Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

The ghost in the Fitz’s machine: why a doomed warship’s crew never saw the vessel that hit it

The inside of the destroyer Fitzgerald after it collided with a merchant vessel on June 17, 2017, killing seven sailors. (U.S. Navy photo)
When Navy Rear Adm. Brian Fort stepped aboard the guided-missile destroyer Fitzgerald in the aftermath of the 2017 collision with a commercial cargo ship, everything was off.
Any warship would seem a little off after a catastrophe that claimed the lives of seven sailors, but this was different.
“It didn’t look right, smell right, sound right,” Fort said during a hearing last year for a Fitzgerald officer facing court-martial in the wake of the June 17, 2017, disaster.
After gazing at the gash in the hull through which gushed the seawater that drowned the Fitz’s dead, Fort and his team of investigators walked to the destroyer’s electronic nerve center, the combat information center everyone calls the “CIC.”
It hadn’t taken a direct hit from the bow of the Philippine-flagged ACX Crystal , but it was trashed nonetheless and smelled like urine.
He found a pee bottle that had tipped and spilled behind a large-screen display. Fort’s eyes started to take over for his nose, and he took it all in.
“There was debris everywhere,” Fort said under oath. “Food debris, food waste, uneaten food, half-eaten food, personal gear in the form of books, workout gear, workout bands, kettlebells, weightlifting equipment, the status boards had graffiti on them.”
“I’d never seen a CIC like that in my entire time in the Navy,” the surface warfare officer of more than 25 years recollected.
The more Fort looked, the worse it got: broken sensors that were reported for repairs but never fixed, schedule changes ordered by superiors high above the Fitz’s command triad that delayed crucial maintenance, taped-up radar controls and, worse, sailors who had no idea how to use the technology.
About six weeks after the Fitzgerald collision, Fort signed and submitted his damning internal report to superiors.
Designed in part to help federal attorneys defend against a wave of lawsuits from the owners and operators of the ACX Crystal and, indirectly, the families of the Fitz’s injured, traumatized and drowned, the Navy sought to keep Fort’s findings from the public.
But Navy Times obtained a copy of it and began stitching his details to a growing body of court testimony by the crew of the Fitzgerald to reveal just how much worse conditions were on the destroyer than the Navy previously shared with the public.
What it all reveals is that a mostly green crew joined the Fitzgerald shortly after the warship left dry dock maintenance in early 2017.
They learned to make do with broken equipment, a lack of communication between departments and, especially in the CIC, a world in which failure had become “systemic across the board,” as Fort put it at last year’s hearing.
Or as his secret report described it, a lack of training in basic seamanship fatally combined with material deficiencies to create “a culture of complacency, of accepting problems, and a dismissal of the use of some of the most important, modern equipment used for safe navigation.”
The crew were simply "living in a world that had been accepted,” Fort said.
Το σύνολο της δημοσίευσης στον επόμενο σύνδεσμο: Fitzgerald

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κελεύω δεν σημαίνει μόνο .....προστάζω-διατάζω

Αν ανατρέξουμε στην ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ, στο λήμμα Κελευστής, θα διαβάσουμε το παρακάτω: Η λέξη «κελευστής» προέρχεται από το ρήμα κελεύω (προστάζω) . Αν στον ίδιο δικτυακό τόπο, ανατρέξουμε στο λήμμα Κελεύω, θα διαβάσουμε: 1.   Παροτρύνω-παρακινώ      2.   Διατάζω –παραγγέλλω     3.   Ζητώ-αξιώνω     4.   Παρακαλώ-ικετεύω Επιχειρώντας μια βαθύτερη προσέγγιση του όρου κελεύω και του αντίστοιχου βαθμού στο πολεμικό ναυτικό, Κελευστής, ανατρέχουμε, που αλλού;  στην αρχαία ελληνική γραμματεία και φυσικά στον Ξενοφώντα. Η Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου, συγγραφεύς και ερευνήτρια ναυτικής ιστορίας, στο βιβλίο της , ΛΕΞΙΚΟ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΟΡΩΝ  και  στο σχετικό λήμμα για τον Κελευστή, αναφέρει επικαλούμενη ως πηγή, το έργο του Ξενοφώντα (ΞΕΝΟΦΩΝΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ 21,3) Οι μεν των κελευστών δύναται τοιαύτα λέγειν και ποιείν,ώστε ακονάν τας ψυχάς των ανθρώπων επί το εθελοντάς πονείν!!! Αφήνω...

Τεχνητος πνιγμος

Ο τεχνητος πνιγμος ειναι μια παλαιοτάτη τεχνικη ανακρισης-βασανισμου. Ο ανακρινομενος τοποθετειται με κλιση πανω σε μια στερεη επιφανεια , δενεται σφιχτα και εν συνεχεια τοποθετειται στο προσωπο του μια πετσετα . Η συνεχης ριψη νερου δημιουργει το φαινομενο που διακρινεται στην κατω δεξια μικρη φωτο . Αυτη η κατακλυση με νερο των κοιλοτητων του κεφαλιου που συνδεονται αμεσα με την διαδικασια της αναπνοης , προκαλει ασφυκτικο φαινομενο και οχι μονο (ταχυκαρδιες), τα οποια εχουν και ψυχολογικες προεκτασεις εφοσον το θυμα υποβληθει σε συνεχη διαδικασια τεχνητου πνιγμου. Μελετες εχουν δειξη οτι και μετα 10 χρονια απο την υποβολη στην διαδικασια του τεχνητου πνιγμου τα θυματα εμφανιζουν πλεον των ψυχολογικων επιπτωσεων  πονους στο κεφαλι και πνευμονικες -αναπνευστικες διαταραχες. Ο τεχνητος πνιγμος αποτελει κομματι της εκπαιδευσης των αμερικανικων ειδικων δυναμεων, ενω σαν τεχνικη βασανισμου και ανακρισης εχει χρησιμοποιηθει απο τους Γαλλους στην Αλγερια, τους Αγγλους στην β.Ιρλ...

Ocean rig CRETE and AMORGOS

  The Ocean Rig Crete and Ocean Rig Amorgos will be the most advanced of Ocean Rig UDW's ultradeepwater drillships when delivered in 2018 and 2019.      Νέα μέλη στον στόλο της Ελληνικής                   εταιρείας                                           Ocean Rig Crete 7 th  Generation New integrated Design Deep Water Drillship. Ocean Rig TBN #1 is a new build and will be completed in Q1 2018. The rig is being built at Samsung Heavy Industries Shipyard in South Korea. The rig has dual activity capabilities and design for drilling operations in water depths up to 3650 meters (12000 feet). The rig is Dynamic Positioned, DP Class 3. ...