Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Προετοιμάζοντας τους "νεοεισερχόμενους" στο ναυτικό επάγγελμα



Στην στρατιωτική τέχνη και στο αντικείμενο το οποίο αναφέρεται στην ψυχοσωματική ενδυνάμωση του προσωπικού κυριαρχούν δύο όροι.

Ο ένας ονομάζεται "Σημείο Κορύφωσης" και ο δεύτερος "Σημείο Θραύσης".

Το τοπίο της μάχης είναι ένα χαοτικό περιβάλλον το οποίον ο εκπαιδευόμενος καλείται μέσα από τις εμπειρίες και περιγραφές εμπειρότερων να το αναπλάσει νοερά και να προσπαθήσει με την βοήθεια τους να το διαχειρισθεί μέχρι να αποκτήσει και τις δικές του προσωπικές εμπειρίες φθάνοντας στην δημιουργία ατομικά προσαρμοσμένου αντιληπτικού και ερμηνευτικού κώδικα.

Η βασική επιδίωξη της εκπαίδευσης και προετοιμασίας για την είσοδο στο τοπίο της μάχης είναι η ανάπτυξη ψυχοσωματικών ικανοτήτων και δυνατοτήτων που θα συμβάλλουν αφενός στην επιβίωση του προσωπικού και αφετέρου θα δρομολογήσουν την "κυριαρχία επί της απειλής" που είναι και η βασική επιδίωξη του πολέμου μέσω της μάχης.

Το περιβάλλον στο οποίο καλείται να λειτουργήσει ο μέλλων ναυτικός έχει πολλά κοινά σημεία με το πολεμικό τοπίο αφού και στην θάλασσα ο ναυτικός καλείται να έχει αναπτυγμένα και σε διαρκή ετοιμότητα τα ψυχοπνευματικά του εφόδια χωρίς να παραγκωνίζεται η καλή φυσική κατάσταση, η τόσο απαραίτητη για την αντιμετώπιση και κυριαρχία επί της απειλής.

Αντίστοιχα και στον ναυτικό αναγνωρίζεται "Σημείο Κορύφωσης και Σημείο Θραύσης" τα οποία σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να υπερκερασθούν τόσο από μηχανισμούς οι οποίοι πιθανόν να ενυπάρχουν στο περιβάλλον του πλοίου όσο και από αυτούς τους οποίους παράγει το φυσικό περιβάλλον στο οποίο κινείται το πλοίο.

Μεταξύ των "εφοδίων" τα οποία παίζουν καθοριστικό ρόλο στην διατήρηση "Ρυθμού" επί του πλοίου είναι αυτό της αυτεπάρκειας, της αυτοδιάθεσης, της προσωπικής συνέπειας, της εμπιστοσύνης.

( Εδώ να διευκρινιστεί ότι ο όρος "Ρυθμός" αναφέρεται στην ικανότητα εκτέλεσης μια ενέργειας καθώς και η ικανότητα να ενεργούμε με την ταχύτητα που ενεργεί η "απειλή".
Ως παράδειγμα στο θαλάσσιο περιβάλλον, η ορθή εκτέλεση των διαδικασιών πρόσδεσης ακόμα και κάτω υπο τις πλέον δύσκολες καιρικές συνθήκες, η αντιμετώπιση μιας φωτιάς ... )

Ο βαθμός ανάπτυξης αυτών καθορίζει τον βαθμό αβεβαιότητας, ευθυνοφοβίας, κοινωνικότητας, εκτίμησης εργασιακού περιβάλλοντος και προσωπικών στόχων.

Τόσο στο στρατιωτικό περιβάλλον όσο και αυτό της θάλασσας οι καταστάσεις αβεβαιότητας συντελούν στην ψυχοπνευματική ενδυνάμωση του εμπλεκόμενου ενώ το πνεύμα συνεργασίας το οποίο καλείται να υπάρχει και λειτουργεί σε ένα τέτοιο περιβάλλον περιορίζει την εμφάνιση της ιδιοτέλειας με ότι συνεπάγεται αυτή.

