Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Anyone violatiing MARPOL 73/78,


The United States authorities aggressively pursue suspected violations of MARPOL 73/78. George M. Chalos looks at the risks those less scrupulous shipowners are willing to take
Anyone violatiing MARPOL 73/78, as codified in the US Code as the Act for the Prevention of Pollution from Ships* is playing with fire. Over the past 20 years, the MARPOL initiative has resulted in payments in excess of US$500M in criminal fines and civil penalties collected from foreign-flagged vessel owners and operators. The US Coast Guard (USCG) historically has focused its investigative efforts on alleged engineroom waste-stream discharges, which have not been accurately recorded in the Oil Record Book - Part I (ORB – Part I).
These matters – often referred to as “magic pipe” cases – generally involve the manipulation and/or bypassing of the approved pollution prevention systems through the use of flexible hose(s) and/or portable pump(s) to allow for direct discharge into the sea.
These days, most USCG tanker inspections and examinations expand beyond the engineroom and routinely scrutinise deck operations. There is an increased focus on the contents of the Oil Record Book Part II (ORB Part II); a record which is required to be maintained by every oil tanker of 150 gross tonnage and above. Complete and accurate entries must be made without undue delay in the ORB Part II each time the vessel loads/unloads oil cargo, cargo tanks are washed, and/or when residues are disposed of.
Recently, there have been several serious criminal prosecutions of senior ship officers, as well as vicarious prosecutions of foreign-flagged vessel owners and operators, arising from the failure of shipboard personnel to accurately memorialise deck operations in the ORB Part II. Examples of the type of misconduct which has resulted in vessel detentions and criminal prosecutions include: the alleged use of portable pump(s) and flexible hose(s) to discharge tank washings directly overboard; cargo line drip tray connections which permit direct discharge overboard; and other arrangements suspected of ‘tricking’ oil discharge monitoring equipment (ODME).
The ODME is of particular interest to the USCG, as it is the deck equivalent of the oily water separator. This equipment is designed to monitor and control permissible quantities of oily water discharged legally into the sea and, under normal conditions, the ODME has automatic settings which should ensure smooth and efficient operation.
Highly trained USCG inspectors are on the lookout for, among other things, evidence of suspicious ODME tampering, including flooding sample lines with fresh water, changing data input numbers on the ODME computer, and/or switching and operating the ODME in manual mode.
The most basic, yet essential, advice a lawyer can give to any seafarer or company facing an expanded USCG MARPOL examination is ‘always be truthful and forthright in your dealings with the authorities and seek the advice of counsel as soon as practical’. It may well be in their best interests for a seafarer to ‘say nothing’ and invoke their Fifth Amendment Privilege against self-incrimination, so as to avoid allegations of obstruction of justice and/or lying to federal agents.
The Fifth Amendment of the United States Constitution provides, in pertinent part: “No person ...  shall be compelled in any criminal case to be a witness against himself…” The Fifth Amendment Privilege against self-incrimination is not dependent upon the nature of the proceeding in which the testimony is sought. It is available in both civil and criminal proceedings and is applicable whenever a truthful answer might subject one’s self to criminal responsibility.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κελεύω δεν σημαίνει μόνο .....προστάζω-διατάζω

Αν ανατρέξουμε στην ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ, στο λήμμα Κελευστής, θα διαβάσουμε το παρακάτω: Η λέξη «κελευστής» προέρχεται από το ρήμα κελεύω (προστάζω) . Αν στον ίδιο δικτυακό τόπο, ανατρέξουμε στο λήμμα Κελεύω, θα διαβάσουμε: 1.   Παροτρύνω-παρακινώ      2.   Διατάζω –παραγγέλλω     3.   Ζητώ-αξιώνω     4.   Παρακαλώ-ικετεύω Επιχειρώντας μια βαθύτερη προσέγγιση του όρου κελεύω και του αντίστοιχου βαθμού στο πολεμικό ναυτικό, Κελευστής, ανατρέχουμε, που αλλού;  στην αρχαία ελληνική γραμματεία και φυσικά στον Ξενοφώντα. Η Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου, συγγραφεύς και ερευνήτρια ναυτικής ιστορίας, στο βιβλίο της , ΛΕΞΙΚΟ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΟΡΩΝ  και  στο σχετικό λήμμα για τον Κελευστή, αναφέρει επικαλούμενη ως πηγή, το έργο του Ξενοφώντα (ΞΕΝΟΦΩΝΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ 21,3) Οι μεν των κελευστών δύναται τοιαύτα λέγειν και ποιείν,ώστε ακονάν τας ψυχάς των ανθρώπων επί το εθελοντάς πονείν!!! Αφήνω την μετάφραση για τους αναγνώστες για  να ξεσκονίσουν επί τη ευκαιρί

Τεχνητος πνιγμος

Ο τεχνητος πνιγμος ειναι μια παλαιοτάτη τεχνικη ανακρισης-βασανισμου. Ο ανακρινομενος τοποθετειται με κλιση πανω σε μια στερεη επιφανεια , δενεται σφιχτα και εν συνεχεια τοποθετειται στο προσωπο του μια πετσετα . Η συνεχης ριψη νερου δημιουργει το φαινομενο που διακρινεται στην κατω δεξια μικρη φωτο . Αυτη η κατακλυση με νερο των κοιλοτητων του κεφαλιου που συνδεονται αμεσα με την διαδικασια της αναπνοης , προκαλει ασφυκτικο φαινομενο και οχι μονο (ταχυκαρδιες), τα οποια εχουν και ψυχολογικες προεκτασεις εφοσον το θυμα υποβληθει σε συνεχη διαδικασια τεχνητου πνιγμου. Μελετες εχουν δειξη οτι και μετα 10 χρονια απο την υποβολη στην διαδικασια του τεχνητου πνιγμου τα θυματα εμφανιζουν πλεον των ψυχολογικων επιπτωσεων  πονους στο κεφαλι και πνευμονικες -αναπνευστικες διαταραχες. Ο τεχνητος πνιγμος αποτελει κομματι της εκπαιδευσης των αμερικανικων ειδικων δυναμεων, ενω σαν τεχνικη βασανισμου και ανακρισης εχει χρησιμοποιηθει απο τους Γαλλους στην Αλγερια, τους Αγγλους στην β.Ιρλανδι

Ocean rig CRETE and AMORGOS

  The Ocean Rig Crete and Ocean Rig Amorgos will be the most advanced of Ocean Rig UDW's ultradeepwater drillships when delivered in 2018 and 2019.      Νέα μέλη στον στόλο της Ελληνικής                   εταιρείας                                           Ocean Rig Crete 7 th  Generation New integrated Design Deep Water Drillship. Ocean Rig TBN #1 is a new build and will be completed in Q1 2018. The rig is being built at Samsung Heavy Industries Shipyard in South Korea. The rig has dual activity capabilities and design for drilling operations in water depths up to 3650 meters (12000 feet). The rig is Dynamic Positioned, DP Class 3. Specifications GENERAL Unit name