Το μαχαίρι, είναι το παλαιότερο εργαλείο με το οποίο ο
άνθρωπος μπορούσε να κυνηγήσει και επεξεργαστεί την τροφή του, να φτιάξει άλλα
εργαλεία και ιδιοκατασκευές και τέλος να αμυνθεί έναντι κάθε μορφής και φύσεως
απειλή.
Η εξέλιξη του μαχαιριού είναι γνωστή και καταγεγραμμένη, σε
πολλούς δε λαούς, αποτελεί κοινωνικό status
και εθνικό σύμβολο.
Ίσως, η μόνη μετά το μαχαίρι κατασκευή που κατάφερε να αποτελεί κοινωνικό status και εθνικό σύμβολο, να είναι το θρυλικό και γνωστό σε όλους AK-47.
Το μαχαίρι, ήταν φυσικό και επόμενο να προσελκύσει το
ενδιαφέρον των μαχητών τόσο σε θεωρητικό όσο και πρακτικό επίπεδο, με το πέρας
δε του χρόνου, εμφανίσθηκαν πολλές και διαφορετικές θεωρίες και τεχνικές χρήσης
αυτού, τόσο για αμυντικούς όσο και επιθετικούς σκοπούς.
Τόσο η θεωρία όσο και η πρακτική χρήση του μαχαιριού, αντανακλά την ιδιοσυγκρασία και την ψυχοσύνθεση του λαού από την οποία εκπορεύεται η συγκεκριμένη θεωρία-πρακτική χρήση του μαχαιριού.
ΘΕΩΡΗΤΙΚΉ ΕΚΠΑΊΔΕΥΣΗ
Η θεωρητική εκπαίδευση στο μαχαίρι περιλαμβάνει ένα ευρύ
πεδίο γνώσεων, στα οποία ο ενδιαφερόμενος οφείλει να εντρυφήσει και κυρίως να
κατανοήσει πριν εισέλθει στην πρακτική εφαρμογή και εξάσκηση.
Οι σύγχρονες πρακτικές εκπαίδευσης, περιλαμβάνουν ένα Assessment των λόγων που κάποιος επιθυμεί να εκπαιδευθεί στην χρήση του μαχαιριού καθώς και ένα ψυχογράφημα.
Με το ψυχογράφημα, γνωστό και ως Τεστ Αποφασιστικότητας, ένα τεστ
το οποίο στηρίζεται σε διεθνή στάνταρ και είναι απαραίτητο για την προετοιμασία
του μαχητή πριν εισέλθει στην μάχη, γίνεται αναγνώριση όλων εκείνων των ψυχικών
και πνευματικών παραμέτρων τα οποία βοηθούν να γίνει εκτίμηση της ικανότητας
του ατόμου να χειρισθεί προσωποπαγή φονικά εργαλεία ή να τα αντιμετωπίσει.
Σ.Σ
Αναφερόμαστε και μόνο στην στρατιωτική-αντιτρομοκρατική χρήση
και όχι σε συναισθηματική χρήση.
Η ¨συναισθηματική¨ χρήση είναι τυχαία ενέργεια που προκαλείται
από εξωγενείς παράγοντες που έχουν άμεση-έμμεση σχέση με τον δράστη και το θύμα
ή λόγω ψυχοπνευματικής ανεπάρκειας του ατόμου.
Ταυτόχρονα αυτό το τεστ, σε συνδυασμό με πρακτικές δοκιμασίες,
μπορεί να αποκαλύψει με μεγάλη ακρίβεια, την ομάδα συμπεριφορισμού στην οποία
ανήκει ο εκπαιδευόμενος.
Η ανθρωπινή φύση, περιλαμβάνει τρεις βασικές ομάδες συμπεριφορισμού εκ των οποίων οι δυο, ανήκουν στην παραβατική ως προς την
κοινωνία.
Το τελικό συμπέρασμα είναι, κατά πόσο αυτό το άτομο είναι σε
θέση να εκπληρώσει την στρατιωτική αποστολή του ή κατά πόσο είναι επικίνδυνο
για το κοινωνικό σύνολο.
Σ.ΣΤο παραβατικό άτομο το οποίο βελτιώνει την ικανότητα εμπλοκής και συμπλοκής, αυξάνει κατακόρυφα το ψυχικό του φορτίο και την αυτοπεποίθηση του να επεκτείνει την παραβατική του δράση.
Ένα εξίσου βασικό αντικείμενο πάνω στο οποίο απαιτείται τουλάχιστον
θεωρητική εκπαίδευση , σχετίζεται με την ανθρώπινη φυσιολογία και ανατομία.
Η ανθρώπινη φυσιολογία και ανατομία αποτελούν κλειδί για την αποτελεσματική χρήση του μαχαιριού.
Η προσβολή περιοχών του ανθρώπινου σώματος και οι χρόνοι ψυχικής και φυσικής αντοχής του ανθρώπου στο αιμορραγικό σοκ και την απώλεια αίματος, αποτελούν μαζί με την αναγνώριση των άμεσα φονικά περιοχών, περιοχές δηλαδή του ανθρωπίνου σώματος που η προσβολή τους επιφέρει άμεσα τον θάνατο, βασικό και επαναλαμβανόμενο κομμάτι της εκπαίδευσης.
Το μαχαίρι, ως φονικό εργαλείο έχει ιδιαίτερη επίδραση στην ανθρώπινη
προσωπικότητα, αφού η επαφή με τον αντίπαλο είναι άμεση και η λήψη απόφασης
καθοριστική για την επιβίωση!
Πολλές φορές, χρησιμοποιείται η λεγόμενη κλίμακα χρωμάτων, για να αποδώσει την αντανακλαστικότατα στον κίνδυνο.
Αυτή η κλίμακα, μεταξύ άλλων περιλαμβάνει και το Μαύρο χρώμα,
το οποίο αποδίδει τον πανικό ή πάγωμα.
Δυστυχώς, δεν ερμηνεύει επαρκώς από τι προέρχεται ο πανικός ή
το πάγωμα.
Πανικός ή πάγωμα μπορεί να εμφανισθεί και σε κάποιον, ο οποίος ενώ έχει πρακτική εκπαίδευση, δεν έχει καμία ψυχική και πνευματική προετοιμασία και κυρίως ετοιμότητα να αντιμετωπίσει την απειλή/ες.
Η μελέτη της ανθρώπινης ψυχολογίας, απέδειξε ότι ο άνθρωπος είναι
εξαιρετικά ευάλωτος σε περιπτώσεις κατά τις οποίες καλείται να συγκρουσθούν οι
ηθικές και κοινωνικές αρχές και κανόνες με τους οποίους βιώνει την
καθημερινότητα του, όταν βρεθεί μπροστά σε απειλή η οποία δεν σχετίζεται με την
καθημερινότητα και τις συνήθειες του.
ΠΡΑΚΤΙΚΉ ΕΚΠΑΊΔΕΥΣΗ
Η πρακτική εκπαίδευση στην χρήση και αντιμετώπιση του
μαχαιριού εκπορεύεται από την θεωρητική και το δόγμα.
Η πρακτική εκπαίδευση, μπορεί να περιλαμβάνει τεχνικές και δεξιότητες, με τις οποίες ο χειριστής του μαχαιριού να μπορεί να προσεγγίσει και να πλήξει, με την ελάχιστη προσωπική απώλεια, τον αντίπαλο καίρια και θανατηφόρα
Όπως γίνεται αντιληπτό η γνώση της ανθρώπινης φυσιολογίας είναι
σημαντικότατη διότι από αυτήν εξαρτάται η προσωπική επιβίωση και η αποφυγή υπερβολών κατά
την χρήση του μαχαιριού.
Εξίσου σημαντική αποδεικνύεται και αποφασιστικότητα η οποία
σε συνδυασμό με την πρακτική κατάρτιση αποτελούν ζωτικό συνδυασμό
μάχης-επιβίωσης.
Ως γενικό συμπέρασμα, μπορούμε να πούμε, ότι η εκπαίδευση στην τακτική χρήση του μαχαιριού, είναι μια απαιτητική εκπαίδευση η οποία αποτελεί ψυχοπνευματική πρόκληση και σωματική δοκιμασία.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου