Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αεροπορική ασφάλεια: "Μαϊμού" ανταλλακτικά


από το αρχείο μας


Έχουμε εκφράσει πολλές φορές στο παρελθόν την εκτίμηση  και συμπάθεια μας προς το προσωπικό των επιβατικών αεροσκαφών.

Ο λόγος αυτής της συμπάθειας και εκτίμησης δεν πηγάζει από την φύση της εργασίας την οποίαν εκτελούν, αλλά από το γεγονός ότι καταφέρνουν με τον χ ή ψ τρόπο να αντιμετωπίσουν μια πληθώρα προβλημάτων τα οποία εμφανίζονται κατά την διάρκεια της πτήσεως η φύση των οποίων προβλημάτων δεν γνωστοποιείται ακόμη και στην περίπτωση που η αστοχία οδηγήσει σε δυστύχημα.

Το 1996, 7 πιστοποιημένοι επιθεωρητές από την Αμερικανική FAA, κατήγγειλαν ότι δεχόντουσαν πιέσεις από τους προισταμένους τους να μην περιλαμβάνουν στις αναφορές τους στοιχεία τα τα οποία αναφέρονται στον εντοπισμό "μαϊμού" ανταλλακτικών!

To 1989, Νορβηγικό αεροσκάφος συνετρίβη στην Βόρειο Θάλασσα όταν "μαιμού" παξιμάδια απέτυχαν να αντέξουν στις πιέσεις της πτήσης με αποτέλεσμα να αποκολληθεί το κάθετο ουραίο οδηγώντας το αεροσκάφος στην καταστροφή.

Οι Νορβηγοί ανέσυραν το αεροσκάφος και αφού το επανασυναρμολόγησαν σε ελεγχόμενο υπόστεγο διαπίστωσαν το πρόβλημα με την συνδεσμολογία της πτέρυγας και τα συσχετιζόμενα παρελκόμενα με αυτήν.

Αυτό ήταν ένα από τα δεκάδες περιστατικά στα οποία εμπλέκονται "μαϊμού ανταλλακτικά" αφού η σχετική "βιομηχανία" είναι από τις πλέον προσοδοφόρες στον κόσμο. 

Οι "παραποιητές" χρησιμοποιούν κάθε διαθέσιμη τεχνολογία και οικονομικό μηχανισμό για να παρακάμψουν με επιτυχία τις ελεγκτικές διαδικασίες ώστε να πωλήσουν το "εμπόρευμα" τους.

Τά εξαρτήματα "μαϊμού", σε κάποια χρονική στιγμή , όσον αφορά την εμπορευσιμότητα τους, πέρασαν σε δεύτερη μοίρα όταν οι Αμερικανικές και Ευρωπαϊκές επιθεωρητικές αρχές -μηχανισμοί, στράφηκαν στην μελέτη των επιπτώσεων από την χρήση απεμπλουτισμένου ουρανίου στις αεροπορικές κατασκευές και όχι μόνο.

Το έναυσμα το έδωσαν οι ίδιες οι κατασκευάστριες εταιρείες εξαρτημάτων από απεμπλουτισμένο ουράνιο οι οποίες διαφήμιζαν τα προϊόντα τους τα οποία κατασκευάζονταν από απεμπλουτισμένο ουράνιο.

Χαρακτηριστικότερη και πλέον επιτυχής δραστηριότητα θεωρείται αυτής της Νούκλεαρ Μετάλλ , αποκλειστικό συνεργάτη της Μπόινγκ η οποία χρησιμοποιούσε σε κάθε Τζάμπο 747, 800 κιλά απεμπλουτισμένου ουρανίου με την μορφή πλακιδίων ως αντίβαρα .

Η Νούκλεαρ Μετάλλ κυριαρχούσε στο ταμπλώ του χρηματιστηρίου της Νέας Υόρκης για πολλά χρόνια.

Την δεκαετία του 2000 ο ευρωπαϊκός αεροναυπηγικός κολοσσός ΑΙΡΜΠΑΣ  ανακοίνωσε ότι αντικατέστησε τα πλακίδια απεμπλουτισμένου ουρανίου με αντίστοιχα Τουνγκστενίου, ένα άκρως τοξικό υλικό.

Φυσικά το πρόβλημα με τα "μαϊμού" ανταλλακτικά σε καμία περίπτωση δεν υποτιμήθηκε και σήμερα στην Ευρωπαϊκή Ένωση υπάρχει συγκεκριμένη υπηρεσία η οποία ιδρύθηκε μόλις το 2002 και η οποία παρακολουθεί και ανακοινώνει ευρήματα που σχετίζονται με θέματα ασφάλειας της αεροπλοΐας και φυσικά το τεχνικό, εφοδιασμού αυτής.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κελεύω δεν σημαίνει μόνο .....προστάζω-διατάζω

Αν ανατρέξουμε στην ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ, στο λήμμα Κελευστής, θα διαβάσουμε το παρακάτω: Η λέξη «κελευστής» προέρχεται από το ρήμα κελεύω (προστάζω) . Αν στον ίδιο δικτυακό τόπο, ανατρέξουμε στο λήμμα Κελεύω, θα διαβάσουμε: 1.   Παροτρύνω-παρακινώ      2.   Διατάζω –παραγγέλλω     3.   Ζητώ-αξιώνω     4.   Παρακαλώ-ικετεύω Επιχειρώντας μια βαθύτερη προσέγγιση του όρου κελεύω και του αντίστοιχου βαθμού στο πολεμικό ναυτικό, Κελευστής, ανατρέχουμε, που αλλού;  στην αρχαία ελληνική γραμματεία και φυσικά στον Ξενοφώντα. Η Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου, συγγραφεύς και ερευνήτρια ναυτικής ιστορίας, στο βιβλίο της , ΛΕΞΙΚΟ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΟΡΩΝ  και  στο σχετικό λήμμα για τον Κελευστή, αναφέρει επικαλούμενη ως πηγή, το έργο του Ξενοφώντα (ΞΕΝΟΦΩΝΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ 21,3) Οι μεν των κελευστών δύναται τοιαύτα λέγειν και ποιείν,ώστε ακονάν τας ψυχάς των ανθρώπων επί το εθελοντάς πονείν!!! Αφήνω...

Τεχνητος πνιγμος

Ο τεχνητος πνιγμος ειναι μια παλαιοτάτη τεχνικη ανακρισης-βασανισμου. Ο ανακρινομενος τοποθετειται με κλιση πανω σε μια στερεη επιφανεια , δενεται σφιχτα και εν συνεχεια τοποθετειται στο προσωπο του μια πετσετα . Η συνεχης ριψη νερου δημιουργει το φαινομενο που διακρινεται στην κατω δεξια μικρη φωτο . Αυτη η κατακλυση με νερο των κοιλοτητων του κεφαλιου που συνδεονται αμεσα με την διαδικασια της αναπνοης , προκαλει ασφυκτικο φαινομενο και οχι μονο (ταχυκαρδιες), τα οποια εχουν και ψυχολογικες προεκτασεις εφοσον το θυμα υποβληθει σε συνεχη διαδικασια τεχνητου πνιγμου. Μελετες εχουν δειξη οτι και μετα 10 χρονια απο την υποβολη στην διαδικασια του τεχνητου πνιγμου τα θυματα εμφανιζουν πλεον των ψυχολογικων επιπτωσεων  πονους στο κεφαλι και πνευμονικες -αναπνευστικες διαταραχες. Ο τεχνητος πνιγμος αποτελει κομματι της εκπαιδευσης των αμερικανικων ειδικων δυναμεων, ενω σαν τεχνικη βασανισμου και ανακρισης εχει χρησιμοποιηθει απο τους Γαλλους στην Αλγερια, τους Αγγλους στην β.Ιρλ...

Ocean rig CRETE and AMORGOS

  The Ocean Rig Crete and Ocean Rig Amorgos will be the most advanced of Ocean Rig UDW's ultradeepwater drillships when delivered in 2018 and 2019.      Νέα μέλη στον στόλο της Ελληνικής                   εταιρείας                                           Ocean Rig Crete 7 th  Generation New integrated Design Deep Water Drillship. Ocean Rig TBN #1 is a new build and will be completed in Q1 2018. The rig is being built at Samsung Heavy Industries Shipyard in South Korea. The rig has dual activity capabilities and design for drilling operations in water depths up to 3650 meters (12000 feet). The rig is Dynamic Positioned, DP Class 3. ...