγμος

Ο τεχνητος πνιγμος ειναι μια παλαιοτάτη τεχνικη ανακρισης-βασανισμου. Ο ανακρινομενος τοποθετειται με κλιση πανω σε μια στερεη επιφανεια , δενεται σφιχτα και εν συνεχεια τοποθετειται στο προσωπο του μια πετσετα . Η συνεχης ριψη νερου δημιουργει το φαινομενο που διακρινεται στην κατω δεξια μικρη φωτο . Αυτη η κατακλυση με νερο των κοιλοτητων του κεφαλιου που συνδεονται αμεσα με την διαδικασια της αναπνοης , προκαλει ασφυκτικο φαινομενο και οχι μονο (ταχυκαρδιες), τα οποια εχουν και ψυχολογικες προεκτασεις εφοσον το θυμα υποβληθει σε συνεχη διαδικασια τεχνητου πνιγμου. Μελετες εχουν δειξη οτι και μετα 10 χρονια απο την υποβολη στην διαδικασια του τεχνητου πνιγμου τα θυματα εμφανιζουν πλεον των ψυχολογικων επιπτωσεων  πονους στο κεφαλι και πνευμονικες -αναπνευστικες διαταραχες. Ο τεχνητος πνιγμος αποτελει κομματι της εκπαιδευσης των αμερικανικων ειδικων δυναμεων, ενω σαν τεχνικη βασανισμου και ανακρισης εχει χρησιμοποιηθει απο τους Γαλλους στην Αλγερια, τους Αγγλους στην β.Ιρλανδι

Κελεύω δεν σημαίνει μόνο .....προστάζω-διατάζω

Αν ανατρέξουμε στην ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ, στο λήμμα Κελευστής, θα διαβάσουμε το παρακάτω: Η λέξη «κελευστής» προέρχεται από το ρήμα κελεύω (προστάζω) . Αν στον ίδιο δικτυακό τόπο, ανατρέξουμε στο λήμμα Κελεύω, θα διαβάσουμε: 1.   Παροτρύνω-παρακινώ      2.   Διατάζω –παραγγέλλω     3.   Ζητώ-αξιώνω     4.   Παρακαλώ-ικετεύω Επιχειρώντας μια βαθύτερη προσέγγιση του όρου κελεύω και του αντίστοιχου βαθμού στο πολεμικό ναυτικό, Κελευστής, ανατρέχουμε, που αλλού;  στην αρχαία ελληνική γραμματεία και φυσικά στον Ξενοφώντα. Η Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου, συγγραφεύς και ερευνήτρια ναυτικής ιστορίας, στο βιβλίο της , ΛΕΞΙΚΟ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΟΡΩΝ  και  στο σχετικό λήμμα για τον Κελευστή, αναφέρει επικαλούμενη ως πηγή, το έργο του Ξενοφώντα (ΞΕΝΟΦΩΝΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ 21,3) Οι μεν των κελευστών δύναται τοιαύτα λέγειν και ποιείν,ώστε ακονάν τας ψυχάς των ανθρώπων επί το εθελοντάς πονείν!!! Αφήνω την μετάφραση για τους αναγνώστες για  να ξεσκονίσουν επί τη ευκαιρί

στρατηγός Οικονομάκος Μιχαήλ +

Η ελληνική ιστορία βρίθει μυστικών και κεκαλυμμένων πτυχών. Μια από τις ελάχιστα γνωστές στο ευρύ κοινό είναι η ιστορία του αειμνήστου στρατηγού Οικονομάκου Μιχαήλ. Η πολεμική του συμμετοχή - δράση όπως και η επιτελική και διδακτική μεγάλη. Από την βόρειο Αφρική , τον ελληνικό εμφύλιο,την Κορέα,επιτελάρχης σε γερμανική τεθωρακισμένη μεραρχία στα πλαίσια του ΝΑΤΟ, Κύπρο , 20η τεθωρακισμένη, σχολή πολέμου...... Ο αείμνηστος ήταν εκείνος ο οποίος εισηγήθηκε και ανέμενε με αναμμένες τις μηχανές των αρμάτων την κατάληψη του τουρκικού προγεφυρώματος στο Κάραγατς. Ο σκοπός αυτού του μικρού αφιερώματος είναι διτός¨ Αφενός η περιγραφή του σκηνικού για το Κάραγατς και αφετέρου η περιγραφή από το βιβλίο του στρατηγού, ένα από τα πολλά που έγραψε,ενός περιστατικού στον τομέα της βορείου Αφρικής από την γερμανική οπτική και ενδιαφέρον. Καραγατς. Η τουρκική απόβαση στην μεγαλόνησο καλά κρατεί. Ο Οικονομάκος διοικεί την 21 πρώτη τεθωρακισμένη ταξιαρχία, την οποία προωθεί στην