Σύμφωνα με
μελέτη Σουηδικού πανεπιστημίου , τμήμα
Ναυτικής Αρχιτεκτονικής και Ωκεάνιας
Μηχανικής, κάθε πλοίο σε βάθος 30 ετών
ωφέλιμης λειτουργίας αυτού, δέχεται
την επίδραση 100.000.000 κυμάτων εκ των οποίων
3.000 εξ αυτών χαρακτηρίζονται ως "flare
slamming".
Η
αναφορά σε αυτά τα νούμερα γίνεται για
να εκτιμηθεί η επίδραση τους στην
διαμόρφωση κλίμακος καταπόνησης των
δομικών και συστατικών στοιχείων του
πλοίου καθώς και η διερεύνηση των
μικροπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων
επιπτώσεων επί της αντοχής αυτών.
Ένα από τα σοβαρότερα δυστυχήματα τα οποία
ανέδειξαν σχεδιαστικά , κατασκευαστικά,
συντήρησης και λειτουργίας προβλήματα,
ήταν το δυστύχημα με το επιβατηγό MS
Estonia, ένα δυστύχημα το οποίο απασχόλησε και
συνεχίζει να απασχολεί την ναυτιλιακή
κοινότητα όσο ελάχιστα άλλα.
Η
φύση του δυστυχήματος πρόσφερε την
ευκαιρία, δυστυχώς
μετά από αυτό,
για την μελέτη παραμέτρων που σχετίζονται
με τον ναυπηγική,
την εφαρμογή και αντοχή των υλικών, την
συντήρηση, τους ελέγχους, τους κανονισμούς,
την ναυτοσύνη των πληρωμάτων.
Οι
γενικές
διαπιστώσεις από το δυστύχημα στο MS
Estonia
ήταν ,
διαπιστώσεις οι οποίες εξακολουθούν
να έχουν δυναμική και παρουσία, μεταξύ
άλλων οι επόμενες:
α.
Η
ναυτιλία είναι υπέρ-επιβαρυμένη με
υπερβολικούς κανόνες και επιθεωρήσεις
οι οποίες σε αρκετές περιπτώσεις
αδυνατούν να αναγνωρίσουν αδυναμίες
και αστοχίες.
β.
Οι
ρυθμιστικοί μηχανισμοί που διέπουν την
ναυτιλία, ειδικά το ναυπηγικό, συντήρησης
και ναυσιπλοΐας τμήμα αυτής, ακολουθεί
την τακτική του ...."μετά το ατύχημα"
όπερ ερμηνεύεται ως η απουσία έρευνας
αλλά και έγκαιρης διάδοσης της πληροφορίας
στους ανωτέρω
τομείς.
(Ένας σημαντικός και άξιος ιδιαίτερης προσοχής
και μελέτης τομέας είναι αυτός των
επισκευών όπου οι διαπιστώσεις δεν
είναι και οι πλέον αισιόδοξες αφού σε
μεγάλο αριθμό ατυχημάτων εμπλέκεται η
πλημμελής επισκευαστική διαδικασία).
γ.
Απουσιάζει
ή βρίσκεται σε νηπιακό στάδιο η θεωρητική
και πρακτική μεθοδολογία άμβλυνσης
-
απαλοιφής προβλημάτων τα οποία σχετίζονται
με την κουλτούρα ασφάλειας και την
ανθρώπινη φύση.
Σε
μια εποχή ισχυρού οικονομικού ανταγωνισμού
και ευρείας διάδοσης
/ χρήσης
μέσων
κοινωνικής
δικτύωσης,
η "καλή
υγεία"
του πλοίου αποτελεί το ισχυρότερο
διαβατήριο για την ικανοποιητική
συμμετοχή αυτού στην παγκόσμια κατανομή
των μεριδίων παροχής μεταφορικού έργου.
Η
βελτίωση της ναυπηγικής, της διαχείρισης
και της ναυσιπλοΐας πρέπει να αποτελεί
τον κυριότερο στόχο της ναυτιλιακής
οικογένειας αναστέλλοντας ή ακόμα και
ματαιώνοντας έργα "βιτρίνας".
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου