Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Safety - Security: Ship security assessment



H προετοιμασία ενός πλοίου για την επιτυχή πρόληψη, αποτροπή και εφόσον 

απαιτηθεί αντιμετώπιση απειλών και κινδύνων απαιτεί εξονυχιστικό έλεγχο αυτού και 

περιλαμβάνει,
τα κατασκευαστικά χαρακτηριστικά του,

την λειτουργικότητα του,

την επάνδρωση ,

την διοικητική διαχείριση αυτού.

Για να επιτευχθεί αυτό απαιτείται η συγκρότηση ομάδος εργασίας η οποία να 

αποτελείται από άτομα με διαφορετικές ειδικεύσεις και εξειδικεύσεις.

Τα στάδια προετοιμασίας ενός πλοίου μπορούμε να τα χωρίσουμε σε δύο, ως κάτωθι.

Κατασκευαστικό στάδιο

Επιχειρησιακό στάδιο

Είναι κοινό μυστικό στην Ναυτιλία, ότι υπάρχει μια υφέρπουσα, άτυπη, σύγκρουση 

ανάμεσα στις έννοιες του SAFETY και του SECURITY.

Πράγματι, η διαχωριστική γραμμή σε πολλές περιπτώσεις δεν είναι ορατή και οι 

υπερκαλύψεις της μίας έναντι της άλλης αρκετά συχνές.

Αυτήν την υφέρπουσα αντιπαλότητα καλείται να εξετάσει σχολαστικά το 

"SHIP SECURITY ASSESSMENT" για να

-εντοπίσει τα σημεία τριβής και υπερκάλυψης

-τις απειλές και κινδύνους με τις οποίες θα βρεθεί αντιμέτωπο το πλοίο

-τις ιδιότητες, ικανότητες, δυνατότητες και αδυναμίες του πληρώματος

-τις οργανωτικές και διοικητικές αδυναμίες της διαχείρισης

-κάθε επιπλέον κενό, αδυναμία ή ισχυρό σημείο το οποίο θα προκύψει χρησιμοποιώντας

 κάθε γνωστή ή προσαρμοσμένη στο ναυπήγημα μέθοδο μελέτης και αξιολόγησης 

απειλών και κινδύνων.

Πρωταρχικής σημασίας και αξίας ενέργεια δεν μπορεί να είναι άλλη από την επιτόπου, 

επί του ναυπηγήματος μελέτη αυτού, τόσο κατά την κατασκευή του όσο και κατά την 

επιχειρησιακή του ζωή.1

Ο εντοπισμός και η θεραπεία των κενών και αδυναμιών δεν πρέπει να υπερβαίνει τις 

οικονομικές δυνατότητες της εταιρείας και θα πρέπει να είναι προσαρμοσμένη, ειδικά η 

θεραπεία, εντός χρονικών ορίων τα οποία δεν θέτουν εκτός αγοράς την διαθεσιμότητα 

του πλοίου.

Καταλήγοντας, μπορούμε να ισχυριστούμε ότι η καλύτερη χρονική στιγμή για τον 

"ερματισμό" του πλοίου με τα μέσα και μέτρα που θα το καταστήσουν ικανό να 

αντιμετωπίσει απειλές και κινδύνους είναι κατά το στάδιο της ναυπήγησης.

Ευελπιστούμε επομένως να δούμε νέα ναυπηγήματα με ενσωματωμένη την θεωρία και 

την αποκτηθείσα εμπειρία SECURITY, αποκλείοντας με αυτόν τον τρόπο υφέρπουσες 

αντιπαλότητες, οικονομικές εκροές και χρονικές απώλειες.

1.
Είναι γεγονός ότι τα οικονομικά μεγέθη που σχετίζονται με νέες ναυπηγήσεις είναι μεγάλα, ενώ και οι χρόνοι παράδοσης αρκετά πιεστικοί διότι η ναυτιλιακή εταιρεία επιθυμεί να βρίσκεται είτε εντός της υφιστάμενης οικονομικής πραγματικότητας , είτε αυτής που είναι υπό διαμόρφωση.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κελεύω δεν σημαίνει μόνο .....προστάζω-διατάζω

Αν ανατρέξουμε στην ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ, στο λήμμα Κελευστής, θα διαβάσουμε το παρακάτω: Η λέξη «κελευστής» προέρχεται από το ρήμα κελεύω (προστάζω) . Αν στον ίδιο δικτυακό τόπο, ανατρέξουμε στο λήμμα Κελεύω, θα διαβάσουμε: 1.   Παροτρύνω-παρακινώ      2.   Διατάζω –παραγγέλλω     3.   Ζητώ-αξιώνω     4.   Παρακαλώ-ικετεύω Επιχειρώντας μια βαθύτερη προσέγγιση του όρου κελεύω και του αντίστοιχου βαθμού στο πολεμικό ναυτικό, Κελευστής, ανατρέχουμε, που αλλού;  στην αρχαία ελληνική γραμματεία και φυσικά στον Ξενοφώντα. Η Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου, συγγραφεύς και ερευνήτρια ναυτικής ιστορίας, στο βιβλίο της , ΛΕΞΙΚΟ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΟΡΩΝ  και  στο σχετικό λήμμα για τον Κελευστή, αναφέρει επικαλούμενη ως πηγή, το έργο του Ξενοφώντα (ΞΕΝΟΦΩΝΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ 21,3) Οι μεν των κελευστών δύναται τοιαύτα λέγειν και ποιείν,ώστε ακονάν τας ψυχάς των ανθρώπων επί το εθελοντάς πονείν!!! Αφήνω...

Τεχνητος πνιγμος

Ο τεχνητος πνιγμος ειναι μια παλαιοτάτη τεχνικη ανακρισης-βασανισμου. Ο ανακρινομενος τοποθετειται με κλιση πανω σε μια στερεη επιφανεια , δενεται σφιχτα και εν συνεχεια τοποθετειται στο προσωπο του μια πετσετα . Η συνεχης ριψη νερου δημιουργει το φαινομενο που διακρινεται στην κατω δεξια μικρη φωτο . Αυτη η κατακλυση με νερο των κοιλοτητων του κεφαλιου που συνδεονται αμεσα με την διαδικασια της αναπνοης , προκαλει ασφυκτικο φαινομενο και οχι μονο (ταχυκαρδιες), τα οποια εχουν και ψυχολογικες προεκτασεις εφοσον το θυμα υποβληθει σε συνεχη διαδικασια τεχνητου πνιγμου. Μελετες εχουν δειξη οτι και μετα 10 χρονια απο την υποβολη στην διαδικασια του τεχνητου πνιγμου τα θυματα εμφανιζουν πλεον των ψυχολογικων επιπτωσεων  πονους στο κεφαλι και πνευμονικες -αναπνευστικες διαταραχες. Ο τεχνητος πνιγμος αποτελει κομματι της εκπαιδευσης των αμερικανικων ειδικων δυναμεων, ενω σαν τεχνικη βασανισμου και ανακρισης εχει χρησιμοποιηθει απο τους Γαλλους στην Αλγερια, τους Αγγλους στην β.Ιρλ...

Ocean rig CRETE and AMORGOS

  The Ocean Rig Crete and Ocean Rig Amorgos will be the most advanced of Ocean Rig UDW's ultradeepwater drillships when delivered in 2018 and 2019.      Νέα μέλη στον στόλο της Ελληνικής                   εταιρείας                                           Ocean Rig Crete 7 th  Generation New integrated Design Deep Water Drillship. Ocean Rig TBN #1 is a new build and will be completed in Q1 2018. The rig is being built at Samsung Heavy Industries Shipyard in South Korea. The rig has dual activity capabilities and design for drilling operations in water depths up to 3650 meters (12000 feet). The rig is Dynamic Positioned, DP Class 3. ...