Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Υγιεινή και πυροπροστασία συναρτήση της Μόνωσης.



Αν και γνωστόν ότι .... κάθε πλοίο αποτελείται από τομείς οι οποίοι με την σειρά τους εξυπηρετούν διαφορετικές σκοπιμότητες και ανάγκες και κάθε τομέας κατασκευάζεται και εξοπλίζεται με πληθώρα υλικών και συστημάτων τα οποία αποσκοπούν στην εδραίωση και υλοποίηση της λειτουργικότητας του, εντούτοις είναι απαραίτητη η επανάληψη της για να αντιληφθούμε το πλοίο ως "Σύνολο".

Από τα μαθηματικά γνωρίζουμε ότι ... Σύνολο ονομάζουμε κάθε συλλογή σαφώς διακριτών αντικειμένων που ονομάζουμε «στοιχεία» του συνόλου , της διαίσθησης ή της σκέψης μας, που θεωρούμε ως ολότητα.

Η ναυπήγηση, ουσιαστικά είναι αλληλένδετη με το χαλυβουργείο απο το οποίο η ναυπηγική μονάδα θα προμηθευθεί τον απαιτούμενο τύπο μετάλλου για την υλοποίηση του ναυπηγικού εγχειρήματος.

Οι συγκολλήσεις συνιστούν το δεύτερο υψίστης σημασίας κεφάλαιο της ναυπήγησης, ακολουθεί ο μανδύας αντιδιαβρωτικής προστασίας και έπεται η τοποθέτηση των μονωτικών υλικών , πυρασφάλεια / θερμομόνωση.

Τρεις μπορούμε να θεωρήσουμε ότι είναι οι σημαντικότερες προκλήσεις τις οποίες καλείται να αντιμετωπίσει το πλοίο κατά την διάρκεια του λειτουργικού του βίου.

Η πρώτη, προέρχεται από το φυσικό περιβάλλον στο οποίο είναι προορισμένο να λειτουργεί και σχετίζεται με την ναυτοσύνη του πληρώματος.

Η δεύτερη, προέρχεται και από το φυσικό αλλά και από το αναπτυσσόμενο επί του πλοίου ηλεκτροχημικό περιβάλλον, αφορά δε την διάβρωση των υλικών και συστημάτων αυτού.

Η τρίτη, αφορά είτε το "Σύνολο Πλοίο", είτε "υποσύνολα" αυτού και προέρχεται από τη εμφάνιση, αδυναμία / ανικανότητα αντιμετώπισης του φαινομένου της φωτιάς ασχέτως της αιτίας αυτής.

Είναι αδύνατον να εμβαθύνουμε στο σύνολο των παραμέτρων που συνδέονται και συνιστούν εκάστη των ανωτέρω προκλήσεων στο παρόν άρθρο.

Αντιθέτως, θα αναφερθούμε περιγραφικά, στα μονωτικά υλικά που εφαρμόζονται επί των πλοίων.

Η μόνωση των πλοίων είναι γεγονός ότι δεν έχει τύχει της σοβαρότητας και βαρύτητας που της αρμόζει κάτι το οποίο συναντήσαμε και με την αντιδιαβρωτική προστασία η οποία μετρά ελάχιστα χρόνια επισταμένης μελέτης, ανάπτυξης / βελτίωσης υλικών και κανονισμών σε ότι αφορά διαδικασίες επιλογής, εφαρμογής και συντήρησης του αντιδιαβρωτικού μανδύα.

Αντιθέτως, για την μόνωση δεν υπάρχουν μελέτες που να αφορούν την συμπεριφορά του μονωτικού υλικού στο "εχθρικό" θαλάσσιο περιβάλλον, την αντοχή αυτού σε ηλεκτροχημικές επιδράσεις καθώς και τις επιδράσεις, μακροπρόθεσμες κυρίως, στην υγεία πληρωμάτων / επιβατών όπως και στην μείωση της πυροπροστασίας του πλοίου από την διάβρωση του μονωτικού υλικού.

Γνωστόν είναι ότι κανένα υλικό και σύστημα δεν μπορεί να ανταποκριθεί στην αποστολή του αν δεν :
Εφαρμοσθεί
Χρησιμοποιηθεί
Συντηρηθεί
σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες.

Κάθε πλημμελής αντιμετώπιση των τριών ανωτέρω παραμέτρων οδηγεί είτε σε αδυναμία των υλικών και συστημάτων να ανταπεξέλθουν σε συνήθεις ή έκτακτες απαιτήσεις / προκλήσεις είτε σε πρόωρη γήρανση / καταστροφή η οποία με την σειρά της θα είναι αδύνατον να αντιμετωπίσει συνήθεις ή έκτακτες απαιτήσεις / προκλήσεις.

Κατά την διάρκεια επισκευών ή μετασκευών παρατηρείται το φαινόμενο του "τραυματισμού" τόσο του αντιδιαβρωτικού μανδύα όσο και την μόνωσης.

Πολλές φορές αυτοί οι τραυματισμοί δεν αναφέρονται και κατά συνέπεια δεν επισκευάζονται, ή σε κάποιες περιπτώσεις η αποκατάσταση δεν επαναφέρει την αρχική ισορροπία.

Ειδικότερα για την μόνωση η οποία αφορά τον χώρο του μηχανοστασίου πρέπει να ελέγχεται σε τακτά χρονικά διαστήματα διότι τα μέχρι σήμερα γνωστά μονωτικά υλικά έχουν την τάση να αποσυντίθενται ; καθώς και να συσσωρεύουν κάθε μορφής αιωρήματα / ακαθαρσίες, όχι μόνο αποδυναμώνοντας πλήρως την πυροπροστασία του πλοίου αλλά και το πρότυπο υγείας.

Προς την κατεύθυνση αυτή θα πρέπει να υπάρξει μέριμνα για την πρόσβαση με φυσικό ή τεχνολογικό τρόπο σε κάθε τομέα που περιλαμβάνει μονωτικά υλικά έτσι αυτά να μπορούν να επιθεωρηθούν και εν ανάγκη αντικατασταθούν.

Ειδικότερα για τον χώρο των μηχανοστασίων και σε "πλοία ώριμης ηλικίας" αυτή η πρόσβαση είναι απαραίτητη διότι τα ευρήματα όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες μόνο ενθαρρυντικά δεν είναι τόσο για την πυροπροστασία του πλοίου όσο και για την υγιεινή πληρωμάτων και επιβατών όταν αναφερόμαστε σε επιβατικά.

Η φωτογραφία είναι του Ιανουαρίου 2019 και αφορά ευρήματα σε Μόνωση μηχανοστασίου επιβατικού πλοίου!!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τεχνητος πνιγμος

Ο τεχνητος πνιγμος ειναι μια παλαιοτάτη τεχνικη ανακρισης-βασανισμου. Ο ανακρινομενος τοποθετειται με κλιση πανω σε μια στερεη επιφανεια , δενεται σφιχτα και εν συνεχεια τοποθετειται στο προσωπο του μια πετσετα . Η συνεχης ριψη νερου δημιουργει το φαινομενο που διακρινεται στην κατω δεξια μικρη φωτο . Αυτη η κατακλυση με νερο των κοιλοτητων του κεφαλιου που συνδεονται αμεσα με την διαδικασια της αναπνοης , προκαλει ασφυκτικο φαινομενο και οχι μονο (ταχυκαρδιες), τα οποια εχουν και ψυχολογικες προεκτασεις εφοσον το θυμα υποβληθει σε συνεχη διαδικασια τεχνητου πνιγμου. Μελετες εχουν δειξη οτι και μετα 10 χρονια απο την υποβολη στην διαδικασια του τεχνητου πνιγμου τα θυματα εμφανιζουν πλεον των ψυχολογικων επιπτωσεων  πονους στο κεφαλι και πνευμονικες -αναπνευστικες διαταραχες. Ο τεχνητος πνιγμος αποτελει κομματι της εκπαιδευσης των αμερικανικων ειδικων δυναμεων, ενω σαν τεχνικη βασανισμου και ανακρισης εχει χρησιμοποιηθει απο τους Γαλλους στην Αλγερια, τους Αγγλους στην β.Ιρλανδι

Κελεύω δεν σημαίνει μόνο .....προστάζω-διατάζω

Αν ανατρέξουμε στην ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ, στο λήμμα Κελευστής, θα διαβάσουμε το παρακάτω: Η λέξη «κελευστής» προέρχεται από το ρήμα κελεύω (προστάζω) . Αν στον ίδιο δικτυακό τόπο, ανατρέξουμε στο λήμμα Κελεύω, θα διαβάσουμε: 1.   Παροτρύνω-παρακινώ      2.   Διατάζω –παραγγέλλω     3.   Ζητώ-αξιώνω     4.   Παρακαλώ-ικετεύω Επιχειρώντας μια βαθύτερη προσέγγιση του όρου κελεύω και του αντίστοιχου βαθμού στο πολεμικό ναυτικό, Κελευστής, ανατρέχουμε, που αλλού;  στην αρχαία ελληνική γραμματεία και φυσικά στον Ξενοφώντα. Η Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου, συγγραφεύς και ερευνήτρια ναυτικής ιστορίας, στο βιβλίο της , ΛΕΞΙΚΟ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΟΡΩΝ  και  στο σχετικό λήμμα για τον Κελευστή, αναφέρει επικαλούμενη ως πηγή, το έργο του Ξενοφώντα (ΞΕΝΟΦΩΝΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ 21,3) Οι μεν των κελευστών δύναται τοιαύτα λέγειν και ποιείν,ώστε ακονάν τας ψυχάς των ανθρώπων επί το εθελοντάς πονείν!!! Αφήνω την μετάφραση για τους αναγνώστες για  να ξεσκονίσουν επί τη ευκαιρί

στρατηγός Οικονομάκος Μιχαήλ +

Η ελληνική ιστορία βρίθει μυστικών και κεκαλυμμένων πτυχών. Μια από τις ελάχιστα γνωστές στο ευρύ κοινό είναι η ιστορία του αειμνήστου στρατηγού Οικονομάκου Μιχαήλ. Η πολεμική του συμμετοχή - δράση όπως και η επιτελική και διδακτική μεγάλη. Από την βόρειο Αφρική , τον ελληνικό εμφύλιο,την Κορέα,επιτελάρχης σε γερμανική τεθωρακισμένη μεραρχία στα πλαίσια του ΝΑΤΟ, Κύπρο , 20η τεθωρακισμένη, σχολή πολέμου...... Ο αείμνηστος ήταν εκείνος ο οποίος εισηγήθηκε και ανέμενε με αναμμένες τις μηχανές των αρμάτων την κατάληψη του τουρκικού προγεφυρώματος στο Κάραγατς. Ο σκοπός αυτού του μικρού αφιερώματος είναι διτός¨ Αφενός η περιγραφή του σκηνικού για το Κάραγατς και αφετέρου η περιγραφή από το βιβλίο του στρατηγού, ένα από τα πολλά που έγραψε,ενός περιστατικού στον τομέα της βορείου Αφρικής από την γερμανική οπτική και ενδιαφέρον. Καραγατς. Η τουρκική απόβαση στην μεγαλόνησο καλά κρατεί. Ο Οικονομάκος διοικεί την 21 πρώτη τεθωρακισμένη ταξιαρχία, την οποία προωθεί στην