Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μαχαίρια και η εκπαίδευση σε αυτά.


Το μαχαίρι, είναι το παλαιότερο εργαλείο με το οποίο ο άνθρωπος μπορούσε να κυνηγήσει και επεξεργαστεί την τροφή του, να φτιάξει άλλα εργαλεία και ιδιοκατασκευές και τέλος να αμυνθεί έναντι κάθε μορφής και φύσεως απειλή.
Η εξέλιξη του μαχαιριού είναι γνωστή και καταγεγραμμένη, σε πολλούς δε λαούς, αποτελεί κοινωνικό status και εθνικό σύμβολο.

Ίσως, η μόνη μετά το μαχαίρι κατασκευή που κατάφερε να αποτελεί κοινωνικό status και εθνικό σύμβολο, να είναι το θρυλικό και γνωστό σε όλους AK-47.
Το μαχαίρι, ήταν φυσικό και επόμενο να προσελκύσει το ενδιαφέρον των μαχητών τόσο σε θεωρητικό όσο και πρακτικό επίπεδο, με το πέρας δε του χρόνου, εμφανίσθηκαν πολλές και διαφορετικές θεωρίες και τεχνικές χρήσης αυτού, τόσο για αμυντικούς όσο και επιθετικούς σκοπούς.


Τόσο η θεωρία όσο και η πρακτική χρήση του μαχαιριού, αντανακλά την ιδιοσυγκρασία και την ψυχοσύνθεση του λαού από την οποία εκπορεύεται η συγκεκριμένη θεωρία-πρακτική χρήση του μαχαιριού. 






ΘΕΩΡΗΤΙΚΉ ΕΚΠΑΊΔΕΥΣΗ

Η θεωρητική εκπαίδευση στο μαχαίρι περιλαμβάνει ένα ευρύ πεδίο γνώσεων, στα οποία ο ενδιαφερόμενος οφείλει να εντρυφήσει και κυρίως να κατανοήσει πριν εισέλθει στην πρακτική εφαρμογή και εξάσκηση.

Οι σύγχρονες πρακτικές εκπαίδευσης, περιλαμβάνουν ένα Assessment των λόγων που κάποιος επιθυμεί να εκπαιδευθεί  στην χρήση του μαχαιριού καθώς και ένα ψυχογράφημα.

Με το ψυχογράφημα, γνωστό και ως Τεστ Αποφασιστικότητας, ένα τεστ το οποίο στηρίζεται σε διεθνή στάνταρ και είναι απαραίτητο για την προετοιμασία του μαχητή πριν εισέλθει στην μάχη, γίνεται αναγνώριση όλων εκείνων των ψυχικών και πνευματικών παραμέτρων τα οποία βοηθούν να γίνει εκτίμηση της ικανότητας του ατόμου να χειρισθεί προσωποπαγή φονικά εργαλεία ή να τα αντιμετωπίσει.
Σ.Σ
Αναφερόμαστε και μόνο στην στρατιωτική-αντιτρομοκρατική χρήση και όχι σε συναισθηματική χρήση.
Η ¨συναισθηματική¨ χρήση είναι τυχαία ενέργεια που προκαλείται από εξωγενείς παράγοντες που έχουν άμεση-έμμεση σχέση με τον δράστη και το θύμα ή λόγω ψυχοπνευματικής ανεπάρκειας του ατόμου.

Ταυτόχρονα αυτό το τεστ, σε συνδυασμό με πρακτικές δοκιμασίες, μπορεί να αποκαλύψει με μεγάλη ακρίβεια, την ομάδα συμπεριφορισμού στην οποία ανήκει ο εκπαιδευόμενος.

Η ανθρωπινή φύση, περιλαμβάνει τρεις βασικές ομάδες συμπεριφορισμού εκ των οποίων οι δυο, ανήκουν στην παραβατική ως προς την κοινωνία.
Το τελικό συμπέρασμα είναι, κατά πόσο αυτό το άτομο είναι σε θέση να εκπληρώσει την στρατιωτική αποστολή του ή κατά πόσο είναι επικίνδυνο για το κοινωνικό σύνολο.
Σ.ΣΤο παραβατικό άτομο το οποίο βελτιώνει την ικανότητα εμπλοκής και συμπλοκής, αυξάνει κατακόρυφα το ψυχικό του φορτίο και την αυτοπεποίθηση του να επεκτείνει την παραβατική του δράση.
Ένα εξίσου βασικό αντικείμενο πάνω στο οποίο απαιτείται τουλάχιστον θεωρητική εκπαίδευση , σχετίζεται με την ανθρώπινη φυσιολογία και ανατομία.

Η ανθρώπινη φυσιολογία και ανατομία αποτελούν κλειδί για την αποτελεσματική χρήση του μαχαιριού.
Η προσβολή περιοχών του ανθρώπινου σώματος και οι χρόνοι ψυχικής και φυσικής αντοχής του ανθρώπου  στο αιμορραγικό σοκ και την απώλεια αίματος, αποτελούν μαζί με την αναγνώριση των άμεσα φονικά περιοχών, περιοχές δηλαδή του ανθρωπίνου σώματος που η προσβολή τους επιφέρει άμεσα τον θάνατο, βασικό και επαναλαμβανόμενο κομμάτι της εκπαίδευσης.

Το μαχαίρι, ως φονικό εργαλείο έχει ιδιαίτερη επίδραση στην ανθρώπινη προσωπικότητα, αφού η επαφή με τον αντίπαλο είναι άμεση και η λήψη απόφασης καθοριστική για την επιβίωση!

Πολλές φορές, χρησιμοποιείται η λεγόμενη κλίμακα χρωμάτων, για να αποδώσει την αντανακλαστικότατα στον κίνδυνο.

Αυτή η κλίμακα, μεταξύ άλλων περιλαμβάνει και το Μαύρο χρώμα, το οποίο αποδίδει τον πανικό ή  πάγωμα.
Δυστυχώς, δεν ερμηνεύει επαρκώς από τι προέρχεται ο πανικός ή το πάγωμα.
Πανικός ή πάγωμα μπορεί να εμφανισθεί και σε κάποιον, ο οποίος ενώ έχει πρακτική εκπαίδευση, δεν έχει καμία ψυχική και πνευματική προετοιμασία και κυρίως ετοιμότητα να αντιμετωπίσει την απειλή/ες.

Η μελέτη της ανθρώπινης ψυχολογίας, απέδειξε ότι ο άνθρωπος είναι εξαιρετικά ευάλωτος σε περιπτώσεις κατά τις οποίες καλείται να συγκρουσθούν οι ηθικές και κοινωνικές αρχές και κανόνες με τους οποίους βιώνει την καθημερινότητα του, όταν βρεθεί μπροστά σε απειλή η οποία δεν σχετίζεται με την καθημερινότητα και τις συνήθειες του.

ΠΡΑΚΤΙΚΉ ΕΚΠΑΊΔΕΥΣΗ

Η πρακτική εκπαίδευση στην χρήση και αντιμετώπιση του μαχαιριού εκπορεύεται από την θεωρητική και το δόγμα.
Η πρακτική εκπαίδευση, μπορεί να περιλαμβάνει τεχνικές και δεξιότητες, με τις οποίες ο χειριστής του μαχαιριού να μπορεί να προσεγγίσει και να πλήξει,  με την ελάχιστη προσωπική απώλεια, τον αντίπαλο καίρια και θανατηφόρα  
Όπως γίνεται αντιληπτό η γνώση της ανθρώπινης φυσιολογίας είναι σημαντικότατη διότι από αυτήν εξαρτάται  η προσωπική επιβίωση και η αποφυγή υπερβολών κατά την χρήση του μαχαιριού.

Εξίσου σημαντική αποδεικνύεται και αποφασιστικότητα η οποία σε συνδυασμό με την πρακτική κατάρτιση αποτελούν ζωτικό συνδυασμό μάχης-επιβίωσης.


Ως γενικό συμπέρασμα, μπορούμε να πούμε, ότι η εκπαίδευση στην τακτική χρήση του μαχαιριού, είναι μια απαιτητική εκπαίδευση η οποία αποτελεί ψυχοπνευματική πρόκληση και σωματική δοκιμασία.

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κελεύω δεν σημαίνει μόνο .....προστάζω-διατάζω

Αν ανατρέξουμε στην ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ, στο λήμμα Κελευστής, θα διαβάσουμε το παρακάτω: Η λέξη «κελευστής» προέρχεται από το ρήμα κελεύω (προστάζω) . Αν στον ίδιο δικτυακό τόπο, ανατρέξουμε στο λήμμα Κελεύω, θα διαβάσουμε: 1.   Παροτρύνω-παρακινώ      2.   Διατάζω –παραγγέλλω     3.   Ζητώ-αξιώνω     4.   Παρακαλώ-ικετεύω Επιχειρώντας μια βαθύτερη προσέγγιση του όρου κελεύω και του αντίστοιχου βαθμού στο πολεμικό ναυτικό, Κελευστής, ανατρέχουμε, που αλλού;  στην αρχαία ελληνική γραμματεία και φυσικά στον Ξενοφώντα. Η Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου, συγγραφεύς και ερευνήτρια ναυτικής ιστορίας, στο βιβλίο της , ΛΕΞΙΚΟ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΟΡΩΝ  και  στο σχετικό λήμμα για τον Κελευστή, αναφέρει επικαλούμενη ως πηγή, το έργο του Ξενοφώντα (ΞΕΝΟΦΩΝΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ 21,3) Οι μεν των κελευστών δύναται τοιαύτα λέγειν και ποιείν,ώστε ακονάν τας ψυχάς των ανθρώπων επί το εθελοντάς πονείν!!! Αφήνω την μετάφραση για τους αναγνώστες για  να ξεσκονίσουν επί τη ευκαιρί

Τεχνητος πνιγμος

Ο τεχνητος πνιγμος ειναι μια παλαιοτάτη τεχνικη ανακρισης-βασανισμου. Ο ανακρινομενος τοποθετειται με κλιση πανω σε μια στερεη επιφανεια , δενεται σφιχτα και εν συνεχεια τοποθετειται στο προσωπο του μια πετσετα . Η συνεχης ριψη νερου δημιουργει το φαινομενο που διακρινεται στην κατω δεξια μικρη φωτο . Αυτη η κατακλυση με νερο των κοιλοτητων του κεφαλιου που συνδεονται αμεσα με την διαδικασια της αναπνοης , προκαλει ασφυκτικο φαινομενο και οχι μονο (ταχυκαρδιες), τα οποια εχουν και ψυχολογικες προεκτασεις εφοσον το θυμα υποβληθει σε συνεχη διαδικασια τεχνητου πνιγμου. Μελετες εχουν δειξη οτι και μετα 10 χρονια απο την υποβολη στην διαδικασια του τεχνητου πνιγμου τα θυματα εμφανιζουν πλεον των ψυχολογικων επιπτωσεων  πονους στο κεφαλι και πνευμονικες -αναπνευστικες διαταραχες. Ο τεχνητος πνιγμος αποτελει κομματι της εκπαιδευσης των αμερικανικων ειδικων δυναμεων, ενω σαν τεχνικη βασανισμου και ανακρισης εχει χρησιμοποιηθει απο τους Γαλλους στην Αλγερια, τους Αγγλους στην β.Ιρλανδι

Ocean rig CRETE and AMORGOS

  The Ocean Rig Crete and Ocean Rig Amorgos will be the most advanced of Ocean Rig UDW's ultradeepwater drillships when delivered in 2018 and 2019.      Νέα μέλη στον στόλο της Ελληνικής                   εταιρείας                                           Ocean Rig Crete 7 th  Generation New integrated Design Deep Water Drillship. Ocean Rig TBN #1 is a new build and will be completed in Q1 2018. The rig is being built at Samsung Heavy Industries Shipyard in South Korea. The rig has dual activity capabilities and design for drilling operations in water depths up to 3650 meters (12000 feet). The rig is Dynamic Positioned, DP Class 3. Specifications GENERAL Unit name