Φωτογραφία : ALLIANZ |
Έν
όψει της διοργάνωσης του σημαντικότερου
συνεδρίου για την Επιβατηγό Ναυτιλία
το οποίο θα διεξαχθεί τον Μάρτιο στο
Λονδίνο και το οποίο θα επιχειρήσει για
μία ακόμη φορά να προσεγγίσει και
απαντήσει σε ανοιχτά ζητήματα που
σχετίζονται με την κατασκευή των
επιβατικών και κρουαζιέρας πλοίων,ειδικά
στούς τομείς της "πυρασφάλειας"
και "εγκατάλειψης" αυτών, οφείλουμε
να τονίσουμε τα παρακάτω ξεκινώντας
από
την "εγκατάλειψη"
Εγκατάλειψη
πλοίου
Σήμερα
βρισκόμαστε μπροστά στο φαινόμενο των
μέγα- πλοίων τόσο στην μεταφορά
εμπορευμάτων όσο και στην μεταφορά
επιβατών ειδικά στον τομέα της κρουαζιέρας.
Η
παρουσία ανθρώπων σε τέτοια μεγάλη
κλίμακα συνιστά σχεδιαστική, κατασκευαστική
, διαχειριστική και νομοθετική πρόκληση,
χωρίς να αφήνει ανεπηρέαστο
τον κλάδο της ασφάλισης.
Πέραν
των ανωτέρω, η προσοχή και το ειδικό
ενδιαφέρον στρέφεται κατά πρώτον χρόνο
στην εκ του πλοίου εκπορευόμενη ικανότητα
και δυνατότητα να αντιμετωπίσει απειλές
και κινδύνους και κατά δεύτερον στην
"θαλάσσια αρωγή" της οποίας μπορεί
να τύχει πρός διάσωση πρωτίστως των
επιβατών -πληρώματος και σε δεύτερο
στάδιο του πλοίου.
Η
μέχρι σήμερα εμπειρία, αυτό θα αποτελέσει
θέμα συζήτησης στο επερχόμενο συνέδριο,
αποδεικνύει ότι η φιλοσοφική, σχεδιαστική,
κατασκευαστική και λειτουργική προσέγγιση
η οποία σχετίζεται με την αντιμετώπιση
απειλών και κινδύνων με ιδιαίτερη έμφαση
στην απειλή της φωτιάς
δεν έχει καλυφθεί επαρκώς.
Η
εξέλιξη μιας απειλής επί
του πλοίου πέραν της ανάγκης
αντιμετώπισης αυτής, σε πολλές περιπτώσεις
γεννά της ανάγκη εγκατάλειψης του
πλοίου.
Αν
και έχουν προταθεί πολλά μελετητικά
μοντέλα για την διερεύνηση της "
διαδικασίας εγκατάλειψης πλοίου "
με έμφαση στην ανάγνωση του ανθρώπινου
συμπεριφορισμού κατά την διάρκεια της
έναρξης/εξάπλωσης μιας κρίσης, ή βάση
όλων αυτών στηρίζεται στην εμπειρία
που έχει
αποκομισθεί εργαστηριακά και
ρεαλιστικά από
περιστατικά και καταστάσεις πού
γνωρίζουμε απο κατασκευές στην ξηρά.
Ουσιαστικά,
αποκλειστικό μοντέλο για την Ναυτιλία
δεν υπάρχει και πιθανόν να μην υπάρχει
για πολλά χρόνια.
Πυρασφάλεια
Η
πυρασφάλεια του πλοίου είναι πιθανόν
η τρίτη σημαντικότερη πρός παρατήρηση
παράμετρος στην διάρκεια της ζωής του
πλοίου με πρώτη τήν συμπεριφορά των
συγκολλήσεων
των διαφόρων τμημάτων αυτού και
δεύτερη την αντιδιαβρωτική του προστασία.
Η
πυρασφάλεια είναι μια εκ των σημαντικότερων
εργασιών επι του πλοίου και η ορθή
διαδικασία εφαρμογής αυτής μπορεί να
ενισχύσει ή μειώσει την αντοχή της
κατασκευής έναντι ισχυρού θερμικού
φορτίου ειδικά στην περίπτωση που αυτό
προκαλείται από
πηγή η οποία μπορεί να το τροφοδοτεί
για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Καύσιμα
- Λιπαντικά.
Όμως
η πυρασφάλεια δεν εξαντλείται και μόνο
στην παθητική-ενεργητική ικανότητα και
δυνατότητα του πλοίου να αντιμετωπίσει
ισχυρά-ισχυρότατα θερμικά φορτία αλλά
και στην αντοχή που πρέπει να εμφανίζουν
τα παρελκόμενα τα οποία συνθέτουν ένα
επιβατικό-κρουαζιερόπλοιο.
Εν
ολίγοις, ο ξενοδοχειακός εξοπλισμός
του πλοίου.
Αναμένουμε
λοιπόν με ενδιαφέρον το συνέδριο του
Λονδίνου
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου