η αντιπρόεδρος της Εμπορικής Τραπέζης Κίνας , ως "νονά¨του Viking Sun, 2017 |
Το τελευταίο
ατύχημα με το κρουαζιερόπλοιο VIKING SUN ,
IMO 9725433 το οποίο διαδραματίσθηκε στην
Νορβηγία πριν μερικές ημέρες επανέφερε
στο προσκήνιο το φλέγων ζήτημα της
“λίπανσης και των λιπαντικών” των
ναυτικών μηχανών.
Η επιτροπή
διερεύνησης ναυτικών ατυχημάτων της
Νορβηγίας εξέδωσε μια προκαταρκτική
γνωμάτευση η οποία αναφέρει ότι ... λόγω
αδυναμίας λίπανσης των μηχανών αυτές
τέθηκαν εκτός λειτουργίας και μοιραίως
το υπερπολυτελές κρουαζιερόπλοιο έμεινε
ακυβέρνητο -έρμαιο, των κακών καιρικών
συνθηκών οι οποίες επικρατούσαν στην
περιοχή.
Γεγονός είναι
ότι σε άσχημες καιρικές συνθήκες με
αυξημένους βαθμούς και ρυθμούς μετατόπισης
της αρχικής ισορροπίας του πλοίου, η
λίπανση των μηχανών καθίσταται
προβληματική όταν η ποσότητα των
λιπαντικών δεν αντιπροσωπεύει
συγκεκριμένες τιμές.
Από το 2018
υπάρχει συγκεκριμένη οδηγία η οποία
αναφέρεται στην καλή επιστασία σε σχέση
με την ποιότητα και ποσότητα λιπαντικών
τα οποία χρησιμοποιούνται ήδη ή πρόκειται
να γίνει προμήθεια τους.
Ας μην ξεχνάμε
ότι αστοχίες -ζημιές σε καταστροφικό
βαθμό εξαιτίας των λιπαντικών κατατάσσονται
ως νούμερο 3 στην λίστα με τις αιτίες
μηχανικών αστοχιών - ζημιών δημιουργώντας
ένα κόστος της τάξεως των $67.000.000 σε
παγκόσμια κλίμακα όπως έχει καταγραφεί
για την περίοδο μεταξύ 2010 -2016.
Σε κάθε
περίπτωση η διερεύνηση συνεχίζεται και
ευελπιστούμε το πόρισμα να προκαλέσει
ανάλογες διορθωτικές παρεμβάσεις από
όλους τους εμπλεκόμενους και
ενδιαφερόμενους.
Σε τέτοιες περιπτώσεις οι υλικές ζημιές έπονται αυτής που θίγει την καλή φήμη της εταιρείας και πρός την κατεύθυνση αυτή απαιτείται οι εταιρείες να είναι πλέον σχολαστικές στην χρήση και προμήθεια λιπαντικών καθώς και στην επιλογή και εποπτεία των συνεργείων τα οποία αναλαμβάνουν την συντήρηση και επισκευή του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού του πλοίου.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου