Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Συνέδριο Λονδίνου: Απαιτήσεις ασφαλείας στα επιβατικά και κρουαζιερόπλοια

Φωτογραφία : ALLIANZ


Έν όψει της διοργάνωσης του σημαντικότερου συνεδρίου για την Επιβατηγό Ναυτιλία το οποίο θα διεξαχθεί τον Μάρτιο στο Λονδίνο και το οποίο θα επιχειρήσει για μία ακόμη φορά να προσεγγίσει και απαντήσει σε ανοιχτά ζητήματα που σχετίζονται με την κατασκευή των επιβατικών και κρουαζιέρας πλοίων,ειδικά στούς τομείς της "πυρασφάλειας" και "εγκατάλειψης" αυτών, οφείλουμε να τονίσουμε τα παρακάτω ξεκινώντας από την "εγκατάλειψη"

Εγκατάλειψη πλοίου

Σήμερα βρισκόμαστε μπροστά στο φαινόμενο των μέγα- πλοίων τόσο στην μεταφορά εμπορευμάτων όσο και στην μεταφορά επιβατών ειδικά στον τομέα της κρουαζιέρας.

Η παρουσία ανθρώπων σε τέτοια μεγάλη κλίμακα συνιστά σχεδιαστική, κατασκευαστική , διαχειριστική και νομοθετική πρόκληση, χωρίς να αφήνει ανεπηρέαστο τον κλάδο της ασφάλισης.

Πέραν των ανωτέρω, η προσοχή και το ειδικό ενδιαφέρον στρέφεται κατά πρώτον χρόνο στην εκ του πλοίου εκπορευόμενη ικανότητα και δυνατότητα να αντιμετωπίσει απειλές και κινδύνους και κατά δεύτερον στην "θαλάσσια αρωγή" της οποίας μπορεί να τύχει πρός διάσωση πρωτίστως των επιβατών -πληρώματος και σε δεύτερο στάδιο του πλοίου.

Η μέχρι σήμερα εμπειρία, αυτό θα αποτελέσει θέμα συζήτησης στο επερχόμενο συνέδριο, αποδεικνύει ότι η φιλοσοφική, σχεδιαστική, κατασκευαστική και λειτουργική προσέγγιση η οποία σχετίζεται με την αντιμετώπιση απειλών και κινδύνων με ιδιαίτερη έμφαση στην απειλή της φωτιάς δεν έχει καλυφθεί επαρκώς.

Η εξέλιξη μιας απειλής επί του πλοίου πέραν της ανάγκης αντιμετώπισης αυτής, σε πολλές περιπτώσεις γεννά της ανάγκη εγκατάλειψης του πλοίου.

Αν και έχουν προταθεί πολλά μελετητικά μοντέλα για την διερεύνηση της " διαδικασίας εγκατάλειψης πλοίου " με έμφαση στην ανάγνωση του ανθρώπινου συμπεριφορισμού κατά την διάρκεια της έναρξης/εξάπλωσης μιας κρίσης, ή βάση όλων αυτών στηρίζεται στην εμπειρία που έχει αποκομισθεί εργαστηριακά και ρεαλιστικά από περιστατικά και καταστάσεις πού γνωρίζουμε απο κατασκευές στην ξηρά.
Ουσιαστικά, αποκλειστικό μοντέλο για την Ναυτιλία δεν υπάρχει και πιθανόν να μην υπάρχει για πολλά χρόνια.

Πυρασφάλεια

Η πυρασφάλεια του πλοίου είναι πιθανόν η τρίτη σημαντικότερη πρός παρατήρηση παράμετρος στην διάρκεια της ζωής του πλοίου με πρώτη τήν συμπεριφορά των συγκολλήσεων των διαφόρων τμημάτων αυτού και δεύτερη την αντιδιαβρωτική του προστασία.

Η πυρασφάλεια είναι μια εκ των σημαντικότερων εργασιών επι του πλοίου και η ορθή διαδικασία εφαρμογής αυτής μπορεί να ενισχύσει ή μειώσει την αντοχή της κατασκευής έναντι ισχυρού θερμικού φορτίου ειδικά στην περίπτωση που αυτό προκαλείται από πηγή η οποία μπορεί να το τροφοδοτεί για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Καύσιμα - Λιπαντικά.
Όμως η πυρασφάλεια δεν εξαντλείται και μόνο στην παθητική-ενεργητική ικανότητα και δυνατότητα του πλοίου να αντιμετωπίσει ισχυρά-ισχυρότατα θερμικά φορτία αλλά και στην αντοχή που πρέπει να εμφανίζουν τα παρελκόμενα τα οποία συνθέτουν ένα επιβατικό-κρουαζιερόπλοιο.
Εν ολίγοις, ο ξενοδοχειακός εξοπλισμός του πλοίου.

Αναμένουμε λοιπόν με ενδιαφέρον το συνέδριο του Λονδίνου


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κελεύω δεν σημαίνει μόνο .....προστάζω-διατάζω

Αν ανατρέξουμε στην ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ, στο λήμμα Κελευστής, θα διαβάσουμε το παρακάτω: Η λέξη «κελευστής» προέρχεται από το ρήμα κελεύω (προστάζω) . Αν στον ίδιο δικτυακό τόπο, ανατρέξουμε στο λήμμα Κελεύω, θα διαβάσουμε: 1.   Παροτρύνω-παρακινώ      2.   Διατάζω –παραγγέλλω     3.   Ζητώ-αξιώνω     4.   Παρακαλώ-ικετεύω Επιχειρώντας μια βαθύτερη προσέγγιση του όρου κελεύω και του αντίστοιχου βαθμού στο πολεμικό ναυτικό, Κελευστής, ανατρέχουμε, που αλλού;  στην αρχαία ελληνική γραμματεία και φυσικά στον Ξενοφώντα. Η Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου, συγγραφεύς και ερευνήτρια ναυτικής ιστορίας, στο βιβλίο της , ΛΕΞΙΚΟ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΟΡΩΝ  και  στο σχετικό λήμμα για τον Κελευστή, αναφέρει επικαλούμενη ως πηγή, το έργο του Ξενοφώντα (ΞΕΝΟΦΩΝΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ 21,3) Οι μεν των κελευστών δύναται τοιαύτα λέγειν και ποιείν,ώστε ακονάν τας ψυχάς των ανθρώπων επί το εθελοντάς πονείν!!! Αφήνω...

Τεχνητος πνιγμος

Ο τεχνητος πνιγμος ειναι μια παλαιοτάτη τεχνικη ανακρισης-βασανισμου. Ο ανακρινομενος τοποθετειται με κλιση πανω σε μια στερεη επιφανεια , δενεται σφιχτα και εν συνεχεια τοποθετειται στο προσωπο του μια πετσετα . Η συνεχης ριψη νερου δημιουργει το φαινομενο που διακρινεται στην κατω δεξια μικρη φωτο . Αυτη η κατακλυση με νερο των κοιλοτητων του κεφαλιου που συνδεονται αμεσα με την διαδικασια της αναπνοης , προκαλει ασφυκτικο φαινομενο και οχι μονο (ταχυκαρδιες), τα οποια εχουν και ψυχολογικες προεκτασεις εφοσον το θυμα υποβληθει σε συνεχη διαδικασια τεχνητου πνιγμου. Μελετες εχουν δειξη οτι και μετα 10 χρονια απο την υποβολη στην διαδικασια του τεχνητου πνιγμου τα θυματα εμφανιζουν πλεον των ψυχολογικων επιπτωσεων  πονους στο κεφαλι και πνευμονικες -αναπνευστικες διαταραχες. Ο τεχνητος πνιγμος αποτελει κομματι της εκπαιδευσης των αμερικανικων ειδικων δυναμεων, ενω σαν τεχνικη βασανισμου και ανακρισης εχει χρησιμοποιηθει απο τους Γαλλους στην Αλγερια, τους Αγγλους στην β.Ιρλ...

Ocean rig CRETE and AMORGOS

  The Ocean Rig Crete and Ocean Rig Amorgos will be the most advanced of Ocean Rig UDW's ultradeepwater drillships when delivered in 2018 and 2019.      Νέα μέλη στον στόλο της Ελληνικής                   εταιρείας                                           Ocean Rig Crete 7 th  Generation New integrated Design Deep Water Drillship. Ocean Rig TBN #1 is a new build and will be completed in Q1 2018. The rig is being built at Samsung Heavy Industries Shipyard in South Korea. The rig has dual activity capabilities and design for drilling operations in water depths up to 3650 meters (12000 feet). The rig is Dynamic Positioned, DP Class 3. ...