Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

"Η των πληρωμάτων εκπαίδευση στα της πυροσβεστικής τέχνης"



Η φωτιά, ως φαινόμενο, είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ανθρώπινη εξέλιξη, εξέλιξη η οποία δεν μπορεί να νοηθεί χωρίς την ύπαρξη της.

Ως χημική αντίδραση, πέραν των ευεργετικών αποτελεσμάτων αυτής, η χρήση της συνδέεται με σειρά καταστροφικών αποτελεσμάτων τα οποία οξύνονται όταν δεν υπάρχει πρόνοια προστασίας από αυτήν ή τα μέσα και τα υλικά που διατίθενται δεν μπορούν να την αντιμετωπίσουν.

Το κύριο πλεονέκτημα της φωτιάς είναι η ταχύτητα με την οποίαν μπορεί να εμφανισθεί και εξαπλωθεί, γεγονός το οποίον την καθιστά άκρως επικίνδυνη και απαιτεί την άμεση αντιμετώπιση της.

Παράγοντες οι οποίες μπορεί να ενισχύσουν και εξαπλώσουν μια εστία φωτιάς είναι τα υλικά από τα οποία προέκυψε, τυχόν εκρήξεις, ... εν τέλει ο μη κατάλληλος συνδυασμός/εφαρμογή σχεδιασμού και μέσων για την καθυπόταξη της.

Ειδικότερα στα πλοία, το φαινόμενο της φωτιάς αποτελεί τον υπ' αριθμόν ένα κίνδυνο για την ασφάλεια υλικού και προσωπικού, εν τέλει τα χαρακτηριστικά αυτής προδικάζουν την επιβίωση προσωπικού και υλικού.

Πρός την κατεύθυνση αυτή η διεθνής κοινότητα έχει μεριμνήσει μέσω κανονισμών, οδηγιών, τεχνικών επεμβάσεων κατά την διάρκεια της ναυπήγησης και εκπαίδευσης των πληρωμάτων αλλά και επιφορτισμένων με την πυρόσβεση δυνάμεων που εδρεύουν στην ξηρά, να διασφαλίσει στο μέτρο του δυνατόν την πυρασφάλεια - πυροπροστασία του πλοίου .

Οι τεχνικές επεμβάσεις εντοπίζονται στους τομείς της έγκαιρης προειδοποίησης σε περίπτωση εμφάνισης θερμικού φορτίου το οποίο να προϊδεάζει για εστία φωτιάς, επένδυση του πλοίου με υλικά τα οποία μπορούν να αντέξουν στο θερμικό φορτίο το οποίο αναπτύσσει μια εστία και να αποτρέψουν/περιορίσουν την επέκταση των επιπτώσεων αυτού σε γειτονικά διαμερίσματα, εν τέλει, με την τοποθέτηση κατάλληλων διατάξεων και εξοπλισμού ο οποίος να μπορεί να συνδράμει στο κατασβεστικό έργο το οποίο σε πρώτο στάδιο αναλαμβάνεται από το πλήρωμα και ίσως τελικά να είναι και το μόνο που θα επιχειρεί αν η θέση του πλοίου σε σχέση με υποδομές ξηράς βρίσκεται μακριά.

Η σύγκριση αυτής της δομής, όπως περιγράφηκε ανωτέρω, με άλλους "βιομηχανικούς τομείς" στους οποίους τόσο η αποτροπή όσο και η καθυπόταξη της φωτιάς είναι ζωτικότατης σημασίας εμφανίζει υστερήσεις.

Ξεκινώντας από την εκπαίδευση των πληρωμάτων αυτή διαχωρίζεται σε δύο στάδια τα οποία απέχουν μεταξύ τους τουλάχιστον το χρονικό διάστημα που διαρκεί το ..." μπάρκο".

Η πρώτη επαφή με την τέχνη της πυρόσβεσης διαρκεί τρεις ημέρες, περίπου 21 ώρες θεωρητικής/πρακτικής εκπαίδευσης, για τα Ελληνικά δεδομένα, από τις οποίες το πρακτικό στάδιο περιορίζεται στην χρήση πυροσβεστήρα και πιθανόν την εμπειρία του θαλάμου προσομοίωσης φωτιάς σε μηχανοστάσιο.

Αντίθετα, σε " άλλες βιομηχανίες" η χρήση μέσων και υλικών για την ικανοποιητική εξοικείωση του προσωπικού με τα υλικά και μέσα πυρόσβεσης αλλά και αυτήν καθ' αυτήν την τριβή με το απρόβλεπτο φαινόμενο της φωτιάς αγγίζει και ξεπερνά τις 40 ώρες πρακτικής τριβής.

Η εκπαίδευση επί του πλοίου και τα γυμνάσια πολλές φορές είναι μια τυπική εγγραφή στο ημερολόγιο αυτού, εναπόκειται δε στην σχολαστικότητα/ υπευθυνότητα του πλοιάρχου να διεξαχθούν γυμνάσια και επιμέρους ενημερώσεις /εκπαιδεύσεις.

Η εκπαίδευση στην πυρόσβεση δεν μπορεί να διαμοιράζεται σε δύο χρονικές περιόδους αφού το πλήρωμα θα πρέπει σύσσωμο να μπορεί να αντιμετωπίσει τον κίνδυνο της φωτιάς χωρίς υστερήσεις γνώσεων εκ μέρους των μελών.

Ο πλοίαρχος πρέπει ανά πάσα στιγμή να διαθέτει ένα πλήρως καταρτισμένο σε ζητήματα ασφαλείας/πυρόσβεσης πλήρωμα το οποίο να έχει υποβληθεί στο σύνολο απαιτούμενης εκπαίδευσης πριν την επιβίβαση του πρός εργασία.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κελεύω δεν σημαίνει μόνο .....προστάζω-διατάζω

Αν ανατρέξουμε στην ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ, στο λήμμα Κελευστής, θα διαβάσουμε το παρακάτω: Η λέξη «κελευστής» προέρχεται από το ρήμα κελεύω (προστάζω) . Αν στον ίδιο δικτυακό τόπο, ανατρέξουμε στο λήμμα Κελεύω, θα διαβάσουμε: 1.   Παροτρύνω-παρακινώ      2.   Διατάζω –παραγγέλλω     3.   Ζητώ-αξιώνω     4.   Παρακαλώ-ικετεύω Επιχειρώντας μια βαθύτερη προσέγγιση του όρου κελεύω και του αντίστοιχου βαθμού στο πολεμικό ναυτικό, Κελευστής, ανατρέχουμε, που αλλού;  στην αρχαία ελληνική γραμματεία και φυσικά στον Ξενοφώντα. Η Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου, συγγραφεύς και ερευνήτρια ναυτικής ιστορίας, στο βιβλίο της , ΛΕΞΙΚΟ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΟΡΩΝ  και  στο σχετικό λήμμα για τον Κελευστή, αναφέρει επικαλούμενη ως πηγή, το έργο του Ξενοφώντα (ΞΕΝΟΦΩΝΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ 21,3) Οι μεν των κελευστών δύναται τοιαύτα λέγειν και ποιείν,ώστε ακονάν τας ψυχάς των ανθρώπων επί το εθελοντάς πονείν!!! Αφήνω...

Τεχνητος πνιγμος

Ο τεχνητος πνιγμος ειναι μια παλαιοτάτη τεχνικη ανακρισης-βασανισμου. Ο ανακρινομενος τοποθετειται με κλιση πανω σε μια στερεη επιφανεια , δενεται σφιχτα και εν συνεχεια τοποθετειται στο προσωπο του μια πετσετα . Η συνεχης ριψη νερου δημιουργει το φαινομενο που διακρινεται στην κατω δεξια μικρη φωτο . Αυτη η κατακλυση με νερο των κοιλοτητων του κεφαλιου που συνδεονται αμεσα με την διαδικασια της αναπνοης , προκαλει ασφυκτικο φαινομενο και οχι μονο (ταχυκαρδιες), τα οποια εχουν και ψυχολογικες προεκτασεις εφοσον το θυμα υποβληθει σε συνεχη διαδικασια τεχνητου πνιγμου. Μελετες εχουν δειξη οτι και μετα 10 χρονια απο την υποβολη στην διαδικασια του τεχνητου πνιγμου τα θυματα εμφανιζουν πλεον των ψυχολογικων επιπτωσεων  πονους στο κεφαλι και πνευμονικες -αναπνευστικες διαταραχες. Ο τεχνητος πνιγμος αποτελει κομματι της εκπαιδευσης των αμερικανικων ειδικων δυναμεων, ενω σαν τεχνικη βασανισμου και ανακρισης εχει χρησιμοποιηθει απο τους Γαλλους στην Αλγερια, τους Αγγλους στην β.Ιρλ...

Ocean rig CRETE and AMORGOS

  The Ocean Rig Crete and Ocean Rig Amorgos will be the most advanced of Ocean Rig UDW's ultradeepwater drillships when delivered in 2018 and 2019.      Νέα μέλη στον στόλο της Ελληνικής                   εταιρείας                                           Ocean Rig Crete 7 th  Generation New integrated Design Deep Water Drillship. Ocean Rig TBN #1 is a new build and will be completed in Q1 2018. The rig is being built at Samsung Heavy Industries Shipyard in South Korea. The rig has dual activity capabilities and design for drilling operations in water depths up to 3650 meters (12000 feet). The rig is Dynamic Positioned, DP Class 3. ...