Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πειρατεία ή Πολεμική ενέργεια ; “ 2ον ”


Η ραγδαία αύξηση της Σομαλικής πειρατείας απο το 2005 η οποία συνάντησε το υψηλότερον της αποδόσης της το 2010, στιγμάτισε την ναυτιλιακή οικογένεια, πλέον της οικονομικής αιμορραγίας, με το αίμα 100 περίπου ναυτικών.

Το πλέον τραγικό στιγμιότυπο της Σομαλικής πειρατείας ήταν η αυτοκτονία του Ινδού αξιωματικού, ο οποίος αφού περιέγραψε στην κάμερα τον ψυχοπνευματικό και σωματικό βιασμό που υπέστη κατά την διάρκεια της ομηρίας του ..αυτοκτόνησε, ανίκανος όπως δήλωσε να αντικρίζει την οικογένεια του!!

Βέβαια η Σομαλική πειρατεία δεν μπορεί να συγκριθεί σε βιαιότητα με τα περιστατικά που έχουν καταγραφεί στην δυτική Αφρική και την νοτιοανατολική Ασία .

Η αντιμετώπιση της Σομαλικής πειρατείας δεν μπορεί να θεωρηθεί πετυχημένη διότι μεταξύ άλλων, οι οικονομικές υποχρεώσεις των ναυτιλιακών εταιρειών για την προστασία πλοίου-φορτίου και φυσικά του προσωπικού συνεχίζουν να υφίστανται επιβαρύνοντας τους οικονομικούς ισολογισμούς, ενώ τα ναύλα παραμένουν σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα, ειδικά για τα Bulker.

Μοναδική εξαίρεση αποτελεί η περίπτωση της Αράμκο η οποία διατηρεί ένα κεφάλαιο τής τάξεως των 60.000 δολαρίων  σε μηνιαία βάση, για την προστασία πετρελαιοφόρων τα οποία μεταφέρουν πετρελαικά προιόντα μεταξύ των λιμένων της Σαουδικής Αραβίας και προς τους λιμένες των διεθνών πελατών της εταιρείας!

Η κινητοποίηση της διεθνούς κοινότητας για την αντιμετωπίση της Σομαλικής πειρατείας είναι γνωστή, χωρίς να έχουν αποφευχθεί και τραγικά λάθη κατα την διάρκεια της εφαρμογής της.

Αυτά τα λάθη, έχουν καταγραφεί, αναφέρονται δε σε πολλούς και διαφορετικούς τομείς.

Δύο απο αυτά, ήταν και τα παρακάτω.

1.
Η δημοσιοποίηση των τεχνικών χαρακτηριστικών, δομής -υφής, των λεγομένων citadel.

2.
Η σε ανοιχτή ακρόαση, αναγνώριση ταυτότητας των εμπορικών πλοίων απο τα πολεμικά πλοία τα επιφορτισμένα με την...προστασία των εμπορικών!

Η μή επέμβαση για την διάσωση πλοίων στά οποία είχαν επιβιβαστεί πειρατές αποτελεί ειδικό κεφάλαιο μελέτης, με χαρακτηριστικότερο, αυτό με το ελληνικών συμφερόντων πλοίο μεταφοράς χημικών φορτίων Liquid Velvet και την αδράνεια , (σκοπιμότητα-αδυναμία), που επέδειξε γερμανικό πολεμικό πλοίο.

Το τελευταίο περιστατικό με την επίθεση σε πετρελαιοφόρο, το οποίο κινείτο προς Σαουδαραβικό λιμάνι – έμφορτο, μέσω θαλασσίας ζώνης η οποία έχει γίνει στο πρόσφατο παρελθόν αντικείμενο ενδιαφέροντος, επίθεση σε πολεμικό πλοίο με πύραυλο επιφανείας-επιφανείας, προκαλεί ερωτηματικά για το υφιστάμενο μοντέλο προστασίας των πλοίων-ειδικά των πετρελαιοφόρων, απο επιθέσεις με ρουκέτες πόσο μάλλον με αντιπλοικούς πυραύλους.

Απειλή,η οποία δέν έχει χαρακτηριστικά πειρατείας αλλά πολεμικής ενέργειας με την μορφή τρομοκρατίας! 

Αν τώρα σε αυτό το σκηνικό προσθέσουμε και την νέα απειλή που εμφανίσθηκε στην Μεσόγειο, μια παραλλαγή του εμβολισμού που χρησιμοποιήθηκε εναντίων αμερικανικού πολεμικού πλοίου στο Άντεν, τότε ενισχύεται το σεναρίο πολεμική ενέργεια-τρομοκρατία.

Στην βάση των ανωτέρω, η επανεκτίμηση- αναθεώρηση του υφιστάμενου μοντέλου προστασίας προσωπικού-πλοίου-φορτίου,  δεν είναι απλώς επιτακτική, αλλά ζωτικοτάτη.

Η επανεκιμηση-αναθεώρηση περιλαμβάνει συγκεκριμένους τομείς, θα ήταν δέ τραγικό να δημοσιοποιηθούν επαναλαμβάνοντας τα λάθη του παρελθόντος στα οποία ασκήθηκε και ασκείται κριτική!

DOGIVANIS GEORGE

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κελεύω δεν σημαίνει μόνο .....προστάζω-διατάζω

Αν ανατρέξουμε στην ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ, στο λήμμα Κελευστής, θα διαβάσουμε το παρακάτω: Η λέξη «κελευστής» προέρχεται από το ρήμα κελεύω (προστάζω) . Αν στον ίδιο δικτυακό τόπο, ανατρέξουμε στο λήμμα Κελεύω, θα διαβάσουμε: 1.   Παροτρύνω-παρακινώ      2.   Διατάζω –παραγγέλλω     3.   Ζητώ-αξιώνω     4.   Παρακαλώ-ικετεύω Επιχειρώντας μια βαθύτερη προσέγγιση του όρου κελεύω και του αντίστοιχου βαθμού στο πολεμικό ναυτικό, Κελευστής, ανατρέχουμε, που αλλού;  στην αρχαία ελληνική γραμματεία και φυσικά στον Ξενοφώντα. Η Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου, συγγραφεύς και ερευνήτρια ναυτικής ιστορίας, στο βιβλίο της , ΛΕΞΙΚΟ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΟΡΩΝ  και  στο σχετικό λήμμα για τον Κελευστή, αναφέρει επικαλούμενη ως πηγή, το έργο του Ξενοφώντα (ΞΕΝΟΦΩΝΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ 21,3) Οι μεν των κελευστών δύναται τοιαύτα λέγειν και ποιείν,ώστε ακονάν τας ψυχάς των ανθρώπων επί το εθελοντάς πονείν!!! Αφήνω την μετάφραση για τους αναγνώστες για  να ξεσκονίσουν επί τη ευκαιρί

Τεχνητος πνιγμος

Ο τεχνητος πνιγμος ειναι μια παλαιοτάτη τεχνικη ανακρισης-βασανισμου. Ο ανακρινομενος τοποθετειται με κλιση πανω σε μια στερεη επιφανεια , δενεται σφιχτα και εν συνεχεια τοποθετειται στο προσωπο του μια πετσετα . Η συνεχης ριψη νερου δημιουργει το φαινομενο που διακρινεται στην κατω δεξια μικρη φωτο . Αυτη η κατακλυση με νερο των κοιλοτητων του κεφαλιου που συνδεονται αμεσα με την διαδικασια της αναπνοης , προκαλει ασφυκτικο φαινομενο και οχι μονο (ταχυκαρδιες), τα οποια εχουν και ψυχολογικες προεκτασεις εφοσον το θυμα υποβληθει σε συνεχη διαδικασια τεχνητου πνιγμου. Μελετες εχουν δειξη οτι και μετα 10 χρονια απο την υποβολη στην διαδικασια του τεχνητου πνιγμου τα θυματα εμφανιζουν πλεον των ψυχολογικων επιπτωσεων  πονους στο κεφαλι και πνευμονικες -αναπνευστικες διαταραχες. Ο τεχνητος πνιγμος αποτελει κομματι της εκπαιδευσης των αμερικανικων ειδικων δυναμεων, ενω σαν τεχνικη βασανισμου και ανακρισης εχει χρησιμοποιηθει απο τους Γαλλους στην Αλγερια, τους Αγγλους στην β.Ιρλανδι

Ocean rig CRETE and AMORGOS

  The Ocean Rig Crete and Ocean Rig Amorgos will be the most advanced of Ocean Rig UDW's ultradeepwater drillships when delivered in 2018 and 2019.      Νέα μέλη στον στόλο της Ελληνικής                   εταιρείας                                           Ocean Rig Crete 7 th  Generation New integrated Design Deep Water Drillship. Ocean Rig TBN #1 is a new build and will be completed in Q1 2018. The rig is being built at Samsung Heavy Industries Shipyard in South Korea. The rig has dual activity capabilities and design for drilling operations in water depths up to 3650 meters (12000 feet). The rig is Dynamic Positioned, DP Class 3. Specifications GENERAL Unit name