Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ACX CRYSTAL – USS FITZGERALD


 Διευκρινίζουμε ότι τα στοιχεία που θα παραθέσουμε προέρχονται απο ανοιχτές πηγές.

Η σύγκρουση ενός πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με ενα πολεμικό πλοίο το οποίο ανήκει στον 7ον αμερικανικό στόλο και ο οποίος διαθέτει ναυτική βάση και στην Ιαπωνία, δεν αποτελεί μοναδικό γεγονός.

Η σύγκρουση του USS PORTER πριν μερικά χρόνια στα στενά του Ορμούζ με πλοίο μεταφοράς πετρελαιοειδών η οποία περιορίσθηκε σε υλικές ζημιές καθώς και αυτή της σύγκρουσης USS Lake Champlain με κορεατικό αλιευτικό είναι μερικά χαρακτηριστικά περιστατικά.

Η διερεύνηση για το τελευταίο δυστύχημα είναι σε εξέλιξη, εκείνο όμως το στοιχείο που τονίζεται, είναι μια απότομη αλλαγή πορείας η οποία έχει καταγραφεί, μια αλλαγή πορείας 180 μοιρών σε σχέση με την πορεία που ακολουθούσε το κοντέινερ.

Οι διερευνητές σε αυτές τις περιπτώσεις ακολουθούν ενα συγκεκριμένο διαδικαστικό για να σκιαγραφήσουν το τρίπτυχο...πριν κατά και μετά το συμβάν, σκιαγράφηση η οποία θα οδηγήσει σε συμπέρασματα και οδηγίες για μελλοντική χρήση.

Επιχειρώντας μια παράλληλη διερεύνηση θα εστιάσουμε στο ACX CRYSTAL σε μερικά χαρακτηριστικά στοιχεία που συνδέονται με αυτό και τα οποία όπως προείπαμε προέρχονται απο ανοιχτές πηγές.

Γεγονός είναι ότι τα πολεμικά πλοία έχουν την τεχνολογική ικανότητα να κρύβονται απο τα συμβατικού τύπου ραντάρ των λοιπών πλοίων.

Στην βάση του ανωτέρω ακόμα και μια κουκίδα στο ραντάρ του εμπορικού χωρίς να την συνοδεύουν περαιτέρω στοιχεία, μπορεί να κινητοποιήσει την γέφυρα η οποία με οπτικά, ακουστικά και τηλεπικοινωνικά μέσα προσπαθεί και μπορεί να πετύχη αντίδραση-αναγνώριση του στίγματος.

Αυτά βεβαιώς με την παραδοχή ότι η γέφυρα είναι σε εγρήγορση, δεν υπερ-απασχολέιται με αλλότρια εργασία και είναι σε θέση σωματικά και ψυχοπνευματικά να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της.

Μεσω του καναλιού 16, η συνήθης τακτική είναι ...πλοίο τάδε καλεί πλοίο που βρίσκεται στις συντεταγμένες ….

Αν δεν υπάρχει απάντηση, πάσης μορφής και υφής, τότε ο αξιωματικός υπηρεσίας και ανάλογα των οδηγιών πού έχει απο τον πλοίαρχο του πλοίου, μπορεί να προβεί σε μερική αλλαγή πορείας για να παρακάμψει το άγνωστο στίγμα, ή και να κινητοποιήση το υπόλοπο πλήρωμα...

Φυσικά, άξιο απορίας είναι το γεγονός πως ενα πολεμικό πλοίο με τα συστήματα ραντάρ που διαθέτει δεν αξιολόγησε την πορεία του εμπορικού ως πορεία σύγκρουσης και δεν προέβη σε διορθωτικές κινήσεις για την αποφυγή της.

Βέβαια η πραγματικότητα έχει αποδείξει ότι αυτή ξεπερνά κάθε φαντασία και ότι η πρώτη εξυφαίνει καταστάσεις που ο ανθρώπινος νούς αδυνατεί να συλλάβει.
Λογικό επομένως η διερεύνηση να μην στηρίζεται σε Λογικές προσεγγίσεις και πρακτικές.

Μεχρι στιγμής, ενδεικτικά πάντοτε , δεν γνωρίζουμε:

Αν το πλήρωμα του εμπορικού αντελήφθη το πολεμικό είτε ηλεκτρονικά είτε δια γυμνού οφθαλμού.

Αν το πολεμικό είχε τουλάχιστον αναμένα φώτα πορείας.

Αν έγιναν οπτικές -ηχητικές προειδοποιήσεις ή μέσω του VHF16 κλήσεις προς το πολεμικό.

Αν η πορεία του εμπορικού προς τον λιμένα του Τόκυο ήταν η ενδεδειγμένη αφου στην περιοχή υπάρχουν συγκεκριμένοι δίαυλοι εισόδου -εξόδου προς τον λιμένα Τόκυο.

Πότε επικοινώνησε τελευταία φορά το εμπορικό με το Τόκυο.

Απο τα στοιχεία που υπάρχουν στην διάθεση μας προκύπτει ότι στο πρόσφατο παρελθόν, το εμπορικό πλοίο είχε δεχθεί ελέγχους και παρατηρήσεις που αφορούσαν και τα συστήματα ναυσιπλοίας του, ειδικά το ECDIS ,  ενω στον τελευταίο έλεγχο με ημερομηνία 24 Μαρτίου 2017 καταγράφησαν παραβάσεις στην κατανομή ωρών εργασίας και ανάπαυσης του προσωπικού.

Μια σημαντική παρατήρηση η οποία μπορεί να συνδέεται με την στροφή των 180 μοιρών που επιχείρησε το πλοίο...

Εν κατακλείδι και μέχρι ανακοινώσεως των αποτελεσμάτων της διερεύνησης, αυτή θα πρέπει μεταξύ άλλων να προτρέψει για μελλοντική εφαρμογή:

Την αυστηρότερη εφαρμογή του ωραρίου εργασίας-ανάπαυσης.

Την υποχρέωση των πολεμικών να συμπεριφέρονται με κανόνες συμβατικής πλεύσης  εφόσον κινούνται σε εμπορικές ζώνες και διαύλους.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κελεύω δεν σημαίνει μόνο .....προστάζω-διατάζω

Αν ανατρέξουμε στην ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ, στο λήμμα Κελευστής, θα διαβάσουμε το παρακάτω: Η λέξη «κελευστής» προέρχεται από το ρήμα κελεύω (προστάζω) . Αν στον ίδιο δικτυακό τόπο, ανατρέξουμε στο λήμμα Κελεύω, θα διαβάσουμε: 1.   Παροτρύνω-παρακινώ      2.   Διατάζω –παραγγέλλω     3.   Ζητώ-αξιώνω     4.   Παρακαλώ-ικετεύω Επιχειρώντας μια βαθύτερη προσέγγιση του όρου κελεύω και του αντίστοιχου βαθμού στο πολεμικό ναυτικό, Κελευστής, ανατρέχουμε, που αλλού;  στην αρχαία ελληνική γραμματεία και φυσικά στον Ξενοφώντα. Η Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου, συγγραφεύς και ερευνήτρια ναυτικής ιστορίας, στο βιβλίο της , ΛΕΞΙΚΟ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΟΡΩΝ  και  στο σχετικό λήμμα για τον Κελευστή, αναφέρει επικαλούμενη ως πηγή, το έργο του Ξενοφώντα (ΞΕΝΟΦΩΝΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ 21,3) Οι μεν των κελευστών δύναται τοιαύτα λέγειν και ποιείν,ώστε ακονάν τας ψυχάς των ανθρώπων επί το εθελοντάς πονείν!!! Αφήνω την μετάφραση για τους αναγνώστες για  να ξεσκονίσουν επί τη ευκαιρί

Τεχνητος πνιγμος

Ο τεχνητος πνιγμος ειναι μια παλαιοτάτη τεχνικη ανακρισης-βασανισμου. Ο ανακρινομενος τοποθετειται με κλιση πανω σε μια στερεη επιφανεια , δενεται σφιχτα και εν συνεχεια τοποθετειται στο προσωπο του μια πετσετα . Η συνεχης ριψη νερου δημιουργει το φαινομενο που διακρινεται στην κατω δεξια μικρη φωτο . Αυτη η κατακλυση με νερο των κοιλοτητων του κεφαλιου που συνδεονται αμεσα με την διαδικασια της αναπνοης , προκαλει ασφυκτικο φαινομενο και οχι μονο (ταχυκαρδιες), τα οποια εχουν και ψυχολογικες προεκτασεις εφοσον το θυμα υποβληθει σε συνεχη διαδικασια τεχνητου πνιγμου. Μελετες εχουν δειξη οτι και μετα 10 χρονια απο την υποβολη στην διαδικασια του τεχνητου πνιγμου τα θυματα εμφανιζουν πλεον των ψυχολογικων επιπτωσεων  πονους στο κεφαλι και πνευμονικες -αναπνευστικες διαταραχες. Ο τεχνητος πνιγμος αποτελει κομματι της εκπαιδευσης των αμερικανικων ειδικων δυναμεων, ενω σαν τεχνικη βασανισμου και ανακρισης εχει χρησιμοποιηθει απο τους Γαλλους στην Αλγερια, τους Αγγλους στην β.Ιρλανδι

Ocean rig CRETE and AMORGOS

  The Ocean Rig Crete and Ocean Rig Amorgos will be the most advanced of Ocean Rig UDW's ultradeepwater drillships when delivered in 2018 and 2019.      Νέα μέλη στον στόλο της Ελληνικής                   εταιρείας                                           Ocean Rig Crete 7 th  Generation New integrated Design Deep Water Drillship. Ocean Rig TBN #1 is a new build and will be completed in Q1 2018. The rig is being built at Samsung Heavy Industries Shipyard in South Korea. The rig has dual activity capabilities and design for drilling operations in water depths up to 3650 meters (12000 feet). The rig is Dynamic Positioned, DP Class 3. Specifications GENERAL Unit name