Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Aστικός Πόλεμος: Εκπαίδευση εν καιρώ σύγκρουσης και η συμβολή των "στρατιωτικών εκδόσεων"




Η μορφή και υφή της εκπαίδευσης ενός ένοπλου μηχανισμού είναι απόρροια πολλών και διαφορετικών παραμέτρων τις οποίες διαμορφώνει ο τελικός σκοπός και στόχος που καλείται να υλοποιήσει ο συγκεκριμένος μηχανισμός είτε αυτοτελώς είτε ως μέρος ευρύτερου σχηματισμού.

Διακρίνουμε "μεταξύ άλλων" τις παρακάτω μορφές εκπαίδευσης:

Τυποποιημένη, η οποία παρέχεται από αναγνωρισμένα/θεσμοθετημένα στρατιωτικά καταστήματα στο εσωτερικό κρατικών οντοτήτων.

Τυποποιημένη, η οποία παρέχεται απο αναγνωρισμένα/θεσμοθετημένα στρατιωτικά καταστήματα σε χώρες του εξωτερικού με τις οποίες η ενδιαφερόμενη κρατική οντότητα διατηρεί μόνιμες ή συνάπτει ευκαιριακές εκπαιδευτικές συνεργασίες.

Υβριδική εκπαίδευση , ένας συνδυασμός τυποποιημένης εκπαίδευσης εμπλουτισμένης με στοιχεία από την εμπειρία του τοπίου της μάχης.

Σε πολύ γενικές γραμμές, αυτή η μορφή εκπαίδευσης μπορεί να παρέχεται απο θεσμοθετημένους μηχανισμούς, κυρίως όμως προκύπτει ως "αυτο-εκπαίδευση" μέσα από την συσσωρευθείσα εμπειρία εκ του τοπίου της μάχης σε ατομικό ή ομαδικό επίπεδο.



Η υβριδική εκπαίδευση στηρίζεται στην δημιουργία τρισδιάστων δυναμικών νοητικών μοντέλων τοπίου,  ενώ αποβλέπει στην όξυνση της οπτικοχωρητικής αντίληψης του εκπαιδευόμενου μέσω της βελτίωσης της δυναμικής όρασης αυτού.

Αν και το ανωτέρω ακούγεται λίγο παράξενο εν τούτοις το πλέον απλό παράδειγμα για την κατανόηση του ανωτέρου μοντέλου είναι η εκπαίδευση στην οποίαν υπόκειται ένας πυγμάχος.

Ο πυγμάχος καλείται σε μικροδευτερόλεπτα να αντιληφθεί, ερμηνεύσει και αντιδράσει σε έναν επιθετικό συνδυασμό από τον οποίον πρέπει ταυτόχρονα να επιβιώσει και να ανταποδώσει!
Αυτό για να γίνει απαιτεί ένα καθόλου ευκαταφρόνητο χρονικό διάστημα συνεχούς και επίπονης προετοιμασίας.

H υβριδική εκπαίδευση μέσω της μελέτης της "κλίμακος ΚικΠάτρικ" και της " μήτρας Γκόρμαν" με κατάλληλη ενσωμάτωση της διεθνούς εμπειρίας σε ότι αφορά συγκρούσεις σε Αστικό τοπίο, αποτελεί την ιδανικότερη εκπαιδευτική μέθοδο για σύγχρονα ένοπλα τμήματα που θα κληθούν να επιχειρήσουν σε Αστικό τοπίο.

Ας μην ξεχνάμε η γνώση που μας παρέχεται αν δεν προσαρμοσθεί ή τροποποιηθεί σε σχέση με τις επιδράσεις και πολεμικές τις οποίες δέχεται,"εμπειρία", είναι άνευ σημασίας και αξίας.

Η τυποποιημένη εκπαίδευση, αυτή η οποία δεν ακολουθεί την κλίμακα ΚικΠάτρικ και την μήτρα Γκόρμαν καταδικάζει σε αποτυχία τα τμήματα που εμπλέκονται σε Αστικό Τοπίο μάχης.

Αυτό το εκπαιδευτικό κενό κάλυψε, εν μέρει βεβαίως, στον πόλεμο της Τσετσενίας ο "Ρωσικός στρατιωτικός τύπος", ο οποίος δημοσίευε κατά χρονικά διαστήματα τακτικές που χρησιμοποιούσαν οι Τσετσένοι αυτονομιστές!

Άπειρες οι μαρτυρίες Ρώσων στρατιωτών οι οποίοι εσώθηκαν διαβάζοντας για τακτικές των αυτονομιστών μέσω του Ρωσικού " Soldier of Fortune".

Πληροφορίες οι οποίες βελτίωσαν την ψυχολογία των Ρώσων στρατιωτών αλλά και βοήθησαν στην ανάπτυξη αντιμέτρων για την αντιμετώπιση του αντιπάλου τους!
Κανένα στρατιωτικό εγχειρίδιο και καμία τυποποιημένη εκπαίδευση δεν τους είχε προετοιμάσει για αυτήν μορφή αγώνα!

Μια παραδοξότητα η οποία εισάγει στο παιχνίδι του Αστικού Πολέμου τα "ειδικά έντυπα", έστω και από το παράθυρο.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κελεύω δεν σημαίνει μόνο .....προστάζω-διατάζω

Αν ανατρέξουμε στην ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ, στο λήμμα Κελευστής, θα διαβάσουμε το παρακάτω: Η λέξη «κελευστής» προέρχεται από το ρήμα κελεύω (προστάζω) . Αν στον ίδιο δικτυακό τόπο, ανατρέξουμε στο λήμμα Κελεύω, θα διαβάσουμε: 1.   Παροτρύνω-παρακινώ      2.   Διατάζω –παραγγέλλω     3.   Ζητώ-αξιώνω     4.   Παρακαλώ-ικετεύω Επιχειρώντας μια βαθύτερη προσέγγιση του όρου κελεύω και του αντίστοιχου βαθμού στο πολεμικό ναυτικό, Κελευστής, ανατρέχουμε, που αλλού;  στην αρχαία ελληνική γραμματεία και φυσικά στον Ξενοφώντα. Η Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου, συγγραφεύς και ερευνήτρια ναυτικής ιστορίας, στο βιβλίο της , ΛΕΞΙΚΟ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΟΡΩΝ  και  στο σχετικό λήμμα για τον Κελευστή, αναφέρει επικαλούμενη ως πηγή, το έργο του Ξενοφώντα (ΞΕΝΟΦΩΝΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ 21,3) Οι μεν των κελευστών δύναται τοιαύτα λέγειν και ποιείν,ώστε ακονάν τας ψυχάς των ανθρώπων επί το εθελοντάς πονείν!!! Αφήνω...

Τεχνητος πνιγμος

Ο τεχνητος πνιγμος ειναι μια παλαιοτάτη τεχνικη ανακρισης-βασανισμου. Ο ανακρινομενος τοποθετειται με κλιση πανω σε μια στερεη επιφανεια , δενεται σφιχτα και εν συνεχεια τοποθετειται στο προσωπο του μια πετσετα . Η συνεχης ριψη νερου δημιουργει το φαινομενο που διακρινεται στην κατω δεξια μικρη φωτο . Αυτη η κατακλυση με νερο των κοιλοτητων του κεφαλιου που συνδεονται αμεσα με την διαδικασια της αναπνοης , προκαλει ασφυκτικο φαινομενο και οχι μονο (ταχυκαρδιες), τα οποια εχουν και ψυχολογικες προεκτασεις εφοσον το θυμα υποβληθει σε συνεχη διαδικασια τεχνητου πνιγμου. Μελετες εχουν δειξη οτι και μετα 10 χρονια απο την υποβολη στην διαδικασια του τεχνητου πνιγμου τα θυματα εμφανιζουν πλεον των ψυχολογικων επιπτωσεων  πονους στο κεφαλι και πνευμονικες -αναπνευστικες διαταραχες. Ο τεχνητος πνιγμος αποτελει κομματι της εκπαιδευσης των αμερικανικων ειδικων δυναμεων, ενω σαν τεχνικη βασανισμου και ανακρισης εχει χρησιμοποιηθει απο τους Γαλλους στην Αλγερια, τους Αγγλους στην β.Ιρλ...

Ocean rig CRETE and AMORGOS

  The Ocean Rig Crete and Ocean Rig Amorgos will be the most advanced of Ocean Rig UDW's ultradeepwater drillships when delivered in 2018 and 2019.      Νέα μέλη στον στόλο της Ελληνικής                   εταιρείας                                           Ocean Rig Crete 7 th  Generation New integrated Design Deep Water Drillship. Ocean Rig TBN #1 is a new build and will be completed in Q1 2018. The rig is being built at Samsung Heavy Industries Shipyard in South Korea. The rig has dual activity capabilities and design for drilling operations in water depths up to 3650 meters (12000 feet). The rig is Dynamic Positioned, DP Class 3. ...