Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ποιοτική ανάλυση κινδύνων στην ναυτιλία


Investigators with the National Transportation Safety Board say pilot fatigue, improper communication and other human factors contributed to a ship collision last year that sparked the largest...

Ποιοτική ανάλυση κινδύνου σε σχέση με τα αποτελέσματα που πηγάζουν από αυτήν.

Η ποιοτική ανάλυση ενός κινδύνου και τα αποτελέσματα/επιπτώσεις από την εκτόνωση του αποτελούν βασικό πυλώνα στην διαχείριση του Safety and Security ειδικά στον ναυτιλιακό τομέα.
Ιστορικό το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένη μορφή κινδύνου, μέθοδος και τεχνική εντοπισμού, παρακολούθησης , αντιμετώπισης και εξουδετέρωσης του τρόπου με τον οποίο προκύπτει, διατηρείται και εν τέλει εκδηλώνεται αποτελούν μερικές από τις βασικές παραμέτρους για την ποιοτική ανάλυση του.
Είμαστε επομένως υποχρεωμένοι να δημιουργήσουμε πίνακες δεδομένων και αγνώστων Χ, πάνω στους οποίους θα εργασθούμε για να μορφοποιήσουμε, μορφή και υφή στον "άγνωστο χ".
Η θεωρητική περιγραφή ενός κινδύνου εξαρτάται από την θέση τού προς μελέτη υποκειμένου μέσα στην λειτουργική αλυσίδα μη παραβλέποντας παράγοντες και παραμέτρους οι οποίες δεν έχουν άμεση σχέση και εμπλοκή με την φύση της λειτουργίας του.
Για παράδειγμα για μια βιομηχανική μονάδα σε μιά σεισμική περιοχή, για τα διάφορα υποσυστήματα που την συνιστούν, πρέπει να λαμβάνονται υπόψιν οι επιπτώσεις της σεισμικής δραστηριότητας αλλά και οι επιπτώσεις προς το γενικό και ειδικό περιβάλλον στο οποίο εμπεριέχεται η βιομηχανική μονάδα από αυτά.
Ένα ναυπήγημα με προδιαγραφές οι οποίες δεν συνάδουν με το περιβάλλον στο οποίο θα ζητήσουμε να λειτουργήσει αποτελεί πηγή δημιουργίας και εκδήλωσης κινδύνων, για το ναυπήγημα το πλήρωμα το γενικότερο θαλάσσιο, πιθανόν και παράκτιο, περιβάλλον.
Η πρακτική διαχείριση ενός κινδύνου, προκύπτει απο την ιστορική και θεωρητική επεξεργασία και ανάλυση αυτού.
Το μοντέλο διαχείρισης οφείλει να συνυπάρχει με πρακτικές άμεσα συνδεδεμένες με την υπάρχουσα διαθέσιμη τεχνολογία και τεχνογνωσία, έτσι ώστε οι εμπλεκόμενοι να διαθέτουν σε πρώτη ζήτηση όλο το απαιτούμενο υλικό, Software - Hardware - H.E , για την αποτελεσματική αντιμετώπιση των κινδύνων.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα το οποίο συναντάμε στην διαχείριση κινδύνου είναι αυτό το οποίο περικλείουν οι όροι Basic Player and Risky Star.
Υπάρχουν διαθέσιμα, αλλά προτείνεται και η δημιουργία ειδικών για κάθε περίσταση μοντέλων ανίχνευσης-εντοπισμού-αντιμετώπισης- εξουδετέρωσης απειλών και κινδύνων με γνώμονα την οικονομική διαθεσιμότητα και ικανότητα του ενδιαφερόμενου.
Η γενική συμβουλή είναι ότι αν κάτι ξεπερνά τις ικανότητες , δυνατότητες και διαθεσιμότητα οικονομικών -τεχνικών πόρων και προσωπικού να μην αναλαμβάνεται ή να μετατίθεται σε μελλοντικό χρόνο όποιας μορφής δραστηριότητα αφού οι απειλές και οι κίνδυνοι που πιθανόν εμπεριέχει θα βρουν πρόσφορο έδαφος εκδήλωσης.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τεχνητος πνιγμος

Ο τεχνητος πνιγμος ειναι μια παλαιοτάτη τεχνικη ανακρισης-βασανισμου. Ο ανακρινομενος τοποθετειται με κλιση πανω σε μια στερεη επιφανεια , δενεται σφιχτα και εν συνεχεια τοποθετειται στο προσωπο του μια πετσετα . Η συνεχης ριψη νερου δημιουργει το φαινομενο που διακρινεται στην κατω δεξια μικρη φωτο . Αυτη η κατακλυση με νερο των κοιλοτητων του κεφαλιου που συνδεονται αμεσα με την διαδικασια της αναπνοης , προκαλει ασφυκτικο φαινομενο και οχι μονο (ταχυκαρδιες), τα οποια εχουν και ψυχολογικες προεκτασεις εφοσον το θυμα υποβληθει σε συνεχη διαδικασια τεχνητου πνιγμου. Μελετες εχουν δειξη οτι και μετα 10 χρονια απο την υποβολη στην διαδικασια του τεχνητου πνιγμου τα θυματα εμφανιζουν πλεον των ψυχολογικων επιπτωσεων  πονους στο κεφαλι και πνευμονικες -αναπνευστικες διαταραχες. Ο τεχνητος πνιγμος αποτελει κομματι της εκπαιδευσης των αμερικανικων ειδικων δυναμεων, ενω σαν τεχνικη βασανισμου και ανακρισης εχει χρησιμοποιηθει απο τους Γαλλους στην Αλγερια, τους Αγγλους στην β.Ιρλανδι

Κελεύω δεν σημαίνει μόνο .....προστάζω-διατάζω

Αν ανατρέξουμε στην ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ, στο λήμμα Κελευστής, θα διαβάσουμε το παρακάτω: Η λέξη «κελευστής» προέρχεται από το ρήμα κελεύω (προστάζω) . Αν στον ίδιο δικτυακό τόπο, ανατρέξουμε στο λήμμα Κελεύω, θα διαβάσουμε: 1.   Παροτρύνω-παρακινώ      2.   Διατάζω –παραγγέλλω     3.   Ζητώ-αξιώνω     4.   Παρακαλώ-ικετεύω Επιχειρώντας μια βαθύτερη προσέγγιση του όρου κελεύω και του αντίστοιχου βαθμού στο πολεμικό ναυτικό, Κελευστής, ανατρέχουμε, που αλλού;  στην αρχαία ελληνική γραμματεία και φυσικά στον Ξενοφώντα. Η Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου, συγγραφεύς και ερευνήτρια ναυτικής ιστορίας, στο βιβλίο της , ΛΕΞΙΚΟ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΟΡΩΝ  και  στο σχετικό λήμμα για τον Κελευστή, αναφέρει επικαλούμενη ως πηγή, το έργο του Ξενοφώντα (ΞΕΝΟΦΩΝΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ 21,3) Οι μεν των κελευστών δύναται τοιαύτα λέγειν και ποιείν,ώστε ακονάν τας ψυχάς των ανθρώπων επί το εθελοντάς πονείν!!! Αφήνω την μετάφραση για τους αναγνώστες για  να ξεσκονίσουν επί τη ευκαιρί

στρατηγός Οικονομάκος Μιχαήλ +

Η ελληνική ιστορία βρίθει μυστικών και κεκαλυμμένων πτυχών. Μια από τις ελάχιστα γνωστές στο ευρύ κοινό είναι η ιστορία του αειμνήστου στρατηγού Οικονομάκου Μιχαήλ. Η πολεμική του συμμετοχή - δράση όπως και η επιτελική και διδακτική μεγάλη. Από την βόρειο Αφρική , τον ελληνικό εμφύλιο,την Κορέα,επιτελάρχης σε γερμανική τεθωρακισμένη μεραρχία στα πλαίσια του ΝΑΤΟ, Κύπρο , 20η τεθωρακισμένη, σχολή πολέμου...... Ο αείμνηστος ήταν εκείνος ο οποίος εισηγήθηκε και ανέμενε με αναμμένες τις μηχανές των αρμάτων την κατάληψη του τουρκικού προγεφυρώματος στο Κάραγατς. Ο σκοπός αυτού του μικρού αφιερώματος είναι διτός¨ Αφενός η περιγραφή του σκηνικού για το Κάραγατς και αφετέρου η περιγραφή από το βιβλίο του στρατηγού, ένα από τα πολλά που έγραψε,ενός περιστατικού στον τομέα της βορείου Αφρικής από την γερμανική οπτική και ενδιαφέρον. Καραγατς. Η τουρκική απόβαση στην μεγαλόνησο καλά κρατεί. Ο Οικονομάκος διοικεί την 21 πρώτη τεθωρακισμένη ταξιαρχία, την οποία προωθεί στην