Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Θα μπορούσε ένα τηλεφώνημα διαμαρτυρίας για μείωση ταχύτητας να καταστρέψει ένα πλοίο ;



Θα μπορούσε ένα τηλεφώνημα διαμαρτυρίας για μείωση ταχύτητας να καταστρέψει ένα πλοίο ;

Η ζωή, εξυφαίνει σενάρια τα οποία ξεπερνούν και την πλέον δημιουργική φαντασία.

Συνήθως οι στατιστικές οι οποίες αναφέρονται σε ναυτικά, αεροπορικά, τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα καταγράφουν ως τον υπ αριθμόν ένα γενεσιουργό παράγοντα, τον ανθρώπινο.

Βεβαίως, αποφεύγουν να κατονομάσουν και περιγράψουν ενδελεχώς σε τι συνίσταται και από τι προέκυψε η συμμετοχή του έμψυχου δυναμικού στην προετοιμασία και δημιουργία του ατυχήματος - δυστυχήματος.

Οι διερευνήσεις ναυτικών και αεροπορικών ατυχημάτων περικλείουν μια τεράστια γκάμα ευρημάτων στα οποία η εμπλοκή του ανθρώπινου παράγοντα είναι αναμφισβήτητη.

Το ζητούμενο στην περίπτωση της ανθρώπινης συμμετοχής στην ωρίμανση και εν τέλει εκδήλωση ενός ατυχήματος - δυστυχήματος είναι αν αποτελεί ευθύνη των άμεσα εμπλεκομένων ή η αστοχία πηγάζει από αδυναμίες και κενά υψηλότερων διοικητικών / διαχειριστικών κλιμακίων, ηλικιακή κόπωση του υλικού, αστοχία μη προβλέψιμη του υλικού.

Επομένως είναι πολύ σημαντικό να εντοπιστεί ο ακριβής κρίκος της αλυσίδος ο οποίος προκάλεσε την ρήξη αυτής και να γίνουν οι κατάλληλες επεμβάσεις για την αποφυγή παρόμοιων αστοχιών σε μελλοντικό χρόνο.

Στη περίπτωση του αρχικού ερωτήματος, πλοίο της Ελληνικής ακτοπλοΐας, καινουργές, βρέθηκε στην ανάγκη αντιμετώπισης ηλεκτρολογικού προβλήματος το οποίο συνδέονταν με την λειτουργία των οικονομητήρων του πλοίου.

Η αποκατάσταση του προβλήματος απαιτούσε όχι παραπάνω από 4-5 λεπτά χρόνο όμως κατά τον οποίον το πλοίο έπρεπε να μειώσει ταχύτητα.

Αυτή μείωση ταχύτητας δεν έγινε ποτέ διότι οι αξιωματικοί του πλοίου φοβήθηκαν τυχόν τηλεφωνήματα διαμαρτυρίας / ανησυχίας των επιβατών και μια πιθανή επιθεώρηση στον λιμένα προορισμού.

Τελικώς το πλοίο υπέστη μεγάλες ζημιές από την φωτιά η οποία εκδηλώθηκε και ήταν ευτύχημα που το σοβαρό αυτό ναυτικό ατύχημα δεν εξελίχθηκε σε δυστύχημα.

Οι 200 περίπου επιβάτες και πλήρωμα πλην 8 με αναπνευστικά προβλήματα μεταφέρθηκαν στην ξηρά χωρίς σωματικές βλάβες.

Βεβαίως στην όλη επιδείνωση της κατάστασης συνέβαλε και το γεγονός του πλημμελούς σχεδιασμού του μηχανισμού πυρόσβεσης του πλοίου - CO2 και λοιπών παρελκομένων τα οποία συμμετείχαν και συνέβαλαν στην επιδείνωση του προβλήματος και τα οποία ξέφευγαν παντελώς από τις αρμοδιότητες,ευθύνες,υποχρεώσεις του πληρώματος.

Επομένως η ευχή δεν πρέπει να περιορίζεται και μόνο στο καλοτάξιδο του πλοίου αλλά να υπάρχει καλός σχεδιασμός, κατασκευή, εποπτεία και εν τέλει λειτουργία για είναι καλοτάξιδα τα πλοία μας!

Το περιγραφόμενο ατύχημα έγινε το 2013 πλησίον μεγάλης νήσου του Ανατολικού Αιγαίου.

Το πόρισμα, δημοσιεύθηκε το 2015.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τεχνητος πνιγμος

Ο τεχνητος πνιγμος ειναι μια παλαιοτάτη τεχνικη ανακρισης-βασανισμου. Ο ανακρινομενος τοποθετειται με κλιση πανω σε μια στερεη επιφανεια , δενεται σφιχτα και εν συνεχεια τοποθετειται στο προσωπο του μια πετσετα . Η συνεχης ριψη νερου δημιουργει το φαινομενο που διακρινεται στην κατω δεξια μικρη φωτο . Αυτη η κατακλυση με νερο των κοιλοτητων του κεφαλιου που συνδεονται αμεσα με την διαδικασια της αναπνοης , προκαλει ασφυκτικο φαινομενο και οχι μονο (ταχυκαρδιες), τα οποια εχουν και ψυχολογικες προεκτασεις εφοσον το θυμα υποβληθει σε συνεχη διαδικασια τεχνητου πνιγμου. Μελετες εχουν δειξη οτι και μετα 10 χρονια απο την υποβολη στην διαδικασια του τεχνητου πνιγμου τα θυματα εμφανιζουν πλεον των ψυχολογικων επιπτωσεων  πονους στο κεφαλι και πνευμονικες -αναπνευστικες διαταραχες. Ο τεχνητος πνιγμος αποτελει κομματι της εκπαιδευσης των αμερικανικων ειδικων δυναμεων, ενω σαν τεχνικη βασανισμου και ανακρισης εχει χρησιμοποιηθει απο τους Γαλλους στην Αλγερια, τους Αγγλους στην β.Ιρλανδι

Κελεύω δεν σημαίνει μόνο .....προστάζω-διατάζω

Αν ανατρέξουμε στην ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ, στο λήμμα Κελευστής, θα διαβάσουμε το παρακάτω: Η λέξη «κελευστής» προέρχεται από το ρήμα κελεύω (προστάζω) . Αν στον ίδιο δικτυακό τόπο, ανατρέξουμε στο λήμμα Κελεύω, θα διαβάσουμε: 1.   Παροτρύνω-παρακινώ      2.   Διατάζω –παραγγέλλω     3.   Ζητώ-αξιώνω     4.   Παρακαλώ-ικετεύω Επιχειρώντας μια βαθύτερη προσέγγιση του όρου κελεύω και του αντίστοιχου βαθμού στο πολεμικό ναυτικό, Κελευστής, ανατρέχουμε, που αλλού;  στην αρχαία ελληνική γραμματεία και φυσικά στον Ξενοφώντα. Η Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου, συγγραφεύς και ερευνήτρια ναυτικής ιστορίας, στο βιβλίο της , ΛΕΞΙΚΟ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΟΡΩΝ  και  στο σχετικό λήμμα για τον Κελευστή, αναφέρει επικαλούμενη ως πηγή, το έργο του Ξενοφώντα (ΞΕΝΟΦΩΝΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ 21,3) Οι μεν των κελευστών δύναται τοιαύτα λέγειν και ποιείν,ώστε ακονάν τας ψυχάς των ανθρώπων επί το εθελοντάς πονείν!!! Αφήνω την μετάφραση για τους αναγνώστες για  να ξεσκονίσουν επί τη ευκαιρί

στρατηγός Οικονομάκος Μιχαήλ +

Η ελληνική ιστορία βρίθει μυστικών και κεκαλυμμένων πτυχών. Μια από τις ελάχιστα γνωστές στο ευρύ κοινό είναι η ιστορία του αειμνήστου στρατηγού Οικονομάκου Μιχαήλ. Η πολεμική του συμμετοχή - δράση όπως και η επιτελική και διδακτική μεγάλη. Από την βόρειο Αφρική , τον ελληνικό εμφύλιο,την Κορέα,επιτελάρχης σε γερμανική τεθωρακισμένη μεραρχία στα πλαίσια του ΝΑΤΟ, Κύπρο , 20η τεθωρακισμένη, σχολή πολέμου...... Ο αείμνηστος ήταν εκείνος ο οποίος εισηγήθηκε και ανέμενε με αναμμένες τις μηχανές των αρμάτων την κατάληψη του τουρκικού προγεφυρώματος στο Κάραγατς. Ο σκοπός αυτού του μικρού αφιερώματος είναι διτός¨ Αφενός η περιγραφή του σκηνικού για το Κάραγατς και αφετέρου η περιγραφή από το βιβλίο του στρατηγού, ένα από τα πολλά που έγραψε,ενός περιστατικού στον τομέα της βορείου Αφρικής από την γερμανική οπτική και ενδιαφέρον. Καραγατς. Η τουρκική απόβαση στην μεγαλόνησο καλά κρατεί. Ο Οικονομάκος διοικεί την 21 πρώτη τεθωρακισμένη ταξιαρχία, την οποία προωθεί στην