Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ναυτιλιακή Ασφάλεια



Ο χώρος της Ναυτιλίας δικαίως θεωρείται και εκλαμβάνεται ως ο πλέον ανταγωνιστικός, απαιτητικός και απρόβλεπτος επιχειρηματικός χώρος.
Αν και η περιγραφή - προσέγγιση της ναυτιλιακής δραστηριότητας, εφεξής ναυτιλίας για το παρόν κείμενο, γίνεται συνήθως με τεχνοκρατικούς όρους, εντούτοις η ναυτιλία εμπεριέχει συναισθηματικά, "ανθρώπινα" στοιχεία από τα οποία η αποστασιοποίηση δεν είναι εφικτή.
Αυτό έγινε κατανοητό κατά την διάρκεια ναυτιλιακού συνεδρίου το οποίο διοργανώθηκε το 1989 στο Hong -Kong και στο οποίο τέθηκε ευθαρσώς το ερώτημα.
Τι είναι η Ναυτιλία ;
Η απάντηση, δόθηκε από σύνεδρο και περιείχε τα στοιχεία του ρεαλισμού, του συναισθηματισμού, την "ανθρώπινη" διάσταση της ναυτιλίας.
Ο κοινούς νους και η λογοτεχνική πέννα έχουν δημιουργήσει μια ουτοπική εικόνα για την ναυτιλία.
Αν απογυμνώσουμε αυτήν την εικόνα, απομένει πόνος - ταραχή - απώλεια, ψυχική και πνευματική βάσανος , εν τέλει, σωματική κατάρρευση.
Αυτή είναι η ναυτιλία!
Ο Κάρλ Φιλίππ Γκότλιμπ φον Κλαούζεβιτς και στο δοκίμιο του, ΠΕΡΙ ΠΟΛΕΜΟΥ, είναι εξόχως καυστικός.
Να λυπάσαι τον στρατιώτη που σέρνεται πίσω από διαταγές.
Ο αξιωματικός, είναι καταδικασμένος!
Η Ναυτιλία, αρνείται πεισματικά εδώ και χιλιετίες να χαλιναγωγηθεί.
Τολμά, εφευρίσκει, ανακαλύπτει, δημιουργεί!
Βρίσκεται στην πρωτοπορία της οικονομικής ανάπτυξης και ευμάρειας, συνιστώντας οδηγό και φαροφύλακα αξιών και προσδοκιών.
Αναπόφευκτος ο πόνος, η ψυχοπνευματική δοκιμασία, για κάποιους η κατάρρευση.
Στην Ναυτιλία μένουν οι πλέον δυνατοί.
Μια δύναμη, η οποία διαμορφώνεται, αναπτύσσεται και διατηρείται μέσα από μακροχρόνιες διεργασίες, συγκρούσεις, αντιπαλότητες, επιτυχίες και αποτυχίες.
Σε αυτήν την Τιτάνια μάχη επιβίωσης και επικράτησης, οι αντιξοότητες μεταφράζονται ως Απειλές και Κίνδυνοι που  εκπορεύονται  από

Περιβαλλοντικές
Οικονομικές
Τεχνολογικές
Κοινωνικές και
Γεωστρατηγικές αιτίες.


Δεκάδες παράμετροι, αισθητοί και ορατοί πλαισιωμένοι από αναρίθμητους μη ορατούς και αισθητούς υπεισέρχονται στην διαμόρφωση του τελικού δίπολου
Απειλή - Κίνδυνος, καθιστώντας επιτακτική την ανάγκη διαμόρφωσης μηχανισμών καταλλήλων για τον εντοπισμό, παρακολούθηση, αποφυγή, αποτροπή τους, εν τέλει την αντιμετώπιση τους με μηδενικές ή τις ελάχιστες απώλειες.
Οι παράμετροι οι οποίες συμμετέχουν στην τελική σύνθεση του επισφαλούς περιβάλλοντος, είναι αποτέλεσμα αιτιακών, χρονικών και χωρικών σχέσεων.
Μια σεισμική ή ηφαιστειακή δραστηριότητα, μπορεί να περιορίσει ή και να διακόψει μια συγκεκριμένη ναυτιλιακή δραστηριότητα. Φόρτωση - Εκφόρτωση
Μια πολεμική σύγκρουση μπορεί να ενεργοποιήσει τρομοκρατικά και εγκληματικά στοιχεία καθιστώντας ναυτιλιακούς διαύλους και λιμένες επικίνδυνους και απαγορευτικούς.
Η απουσία πρεσβευτικών ή προξενικών αρχών μπορεί να προκαλέσει χρονικές καθυστερήσεις.
Η προμήθεια τροφίμων και ανταλλακτικών μπορεί να μην είναι εφικτή ή σε μερικές περιπτώσεις όπως αυτή του νερού, να περικλείει κινδύνους για την υγεία των πληρωμάτων με πολλαπλές επιπτώσεις.
Η περίπτωση του πόσιμου ύδατος είναι λίαν ενδιαφέρουσα περίπτωση αφού αυτό το φυσικό αγαθό, μπορεί να περικλείει πληθώρα, τοξικών και παθογόνων στοιχείων για τα οποία απαιτείται επαγρύπνηση και ποιοτικός έλεγχος.
Είναι δε χαρακτηριστική η πληθώρα των απειλών και κινδύνων τους οποίους περικλείει το πόσιμο νερό.
Για να το διαπιστώσουμε αυτό αρκεί να συμβουλευτούμε την λίστα ποιοτικού ελέγχου πόσιμου ύδατος, η οποία περιλαμβάνει έλεγχο τουλάχιστον 68 τοξικών, μικροβιολογικών, φυτοφαρμάκων και πτητικών οργανικών ενώσεων που είναι πιθανόν να περιέχονται σε αυτό, χωρίς ο αριθμός 68 να είναι περιοριστικός.


Άγνωστες ασθένειες, σχεδιαστικές , κατασκευαστικές και λειτουργικές αδυναμίες και αστοχίες πλωτών και επάκτιων μέσων, συνιστούν πηγές απειλών και κινδύνων.
Οργανικές και διοικητικές ελλείψεις, αδυναμίες, αστοχίες, διαφθορά του προσωπικού, των συνεργατών,των προμηθευτών των αντιπροσώπων της Ναυτιλιακής επιχείρησης.
Ό εντοπισμός, η αναγνώριση και αντιμετώπιση αυτών των απειλών- κινδύνων, αποτελεί πραγματική πρόκληση για το διοικητικό και οργανωτικό μοντέλο της Ναυτιλίας απαιτώντας υψηλή ταχύτητα αντιμετώπισης και ισχυρή απορροφητικότητα των όποιων κραδασμών τυχόν προκάλεσαν η ενδέχεται να προκαλέσουν.
Εν κατακλείδι, η Ναυτιλιακή Ασφάλεια είναι ένας πολυμορφικός υπέρ-σύνθετος τομέας ο οποίος απαιτεί σχολαστική ενασχόληση, η δε διάθεση πόρων και προσωπικού πρέπει να γίνεται με γνώμονα το ταχύτερο, αποδοτικότερο και ανθεκτικότερο στις μεταλλάξεις αποτέλεσμα, το οποίο εν τέλει αντανακλάται στην γενική και ειδική εικόνα της Ναυτιλίας και της ναυτιλιακής επιχείρησης ως κοινωνική και επιχειρηματική δραστηριότητα!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κελεύω δεν σημαίνει μόνο .....προστάζω-διατάζω

Αν ανατρέξουμε στην ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ, στο λήμμα Κελευστής, θα διαβάσουμε το παρακάτω: Η λέξη «κελευστής» προέρχεται από το ρήμα κελεύω (προστάζω) . Αν στον ίδιο δικτυακό τόπο, ανατρέξουμε στο λήμμα Κελεύω, θα διαβάσουμε: 1.   Παροτρύνω-παρακινώ      2.   Διατάζω –παραγγέλλω     3.   Ζητώ-αξιώνω     4.   Παρακαλώ-ικετεύω Επιχειρώντας μια βαθύτερη προσέγγιση του όρου κελεύω και του αντίστοιχου βαθμού στο πολεμικό ναυτικό, Κελευστής, ανατρέχουμε, που αλλού;  στην αρχαία ελληνική γραμματεία και φυσικά στον Ξενοφώντα. Η Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου, συγγραφεύς και ερευνήτρια ναυτικής ιστορίας, στο βιβλίο της , ΛΕΞΙΚΟ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΟΡΩΝ  και  στο σχετικό λήμμα για τον Κελευστή, αναφέρει επικαλούμενη ως πηγή, το έργο του Ξενοφώντα (ΞΕΝΟΦΩΝΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ 21,3) Οι μεν των κελευστών δύναται τοιαύτα λέγειν και ποιείν,ώστε ακονάν τας ψυχάς των ανθρώπων επί το εθελοντάς πονείν!!! Αφήνω...

Τεχνητος πνιγμος

Ο τεχνητος πνιγμος ειναι μια παλαιοτάτη τεχνικη ανακρισης-βασανισμου. Ο ανακρινομενος τοποθετειται με κλιση πανω σε μια στερεη επιφανεια , δενεται σφιχτα και εν συνεχεια τοποθετειται στο προσωπο του μια πετσετα . Η συνεχης ριψη νερου δημιουργει το φαινομενο που διακρινεται στην κατω δεξια μικρη φωτο . Αυτη η κατακλυση με νερο των κοιλοτητων του κεφαλιου που συνδεονται αμεσα με την διαδικασια της αναπνοης , προκαλει ασφυκτικο φαινομενο και οχι μονο (ταχυκαρδιες), τα οποια εχουν και ψυχολογικες προεκτασεις εφοσον το θυμα υποβληθει σε συνεχη διαδικασια τεχνητου πνιγμου. Μελετες εχουν δειξη οτι και μετα 10 χρονια απο την υποβολη στην διαδικασια του τεχνητου πνιγμου τα θυματα εμφανιζουν πλεον των ψυχολογικων επιπτωσεων  πονους στο κεφαλι και πνευμονικες -αναπνευστικες διαταραχες. Ο τεχνητος πνιγμος αποτελει κομματι της εκπαιδευσης των αμερικανικων ειδικων δυναμεων, ενω σαν τεχνικη βασανισμου και ανακρισης εχει χρησιμοποιηθει απο τους Γαλλους στην Αλγερια, τους Αγγλους στην β.Ιρλ...

Ocean rig CRETE and AMORGOS

  The Ocean Rig Crete and Ocean Rig Amorgos will be the most advanced of Ocean Rig UDW's ultradeepwater drillships when delivered in 2018 and 2019.      Νέα μέλη στον στόλο της Ελληνικής                   εταιρείας                                           Ocean Rig Crete 7 th  Generation New integrated Design Deep Water Drillship. Ocean Rig TBN #1 is a new build and will be completed in Q1 2018. The rig is being built at Samsung Heavy Industries Shipyard in South Korea. The rig has dual activity capabilities and design for drilling operations in water depths up to 3650 meters (12000 feet). The rig is Dynamic Positioned, DP Class 3. ...