Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

FIR Σινγκαπούρης και η πτήση ΜΗ370.

Σε αυτον τον χάρτη απεικονίζεται ο Περιοχή  Πληροφοριών Πτήσεων για την οποία υπεύθυνη είναι η Σιγκαπούρη.
Το αεροπλάνο των Μαλαισιανών αερογραμμών ΄χάθηκε¨σε αυτόν τον τομέα ευθύνης αλλά μέχρι στιγμής η φωνή της Σιγκαπούρης δέν έχει ακουσθεί.
Μάλιστα υπάρχει ειδική συμφωνία συνεργασίας Σιγκαπούρης και Βιετνάμ:

Implementing the guidelines of ICAO and Ministry of Transport, in November 2011, Vietnam Air Traffic Management Corporation(VATM) and Civil Aviation Administration of Singapore (CAAS) signed an collaboration agreement on Automatic Dependent Surveillance - Broadcast (ADS-B. The objective of this Agreement is to improve safety and operational efficiency in the provision of air traffic services for civil air traffic flow in the Ho Chi Minh and Singapore flight information regions (FIRs) by providing and enhancing ADS-B coverage, ADS-B data availability and DCPC facilities in these regions and the areas including and up to 150 nautical miles from the boundaries of these FIRs.
Picture: The delegation of VATM, ATTECH and CAAS involved in the signing ceremony of collaboration agreement on ADS-B between VATM and CAAS at CAAS Headquarters, in November 2011

Automatic Dependent Surveillance - Broadcast (ADS-B) is a completely new technology. It has changed technology of communication- navigation- surveillance (CNS) in the current air traffic management services of the world. In addition to the proven and certified consideration of ADS-B as a low-cost solution and replacement of traditional surveillance radar, ADS-B allows pilots and air traffic controllers to "see" and "control "flight operations with high accuracy.
ADS-B also enhances the ability of monitoring flight operations more safely and exploiting air routes more efficiently.
Because of the outstanding features of the ADS-B, Asia - Pacific Air Navigation Planning and Implementation Regional Group (APANPIRG) has established a sub-group which studies ADS-B under the auspices of International Civil Aviation Organization (ICAO) to implement ADS-B in the Asia-Pacific region.
It is also a desire of airlines through the International Air Transport Association (IATA) to get benefit from the services using ADS-B surveillance to separate aircraft. The Civil Air Navigation Services Organization (CANSO) has also voiced to support the cooperation between the Air navigation providers ADS-B data sharing and Very High Frequency (VHF) communication services, in order to exploit the technological features most effectively.
In Vietnam, in order to keep up with technology trends of civil aviation flight operations in the world and the ICAO policy on installing ADS-B surveillance network in the airline industry, on January 8, 2008 the Civil Aviation Administration of Vietnam (the Civil Aviation Authority of Vietnam – CAAV currently) requested approval from  Ministry of Transportation to install ADS-B surveillance network. Accordingly, 23ADS-B stations will be installed nationwide. This policy has been approved by the Ministry of Transportation.
At the same time, the Ministry of Transport  allowed  CAAV and Vietnam Air Traffic Management Corporation (VATM) to share data from ADS-B stations with countries whose flight information regions (FIRs) are  adjacent and to install air -  ground  VHF at these ADS-B stations for those sharing ADS- B data to control traffic in their FIRs  upon request.
Implementing the guidelines of ICAO and Ministry of Transport, VATM and Civil Aviation Administration of Singapore (CAAS) have agreed sharing ADS-B data and VHF information, in order to exploit the features of advanced technology most effectively. It makes favorable conditions for direct communication between air traffic controllers and pilots. It is expected that by the second quarter of 2013, ADS-B stations in the East Sea (including 3 stations) will be officially put into operation by VATM.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κελεύω δεν σημαίνει μόνο .....προστάζω-διατάζω

Αν ανατρέξουμε στην ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ, στο λήμμα Κελευστής, θα διαβάσουμε το παρακάτω: Η λέξη «κελευστής» προέρχεται από το ρήμα κελεύω (προστάζω) . Αν στον ίδιο δικτυακό τόπο, ανατρέξουμε στο λήμμα Κελεύω, θα διαβάσουμε: 1.   Παροτρύνω-παρακινώ      2.   Διατάζω –παραγγέλλω     3.   Ζητώ-αξιώνω     4.   Παρακαλώ-ικετεύω Επιχειρώντας μια βαθύτερη προσέγγιση του όρου κελεύω και του αντίστοιχου βαθμού στο πολεμικό ναυτικό, Κελευστής, ανατρέχουμε, που αλλού;  στην αρχαία ελληνική γραμματεία και φυσικά στον Ξενοφώντα. Η Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου, συγγραφεύς και ερευνήτρια ναυτικής ιστορίας, στο βιβλίο της , ΛΕΞΙΚΟ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΟΡΩΝ  και  στο σχετικό λήμμα για τον Κελευστή, αναφέρει επικαλούμενη ως πηγή, το έργο του Ξενοφώντα (ΞΕΝΟΦΩΝΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ 21,3) Οι μεν των κελευστών δύναται τοιαύτα λέγειν και ποιείν,ώστε ακονάν τας ψυχάς των ανθρώπων επί το εθελοντάς πονείν!!! Αφήνω...

Τεχνητος πνιγμος

Ο τεχνητος πνιγμος ειναι μια παλαιοτάτη τεχνικη ανακρισης-βασανισμου. Ο ανακρινομενος τοποθετειται με κλιση πανω σε μια στερεη επιφανεια , δενεται σφιχτα και εν συνεχεια τοποθετειται στο προσωπο του μια πετσετα . Η συνεχης ριψη νερου δημιουργει το φαινομενο που διακρινεται στην κατω δεξια μικρη φωτο . Αυτη η κατακλυση με νερο των κοιλοτητων του κεφαλιου που συνδεονται αμεσα με την διαδικασια της αναπνοης , προκαλει ασφυκτικο φαινομενο και οχι μονο (ταχυκαρδιες), τα οποια εχουν και ψυχολογικες προεκτασεις εφοσον το θυμα υποβληθει σε συνεχη διαδικασια τεχνητου πνιγμου. Μελετες εχουν δειξη οτι και μετα 10 χρονια απο την υποβολη στην διαδικασια του τεχνητου πνιγμου τα θυματα εμφανιζουν πλεον των ψυχολογικων επιπτωσεων  πονους στο κεφαλι και πνευμονικες -αναπνευστικες διαταραχες. Ο τεχνητος πνιγμος αποτελει κομματι της εκπαιδευσης των αμερικανικων ειδικων δυναμεων, ενω σαν τεχνικη βασανισμου και ανακρισης εχει χρησιμοποιηθει απο τους Γαλλους στην Αλγερια, τους Αγγλους στην β.Ιρλ...

Ocean rig CRETE and AMORGOS

  The Ocean Rig Crete and Ocean Rig Amorgos will be the most advanced of Ocean Rig UDW's ultradeepwater drillships when delivered in 2018 and 2019.      Νέα μέλη στον στόλο της Ελληνικής                   εταιρείας                                           Ocean Rig Crete 7 th  Generation New integrated Design Deep Water Drillship. Ocean Rig TBN #1 is a new build and will be completed in Q1 2018. The rig is being built at Samsung Heavy Industries Shipyard in South Korea. The rig has dual activity capabilities and design for drilling operations in water depths up to 3650 meters (12000 feet). The rig is Dynamic Positioned, DP Class 3. ...