Εν κατακλείδι, η εκπαίδευση και προετοιμασία προσωπικού για το ναυτικό επάγγελμα πρέπει να δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην κατάλληλη θεωρητική και πρακτική ενδυνάμωση του ναυτικού χωρίς φυσικά να υποτιμάτε ο τομέας των τεχνικών γνώσεων και δεξιοτήτων.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τεχνητος πνιγμος

Ο τεχνητος πνιγμος ειναι μια παλαιοτάτη τεχνικη ανακρισης-βασανισμου. Ο ανακρινομενος τοποθετειται με κλιση πανω σε μια στερεη επιφανεια , δενεται σφιχτα και εν συνεχεια τοποθετειται στο προσωπο του μια πετσετα . Η συνεχης ριψη νερου δημιουργει το φαινομενο που διακρινεται στην κατω δεξια μικρη φωτο . Αυτη η κατακλυση με νερο των κοιλοτητων του κεφαλιου που συνδεονται αμεσα με την διαδικασια της αναπνοης , προκαλει ασφυκτικο φαινομενο και οχι μονο (ταχυκαρδιες), τα οποια εχουν και ψυχολογικες προεκτασεις εφοσον το θυμα υποβληθει σε συνεχη διαδικασια τεχνητου πνιγμου. Μελετες εχουν δειξη οτι και μετα 10 χρονια απο την υποβολη στην διαδικασια του τεχνητου πνιγμου τα θυματα εμφανιζουν πλεον των ψυχολογικων επιπτωσεων  πονους στο κεφαλι και πνευμονικες -αναπνευστικες διαταραχες. Ο τεχνητος πνιγμος αποτελει κομματι της εκπαιδευσης των αμερικανικων ειδικων δυναμεων, ενω σαν τεχνικη βασανισμου και ανακρισης εχει χρησιμοποιηθει απο τους Γαλλους στην Αλγερια, τους Αγγλους στην β.Ιρλανδι

Κελεύω δεν σημαίνει μόνο .....προστάζω-διατάζω

Αν ανατρέξουμε στην ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ, στο λήμμα Κελευστής, θα διαβάσουμε το παρακάτω: Η λέξη «κελευστής» προέρχεται από το ρήμα κελεύω (προστάζω) . Αν στον ίδιο δικτυακό τόπο, ανατρέξουμε στο λήμμα Κελεύω, θα διαβάσουμε: 1.   Παροτρύνω-παρακινώ      2.   Διατάζω –παραγγέλλω     3.   Ζητώ-αξιώνω     4.   Παρακαλώ-ικετεύω Επιχειρώντας μια βαθύτερη προσέγγιση του όρου κελεύω και του αντίστοιχου βαθμού στο πολεμικό ναυτικό, Κελευστής, ανατρέχουμε, που αλλού;  στην αρχαία ελληνική γραμματεία και φυσικά στον Ξενοφώντα. Η Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου, συγγραφεύς και ερευνήτρια ναυτικής ιστορίας, στο βιβλίο της , ΛΕΞΙΚΟ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΟΡΩΝ  και  στο σχετικό λήμμα για τον Κελευστή, αναφέρει επικαλούμενη ως πηγή, το έργο του Ξενοφώντα (ΞΕΝΟΦΩΝΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ 21,3) Οι μεν των κελευστών δύναται τοιαύτα λέγειν και ποιείν,ώστε ακονάν τας ψυχάς των ανθρώπων επί το εθελοντάς πονείν!!! Αφήνω την μετάφραση για τους αναγνώστες για  να ξεσκονίσουν επί τη ευκαιρί

στρατηγός Οικονομάκος Μιχαήλ +

Η ελληνική ιστορία βρίθει μυστικών και κεκαλυμμένων πτυχών. Μια από τις ελάχιστα γνωστές στο ευρύ κοινό είναι η ιστορία του αειμνήστου στρατηγού Οικονομάκου Μιχαήλ. Η πολεμική του συμμετοχή - δράση όπως και η επιτελική και διδακτική μεγάλη. Από την βόρειο Αφρική , τον ελληνικό εμφύλιο,την Κορέα,επιτελάρχης σε γερμανική τεθωρακισμένη μεραρχία στα πλαίσια του ΝΑΤΟ, Κύπρο , 20η τεθωρακισμένη, σχολή πολέμου...... Ο αείμνηστος ήταν εκείνος ο οποίος εισηγήθηκε και ανέμενε με αναμμένες τις μηχανές των αρμάτων την κατάληψη του τουρκικού προγεφυρώματος στο Κάραγατς. Ο σκοπός αυτού του μικρού αφιερώματος είναι διτός¨ Αφενός η περιγραφή του σκηνικού για το Κάραγατς και αφετέρου η περιγραφή από το βιβλίο του στρατηγού, ένα από τα πολλά που έγραψε,ενός περιστατικού στον τομέα της βορείου Αφρικής από την γερμανική οπτική και ενδιαφέρον. Καραγατς. Η τουρκική απόβαση στην μεγαλόνησο καλά κρατεί. Ο Οικονομάκος διοικεί την 21 πρώτη τεθωρακισμένη ταξιαρχία, την οποία προωθεί στην