Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Aναγνωρίζοντας την Εργασιακή κόπωση επί του πλοίου


Η αναγνώριση και θεραπεία της εργασιακής κόπωσης, διεθνώς γνωστής ώς FATIQUE, αποτελεί πρώτιστο μέλημα τόσο του πληρώματος του πλοίου όσο και των στελεχών της ναυτιλιακής εταιρείας.
Η αναγνώριση των συμπτωμάτων τα οποία οδηγούν στην εργασιακή κόπωση προλαμβάνει σειρά αστοχιών οι οποίες μπορεί να οδηγήσουν σε ατυχήματα και δυστυχήματα όπως έχει αποδείξει η εμπειρία από την μελέτη αυτών.
Σε γενικές γραμμές η "Εργασιακή Κόπωση" προκαλεί ψυχολογική και πνευματική αποδιοργάνωση, μειώνοντας τους χρόνους ανταπόκρισης σε εξωτερικά ερεθίσματα με μη αποδεκτές ή καταστροφικές αποφάσεις και αντιδράσεις έναντι αυτών.

Η απουσία ύπνου,
η κακή ποιότητα του ύπνου,
η ανεπαρκής διάρκεια ανάπαυσης μεταξύ εργασιακών περιόδων,
το στρες,
η μονοτονία του εργασιακού μοτίβου και αντικειμένου,
ήχοι και δονήσεις,
οι "κινήσεις" του πλοίου,
η διατροφή (ποσότητα ποιότητα,συχνότητα), συνθήκες υγιεινής,
χρήση ουσιών,
υψηλές εργασιακές απαιτήσεις,
αποτελούν γενεσιουργές αιτίες "Εργασιακής Κόπωσης" οι οποίες εμφανίζονται σε διαφορετικό βαθμό και συχνότητα από άτομο και άτομο.

Η αναγνώριση, αντιμετώπιση και θεραπεία συμπτωμάτων Εργασιακής Κόπωσης δεν αφορά μόνο το Safety αλλά και το Security επί του πλοίου.
Προσωπικό το οποίο είναι επιφορτισμένο με την διαχείριση και εφαρμογή του Security επί του πλοίου, εφόσον έχει καταληφθεί από "Εργασιακή Κόπωση" δεν μπορεί να αντιληφθεί και επεξεργαστεί τις απειλές και κινδύνους που σχετίζονται με το SECURITY του πλοίου.
Για το προσωπικό αυτής της κατηγορίας είναι απαραίτητη η προετοιμασία και εξοικείωση του με την γενική και ειδική δομή και λειτουργικότητα του πλοίου πρός αποφυγή μιας εκ των σημαντικότερων απειλών που ονομάζεται "απάθεια - apathy"
Στον τομέα αυτόν μια απο τις πλέον γνωστές εργασίες είναι των:
Parker - Hubinet - Green - Sargent and Boyd : A syrvey of the health , stress, and fatique of Australian seafarers

Ο σχεδιασμός και η κατασκευή πλοίων για τα οποία υπάρχουν πρόνοιες ως προς την ολιστική διαχείριση επιπέδων θορύβου, διατοιχισμού, πλεύσης, σε συνδυασμό με ένα ισχυρό και πολύπλευρο μοντέλο διαχείρισης προσωπικού συμβάλλει στην μείωση -ελαχιστοποίηση της έκθεσης στα συμπτώματα και της επιπτώσεις της "Εργασιακής Κόπωσης"

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κελεύω δεν σημαίνει μόνο .....προστάζω-διατάζω

Αν ανατρέξουμε στην ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ, στο λήμμα Κελευστής, θα διαβάσουμε το παρακάτω: Η λέξη «κελευστής» προέρχεται από το ρήμα κελεύω (προστάζω) . Αν στον ίδιο δικτυακό τόπο, ανατρέξουμε στο λήμμα Κελεύω, θα διαβάσουμε: 1.   Παροτρύνω-παρακινώ      2.   Διατάζω –παραγγέλλω     3.   Ζητώ-αξιώνω     4.   Παρακαλώ-ικετεύω Επιχειρώντας μια βαθύτερη προσέγγιση του όρου κελεύω και του αντίστοιχου βαθμού στο πολεμικό ναυτικό, Κελευστής, ανατρέχουμε, που αλλού;  στην αρχαία ελληνική γραμματεία και φυσικά στον Ξενοφώντα. Η Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου, συγγραφεύς και ερευνήτρια ναυτικής ιστορίας, στο βιβλίο της , ΛΕΞΙΚΟ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΟΡΩΝ  και  στο σχετικό λήμμα για τον Κελευστή, αναφέρει επικαλούμενη ως πηγή, το έργο του Ξενοφώντα (ΞΕΝΟΦΩΝΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ 21,3) Οι μεν των κελευστών δύναται τοιαύτα λέγειν και ποιείν,ώστε ακονάν τας ψυχάς των ανθρώπων επί το εθελοντάς πονείν!!! Αφήνω...

Τεχνητος πνιγμος

Ο τεχνητος πνιγμος ειναι μια παλαιοτάτη τεχνικη ανακρισης-βασανισμου. Ο ανακρινομενος τοποθετειται με κλιση πανω σε μια στερεη επιφανεια , δενεται σφιχτα και εν συνεχεια τοποθετειται στο προσωπο του μια πετσετα . Η συνεχης ριψη νερου δημιουργει το φαινομενο που διακρινεται στην κατω δεξια μικρη φωτο . Αυτη η κατακλυση με νερο των κοιλοτητων του κεφαλιου που συνδεονται αμεσα με την διαδικασια της αναπνοης , προκαλει ασφυκτικο φαινομενο και οχι μονο (ταχυκαρδιες), τα οποια εχουν και ψυχολογικες προεκτασεις εφοσον το θυμα υποβληθει σε συνεχη διαδικασια τεχνητου πνιγμου. Μελετες εχουν δειξη οτι και μετα 10 χρονια απο την υποβολη στην διαδικασια του τεχνητου πνιγμου τα θυματα εμφανιζουν πλεον των ψυχολογικων επιπτωσεων  πονους στο κεφαλι και πνευμονικες -αναπνευστικες διαταραχες. Ο τεχνητος πνιγμος αποτελει κομματι της εκπαιδευσης των αμερικανικων ειδικων δυναμεων, ενω σαν τεχνικη βασανισμου και ανακρισης εχει χρησιμοποιηθει απο τους Γαλλους στην Αλγερια, τους Αγγλους στην β.Ιρλ...

Ocean rig CRETE and AMORGOS

  The Ocean Rig Crete and Ocean Rig Amorgos will be the most advanced of Ocean Rig UDW's ultradeepwater drillships when delivered in 2018 and 2019.      Νέα μέλη στον στόλο της Ελληνικής                   εταιρείας                                           Ocean Rig Crete 7 th  Generation New integrated Design Deep Water Drillship. Ocean Rig TBN #1 is a new build and will be completed in Q1 2018. The rig is being built at Samsung Heavy Industries Shipyard in South Korea. The rig has dual activity capabilities and design for drilling operations in water depths up to 3650 meters (12000 feet). The rig is Dynamic Positioned, DP Class 3. ...