Η Ελλαδα στο διαβα των αιωνων γνωρισε το ποδι πολλων λαων .
Πολλοι εξ αυτων ηρθαν ως κατακτητες και αρπαγες , καποιοι ηρθαν ως δουλοι ή προσφυγες και καποιοι ως στρατιωτες με τα Γαλλικα μητροπολιτικα στρατευματα στην Θεσ/νικη.
Το πλεον χαρακτηριστικο παραδειγμα προσφυγων που ριζωσαν στον τοπο, απεκτησαν ελληνικη ιθαγενεια και σημερα συνυπαρχουν αναμεσα μας χωρις να γνωριζει σχεδον κανενας την καταγωγη τους, ειναι οι ΑΣΣΥΡΙΟΙ, που διαμενουν απο το 1928 περιπου στην περιοχη του δημου Αιγαλεω της πολεως της Αθηνας.
Ενα αλλο χαρακτηριστικο παραδειγμα ξενων που περασαν απο την Ελλαδα και σημερα εχουν μια μικρη κοινοτητα στην περιοχη της Ξανθης ειναι οι Χαλικουτες.
Τα παρακατω αποσπασματα ειναι απο τον ιστοτοπο :
http://agonigrammi.wordpress.com
Πολλοι εξ αυτων ηρθαν ως κατακτητες και αρπαγες , καποιοι ηρθαν ως δουλοι ή προσφυγες και καποιοι ως στρατιωτες με τα Γαλλικα μητροπολιτικα στρατευματα στην Θεσ/νικη.
Το πλεον χαρακτηριστικο παραδειγμα προσφυγων που ριζωσαν στον τοπο, απεκτησαν ελληνικη ιθαγενεια και σημερα συνυπαρχουν αναμεσα μας χωρις να γνωριζει σχεδον κανενας την καταγωγη τους, ειναι οι ΑΣΣΥΡΙΟΙ, που διαμενουν απο το 1928 περιπου στην περιοχη του δημου Αιγαλεω της πολεως της Αθηνας.
Ενα αλλο χαρακτηριστικο παραδειγμα ξενων που περασαν απο την Ελλαδα και σημερα εχουν μια μικρη κοινοτητα στην περιοχη της Ξανθης ειναι οι Χαλικουτες.
Τα παρακατω αποσπασματα ειναι απο τον ιστοτοπο :
http://agonigrammi.wordpress.com
-Ο Αχμέτ ο Πειρατής γεννήθηκε ελεύθερος στην Κένυα, αναγκάστηκε, όμως να ζήσει ένα μεγάλο μέρος της ζωής του στην Κρήτη ως σκλάβος μιας οθωμανικής οικογένειας, φέροντας στο στίγμα του αφέντη του στον ώμο και να δει τη γυναίκα του και τις κόρες του να πουλιούνται ως σκλάβες. Πέθανε ελεύθερος, στα παράλια της Τουρκίας, στο Αϊβαλί.
Ο εγγονός του Αχμέτ του Πειρατή, ο 57χρονος συνταξιούχος μαρμαράς Μουσταφά Όλπακ, αναζητώντας τις ρίζες του, ταξίδεψε πριν από μερικά χρόνια στο Μαρουλά Ρεθύμνου για να δει από κοντά τα μέρη, όπου έζησε ο παππούς του, ενώ το Νοέμβριο του 2006 πρωτοστάτησε στην ίδρυση του Συλλόγου Αλληλεγγύης και Πολιτισμού Αφρικανών, οργανώνοντας έτσι τους αφρικανικής καταγωγής απογόνους σκλάβων, που ζουν σήμερα στην Τουρκία.
Ανάμεσα στα μέλη του συλλόγου αυτού είναι η Μπεϊχάν Τουρκκολλού, απόγονος Σομαλών, οι οποίοι έζησαν στη Βέροια ως σκλάβοι σε οθωμανικές οικογένειες.
-Παλιά, στην Τουρκία τους αποκαλούσαν Αράπηδες. Επώνυμο απέκτησαν με τη θέσπιση του νόμου περί επιθέτων. Έτσι, ο Αχμέτ ο Πειρατής , έπαψε πλέον να είναι ο «αράπης» και πήρε το επώνυμο ‘Ολπακ.
-Ο καθηγητής εθνολογίας στο Τμήμα Ιστορίας – Εθνολογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης Νικόλαος Ξηροτύρης εκτιμά ότι ο αριθμός τους πριν από 10 χρόνια ανερχόταν στους 300, ενώ ο Σουδανός οδοντίατρος και πρώην πρόεδρος της Κοινότητας Σουδανών Βόρειας Ελλάδας, Ιμάντ Αμπντέλ Ρασούλ, αναφέρει ότι ανέρχονται σε 700 οικογένειες.
Ωστόσο, το σίγουρο είναι ότι καμιά επιστημονική έρευνα δεν έχει γίνει σχετικά με τη παρουσία και την καταγωγή των αφρικανικής καταγωγής Ελλήνων πολιτών που ζουν στα χωριά της Ξάνθης.
Ο μόνος που έχει ασχοληθεί μέχρι σήμερα με την παρουσία των αφρικάνικής καταγωγής στη Κρήτη είναι ο Χαρίδημος Παπαδάκης, ο οποίος, ύστερα από εμπεριστατωμένη έρευνα, δημοσίευσε το 2008 το βιβλίο: “Οι Αφρικανοί στην Κρήτη – Χαλικούτηδες”.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου