Η μορφή και
υφή της εκπαίδευσης ενός ένοπλου
μηχανισμού είναι απόρροια πολλών και
διαφορετικών παραμέτρων τις οποίες
διαμορφώνει ο τελικός σκοπός και στόχος
που καλείται να υλοποιήσει ο συγκεκριμένος
μηχανισμός είτε αυτοτελώς είτε ως μέρος
ευρύτερου σχηματισμού.
Διακρίνουμε
"μεταξύ άλλων" τις παρακάτω μορφές
εκπαίδευσης:
Τυποποιημένη,
η οποία παρέχεται από αναγνωρισμένα/θεσμοθετημένα
στρατιωτικά καταστήματα στο εσωτερικό
κρατικών οντοτήτων.
Τυποποιημένη,
η οποία παρέχεται απο αναγνωρισμένα/θεσμοθετημένα
στρατιωτικά καταστήματα σε χώρες του
εξωτερικού με τις οποίες η ενδιαφερόμενη
κρατική οντότητα διατηρεί μόνιμες ή
συνάπτει ευκαιριακές εκπαιδευτικές
συνεργασίες.
Υβριδική
εκπαίδευση , ένας συνδυασμός τυποποιημένης
εκπαίδευσης εμπλουτισμένης με στοιχεία
από την εμπειρία του τοπίου της μάχης.
Σε πολύ
γενικές γραμμές, αυτή η μορφή εκπαίδευσης
μπορεί να παρέχεται απο θεσμοθετημένους
μηχανισμούς, κυρίως όμως προκύπτει
ως "αυτο-εκπαίδευση" μέσα από την
συσσωρευθείσα εμπειρία εκ του τοπίου
της μάχης σε ατομικό ή ομαδικό επίπεδο.
Η υβριδική
εκπαίδευση στηρίζεται στην δημιουργία
τρισδιάστων δυναμικών νοητικών μοντέλων
τοπίου, ενώ αποβλέπει
στην όξυνση της οπτικοχωρητικής αντίληψης
του εκπαιδευόμενου μέσω της βελτίωσης
της δυναμικής όρασης αυτού.
Αν και το
ανωτέρω ακούγεται λίγο παράξενο εν
τούτοις το πλέον απλό παράδειγμα για
την κατανόηση του ανωτέρου μοντέλου
είναι η εκπαίδευση στην οποίαν υπόκειται
ένας πυγμάχος.
Ο πυγμάχος
καλείται σε μικροδευτερόλεπτα να
αντιληφθεί, ερμηνεύσει και αντιδράσει
σε έναν επιθετικό συνδυασμό από τον
οποίον πρέπει ταυτόχρονα να επιβιώσει
και να ανταποδώσει!
Αυτό για να
γίνει απαιτεί ένα καθόλου ευκαταφρόνητο
χρονικό διάστημα συνεχούς και επίπονης
προετοιμασίας.
H υβριδική
εκπαίδευση μέσω της μελέτης της "κλίμακος
ΚικΠάτρικ" και της " μήτρας Γκόρμαν" με κατάλληλη ενσωμάτωση της διεθνούς εμπειρίας σε ότι αφορά συγκρούσεις
σε Αστικό τοπίο, αποτελεί την ιδανικότερη εκπαιδευτική μέθοδο για σύγχρονα ένοπλα τμήματα που θα κληθούν να επιχειρήσουν σε Αστικό τοπίο.
Ας μην ξεχνάμε
η γνώση που μας παρέχεται αν δεν
προσαρμοσθεί ή τροποποιηθεί σε σχέση
με τις επιδράσεις και πολεμικές τις
οποίες δέχεται,"εμπειρία",
είναι άνευ σημασίας και αξίας.
Η τυποποιημένη
εκπαίδευση, αυτή η οποία δεν ακολουθεί
την κλίμακα ΚικΠάτρικ και την μήτρα
Γκόρμαν καταδικάζει σε αποτυχία τα
τμήματα που εμπλέκονται σε Αστικό Τοπίο μάχης.
Αυτό το εκπαιδευτικό
κενό κάλυψε, εν μέρει βεβαίως, στον πόλεμο της Τσετσενίας
ο "Ρωσικός στρατιωτικός τύπος", ο οποίος
δημοσίευε κατά χρονικά διαστήματα
τακτικές που χρησιμοποιούσαν οι Τσετσένοι
αυτονομιστές!
Άπειρες οι μαρτυρίες
Ρώσων στρατιωτών οι οποίοι εσώθηκαν
διαβάζοντας για τακτικές των αυτονομιστών
μέσω του Ρωσικού
" Soldier of Fortune".
Πληροφορίες οι οποίες
βελτίωσαν την ψυχολογία των Ρώσων
στρατιωτών αλλά και βοήθησαν στην
ανάπτυξη αντιμέτρων για την αντιμετώπιση
του αντιπάλου τους!
Κανένα στρατιωτικό
εγχειρίδιο και καμία τυποποιημένη
εκπαίδευση δεν τους είχε προετοιμάσει
για αυτήν μορφή αγώνα!
Μια παραδοξότητα η
οποία εισάγει στο παιχνίδι του Αστικού
Πολέμου τα "ειδικά
έντυπα",
έστω και από το
παράθυρο.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου