από το αρχείο μας |
Έχουμε εκφράσει πολλές φορές στο παρελθόν την
εκτίμηση και συμπάθεια μας προς το
προσωπικό των επιβατικών αεροσκαφών.
Ο
λόγος αυτής της συμπάθειας και εκτίμησης
δεν πηγάζει από την φύση της εργασίας
την οποίαν εκτελούν, αλλά από το γεγονός
ότι καταφέρνουν με τον χ ή ψ τρόπο να
αντιμετωπίσουν μια πληθώρα προβλημάτων
τα οποία εμφανίζονται κατά την διάρκεια
της πτήσεως η φύση των οποίων προβλημάτων
δεν γνωστοποιείται ακόμη και στην
περίπτωση που η αστοχία οδηγήσει σε
δυστύχημα.
Το
1996, 7 πιστοποιημένοι επιθεωρητές από την Αμερικανική FAA, κατήγγειλαν ότι
δεχόντουσαν πιέσεις από τους προισταμένους
τους να μην περιλαμβάνουν στις αναφορές
τους στοιχεία τα τα οποία αναφέρονται
στον εντοπισμό "μαϊμού" ανταλλακτικών!
To
1989, Νορβηγικό αεροσκάφος συνετρίβη στην
Βόρειο Θάλασσα όταν "μαιμού"
παξιμάδια απέτυχαν να αντέξουν στις
πιέσεις της πτήσης με αποτέλεσμα να
αποκολληθεί το κάθετο ουραίο οδηγώντας
το αεροσκάφος στην καταστροφή.
Οι Νορβηγοί ανέσυραν το αεροσκάφος και
αφού το επανασυναρμολόγησαν σε ελεγχόμενο
υπόστεγο διαπίστωσαν το πρόβλημα με
την συνδεσμολογία της πτέρυγας και τα
συσχετιζόμενα παρελκόμενα με αυτήν.
Αυτό
ήταν ένα από τα δεκάδες περιστατικά στα
οποία εμπλέκονται "μαϊμού ανταλλακτικά"
αφού η σχετική "βιομηχανία" είναι από τις πλέον προσοδοφόρες στον κόσμο.
Οι "παραποιητές" χρησιμοποιούν κάθε διαθέσιμη
τεχνολογία και οικονομικό μηχανισμό
για να παρακάμψουν με επιτυχία τις
ελεγκτικές διαδικασίες ώστε να πωλήσουν
το "εμπόρευμα" τους.
Τά
εξαρτήματα "μαϊμού", σε κάποια
χρονική στιγμή , όσον αφορά την
εμπορευσιμότητα τους, πέρασαν σε δεύτερη
μοίρα όταν οι Αμερικανικές και Ευρωπαϊκές επιθεωρητικές αρχές -μηχανισμοί, στράφηκαν στην μελέτη των επιπτώσεων από την χρήση απεμπλουτισμένου ουρανίου
στις αεροπορικές κατασκευές και όχι
μόνο.
Το
έναυσμα το έδωσαν οι ίδιες οι κατασκευάστριες εταιρείες εξαρτημάτων από απεμπλουτισμένο
ουράνιο οι οποίες διαφήμιζαν τα προϊόντα τους τα οποία κατασκευάζονταν από απεμπλουτισμένο ουράνιο.
Χαρακτηριστικότερη
και πλέον επιτυχής δραστηριότητα
θεωρείται αυτής της Νούκλεαρ Μετάλλ ,
αποκλειστικό συνεργάτη της Μπόινγκ η
οποία χρησιμοποιούσε σε κάθε Τζάμπο
747, 800 κιλά απεμπλουτισμένου ουρανίου
με την μορφή πλακιδίων ως αντίβαρα .
Η
Νούκλεαρ Μετάλλ κυριαρχούσε στο ταμπλώ
του χρηματιστηρίου της Νέας Υόρκης
για πολλά χρόνια.
Την
δεκαετία του 2000 ο ευρωπαϊκός αεροναυπηγικός
κολοσσός ΑΙΡΜΠΑΣ ανακοίνωσε ότι
αντικατέστησε τα πλακίδια απεμπλουτισμένου
ουρανίου με αντίστοιχα Τουνγκστενίου,
ένα άκρως τοξικό υλικό.
Φυσικά
το πρόβλημα με τα "μαϊμού" ανταλλακτικά
σε καμία περίπτωση δεν υποτιμήθηκε και
σήμερα στην Ευρωπαϊκή Ένωση υπάρχει
συγκεκριμένη υπηρεσία η οποία ιδρύθηκε
μόλις το 2002 και η οποία παρακολουθεί και
ανακοινώνει ευρήματα που σχετίζονται
με θέματα ασφάλειας της αεροπλοΐας και
φυσικά το τεχνικό, εφοδιασμού αυτής.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου