Διευκρινίζουμε ότι τα
στοιχεία που θα παραθέσουμε προέρχονται
απο ανοιχτές πηγές.
Η σύγκρουση ενός πλοίου
μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με ενα
πολεμικό πλοίο το οποίο ανήκει στον 7ον
αμερικανικό στόλο και ο οποίος διαθέτει
ναυτική βάση και στην Ιαπωνία, δεν
αποτελεί μοναδικό γεγονός.
Η σύγκρουση του USS PORTER
πριν μερικά χρόνια στα στενά του Ορμούζ
με πλοίο μεταφοράς πετρελαιοειδών η
οποία περιορίσθηκε σε υλικές ζημιές
καθώς και αυτή της σύγκρουσης USS Lake
Champlain με κορεατικό αλιευτικό είναι
μερικά χαρακτηριστικά περιστατικά.
Η διερεύνηση για το
τελευταίο δυστύχημα είναι σε εξέλιξη,
εκείνο όμως το στοιχείο που τονίζεται,
είναι μια απότομη αλλαγή πορείας η οποία
έχει καταγραφεί, μια αλλαγή πορείας 180
μοιρών σε σχέση με την πορεία που
ακολουθούσε το κοντέινερ.
Οι διερευνητές σε αυτές
τις περιπτώσεις ακολουθούν ενα
συγκεκριμένο διαδικαστικό για να
σκιαγραφήσουν το τρίπτυχο...πριν κατά
και μετά το συμβάν, σκιαγράφηση η οποία
θα οδηγήσει σε συμπέρασματα και οδηγίες
για μελλοντική χρήση.
Επιχειρώντας μια
παράλληλη διερεύνηση θα εστιάσουμε στο ACX CRYSTAL σε μερικά
χαρακτηριστικά στοιχεία που συνδέονται
με αυτό και τα οποία όπως προείπαμε
προέρχονται απο ανοιχτές πηγές.
Γεγονός είναι ότι τα
πολεμικά πλοία έχουν την τεχνολογική
ικανότητα να κρύβονται απο τα συμβατικού
τύπου ραντάρ των λοιπών πλοίων.
Στην βάση του ανωτέρω
ακόμα και μια κουκίδα στο ραντάρ του
εμπορικού χωρίς να την συνοδεύουν
περαιτέρω στοιχεία, μπορεί να κινητοποιήσει
την γέφυρα η οποία με οπτικά, ακουστικά
και τηλεπικοινωνικά μέσα προσπαθεί και
μπορεί να πετύχη αντίδραση-αναγνώριση
του στίγματος.
Αυτά βεβαιώς με την
παραδοχή ότι η γέφυρα είναι σε εγρήγορση,
δεν υπερ-απασχολέιται με αλλότρια
εργασία και είναι σε θέση σωματικά και
ψυχοπνευματικά να ανταποκριθεί στις
υποχρεώσεις της.
Μεσω του καναλιού 16, η
συνήθης τακτική είναι ...πλοίο τάδε καλεί
πλοίο που βρίσκεται στις συντεταγμένες
….
Αν δεν υπάρχει
απάντηση, πάσης μορφής και υφής, τότε ο
αξιωματικός υπηρεσίας και ανάλογα των
οδηγιών πού έχει απο τον πλοίαρχο του
πλοίου, μπορεί να προβεί σε μερική αλλαγή
πορείας για να παρακάμψει το άγνωστο
στίγμα, ή και να κινητοποιήση το υπόλοπο
πλήρωμα...
Φυσικά, άξιο απορίας
είναι το γεγονός πως ενα πολεμικό πλοίο
με τα συστήματα ραντάρ που διαθέτει δεν
αξιολόγησε την πορεία του εμπορικού ως
πορεία σύγκρουσης και δεν προέβη σε
διορθωτικές κινήσεις για την αποφυγή
της.
Βέβαια η πραγματικότητα
έχει αποδείξει ότι αυτή ξεπερνά κάθε
φαντασία και ότι η πρώτη εξυφαίνει
καταστάσεις που ο ανθρώπινος νούς
αδυνατεί να συλλάβει.
Λογικό επομένως η
διερεύνηση να μην στηρίζεται σε Λογικές
προσεγγίσεις και πρακτικές.
Μεχρι στιγμής, ενδεικτικά
πάντοτε , δεν γνωρίζουμε:
Αν το πλήρωμα του
εμπορικού αντελήφθη το πολεμικό είτε
ηλεκτρονικά είτε δια γυμνού οφθαλμού.
Αν το πολεμικό είχε
τουλάχιστον αναμένα φώτα πορείας.
Αν έγιναν οπτικές
-ηχητικές προειδοποιήσεις ή μέσω του
VHF16 κλήσεις προς το πολεμικό.
Αν η πορεία του εμπορικού
προς τον λιμένα του Τόκυο ήταν η
ενδεδειγμένη αφου στην περιοχή υπάρχουν
συγκεκριμένοι δίαυλοι εισόδου -εξόδου
προς τον λιμένα Τόκυο.
Πότε επικοινώνησε
τελευταία φορά το εμπορικό με το Τόκυο.
Απο τα στοιχεία που
υπάρχουν στην διάθεση μας προκύπτει
ότι στο πρόσφατο παρελθόν, το εμπορικό
πλοίο είχε δεχθεί ελέγχους και παρατηρήσεις
που αφορούσαν και τα συστήματα ναυσιπλοίας
του, ειδικά το ECDIS , ενω στον τελευταίο
έλεγχο με ημερομηνία 24 Μαρτίου 2017
καταγράφησαν παραβάσεις στην κατανομή
ωρών εργασίας και ανάπαυσης του
προσωπικού.
Μια σημαντική παρατήρηση
η οποία μπορεί να συνδέεται με την στροφή
των 180 μοιρών που επιχείρησε το πλοίο...
Εν κατακλείδι και μέχρι
ανακοινώσεως των αποτελεσμάτων της
διερεύνησης, αυτή θα πρέπει μεταξύ άλλων
να προτρέψει για μελλοντική εφαρμογή:
Την αυστηρότερη εφαρμογή
του ωραρίου εργασίας-ανάπαυσης.
Την υποχρέωση των
πολεμικών να συμπεριφέρονται με κανόνες
συμβατικής πλεύσης εφόσον κινούνται σε εμπορικές
ζώνες και διαύλους.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου