Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πλοίο: Πόσο απαραίτητη είναι η αναθεώρηση του ναυπηγικού μοντέλου αυτού ;



Αν και δεν υπάρχουν σαφείς ιστορικές ενδείξεις για την επινόηση και τους επινοητές του πλοίου έστω με την απλοική μορφή μιας σχεδίας, οι αρχαιολογικές ανακαλύψεις επίσης δεν έχουν βοηθήσει στον ακριβή προσδιορισμό αυτής της εκκρεμότητας, μπορούμε να υποθέσουμε με τις υπάρχουσες πληροφορίες και στοιχεία ότι το "πλοίο" βρίσκεται στην κορυφή της εφευρετικής πυραμίδος μαζί με αυτήν της του τροχού.
Κάνοντας μια αναδρομή στην μορφή και υφή του πλοίου απο την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, θα διαπιστώσουμε ότι η γενική εικόνα και σκοπιμότητα χρήσης του πλοίου ελάχιστα έχει αλλάξει.
Οι όποιες υφιστάμενες τροποποιήσεις και προσαρμογές σε απαιτήσεις προέκυψαν απο την χρήση του σιδήρου στην ναυπηγική.
Σίδηρος του οποίου η χρήση επεκτάθηκε στην κατασκευή πάσης μορφής παρελκομένων οπως σχοινιών - συρματόσχοινα, καθώς και διατάξεων όπως οι γερανογέφυρες οι οποίες δύνανται να ανασηκώσουν και μετακινήσουν μεγάλα φορτία.
Δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να υποβαθμίζουμε ή να παραβλέπουμε την συμμετοχή και συνδρομή του καουτσούκ, σε φυσική ή επεξεργασμένη μορφή στην ναυπηγική.

Τα ηλεκτρονικά συστήματα, GPS, ECDIS, RADAR, SENSORS, έχουν υποβοηθητική αξία, αμφισβητούμενη σε κάποιες περιπτώσεις, αφού υπόκεινται σε περιορισμούς και αδυναμίες οι οποίες μάλιστα υπερβαίνουν τη γνώση του χρήστη.

Οι πλέον γνωστές είναι αυτές που σχετίζονται με το GPS οι οποίες οδήγησαν στην επαναφορά προς εκπαίδευση του συστήματος ναυσιπλοΐας μέσω της θέσης του ηλίου. Εξάντας.

Η εμφάνιση του πλοίου, συνοδεύθηκε με την εκδήλωση εγκληματικών ενεργειών επ' αυτού και περί αυτό με την πλέον γνωστή και θρυλούμενη αυτήν της πειρατείας.

Γίνεται αντιληπτό ότι η θεωρία plus πράξη η οποία αναφέρεται στην τεχνολογία, την οικονομία, την κοινωνιολογική επιρροή / επίδραση, την νομική, την πολιτική,το περιβαλλοντικό, είναι τεράστια και δεν μπορεί να καλυφθεί έστω και αποσπασματικά μέσω αυτής της ανάρτησης η οποία αποσκοπεί στο να εστιάσει και αναφερθεί σε μια - δύο παραμέτρους του τεράστιου κεφαλαίου που ονομάζεται Πλοίο και Ναυτιλία.

Σήμερα οι ναυπηγικές μονάδες ανα την υφήλιο, όσες έχουν απομείνει, υλοποιούν ναυπηγικά project ακολουθώντας κατά γράμμα το διεθνές μοντέλο που αναφέρεται στην σχεδίαση και υλοποίηση ενος project.

Bασική παράμετρος αυτού του μοντέλου είναι η επιδίωξη του κατασκευαστή να "υποχρεώσει" τον πελάτη να αποδεχθεί ενα συγκεκριμένο σχεδιαστικό και κατασκευαστικό πρότυπο το οποίο ακολουθεί και το οποίο έχει εμφανίσει ικανοποιητική λειτουργικότητα έστω και μέσα απο αστοχίες.

Ασφαλώς και σε κάθε κατασκευαστική ανάθεση εγκυμονούν κίνδυνοι και αστοχίες, όταν όμως ενας συγκεκριμένος σχεδιασμός επαναλαμβάνεται γεφυρώνοντας τα κενά και απαλοίφωντας - ταπεινώνοντας τις όποιες αστοχίες, τότε η θέση του εισηγητή - πωλητή ισχυροποιείται ενώ γίνονται ανεκτές και αποδεκτές εκ μέρους του "αγοραστή" αστοχίες λόγω παροχής ασφαλιστικών δικλείδων / παροχών για μικρό βάθος χρόνου από την στιγμή της παράδοσης της παραγγελίας.

Αυτομάτως διαπιστώνεται ότι η όποια πρόταση διαφοροποίησης στο σχεδιαστικό μοντέλο είναι δύσκολο να υιοθετηθεί από την ναυπηγική μονάδα ειδικά όταν αυτές οι διαφοροποιήσεις έχουν ευρεία μορφή και έκταση.

Λογικό είναι να συνυπολογισθούν και προβληθούν οι χρονικές και οικονομικές απαιτήσεις - ανάγκες.

Δεν είναι λοιπόν παράξενο το γεγονός ότι τα πληρώματα διαμαρτύρονται ... "χαμηλοφώνως" ... για μη ικανοποιητική διαμόρφωση και επάρκεια των χώρων διαβίωσης, της χωροταξίας των σωστικών μέσων, της πυροπροστασίας του πλοίου.

Πιθανόν το πλέον τρανό παράδειγμα σχεδιαστικής και κατασκευαστικής ανεπάρκειας είναι η πλημμελής θερμομόνωση της οροφής της γέφυρας πλοήγησης αυτού.

Ειδικά σε ώριμα ηλικιακά πλοία η αδυναμία του συστήματος κλιματισμού του πλοίου, κόπωση μηχανημάτων / πλημμελής συντήρηση, είναι ευκόλως αντιληπτή με αποτέλεσμα τα πληρώματα να καταφεύγουν στην αγορά και τοποθέτηση οικιακού τύπου κλιματιστικών συσκευών για να διατηρήσουν το απαιτούμενο, για την λειτουργία ηλεκτρονικών συσκευών που βρίσκονται στην γέφυρα, θερμοκρασιακό επίπεδο.

Η λίστα αυτή των αστοχιών / αδυναμιών είναι αρκετά μεγάλη ....

Ειδικότερα, κανονισμοί όπως αυτοί οι οποίοι διέπουν την πυροπροστασία του πλοίου και ειδικά ο τομέας ο οποίος αναφέρεται στην θερμοκρασιακές ανοχές που πρέπει να μπορεί αυτή να απορροφήσει - εκτονώσει, με την δεύτερη να μην λαμβάνει καθόλου υπόψη της την ανθρώπινη φυσιολογία εξακολουθούν να μην βελτιώνονται.

Ουσιαστικά αναπαράγονται σε κάθε αναθεώρηση αυτών.

Δεν υπάρχει καμία κατασκευαστική πρόνοια /νομοθέτημα που να αναφέρεται στην προστασία του πληρώματος / του ίδιου του πλοίου μέσω "ολιστικής ναυπηγικής λύσηςαπό την θαλάσσια εγκληματικότητα.

Δεν υπάρχει καμία πρόνοια για την ενσωμάτωση τεχνολογιών όπως είναι η τεχνολογία "μείωσης επιπέδου οξυγόνου" σε κρίσιμες υποδομές και τομείς του πλοίου.

Σκοπός αυτής της ανάρτησης δεν είναι να μειώσει την ναυπηγική επιστήμη και φυσικά τις δυνατότητες της υφιστάμενης τεχνολογίας.

Αντιθέτως, αποσκοπεί στο να ευαισθητοποιήσει τον αγοραστή ώστε να γίνει πλέον απαιτητικός, μέσω του τεχνολογικού πλουραλισμού, σε θέματα τα οποία μέχρι σήμερα αντιμετωπίζονται με μία σωληνοειδή οπτική αντίληψη, ξεχνώντας ότι το τελικό λειτουργικό, επισκευαστικό κόστος θα τον βαρύνει για πολλά χρόνια επιδεινώνοντας τα οικονομικές του προσδοκίες και απολαβές!


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κελεύω δεν σημαίνει μόνο .....προστάζω-διατάζω

Αν ανατρέξουμε στην ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ, στο λήμμα Κελευστής, θα διαβάσουμε το παρακάτω: Η λέξη «κελευστής» προέρχεται από το ρήμα κελεύω (προστάζω) . Αν στον ίδιο δικτυακό τόπο, ανατρέξουμε στο λήμμα Κελεύω, θα διαβάσουμε: 1.   Παροτρύνω-παρακινώ      2.   Διατάζω –παραγγέλλω     3.   Ζητώ-αξιώνω     4.   Παρακαλώ-ικετεύω Επιχειρώντας μια βαθύτερη προσέγγιση του όρου κελεύω και του αντίστοιχου βαθμού στο πολεμικό ναυτικό, Κελευστής, ανατρέχουμε, που αλλού;  στην αρχαία ελληνική γραμματεία και φυσικά στον Ξενοφώντα. Η Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου, συγγραφεύς και ερευνήτρια ναυτικής ιστορίας, στο βιβλίο της , ΛΕΞΙΚΟ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΟΡΩΝ  και  στο σχετικό λήμμα για τον Κελευστή, αναφέρει επικαλούμενη ως πηγή, το έργο του Ξενοφώντα (ΞΕΝΟΦΩΝΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ 21,3) Οι μεν των κελευστών δύναται τοιαύτα λέγειν και ποιείν,ώστε ακονάν τας ψυχάς των ανθρώπων επί το εθελοντάς πονείν!!! Αφήνω...

Τεχνητος πνιγμος

Ο τεχνητος πνιγμος ειναι μια παλαιοτάτη τεχνικη ανακρισης-βασανισμου. Ο ανακρινομενος τοποθετειται με κλιση πανω σε μια στερεη επιφανεια , δενεται σφιχτα και εν συνεχεια τοποθετειται στο προσωπο του μια πετσετα . Η συνεχης ριψη νερου δημιουργει το φαινομενο που διακρινεται στην κατω δεξια μικρη φωτο . Αυτη η κατακλυση με νερο των κοιλοτητων του κεφαλιου που συνδεονται αμεσα με την διαδικασια της αναπνοης , προκαλει ασφυκτικο φαινομενο και οχι μονο (ταχυκαρδιες), τα οποια εχουν και ψυχολογικες προεκτασεις εφοσον το θυμα υποβληθει σε συνεχη διαδικασια τεχνητου πνιγμου. Μελετες εχουν δειξη οτι και μετα 10 χρονια απο την υποβολη στην διαδικασια του τεχνητου πνιγμου τα θυματα εμφανιζουν πλεον των ψυχολογικων επιπτωσεων  πονους στο κεφαλι και πνευμονικες -αναπνευστικες διαταραχες. Ο τεχνητος πνιγμος αποτελει κομματι της εκπαιδευσης των αμερικανικων ειδικων δυναμεων, ενω σαν τεχνικη βασανισμου και ανακρισης εχει χρησιμοποιηθει απο τους Γαλλους στην Αλγερια, τους Αγγλους στην β.Ιρλ...

Ocean rig CRETE and AMORGOS

  The Ocean Rig Crete and Ocean Rig Amorgos will be the most advanced of Ocean Rig UDW's ultradeepwater drillships when delivered in 2018 and 2019.      Νέα μέλη στον στόλο της Ελληνικής                   εταιρείας                                           Ocean Rig Crete 7 th  Generation New integrated Design Deep Water Drillship. Ocean Rig TBN #1 is a new build and will be completed in Q1 2018. The rig is being built at Samsung Heavy Industries Shipyard in South Korea. The rig has dual activity capabilities and design for drilling operations in water depths up to 3650 meters (12000 feet). The rig is Dynamic Positioned, DP Class 3. ...