Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

The Awash – Kombolcha – Hara Gebeya Rail Link. Ethiopia.


The context The history of railways in Ethiopia dates back to early XXth century when a French engineer took charge of the construction of a railway between Addis-Ababa and Djibouti. 

Once completed, in 1917, the line was operated by the CFE, the Compagnie du Chemin de Fer Franco-Ethiopien [the Franco-Ethiopian railway company]. It consists of a metric single track railway, of length 681km, placed on metal sleepers. 

This is a technique that can be found in numerous pioneering railways constructed in Africa in the same period. The line was taken out of service entirely in 2006, leaving the population without any modern means of public transport, even though the ownership level of private vehicles is no more than 10% of the population. In order to develop the country, the Ethiopian government has launched a plan to relaunch the railway service within five years: the GTP or Growth and Transportation Plan. The aim is to improve transport networks and connect Ethiopia’s towns to its ports and bordering countries. 

The NRNE (National Railway Network of Ethiopia) is one of its schemes which comprises 2 phases and a total of 11 projects. In the longer term,the ambition of the Ethiopian government is to have in place some 2,000km of railway. Among the Phase 1 projects is the Awash-Kombolcha – Hara Gebeya line, which will connect to the Addis-Djibouti line at the Awash station. 

This new line, still single track, but of standard pitch, will be dedicated to passenger and goods transport, with an annual capacity of 17.5 million tons of freight. Its entry into service is scheduled for 2018. Serving an area of the country experiencing rapid growth, in particular, the towns of Kombolcha, Dessié, Shewarobit and Hayk, the line will allow a journey time of 4h15m (at a speed of 120km/h) between its two terminals. Some twenty trains a day are expected to run.

The challenge 407km of new railway to construct, comprising:
• 390km of new single track
• 17km of tracks at stationsIn addition to the tracks, the following must be delivered: 
• 10 stations, including 3 stations with several platforms 
• 12 tunnels, including 2 that are more than 1km in length
• 73 rail and road bridges, including 20 with spans greater than 100m 
• A control centre 
• Electrification of the line, including 8 substations 
• A workshop and depot for rolling stock 
• A dry port 
• A road for access to the site.

key dates:
• 2012: Early exploratory design studies
• 2014: Signing of the ERC/YM contract
• 2015: SYSTRA begins work on the project
• 2016: Tunnel boring starts
• 2018: Entry into service 

WWW.SYSTRA.COM

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κελεύω δεν σημαίνει μόνο .....προστάζω-διατάζω

Αν ανατρέξουμε στην ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ, στο λήμμα Κελευστής, θα διαβάσουμε το παρακάτω: Η λέξη «κελευστής» προέρχεται από το ρήμα κελεύω (προστάζω) . Αν στον ίδιο δικτυακό τόπο, ανατρέξουμε στο λήμμα Κελεύω, θα διαβάσουμε: 1.   Παροτρύνω-παρακινώ      2.   Διατάζω –παραγγέλλω     3.   Ζητώ-αξιώνω     4.   Παρακαλώ-ικετεύω Επιχειρώντας μια βαθύτερη προσέγγιση του όρου κελεύω και του αντίστοιχου βαθμού στο πολεμικό ναυτικό, Κελευστής, ανατρέχουμε, που αλλού;  στην αρχαία ελληνική γραμματεία και φυσικά στον Ξενοφώντα. Η Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου, συγγραφεύς και ερευνήτρια ναυτικής ιστορίας, στο βιβλίο της , ΛΕΞΙΚΟ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΟΡΩΝ  και  στο σχετικό λήμμα για τον Κελευστή, αναφέρει επικαλούμενη ως πηγή, το έργο του Ξενοφώντα (ΞΕΝΟΦΩΝΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ 21,3) Οι μεν των κελευστών δύναται τοιαύτα λέγειν και ποιείν,ώστε ακονάν τας ψυχάς των ανθρώπων επί το εθελοντάς πονείν!!! Αφήνω την μετάφραση για τους αναγνώστες για  να ξεσκονίσουν επί τη ευκαιρί

Τεχνητος πνιγμος

Ο τεχνητος πνιγμος ειναι μια παλαιοτάτη τεχνικη ανακρισης-βασανισμου. Ο ανακρινομενος τοποθετειται με κλιση πανω σε μια στερεη επιφανεια , δενεται σφιχτα και εν συνεχεια τοποθετειται στο προσωπο του μια πετσετα . Η συνεχης ριψη νερου δημιουργει το φαινομενο που διακρινεται στην κατω δεξια μικρη φωτο . Αυτη η κατακλυση με νερο των κοιλοτητων του κεφαλιου που συνδεονται αμεσα με την διαδικασια της αναπνοης , προκαλει ασφυκτικο φαινομενο και οχι μονο (ταχυκαρδιες), τα οποια εχουν και ψυχολογικες προεκτασεις εφοσον το θυμα υποβληθει σε συνεχη διαδικασια τεχνητου πνιγμου. Μελετες εχουν δειξη οτι και μετα 10 χρονια απο την υποβολη στην διαδικασια του τεχνητου πνιγμου τα θυματα εμφανιζουν πλεον των ψυχολογικων επιπτωσεων  πονους στο κεφαλι και πνευμονικες -αναπνευστικες διαταραχες. Ο τεχνητος πνιγμος αποτελει κομματι της εκπαιδευσης των αμερικανικων ειδικων δυναμεων, ενω σαν τεχνικη βασανισμου και ανακρισης εχει χρησιμοποιηθει απο τους Γαλλους στην Αλγερια, τους Αγγλους στην β.Ιρλανδι

Ocean rig CRETE and AMORGOS

  The Ocean Rig Crete and Ocean Rig Amorgos will be the most advanced of Ocean Rig UDW's ultradeepwater drillships when delivered in 2018 and 2019.      Νέα μέλη στον στόλο της Ελληνικής                   εταιρείας                                           Ocean Rig Crete 7 th  Generation New integrated Design Deep Water Drillship. Ocean Rig TBN #1 is a new build and will be completed in Q1 2018. The rig is being built at Samsung Heavy Industries Shipyard in South Korea. The rig has dual activity capabilities and design for drilling operations in water depths up to 3650 meters (12000 feet). The rig is Dynamic Positioned, DP Class 3. Specifications GENERAL Unit name