H προετοιμασία
ενός πλοίου για την επιτυχή πρόληψη,
αποτροπή και εφόσον
απαιτηθεί αντιμετώπιση
απειλών και κινδύνων απαιτεί εξονυχιστικό
έλεγχο αυτού και
περιλαμβάνει,
τα κατασκευαστικά
χαρακτηριστικά του,
την λειτουργικότητα
του,
την επάνδρωση ,
την διοικητική
διαχείριση αυτού.
Για να επιτευχθεί
αυτό απαιτείται η συγκρότηση ομάδος
εργασίας η οποία να
αποτελείται από άτομα με διαφορετικές ειδικεύσεις και
εξειδικεύσεις.
Τα στάδια
προετοιμασίας ενός πλοίου μπορούμε να
τα χωρίσουμε σε δύο, ως κάτωθι.
Κατασκευαστικό
στάδιο
Επιχειρησιακό
στάδιο
Είναι κοινό μυστικό
στην Ναυτιλία, ότι υπάρχει μια υφέρπουσα,
άτυπη, σύγκρουση
ανάμεσα στις έννοιες
του SAFETY και του SECURITY.
Πράγματι, η
διαχωριστική γραμμή σε πολλές περιπτώσεις
δεν είναι ορατή και οι
υπερκαλύψεις της
μίας έναντι της άλλης αρκετά συχνές.
Αυτήν την υφέρπουσα
αντιπαλότητα καλείται να εξετάσει
σχολαστικά το
"SHIP SECURITY ASSESSMENT" για να
-εντοπίσει
τα σημεία τριβής και υπερκάλυψης
-τις απειλές
και κινδύνους με τις οποίες θα βρεθεί
αντιμέτωπο το πλοίο
-τις ιδιότητες,
ικανότητες, δυνατότητες και αδυναμίες
του πληρώματος
-τις οργανωτικές
και διοικητικές αδυναμίες της
διαχείρισης
-κάθε επιπλέον
κενό, αδυναμία ή ισχυρό σημείο το οποίο
θα προκύψει χρησιμοποιώντας
κάθε γνωστή
ή προσαρμοσμένη στο ναυπήγημα μέθοδο
μελέτης και αξιολόγησης
απειλών και
κινδύνων.
Πρωταρχικής
σημασίας και αξίας ενέργεια δεν μπορεί
να είναι άλλη από την επιτόπου,
επί του
ναυπηγήματος μελέτη αυτού, τόσο κατά την κατασκευή του όσο και κατά την
επιχειρησιακή του ζωή.1
Ο εντοπισμός και
η θεραπεία των κενών και αδυναμιών δεν
πρέπει να υπερβαίνει τις
οικονομικές
δυνατότητες της εταιρείας και θα πρέπει
να είναι προσαρμοσμένη, ειδικά η
θεραπεία,
εντός χρονικών ορίων τα οποία δεν θέτουν
εκτός αγοράς την διαθεσιμότητα
του
πλοίου.
Καταλήγοντας,
μπορούμε να ισχυριστούμε ότι η καλύτερη
χρονική στιγμή για τον
"ερματισμό"
του πλοίου με τα μέσα και μέτρα που θα
το καταστήσουν ικανό να
αντιμετωπίσει
απειλές και κινδύνους είναι κατά το
στάδιο της ναυπήγησης.
Ευελπιστούμε επομένως να δούμε νέα ναυπηγήματα με
ενσωματωμένη την θεωρία και
την
αποκτηθείσα εμπειρία SECURITY, αποκλείοντας με αυτόν τον τρόπο υφέρπουσες
αντιπαλότητες,
οικονομικές εκροές και χρονικές απώλειες.
1.
Είναι
γεγονός ότι τα οικονομικά μεγέθη που
σχετίζονται με νέες ναυπηγήσεις είναι
μεγάλα, ενώ και οι χρόνοι παράδοσης
αρκετά πιεστικοί διότι η ναυτιλιακή
εταιρεία επιθυμεί να βρίσκεται είτε
εντός της υφιστάμενης οικονομικής
πραγματικότητας
, είτε αυτής που είναι υπό διαμόρφωση.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου